Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

~ RYP - uke 6 ~

Dag 1 - 5 repetisjoner

Knebøy - 2 + 1 sett - 39 kg. + 22 kg.

Strakmark - 1 sett - 58 kg.

Skråbenk - 3 + 1 sett - 16 kg. + 9 kg.

Nedtrekk - 2 sett - 52 kg.

Sittende roing - 1 + 1 sett - 52 kg. + 30 kg.

Arnoldpress - 2 sett - 10 kg.

Bicepscurl - 2 sett - 12 kg.

Franskpress - 2 sett - 22 kg.

Mage - 2 sett - maks antall reps.

30 min. kardio.

Dag 2 - 5 repetisjoner

Knebøy - 2 + 1 sett - 40 kg. + 22 kg.

Strakmark - 1 sett - 61 kg.

Skråbenk - 3 + 1 sett - 16 kg. + 9 kg.

Nedtrekk - 2 sett - 54kg.

Sittende roing - 1 + 1 sett - 54 kg. + 30 kg.

Arnoldpress - 2 sett - 11 kg.

Bicepscurl - 2 sett - 12 kg.

Franskpress - 2 sett - 23 kg.

Mage - 2 sett - maks antall reps.

30 min. kardio.

Dag 3 - 5 repetisjoner

Knebøy - 2 + 1 sett - 42 kg. + 22 kg.

Strakmark - 1 sett - 63 kg.

Skråbenk - 3 + 1 sett - 17 kg. + 9 kg.

Nedtrekk - 2 sett - 56 kg.

Sittende roing - 1 + 1 sett - 56 kg. + 30 kg.

Arnoldpress - 2 sett - 11 kg.

Bicepscurl - 2 sett - 13 kg.

Franskpress - 2 sett - 24 kg.

Mage - 2 sett - maks antall reps.

30 min. kardio.

Stor økning i forhold til forrige uke. På mandag tok jeg for eksempel 34 kilo i knebøy og 52 kilo i markløft. I morgen skal jeg ta henholdsvis 39 og 58 kilo i de samme øvelsene. 24 kilo i en såpass isolerende øvelse som franskpress tror jeg blir vanskelig på fredag, men vi får se.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det blir RYP etter SGTC for min del. Ser drittøft ut. Kanskje jeg til og med er så gæern at jeg slenger meg på kostholdsplanen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Tror det blir RYP etter SGTC for min del. Ser drittøft ut. Kanskje jeg til og med er så gæern at jeg slenger meg på kostholdsplanen og.

Jeg driver faktisk og vurderer å få satt opp kostholdsplan fra MyRevolution. Det er ikke så himla dyrt og blir spesialtilpasset meg og min trening. 8 ukers diettplan.

---

Takk for spillelisten fragment, der fikk jeg fylt opp med et par sanger til! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver faktisk og vurderer å få satt opp kostholdsplan fra MyRevolution. Det er ikke så himla dyrt og blir spesialtilpasset meg og min trening. 8 ukers diettplan.

---

Takk for spillelisten fragment, der fikk jeg fylt opp med et par sanger til! :hug:

Dang! Hvem er med på 1 ukes treningsopphold på Kypros neste sommer??

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Dang! Hvem er med på 1 ukes treningsopphold på Kypros neste sommer??

-misa

Det hadde bare vært utrolig gøy!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dang! Hvem er med på 1 ukes treningsopphold på Kypros neste sommer??

-misa

Oi, det hørtes jo egentlig utrolig kult ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Takk for spillelisten fragment, der fikk jeg fylt opp med et par sanger til! :hug:

Jeg fylte på med et par sanger etter at jeg hadde skrevet listen:

Armand Van Helden - Bonkers

Pussycat Dolls - Hush Hush [Dave Aude Remix]

Agnes - Release Me

Armin Van Buuren feat. Jaren - Unforgivable

Black Eyed Peas - Boom Boom Pow

Armin van Buuren feat. Jennifer Rene - Fine Without You

Ciara feat. Justin Timberlake - Love Sex Magic [Dance Remix]

Kjekt med noe nytt en gang i blant :)

Og treningsopphold i varmere strøk er absolutt ikke feil. Har vært på to treningsleirer i Spania i forbindelse med fotball, og det er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

RYP gikk bra i dag også. Knebøyen var litt tung, men kom gjennom. Droppet å øke til 22 kilo på franskpress, skal prøve det på onsdag i stedet. 20 kilo har hittil vært ganske tungt, men i dag var det faktisk greit. Så da øker vi neste gang! Bicepscurl var vanskelig, fordi jeg måtte over på de store manualene (12,5 kilo). De er veldig klønete å få opp uten at albuene står rett ut. De "kræsjer" rett og slett i lårene mine fordi skivene er for store. Ellers gikk dagens økt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du har virkelig klart å bygge bra på overkroppen nå, jeg er superimponert! Fysioterapeuten min skrøt i dag av RYP :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Du har virkelig klart å bygge bra på overkroppen nå, jeg er superimponert! Fysioterapeuten min skrøt i dag av RYP :Hehe:

Takk! Kommer nok til å ta jevnlig med bilder fremover, så får vi se om jeg får lagt ut noe mer hvis jeg føler ting har forandret seg (til det bedre, såklart ;))

Ja, det virker som om mange har gode erfaringer med RYP og at det er et bra program. Totalt treningsvolum er en god del mindre enn jeg er vant til, og jeg må innrømme at det til tider er litt frustrerende. Føler jo jeg lett kunne tatt flere øvelser/sett/reps på f.eks biceps, men samtidig er jo dette uten tvil et gjennomtenkt og nøye planlagt program. Gleder meg uansett (som nevnt hundre ganger tidligere) til å trene splitt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Takk! Kommer nok til å ta jevnlig med bilder fremover, så får vi se om jeg får lagt ut noe mer hvis jeg føler ting har forandret seg (til det bedre, såklart ;))

Ja, det virker som om mange har gode erfaringer med RYP og at det er et bra program. Totalt treningsvolum er en god del mindre enn jeg er vant til, og jeg må innrømme at det til tider er litt frustrerende. Føler jo jeg lett kunne tatt flere øvelser/sett/reps på f.eks biceps, men samtidig er jo dette uten tvil et gjennomtenkt og nøye planlagt program. Gleder meg uansett (som nevnt hundre ganger tidligere) til å trene splitt igjen!

Forresten, er du på grunnleggende program eller ekstrem muskelvekst? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har kjørt det grunnleggende programmet. Har sett litt på Ekstrem muskelvekst-programmet, men synes det blir for få øvelser. Kun knebøy, dips, roing, arnoldpress og mage blir litt for ensformig etter min smak. Men jeg kan tenke meg at man øker mye i disse øvelsene. Man kjører jo fire sett pluss ett dropsett i alle øvelsene de tre siste ukene, så det er nok relativt tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Jeg har kjørt det grunnleggende programmet. Har sett litt på Ekstrem muskelvekst-programmet, men synes det blir for få øvelser. Kun knebøy, dips, roing, arnoldpress og mage blir litt for ensformig etter min smak. Men jeg kan tenke meg at man øker mye i disse øvelsene. Man kjører jo fire sett pluss ett dropsett i alle øvelsene de tre siste ukene, så det er nok relativt tungt.

Jeg tipper nok at det er mye mer hensiktsmessig å kjøre det programmet når man har bygget opp god og sterk muskulatur. Øvelsene er jo forsåvidt de aller viktigste og du trener hele kroppen godt (jeg har blant annet en kompis som ikke tar flere øvelser enn disse, han er virkelig vakkert trent) men det kan jo fort bli litt ensformig og kjedelig det vil jeg tro.

Jeg har et lite spørsmål til jeg, når jeg først er i farta; på TN sine sider er det endel kalkulatorer som kan beregne program for deg ut ifra hvor du ligger hen nå.. Det stod at man skulle skrive inn kilo ut ifra hvor mye du klarer på 10 reps, noe som forsåvidt er greit. Men på det ene feltet står det mage, hva skal man skrive inn her? Maks antall reps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Men på det ene feltet står det mage, hva skal man skrive inn her? Maks antall reps?

Vel, jeg har ikke vært så nøye med mageøvelsene, så har egentlig tatt maks antall reps x 2, ja. Av og til to sett med planke-sideplanke-planke i stedet. Du får bare kjøre det du selv ønsker, for jeg er usikker på hva de egentlig vil du skal legge inn på kalkulatoren.

Og ja, du har nok rett angående ekstrem muskelvekst-programmet. Øvelsene dekker jo hele kroppen, men jeg får samtidig ikke trent de øvelsene jeg selv har lyst til. Og seks uker med kun disse øvelsene virker litt for ensformig for min utålmodige sjel :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Yes, da var nestsiste RYP-økt overstått. Alt vel, bortsett fra nesten failure på siste knebøy-repetisjon (før dropsettet) og failure på franskpress med 22,5 kg.

Det var litt rart med knebøyen, ettersom jeg trente med de samme vektene som på mandag (40 kg.). Jeg brukte imidlertid knebøystangen i stedet for benkpress-stangen i dag, og selv om jeg tidligere egentlig hadde avkreftet mistanken om at knebøystangen veier noe mer, tror jeg kanskje at den gjør det allikevel. Så det er mulig jeg tok 42,5 kg. i knebøy, og at det var derfor det var tyngre i dag. Samtidig trente jeg en time spinning i går, så det kan tenkes at dette også var årsaken.

Kom uansett gjennom, i motsetning til på franskpressen. Følte 20 kg. gikk veldig greit på mandag, og tok sjansen på 22,5 kg. i dag. Det var utrolig tungt, og teknikken sugde. Så for å skåne skuldrene mine gikk jeg ned til 20 kg. på sett nummer to. Tror jeg går for det på fredag også...

I morgen tror jeg det er svømming som står på programmet. Satser på rundt 1500 meter, og 25 minutter i solariumet etterpå :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Men det ble jo faktisk ikke failure på knebøy, superbra gjennomført!! :5:

Tenk så utrolig mye lettere det har gått enn du trodde i begynnelsen av forrige uke, syns virkelig du skal være fornøyd.

Jeg klarer ikke helt å tro at knebøystangen veier mer enn benkstangen, men det KAN jo hende.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Men det ble jo faktisk ikke failure på knebøy, superbra gjennomført!! :5:

Tenk så utrolig mye lettere det har gått enn du trodde i begynnelsen av forrige uke, syns virkelig du skal være fornøyd.

Jeg klarer ikke helt å tro at knebøystangen veier mer enn benkstangen, men det KAN jo hende.. :klø:

Ja, jeg er fornøyd med fremgangen i knebøy, spesielt. Kommer helt klart til å fortsette å trene det etter RYP.

Knebøystangen er litt annerledes enn den andre stangen. Rillene (grepet) er forskjellig, og knebøystangen er en god del tykkere. Så det er to forskjellige stenger, i alle fall. Jeg føler uansett at det går bedre med benkpress-stangen, og ettersom jeg vet at den er 20 kg. blir det i det minste riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Ja, jeg er fornøyd med fremgangen i knebøy, spesielt. Kommer helt klart til å fortsette å trene det etter RYP.

Knebøystangen er litt annerledes enn den andre stangen. Rillene (grepet) er forskjellig, og knebøystangen er en god del tykkere. Så det er to forskjellige stenger, i alle fall. Jeg føler uansett at det går bedre med benkpress-stangen, og ettersom jeg vet at den er 20 kg. blir det i det minste riktig ;)

Ja, da er det jo bare å fortsette med den! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...