Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Grei dag i dag, egentlig. Fikk unnagjort 50 lengder i bassenget, dvs. 1250 m. Brukte ca. 50 minutter, noe som tilsier at det gjerne ble litt flere pauser enn planlagt. Sånn er det når man selv jobber der og kjenner mange av dem som er der... Må liksom ha noen pratepauser innimellom ;) Det førte uansett til at jeg klarte å holde et ganske bra tempo gjennom hele svømmeøkten, og resultatet på pulsklokka var bra.

I ettermiddag ble det en treningstur med bikkja. Jeg syklet - han løp ved siden av. En ganske rolig tur for min del, ettersom jeg måtte holde hans tempo hele veien. Men det ble uansett en 40 minutter lang sykkeltur, så fikk da beveget meg litt. Egentlig like greit at det gikk forholdsvis rolig for seg, med tanke på at jeg har en relativt hard styrkeøkt foran meg i morgen... :roll:

Nå står proteinpannekaker på menyen! Noen som har prøvd dem, forresten? Maten min får knapt stå urørt på jobb for tiden, ettersom det er et par stykker som har fått smaken på pannekakene...

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med litt rolige økter innimellom også, og spesielt når man skal kjøre knallhardt dagen etterpå. :Nikke: Fortell hvordan pannekakene ble da, har aldri prøvd. Bruker du egenkomponert med proteinpulver, eller ferdigblanding?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Lager kun egenkomponerte pannekaker. Tror jeg la ut oppskriften for en måneds tid siden, men her er i alle fall ingrediensene jeg bruker:

- Havregryn

- Litt grovt sammalt hvete

- Litt Splenda/kanel/salt

- Kesam

- Egg

- Litt vann

- Valgfri mengde proteinpulver

Stekes som store lapper/små pannekaker. De er gode med blåbærsyltetøy og Splenda + kanel --- dessverre er de egentlig bedre med Nugatti eller karamellsaus på. Funker fint å spise dem uten noe på også.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Prosjekt RYP 2009 er herved overstått! Det ble tungt, men langt fra uoverkommelig. Oppsummering for hver øvelse:

Knebøyen gikk fint, til tross for at jeg slet litt på de to siste repsene på hvert sett i dag. Har som nevnt tidligere klart meg bedre i knebøy enn ventet, og antar at jeg vil fortsette å øke en del dersom jeg er strukturert og trener det fremover.

Strakmark har egentlig aldri bydd på noen særlige utfordringer, bortsett fra at jeg har slitt litt med grepet. Det er mulig teknikken ikke er 100 %, men kjente det godt i bakside lår da jeg kjørte med 63 kilo i dag. Jeg kommer nok til å veksle mellom å trene vanlig markløft og strakmark når jeg går i gang med eget program.

Skråbenk var moro i dag. Jeg klarte 3 x 5 reps med 17,5 kg. i skråbenken + dropsett med 12 reps med 9 kg. etterpå! Jeg hadde vel egentlig aldri turt å håpe at jeg skulle klare 17,5 kg. i skråbenk så raskt, men det gikk faktisk bra. Kommer hovedsakelig til å kjøre benkpress, og supplere med skråbenk.

Nedtrekk og roing har vært litt marerittøvelser for meg disse ukene, pga. manglende utstyr. Nedtrekken har forsåvdt gått ganske bra, men er usikker på hvor mye jeg egentlig har økt. Roingen valgte jeg til slutt å kjøre på eget apparat i stedet for med kabelapparat, så det fungerte egentlig greit. Burde gjort det tidligere.

Arnoldpress er en ganske artig øvelse som jeg liker godt. Samtidig har jeg nok ikke økt så mye her, ettersom jeg måtte stoppe på 10 kg. pga. manglende manualer. Skulle altså egentlig hatt 11 kilo både på onsdag og i dag. Men har i alle fall funnet en ny skulderøvelse, og kommer til å fortsette med denne fremover.

Bicepscurl begynte lett, og endte opp som en av de tyngste øvelsene. Måtte hoppe rett fra 10 kg. til 12,5 kg., ettersom jeg ikke har hatt tilgang på 11 kg. Det har uansett forsåvidt gått greit med 12,5 kg. denne uken, men for teknikkens skyld tror jeg det ville vært en fordel med noe mindre vekt.

Franskpress er vel ikke akkurat yndlingsøvelsen min. Synes ofte det er vanskelig å holde balansen og unngå å hjelpe til med feil muskler. Måtte som nevnt før stoppe på 20 kg., ettersom jeg følte teknikken var langt fra god nok til å øke. Kommer ikke til å trene noe særlig franskpress i fremtiden, foretrekker heller pushdown, smalbenk eller dips.

Dette ble jo en hel stil, men jeg hadde lyst til å oppsummere litt. Nå må jeg sette meg ned og pønske ut mitt nye styrkeprogram fremover. Det kommer nok til å bli ganske likt som det jeg har kjørt tidligere, men vil nok supplere med et par av RYP-øvelsene + kanskje noe nytt. Vi får se!

I kveld blir det god mat og diverse tv-serier på pc'en. Herlig :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Bestilte forresten nettopp dette, ettersom det var halv pris. Sånn i tilfelle noen andre ønsker å benytte seg av tilbudet. 85 kroner for 750 gram proteinpulver er jo en grei deal :)

Bestilte også to 2Good-barer, sånn at jeg får smakt dem. Kjøpte med Cookies'n'Cream og Double Caramel. Skal det ikke være en med peanøtt også? Den hadde de i såfall ikke på lager. Litt synd, for jeg mener å ha lest at den skal være god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Tenkte meg det var du som reklamerte litt for dem, ja :) Tror ikke jeg bestiller noe mer ennå, får smake de to jeg snart får i posten først. Bør nok egentlig holde meg unna disse barene ettersom det bl.a. er melk i dem, men det er uansett verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Dagens fysiske utfoldelser: Morgentur på 45 min. før frokost (endelig litt fint vær, og det passet bra siden jeg våknet tidlig i dag) + 35 min. på ellipsemaskin senere på dagen. Rakk dessverre ikke mer enn det fordi treningssenteret stengte tidlig, men fikk en grei økt allikevel. Lå jevnt på minst 160-170 slag/min., og var på et tidspunkt oppe i 193 slag på slutten, og det er vel første gang jeg faktisk har vært andpusten på en ellipsemaskin. Deilig! Nå blir det snart pizzalaging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Søndag = intervalldag. I alle fall ganske ofte. I dag ble det 4 x 4-intervaller på mølle. 12 km/t og 1 % stigning (for leggenes skyld). Inkludert oppvarming og litt jogging på slutten ble det totalt en time. Dagens makspuls: 196.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Småbratt start på uken! I dag har jeg gått på fjellet sammen med en venninne. Grusomt tungt den første halvtimen, før terrenget flatet ut litt. På slutten måtte vi igjen opp noen seige bakker før vi nådde toppen (ca. 750 moh). Hele turen tok til sammen 2 timer og 15 minutter, og da hadde vi noen gode pauser underveis fordi venninnen min var litt småkvalm. Det gikk heldigvis over etter en stund, var redd vi måtte snu halvveis pga. det.

Har egentlig fotballtrening i kveld, men usikker på om jeg orker. Intervallene fra i går hang godt i beina på turen i dag, og bør egentlig hvile resten av dagen. Dessuten er det jo Brann-kamp på tv... Vi får se.

Dagens makspuls: 200. Kcal: 950. Good shit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Endelig en egenkomponert styrkeøkt igjen :) Bryst og triceps samt noe mage sto på planen. Dagens program:

Oppvarming - 15 min. på tredemølle.

Benkpress m/ fristang:

12 x 20 kg.

5 x 5 m/ 40 kg.

Var spent på benken i dag, men synes det gikk veldig fint. Kunne hatt minst 1-2 ekstra reps på hvert sett, men uten sikring kjørte jeg safe 5 x 5 i dag.

Skråbenk m/ manualer:

3 x 8 m/ 12,5 kg.

Cable flyes:

3 x 5 m/ 2 x 23 kg.

Funket dårlig i dag. Ikke fordi det var for tungt, men fordi jeg skraper opp overarmene på kroken/metallet hvor jeg fester håndtakene. Au.

Triceps pushdown m/ stang:

3 x 8 m/ 25 kg.

Avsluttet med noen dips, situps, planke og sideplanke, pluss 15 minutter på ellipsemaskin.

I morgen blir det sannsynligvis en rygg/biceps-økt før jobb. Torsdag tenker jeg kun kardio (sykling og fotball), og så blir det nok en bein/skuldre/mage-økt på fredag.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg er ubeskrivelig støl etter gårsdagens "uvante" øvelser. Deilig å kjenne at treningen gjør litt vondt dagen etter. I dag ble det en rygg/biceps-økt med følgende øvelser:

- Negative chins

- Nedtrekk

- Knestående hanteldrag

- Stående roing

- Sittende roing

- Bicepscurl m/ stang

- Scottcurl

Grei økt, men gleder meg til å begynne å trene på et senter med tilstrekkelig utstyr. Flytter om en ukes tid, så da ordner det seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Mottok pakken min fra MyRevolution i dag. Bestilte 750 gram M-Factor (Dark Chocolate) til den nette sum av 85 kroner, samt to 2Good-barer for å teste dem ut.

Har kun smakt pulveret så langt, og tror jeg er fornøyd med det. Funker bra i pannekakene, og jeg tror jeg skal klare å drikke det i vann også. Litt sterk smak, men med ekstra vann oppi går det fint ned. Det er uansett ikke tvil om at det smaker ekstremt mye bedre når det har stått kaldt i kjøleskapet en times tid, så det kan nok være en fordel å lage klar shaken på forhånd der jeg har kjøleskap tilgjengelig.

Så snart jeg flytter skal jeg kjøpe Whey sitt jordbærpulver, sånn at jeg kan variere litt mellom to forskjellige smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Åh, misunnelig på Miami-tur. Var i USA for åtte år siden... har lyst tilbake igjen!

Smakte Cookies'n'Cream-baren i dag. Nam! Litt støv-smak (vi ble enige om at støv var en god beskrivelse på proteinsmaken, sant?), men veldig spiselig. Spiste kun 1/3 av baren, ettersom jeg føler det blir litt mye å trøkke i seg en hel på en gang. Skal få smakt den andre jeg har også, og så får jeg finne ut hva jeg eventuelt skal bestille mer av. Må få prøvd Peanut-baren også, men stoler egentlig på at den er god!

God bein- og skuldreøkt i dag. Beinøvelsene, særlig knebøy, var blytungt pga. stiv og øm muskulatur fra hard fotballtrening i går kveld, så lesset ikke altfor mye på. Kjørte følgende øvelser:

Knebøy

10 x 20 kg.

5 x 35 kg.

5 x 35 kg.

Markløft

5 x 20 kg.

5 x 30 kg.

5 x 35 kg.

5 x 35 kg.

Strakmark

5 x 30 kg.

5 x 35 kg.

5 x 35 kg.

Avsluttet hvert markløftsett med strakmarksettene, så da ble det ikke altfor mye vekter på her heller.

Utfall m/ manualer

8 x 6 + 6 kg.

8 x 7 + 7 kg.

8 x 7 + 7 kg.

Legg i beinpressapparat

7 x 50 kg.

7 x 60 kg.

Militærpress

8 x 17,5 kg.

8 x 20 kg.

8 x 20 kg.

Arnoldpress

8 x 7 kg.

8 x 7 kg.

8 x 7 kg.

Sidehev

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

10 x 5 kg.

Fronthev

5 x 4 kg.

5 x 4 kg.

8 x 4 kg.

Fronthev ble tatt rett etter hvert sidehevsett. Skal hilse og si at den siste runden med sidehev/fronthev svei godt...

I morgen håper jeg det blir en god fjelltur sammen med to venninner, men værutsiktene er litt usikre. Krysser fingrene for sol når jeg våkner i morgen!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Ikke hos meg, i alle fall. Fronthev = opp og frem med armene. Jeg kjører begge av gangen, noen foretrekker annenhver arm. Sidehev tar jeg forresten kun helt oppreist, aldri foroverbøyd. Kun av gammel vane - involverer foroverbøyd sidehev andre "muskelgrupper"?

Fronthev

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Åh, misunnelig på Miami-tur. Var i USA for åtte år siden... har lyst tilbake igjen!

Smakte Cookies'n'Cream-baren i dag. Nam! Litt støv-smak (vi ble enige om at støv var en god beskrivelse på proteinsmaken, sant?), men veldig spiselig. Spiste kun 1/3 av baren, ettersom jeg føler det blir litt mye å trøkke i seg en hel på en gang. Skal få smakt den andre jeg har også, og så får jeg finne ut hva jeg eventuelt skal bestille mer av. Må få prøvd Peanut-baren også, men stoler egentlig på at den er god!

Jeg har bare smakt Caramel foreløpig, jeg reagerte så klart allergisk på den, men skal gi den en sjanse til før jeg selger mitt arsenal (ja, jeg har hamstret før jeg smakte).. Jeg syns Caramel var sånn passe god, og ja helt enig, de er jo gigantiske disse barene! Jeg spiste også bare 1/3 ;) Har i tillegg Cookies'n'Cream og Coconut liggende hjemme som jeg også må smake på, det hadde jo vært typisk hvis jeg reagerte på dem også. Vel, hvis jeg gjør det så har jeg litt barer til salgs :lol:

Flott økt du hadde forresten, er det veldig tungt å kjøre både vanlig og strakmark etter hverandre? Jeg bør kanskje gå ned i kilo på det før jeg evt begynner med supersett av den karakteren. Det er jo ganske kritisk med teknikk, så ingen vits å presse seg for hardt hvis det er den det går utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Har i tillegg Cookies'n'Cream og Coconut liggende hjemme som jeg også må smake på, det hadde jo vært typisk hvis jeg reagerte på dem også. Vel, hvis jeg gjør det så har jeg litt barer til salgs :lol:

Barer til salgs er alltid interessant :) Hva reagerer du på? Nøtter, kanskje? Kjedelig, da. Det er vel ikke det beste jeg kan spise heller, mtp. laktose... Men i forrige uke hadde jeg faktisk lettmelk over jordbærene, bare på pur. Kjente egentlig ingen forskjell verken etterpå eller dagen derpå, men det kan sikkert ta lengre tid før magen slår seg vrang også, siden det er intoleranse og ikke allergi.

Flott økt du hadde forresten, er det veldig tungt å kjøre både vanlig og strakmark etter hverandre?

Jeg syntes ikke det var så tungt, men så hadde jeg ikke så tung belastning heller. Er ikke helt vant til vanlig markløft ennå (lange bein - vanskelig med riktig teknikk... :roll:), så tok det ganske piano. Ifølge RYP-programmet så overlapper knebøy og markløft hverandre en del, og det var derfor jeg kun kjørte strakmark på RYP. Så dersom du først trener tung knebøy vil jeg tro du kjenner markløft og strakmark i supersett rimelig godt, ja...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Barer til salgs er alltid interessant :) Hva reagerer du på? Nøtter, kanskje? Kjedelig, da. Det er vel ikke det beste jeg kan spise heller, mtp. laktose... Men i forrige uke hadde jeg faktisk lettmelk over jordbærene, bare på pur. Kjente egentlig ingen forskjell verken etterpå eller dagen derpå, men det kan sikkert ta lengre tid før magen slår seg vrang også, siden det er intoleranse og ikke allergi.

Jeg lurer på om det kan være soya'en, det er jeg allergisk mot (men reagerer sjeldent veldig, må være store mengder), og siden 2good-barene har whey som hovedprotein så tenkte jeg at det sikkert gikk fint.. Vel, vi får se neste gang ;) Hvis ikke så er det førstemann til mølla for å kjøpe!

Jeg syntes ikke det var så tungt, men så hadde jeg ikke så tung belastning heller. Er ikke helt vant til vanlig markløft ennå (lange bein - vanskelig med riktig teknikk... :roll:), så tok det ganske piano. Ifølge RYP-programmet så overlapper knebøy og markløft hverandre en del, og det var derfor jeg kun kjørte strakmark på RYP. Så dersom du først trener tung knebøy vil jeg tro du kjenner markløft og strakmark i supersett rimelig godt, ja...hehe.

Ja.. Jeg får se hvor mye det er vits også, er morsomt med benstyrke men vet at det er mer viktig for meg å fokusere på overkroppen. Jeg tror jeg skal starte med vanlige markløft også, morsomt med nye teknikkutfordringer, men kan hende jeg splitter det litt opp så jeg slipper å kjøre meg totalt ut hver gang. Ser helt klart sammenhengen mellom vanlige mark og knebøy, var sikkert lurt av deg å bare kjøre strake under RYP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...