Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Og der var vi halvveis i RYP-programmet. Fikk min første failure i dag, på sittende roing. Sliter litt med manglende utstyr, så må improvisere litt i kabelmaskinen. Får ikke plassert beina optimalt, og har heller ikke skikkelig håndtak. Men det får ikke hjelpe. Resten av økten gikk fint. Er spent på de tre neste ukene hvor jeg kun skal ta 5 reps pr. sett. Kan tenke meg at førstkommende uke blir forholdsvis grei, men deretter blir det nok rimelig tungt.

Hadde en fyr fra Polen ved siden av meg på tredemøllen i dag. Han løp i slipperser, han.

RYP høres spennende ut, blir gøy å følge fremgangen din nå. :) Lykke til!

Ang. slippers så trente en av de som jobber på senteret vårt, i slipperse forleden da. :fnise: Og det er spesielt mange utlendinger som trener i jeans. Skjønner ikke at de klarer!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment
RYP høres spennende ut, blir gøy å følge fremgangen din nå. :) Lykke til!

Er spent på fremgangen selv. Jeg er litt pessimistisk i forhold til benkpressen, som alltid har vært en av mine hovedøvelser (blant annet på grunn av idrettskravene på skolen), men kommer nok til å øke en del i øvelsene som er med på programmet. Får heller benke meg opp igjen etter endt program :)

Er også litt usikker på hvordan jeg skal trene etter RYP. I tillegg til benken har jeg et par favorittøvelser som jeg også savner, så tenker jeg snekrer sammen et program hvor jeg kombinerer en del RYP-øvelser og gamle favoritter. Tanken bak RYP er vel egentlig å kjøre programmet på nytt etter en ukes pause, da med ny og bedre 10RM enn jeg hadde første gangen. Men det kommer jeg nok ikke til å gjøre siden det som nevnt ikke passer helt inn i øvelsene jeg etter hvert skal testes i på skolen. Uansett kjekt å ha prøvd RYP - ikke minst for variasjonens skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Og det er spesielt mange utlendinger som trener i jeans. Skjønner ikke at de klarer!

Hehe, merkelige greier. Tenk å ta knebøy med jeans... Behagelig! Folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

1RM i fastbenk m/ stopp, 3000 m., stille lengde og chins (gutte-/jentechins).

Beste resultater for jenter:

1RM i benk: 70 kg.

3000 m.: 12 min.

Chins: 24 stk.

Stille lengde: 2.40 m.

Beste resultater for gutter:

1RM i benk: 110 kg.

3000 m.: 10:15 min.

Chins: 17 stk.

Stille lengde: 2.90 m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Kom nettopp ut av dusjen etter en sykkeltur på 50 minutter. Det har vært fint og varmt i hele dag, men akkurat idet jeg satte meg på sykkelsetet kom naturligvis drittværet. Var på god vei inn i et skikkelig tordenvær, så turen ble ikke så lang. Var på et tidspunkt ikke spesielt langt unna veldig mørke skyer og et par lynglimt, og da slo det meg at det kanskje ikke var så smart å befinne seg på en sykkel i sånt vær. Så da satte jeg vel rekord på turen hjem igjen - klissvåt av alt regnet :tongue:

I morgen skal jeg jobbe, men hvis beina er fine blir det forhåpentligvis en intervalløkt på mølle etterpå. Leenge siden jeg har løpt intervaller nå, så er spent på formen!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Ang. slippers så trente en av de som jobber på senteret vårt, i slipperse forleden da. :fnise:

Må bare kommentere denne, det var vel P regner jeg med.. Sett han tusle rundt i det noen ganger. Men HAHA, han har helt seriøst halvparten av mine legger, så det er tydelig at han sjeldent tar på seg sko og kjører tunge økter på beina :ler: Samtidig har jeg vel sett D i Havaianas også, men da tror jeg ikke han trente.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Beina var litt tunge på jobb, men etter en kopp kaffe og en liten sjokoladebit ble det fart på sakene :) Litt, i alle fall! Det ble altså kortintervaller på mølle etter endt arbeidsdag. Løp da de vanlige intervallene: 4 sett med 5 x 1 minutt, og tre minutter rask gange mellom settene. Første sett begynte med 13 km/t., og så økte jeg med 0,5 km/t. per sett.

Lå lavere i puls enn det som var optimalt, og bikket faktisk ikke 200 slag før på det aller siste minuttet i sett nr. fire. Så da må jeg nok begynnne på 13,5 km/t. neste gang, og se om jeg når riktig puls litt tidligere. Samtidig lover det jo godt for formen at jeg må øke farten.

Skal legge ut programmet mitt for uke 4 av RYP etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra økt på mølla! Jeg misunner dere som ligger på 13+ altså. Blir spennende å lese programmet ditt etterpå. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Bra økt på mølla! Jeg misunner dere som ligger på 13+ altså.

Sånn sett er kortintervaller morsomt. Man øker ganske kjapt hvis man løper jevnlig, og minuttene går relativt fort (i alle fall i pausene... :) ) Sikter på å ligge på 14-15 km/t utover høsten på disse øktene. Jeg startet vel på ca. 12 km/t i fjor høst, tenker jeg, så det er jo en grei forbedring. Intervaller er mye gøyere enn langkjøring! Er virkelig nødt til å holde formen vedlike framover nå, for skal testes i 3000 m. umiddelbart etter semesterstart... urk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle mer enn gjerne kjørt intervalltrening, men har ikke kunnet løpe ordentlig på mange år pga. skulderen... håper at riktig teknisk trening og behandling gjør at jeg etter hvert klarer mer enn 20 min på mølla uten smerter. ;)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

~ RYP - uke 4 ~

Dag 1 - 5 repetisjoner

Knebøy - 2 + 1 sett - 30 kg. + 22 kg.

Strakmark - 1 sett - 45 kg.

Skråbenk - 3 + 1 sett - 12 kg. + 9 kg.

Nedtrekk - 2 sett - 40 kg.

Sittende roing - 1 + 1 sett - 40 kg. + 25 kg.

Arnoldpress - 2 sett - 8 kg.

Bicepscurl - 2 sett - 9 kg.

Franskpress - 2 sett - 17 kg.

Mage - 2 sett - maks antall reps.

30 min. kardio.

Dag 2 - 5 repetisjoner

Knebøy - 2 + 1 sett - 32 kg. + 22 kg.

Strakmark - 1 sett - 47 kg.

Skråbenk - 3 + 1 sett - 13 kg. + 9 kg.

Nedtrekk - 2 sett - 42 kg.

Sittende roing - 1 + 1 sett - 42 kg. + 25 kg.

Arnoldpress - 2 sett - 8 kg.

Bicepscurl - 2 sett - 9 kg.

Franskpress - 2 sett - 18 kg.

Mage - 2 sett - maks antall reps.

30 min. kardio.

Dag 3 - 5 repetisjoner

Knebøy - 2 + 1 sett - 33 kg. + 22 kg.

Strakmark - 1 sett - 50 kg.

Skråbenk - 3 + 1 sett - 13 kg. + 9 kg.

Nedtrekk - 2 sett - 44 kg.

Sittende roing - 1 + 1 sett - 44 kg. + 25 kg.

Arnoldpress - 2 sett - 9 kg.

Bicepscurl - 2 sett - 10 kg.

Franskpress - 2 sett - 19 kg.

Mage - 2 sett - maks antall reps.

30 min. kardio.

Som det (forhåpentligvis) kommer frem av programmet skal jeg nå kjøre dropsett med maks antall repetisjoner (ideellt rundt 15 reps) etter knebøy, skråbenk og sittende roing. Har aldri trent slik før, men man trenger jo ikke å være personlig trener for å innse at det fort blir tungt! De andre øvelsene kommer til å gå veldig greit denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Skulle mer enn gjerne kjørt intervalltrening, men har ikke kunnet løpe ordentlig på mange år pga. skulderen...

Ah, så kjedelig at den ødelegger for løpingen også. Skulderskader er vel noe av det verste å ha også. Min mor slet lenge med noe man kalte "frozen shoulder" for et par år siden. Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennede program. :) Noen drøye nedtrekk du har der. ;)

Ah, så kjedelig at den ødelegger for løpingen også. Skulderskader er vel noe av det verste å ha også. Min mor slet lenge med noe man kalte "frozen shoulder" for et par år siden. Håper det ordner seg for deg!

Huff, det er ikke noe særlig, håper hun slipper problemet nå!

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Spennede program. :) Noen drøye nedtrekk du har der. ;)

Nja, jeg er ikke helt fornøyd. Må ta nedtrekk uten skikkelig nedtrekkapparat. Det betyr litt improvisering hvor jeg må sette skråbenken innunder kabelmaskinen, og ha 20 kilos vektskive godt plassert i fanget for ikke å lette underveis. På skolens treningssenter var jeg vel på et tidspunkt oppe i 50-55 kg. på nedtrekken, så skikkelig apparat betyr mye... Det samme gjelder roingen, som jeg også må gjøre på litt samme måte. Kjedelig, men det er jo kun nå i sommer jeg må trene slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt å mangle ordentlige apparater ja. Savner selv et par ting på senteret vårt, men forhåpentligvis har vi masse nytt å fråtse i fra nyåpningen i september. Men du er jo flink å improvisere da. :)

Hva slags mageøvelser tar du?

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Mage er kanskje det jeg slurver mest med. Nå for tiden går det mest i situps og planke. Når jeg har medisinball tilgjengelig bruker jeg det en del, og når jeg trener sammen med noen blir det gjerne noen sett med beinhev hvor treningspartneren dytter beina ned. Jeg må innrømme at jeg har droppet mageøvelsene et par ganger selv om de står på programmet... Noen gode øvelser å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage er kanskje det jeg slurver mest med. Nå for tiden går det mest i situps og planke. Når jeg har medisinball tilgjengelig bruker jeg det en del, og når jeg trener sammen med noen blir det gjerne noen sett med beinhev hvor treningspartneren dytter beina ned. Jeg må innrømme at jeg har droppet mageøvelsene et par ganger selv om de står på programmet... Noen gode øvelser å anbefale?

synes jeg er sykt bra, og den tar virkelig i hele muskelen. Anbefales på det sterkest! Ellers tar jeg planken så lenge jeg klarer å holde, 3 sett (bedre enn et fast antall sekunder, synes jeg, for da tar man seg helt ut), og
med 15 reps hver side, 3 sett. Seated lever crunches er fin hvis du har apparat for det, eller
(skal være en av de aller beste mageøvelsene, men vi har ikke sånt apparat på senteret...).

Noen jeg kom på i farta i alle fall. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Liggende beinhev liker jeg også, som nevnt ovenfor. Men synes stort sett at den tar mest på hofteleddsbøyerne. Uansett en morsom øvelse når treningspartneren presser deg så lenge som mulig :) Captain's Chair er også en øvelse jeg liker godt, men har for tiden ikke det apparatet tilgjengelig. Får nok trent det fra høsten av, tipper jeg. Kommer sannsynligvis til å trene på Spenst fremover, ettersom det virker som det greieste alternativet der jeg skal flytte. Antar de er såpass seriøse at de har godt tilbud av det meste!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var vi i gang med de tre siste ukene hvor jeg kun kjører 5 reps per sett + dropsett i enkelte øvelser. Det gikk veldig fint i dag, men dropsettet i knebøy var utrolig tungt. Pulsklokken min viste faktisk 192 slag i minuttet etter siste repetisjonen i dropsettet! Spent på hvordan det kommer til å gå fremover... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...