Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

http://www.13uker.no/

RYP har blitt nevnt mange ganger i forbindelse med denne konkurransen :)

Går sikker bra med vektene. Kan jo runde ned om det er for tungt. Ellers skjønte jeg ikke hva du mente nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment
http://www.13uker.no/

RYP har blitt nevnt mange ganger i forbindelse med denne konkurransen :)

Der må jeg ta en titt, tror jeg.

Går sikker bra med vektene. Kan jo runde ned om det er for tungt. Ellers skjønte jeg ikke hva du mente nå?

Jo, du skjønte riktig. Men det er litt kjedelig å runde for mye ned slik at det blir for lett, og selvsagt også hvis man må runde opp og det blir for tungt. Man er jo veldig bundet til antall repetisjoner... Men den tid, den sorg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag har jeg fått regnet ut 10RM i alle øvelsene utenom knebøy og markløft. Hadde ikke hatt sjanse på knebøyen i dag, så det får vente til neste økt. Synes det er vanskelig å finne korrekt belastning, ettersom det ikke er så enkelt å treffe akkurat 10 repetisjoner med riktig vekt. Men jeg har i alle fall noenlunde korrekte tall å forholde meg til. Uke 1 (neste uke) vil da se slik ut:

------

Uke 1 - 15 repetisjoner på alle øvelser

Dag 1 - 0,65 % av 10RM:

Knebøy - 2 sett med 20-25 kilo (mangler 10RM)

Strake markløft - 1 sett med 30 kilo (mangler 10RM)

Skråbenk - 2 sett med 7 + 7 kilo

Nedtrekk, smalt grep - 1 sett med 26 kilo

Sittende roing - 1 sett med 29 kilo

Arnoldpress - 2 sett med 5 + 5 kilo

Sittende bicepscurl - 1 sett med 6 + 6 kilo

Franskpress - 1 sett med 11 kilo

Situps - 2 sett med maks antall repetisjoner

20-30 min. kardio.

Dag 2 - 0,7 % av 10RM:

Knebøy - 2 sett med 20-25 kilo (mangler 10RM)

Strake markløft - 1 sett med 30 kilo (mangler 10RM)

Skråbenk - 2 sett med 8 + 8 kilo

Nedtrekk, smalt grep - 1 sett med 28 kilo

Sittende roing - 1 sett med 31 kilo

Arnoldpress - 2 sett med 6 + 6 kilo

Sittende bicepscurl - 1 sett med 6 + 6 kilo

Franskpress - 1 sett med 12 kilo

Situps - 2 sett med maks antall repetisjoner

20-30 min. kardio.

Dag 3 - 0,75 % av 10RM:

Knebøy - 2 sett med 20-25 kilo (mangler 10RM)

Strake markløft - 1 sett med 30 kilo (mangler 10RM)

Skråbenk - 2 sett med 8 + 8 kilo

Nedtrekk, smalt grep - 1 sett med 30 kilo

Sittende roing - 1 sett med 34 kilo

Arnoldpress - 2 sett med 6 + 6 kilo

Sittende bicepscurl - 1 sett med 7 + 7 kilo

Franskpress - 1 sett med 13 kilo

Situps - 2 sett med maks antall repetisjoner

20-30 min. kardio.

------

Uke 1 kommer med andre ord til å være dørgende kjedelig, med veldig mange repetisjoner og ganske så lette vekter. Jeg får helt klart et problem med å treffe nøyaktig med antall kilo, men det får ikke hjelpe. Det er liksom ikke så enkelt å øke med 1 kilo fra dag 1 til dag 2, slik jeg blant annet skal i knebøy, men finner nok en løsning på det.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Spilte fotballkamp i dag, og det var utrolig tungt. Brukte ikke pulsklokke (får ikke lov av dommeren :snurt:), men lå jevnt like under syrenivå nesten hele tiden. Trodde nesten jeg trengte hjertestarter på et tidspunkt!

Jeg har hatt en ganske bra treningsuke, men trening hver dag og to økter på torsdag. Nå har vi pause fra fotballen i to uker, så da blir det styrketrening tre dager i uken (RYP), svømming, intervaller/rolig langkjøring på mølle, forhåpentligvis spinning og en del sykling utendørs. Planen er også å få til en lengre fjelltur i løpet av kort tid. Tror det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en spesiellt grunn til at du ikke får ha på pulsklokke av dommeren? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, det er ikke tillatt å bruke smykker, klokker, øredobber etc. under kamp. Så da må jeg droppe klokken :/ En venninne av meg bruker svettebånd over sin klokke, men hennes er litt flatere enn min. Det blir litt for klumpete til at jeg tror jeg slipper unna med det...hehe. Litt bittert, fordi jeg er jo litt nysgjerrig på tallene (makspuls, kcal osv.) etter sånne harde økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Jeg er for øvrig pinnestiv i triceps etter min lille test-RYP-økt i går. Usikker på om det var skråbenken (med nesten flat benk - har normalt 45 grader) eller franskpressen som gjorde det, men pleier i alle fall ikke å kjenne det så godt. Det tyder vel på at det kan lønne seg å skifte øvelser en gang i blant :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Usj, har fremdeles litt treningsverk, men kommer nok til å prøve meg på den første økten av RYP-programmet i dag. Så får vi se hvordan det går!

Dagens frokost:

25 gram havregryn

10 gram proteinpulver

Et par spiseskjeer mager kesam

To hele egg + en eggehvite

Litt kanel

Litt sukker

En dæsj med vann

Visp, visp - og stek som pannekaker/store lapper. Nam!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg brukte det gamle som jeg har hatt lenge. Husker dessverre ikke navn/produsent, men det er med sjokoladesmak. Skulle vel egentlig hatt mer proteinpulver oppi, men da synes jeg det blir for mye smak til at det blir godt. Så da ble det i stedet litt kesam.

Har foreløpig ikke smakt det nye pulveret jeg fikk i forrige uke (http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=955), ettersom jeg egentlig bør tømme den gamle boksen først. Jeg vet godt at det blir stående urørt dersom det nye smaker bedre, og det er vel litt lite økonomisk... :sukk:

I dag har jeg forresten en plan om å gå til innkjøp av Splenda. Erfaringer med det, noen?

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var dag 1 av RYP-programmet mitt overstått, og det gikk ganske bra. Det var egentlig ålreit, til tross for lette vekter og mange repetisjoner. Men gleder meg uansett til det blir litt tyngre :)

I morgen planlegger jeg en sykkeltur. Dersom beina er bra og halebeinet ikke klager blir det forhåpentligvis en tur på rundt 25 kilometer. Usikker på hvordan dette egentlig passer inn med RYP, ettersom jeg har neste treningsøkt allerede på onsdag, men gidder ikke å la være å trene de dagene jeg ikke har styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da er jeg tilbake fra sykkeltur. Det ble ikke 25 kilometer i dag, ettersom jeg har styrketrening allerede i morgen igjen. Totalt ble det en tur på rundt 17 km, gjennomført på 1 time og 10 minutter. Det ble et par stopp underveis, blant annet for å drikke og slå av en prat med en annen syklist som var på tur i dag. Terrenget er tidvis svært kupert, blant annet med en nesten sammenhengende oppoverbakke på 2-3 km. Makspuls var dermed 198 slag, men sånn er det å sykle på vestlandet :)

Har for øvrig tatt noen bilder av formen i dag. Følte meg relativt teit der jeg sto foran speilet :roll: Legger ut to av dem nå, så får vi se hvor lenge jeg er komfortabel med å ha dem liggende...hehe. Tipper jeg fjerner dem i morgen, eller noe.

Det var for øvrig fryktelig stilig med badedrakten + badehetten min hengende i bakgrunnen. Nice!

Ett fra selve sykkelturen. På toppen av den oppoverbakken jeg skrev om ovenfor. Startet på 0 moh. og endte opp på rundt 150 moh. Grei stigning, det :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ta bilder, jeg skal få mannen til å ta noen ordentlige av meg når han kommer hjem. Du ser fin ut, men det er ikke så lett å se, litt smått. Men skjønner at du ikke er heeeelt komfortabel med å legge ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Hehe. De er små med vilje, for å si det sånn ;)

Har nettopp spist store mengder reker, kylling og loff. Blir jo aldri mett av sånn mat, ettersom jeg er ekstremt treg med rekene. Men godt var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk, takk. Det er litt pinlig å innrømme det, men jeg synes det har blitt litt morsommere å trene med singlet i det siste... I alle fall når det er speil på styrkerommet :tongue: Det er jo litt gøy når det faktisk er en synlig utvikling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Dag 2 av RYP er historie. Synes fremdeles det går greit, men føler ikke strakmarken tar så mye som den kanskje burde. Det er mulig belastningen er litt for lav, eventuelt at teknikken ikke er så god som den burde være. Skal prøve meg litt frem på ukens siste økt i morgen, og se om jeg finner ut av det.

I dag har jeg følgende plan:

10:00 - 16:00: Soling/lesing/div.

16:00 - 17:00: Middag

18:30 - 19:30: Svømming

20:00 - 21:00: Personalmøte på jobb

21:00 - 23:00: Brann - Aalesund på tv

Relativt bra dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det ble nøyaktig en halvtime svømming før møtet i dag. Skulle vel gjerne svømt litt lengre, men det hadde jeg ikke tid til. I morgen blir det dag 3 av RYP før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da er uke 1 av RYP-programmet overstått. Jeg trodde det skulle bli lett og kjedelig, men det har vært en bra uke. Jeg tror særlig arnoldpressen og knebøyen kan bli tungt etter hvert, men den tid, den sorg.

Prøvde forresten mitt nye proteinpulver i dag. Blandet med vann luktet det død og fordervelse. Seriøst. Det smakte litt bedre enn lukten skulle tilsi, men shaken er absolutt egnet til å fremkalle brekningstendenser, for å si det sånn. Det verste er at pulveret sikkert smaker relativt bra blandet med melk. Det hjalp litt å ta en skvett kaffe oppi (pulveret skal være med kaffe latte-smak. Vel.), men det var fremdeles vanskelig å få det i seg. Tvang ned alt utenom den siste halve desiliteren.

Må pønske ut en smart måte å få i meg de resterende ni porsjonspakkene på... Det er mulig jeg kjører dette pulveret i proteinpannekakene (som jeg har spist til frokost hver dag denne uken), og drikker det gamle pulveret.

Er heller ikke så fornøyd med proteinbarene jeg bestilte. Jeg innbilte meg av en eller annen grunn at det skulle være noe sjokolade inne i bildet, men den er naturligvis fullstendig fraværende. Så da sitter jeg igjen med 35 gram yoghurt (?) og blåbær (?) i en ikke fullt så smakfull blanding. Det blir ikke noe problem å spise opp resten av pakken, men skal defintivt bestille andre barer neste gang!

Denne var forresten utrolig god! Bare synd de er såpass dyre... http://www.maxim-norge.no/products_no/productview?pid=16554

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...