Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Klart det! :) Det er bare 5 repetisjoner pr. sett de tre siste ukene, så 17 kilo er ingen umulighet. Men skal blant annet opp i 63 kilo i strakmark, og sliter allerede nå litt med grepet på slutten av settene. Det er ikke så tungt, men når vi nærmer oss 60 kilo blir det jo både tungt og vanskelig å holde stangen... Kommer nok til å gå over til å bruke benkpress-stangen snart, ettersom den ikke er så tykk som knebøystangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd reimer? Jeg har ikke prøvd, så jeg vet ikke om det er noe å anbefale. Men jeg ser et par på senteret mitt som bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg syns hansker med semsket skinn i håndflaten hjelper godt på grepet, men det bruker du kanskje allerede? Jeg syns 45kg er ille nok uten hansker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Har du prøvd reimer? Jeg har ikke prøvd, så jeg vet ikke om det er noe å anbefale. Men jeg ser et par på senteret mitt som bruker det.

Nei, det har jeg ikke prøvd. Har også sett at en del bruker det, men synes det virker litt styr når jeg må feste dem. Jeg tar tross alt kun ett sett, så det enkleste er nok å bite tenna sammen og bare løfte i vei :)

Jeg syns hansker med semsket skinn i håndflaten hjelper godt på grepet, men det bruker du kanskje allerede? Jeg syns 45kg er ille nok uten hansker jeg..

Bruker heller ikke hansker, men det ønsker jeg meg. Får fæle håndflater av all denne styrketreningen... De få hanskene jeg hittil har sett på i butikkene er altfor store og "klumpete".

Jeg hadde en skikkelig vellykket treningsdag i dag. Jeg hadde planlagt å svømme i hallen hvor jeg jobber. Det begynte med at jeg plutselig innså at jeg hadde glemt pulsklokken... Kriiise. Men la gå - det var uansett for seint å snu for å hente den. Akkurat idet jeg skulle hoppe i bassenget fikk jeg beskjed om at hallen egentlig var stengt. Jadda, nye åpningstider denne uken - det hadde selvsagt alle andre enn meg fått med seg. Så da ble det 10 minutters hektisk svømming før jeg måtte på land igjen :snurt:

Hadde heller ikke tid/utstyr til å trene noe annet, ettersom jeg skulle rett på reker og loff hos en kamerat etterpå. Så det var den treningsøkten... Surt. Mulig det uansett blir to treningsøkter i morgen, så da er det egentlig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig surt med treningsøkta i dag! Får håpe du får en (eller to) bedre styrkeøkt(er) i morgen.

Rart det der hvordan man får træler i hendene av styrketreninga :ler: Tror nok hansker kan være en god investering hvis man finner noen gode.

Hva slags grep bruker du på strakmark? Bruker du låsegrep eller vanlig overhåndsgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Rart det der hvordan man får træler i hendene av styrketreninga :ler: Tror nok hansker kan være en god investering hvis man finner noen gode.

Det verste er jo at jeg blir sittende og pille/klore på disse trælene. Ekstremt usjarmerende :roll:

Hva slags grep bruker du på strakmark? Bruker du låsegrep eller vanlig overhåndsgrep?

Bruker låsegrep, ja. Problemet er at stangen er litt for tjukk for hendene mine, slik at hvis jeg er svett i håndflatene så kjennes det ut som om stangen sklir litt. Tror egentlig foreløpig at det løser seg greit hvis jeg bytter stang. Skal prøve det i dag. Hansker vil nok uansett være det beste, så jeg får ta meg en liten runde i sportsbutikkene rundt omkring. Med tanke på at jeg skal øke nesten 20 kilo til i markløft vil nok hansker hjelpe meg mye på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er jo at jeg blir sittende og pille/klore på disse trælene. Ekstremt usjarmerende :roll:

Bruker låsegrep, ja. Problemet er at stangen er litt for tjukk for hendene mine, slik at hvis jeg er svett i håndflatene så kjennes det ut som om stangen sklir litt. Tror egentlig foreløpig at det løser seg greit hvis jeg bytter stang. Skal prøve det i dag. Hansker vil nok uansett være det beste, så jeg får ta meg en liten runde i sportsbutikkene rundt omkring. Med tanke på at jeg skal øke nesten 20 kilo til i markløft vil nok hansker hjelpe meg mye på slutten.

Det var egentlig en god idé det der med å bruke benkpresstanga i stedet. Jeg sliter med nøyaktig samme problem (tror det er en jenteting ;)), men kanskje det går bedre hvis stanga er litt tynnere. Har ikke engang tenkt over at den er det engang, er så lenge siden jeg tok benkpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Bare innom og sier hei, ser deg overalt i de andre treningsdagbøkene. :fnise:

*hilser pent på*

-misa

Hehe, ja jeg roter rundt i de fleste seriøse treningsdagbokene her inne. Kjekt med selskap :)

Det var egentlig en god idé det der med å bruke benkpresstanga i stedet. Jeg sliter med nøyaktig samme problem (tror det er en jenteting ;)), men kanskje det går bedre hvis stanga er litt tynnere. Har ikke engang tenkt over at den er det engang, er så lenge siden jeg tok benkpress.

Det eneste som kan være et minus med å bruke benkpresstanga er at du først må lesse 300 kilo av den, og lesse 300 kilo av knebøystanga, og så flytte og styre på alt mulig av stenger og vektskiver og stativ før du kan begynne. Da er det i tillegg litt kjipt å måtte panikkløfte tre sett med knebøy fordi en eller annen utålmodig tulling nekter å trene benk med knebøystanga... Heldigvis er det lite folk på mitt treningssenter, så det pleier å gå bra! :) Men det irriterer meg at folk ikke klarer å ta av vektskivene etter å ha trent bøy/mark og benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det irriterer meg at folk ikke klarer å ta av vektskivene etter å ha trent bøy/mark og benk.

Har lagt merke til at mannfolka er helt blåst når det kommer til rydding! Men kvinnsa, de rydder de!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Mannfolk er håpløse. Typisk at det er dem som løfter tyngst også, slik at jeg blir stående i et kvarter og lesse av vekter etterpå...hehe.

Såååe...tok jeg et ryggbilde i dag. Hadde kun 2 sek med utløser, så poseringen er sikkert dødsdårlig. Litt skeivt, i alle fall. Burde egentlig tatt et bilde med pump rett etter trening, men la gå. Here goes:

post-19017-1247047769_thumb.jpg

Hjelp.

Og nuh stikker jeg på trening!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

På benken syns jeg det som regel er greit at folk ikke har hengt ifra seg, på mark derimot når de går fra stanga liggende på bakken med mer enn 60 kg blir jeg litt forbannet. Da trenger jeg ALLTID hjelp med å løfte opp stangen til stativet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kvinne meg opp til å legge ut bilder min kjære tok av meg* :sjenert:

Fin form på deg! :) Så er det å ta bilder om en måneds tid da, og se om det er forskjell. Og det satser vi på at det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Gøy med bilder, og det ser jo superbra ut! Blir morsomt å følge med videre.

Skal vurdere bilder selv, men er litt redd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Fin form på deg! :) Så er det å ta bilder om en måneds tid da, og se om det er forskjell. Og det satser vi på at det er ;)

Takk for det. En måned er kanskje litt lite? Får se hvordan de tre siste ukene av programmet går, hvis jeg føler at jeg har økt mye kommer det kanskje et bilde :)

Damn, det ser jo veldig bra ut! Blir morsomt å se om en måned.

Takk, takk. Jeg synes selv at det begynner å se greit ut, men ønsker meg litt større og markerte armer. Da snakker vi nok både mye trening og ikke minst lavere fettprosent. Skal ikke bli biff!

Gøy med bilder, og det ser jo superbra ut! Blir morsomt å følge med videre.

Skal vurdere bilder selv, men er litt redd :fnise:

Takk, nok en gang :) Bilder er gøy, men det er en barriere plutselig å skulle vise alt til alle. Er liksom litt redd for at en eller annen skal kjenne meg igjen, men det skal jo en del til.

Bra økt i dag, men brukte litt lenger tid enn vanlig. Trener på et ganske lite styrkerom, og siden en kamerat av meg var der samtidig måtte vi dele litt på utstyret. Men alltid hyggelig å trene sammen med andre en gang i blant også :) Har begynt å tenke på de siste ukene nå. Øker jo ganske mye, og må kanskje belage meg på å trenge litt hjelp/sikring etter hvert. Akkurat nå har jeg ingen faste som jeg trener med, så da blir det fort litt styr å skulle samkjøre treningstider med andre. Satser på å klare alt selv helt fram til kanskje den siste uken, og så muligens trene sammen med noen.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Har hatt to gode treninger i dag, så er godt fornøyd. Første økt var 1 t. og 15 min. styrke + 30 min. kardio etterpå, og andre økt var 1 t. og 15 min. fotball. Totalt 3 timer trening og ca. 12-1300 kcal. Da tåler vi at gårsdagens trening ble fullstendig spolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag ble det 40 minutter svømming (1250 meter / 50 lengder) etter jobb. Svømte bryst de 500 første meterne, før jeg varierte mellom bryst og crawl resten.

I morgen har jeg siste dag av RYP-programmet denne uken, og det er den hardeste dagen hittil. Tror faktisk jeg skal klare det fint. Det tyngste blir nok knebøyen og markløften, men det går nok bra. Nå skal jeg spise jordbær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Våknet tidlig i dag, så da styrtet jeg en kopp kaffe og nappet med meg en nektarin på veien ut. Det ble 45 minutter rask gange i finværet. Det er såpass deilig å gå disse turene at jeg skal prøve å få det til de gangene jeg våkner litt tidlig og det er bra vær ute. Ukens siste styrkeøkt blir om to-tre timer, og etter det skal jeg benke meg foran tv'en og se Tour de France :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Og der var vi halvveis i RYP-programmet. Fikk min første failure i dag, på sittende roing. Sliter litt med manglende utstyr, så må improvisere litt i kabelmaskinen. Får ikke plassert beina optimalt, og har heller ikke skikkelig håndtak. Men det får ikke hjelpe. Resten av økten gikk fint. Er spent på de tre neste ukene hvor jeg kun skal ta 5 reps pr. sett. Kan tenke meg at førstkommende uke blir forholdsvis grei, men deretter blir det nok rimelig tungt.

Hadde en fyr fra Polen ved siden av meg på tredemøllen i dag. Han løp i slipperser, han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...