Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Skal omtrent så langt sør som det er mulig å komme, så det blir forhåpentligvis et bra år med fint vær og blide sørlendinger. Hadde muligens valgt annerledes dersom jeg skulle gjort det på nytt, men det skyldes andre ting. Tror det blir kjekt uansett hvor man skal i praksis :)

Felles bekjent - en som går i mitt kull, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, ei som skal i praksis nå, bare ikke så langt sør som deg :) Var det Drøbak, kanskje? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hm, måtte inn og se på oversikten over praksissteder, og Drøbak tar ikke imot studenter. Men Frogn, Ås og Vestby er (hvis jeg tolker kartet riktig) de nærmeste praksisstedene til Drøbak, så kanskje det er dit hun skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg blander alltid Drøbak og Kragerø, så det kan være Kragerø og... :fnise: Geografikunnskaper.... nope... og hvertfall ikke hukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg kjenner ingen av dem som skal til Kragerø. Dersom det er snakk om en jente, så går hun i tillegg i Bodø, så da vet jeg nok ikke hvem det er. Kragerø er garantert et ganske så bra sted å ha praksis også, så dersom det er der hun skal tipper jeg det blir et fint år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

God lørdag, folkens.

Jeg har fått utnyttet dagen ganske bra, først med et par timer lesing før det ble en lang styrkeøkt etterpå. Orker ikke skrive inn alle tall fra styrketreningen, siden jeg tok mange øvelser, men trente både rygg/biceps og bryst/triceps

Hovedmålet i dag var å prøve et maksløft i fribenk i dag. Prøvde først 47,5 kg, og det gikk veldig greit. Bestemte meg for å prøve 50 kg, men det gikk akkurat ikke. Jeg tror jeg ville klart det dersom jeg gikk rett på 50 kg, og i tillegg ikke hadde tatt to sett med hangups før benken. Så sånn sett er jeg i rute når det gjelder målet om å klare 50 kg før sommeren (det er da ikke sommer ennå?) :)

Til sammen ble det 1 time og 15 minutter styrke, og avsluttet med 20 minutter rask gange (6,7 km/t) og rolig jogging (7,5 km/t) med 4 % stigning på mølle. Kunne nok holdt på lenger, men slengte meg i stedet på sykkelen for å rekke 2. omgang av Odd - Brann.

For øvrig: regnvær, sykkel, ingen bakskjerm og null jakke = grusomt dårlig kombinasjon. Dessuten havnet jeg midt oppi Holmenkollstafetten, så holdt omtrent på å kjøre ned en hel gjeng med deltakere.

Yes, det var min dag. Håper alle andre har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Nok en ny uke er i gang, og eksamen nærmer seg med stormskritt. Etter lang dag med lesing tvang jeg meg allikevel til å trene etterpå, og det går alltid mye lettere når man først kommer i gang.

I dag ble det en time spinning. Tiden flyr faktisk ganske så fort så lenge musikken er bra, så det var ikke noe problem å holde ut en hel time i dag. Det kjedelige med å sykle såpass lenge er at blodsirkulasjonen min blir dårlig etter ca. 50 minutter, slik at jeg får irriterende "stikking" i fingrer/hender. Det har også tidligere vært et problem de gangene jeg sykler mer enn ca. en time. Jeg får vel bare finne meg i det enn så lenge, det er tross alt ikke så ofte jeg sykler i over en time.

Oppsummering, uke 19:

Antall økter: 6

Total treningstid: 8 t. og 38 min.

Kcal: 3572

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Dagens kosthold:

Frokost, kl. 09:00:

To Ryvita m/ makrell i tomat

Et halvt rundstykke med remulade og kokt skinke

Vann

Lunsj, kl. 13:30:

To skiver m/ leverpostei

Vann

Kaffe

Lunsj nr. 2, kl. 16:00:

En skive m/ leverpostei

Vann

~ Trening kl. 17:45 - 18:45 ~

Middag, kl. 19:30:

Tacosalat av kyllingkjøttdeig, isbergsalat,

tomat, rødløk, ananas og paprika

+ mager kesam og salsasaus

Vann

Kveldsmat, kl. 20:30:

Vannmelon

7-8 jordbær

Jeg kjenner at det også muligens blir et knekkebrød eller to før jeg tar kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

På forrige styrkeøkt så jeg forresten en jente som uten tvil hadde drømmekroppen. Slank og fin, og med akkurat passelig synlige muskler. Hun var ganske markert, men så samtidig utrolig naturlig ut. Skulle veldig gjerne hatt hennes ryggtavle og armer, for å si det sånn :) Sånt krever mye arbeid, så det er absolutt motiverende å se at det faktisk går an!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

God treningsdag i dag. Eksamensstresset begynner imidlertid å snike seg innpå, så det blir lange dager når jeg både skal lese og trene. I dag ble det en time styrketrening (bryst/triceps) og deretter en time innefotball etterpå.

Oppvarming - 1500 meter roing

Benkpress i smith:

10 x 21,5 kg.

1 x 44,5 kg. m/ bunnstart. Failet på 46,5 kg. (nok en gang), så måtte skuffende nok ta til takke med et dårlig maksresultat i år. Gud, som jeg hater fastbenk... hehe.

5 x 41,5 kg.

4 x 41,5 kg.

4 x 41,5 kg.

Triceps pushdown:

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

Skråbenk m/ manualer:

8 x 10 kg.

8 x 10 kg.

8 x 10 kg.

Pec-deck flyes:

8 x 35 kg.

6 x 40 kg.

6 x 40 kg.

10 push-ups

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Rygg/biceps-økt i dag. Har plutselig begynt med splitt igjen nå, etter å ha trent hele overkroppen samtidig de siste ukene. Sånn blir det når man plutselig skal trene sammen med andre som trener splitt.

Hang-ups i bom:

8 reps + 4 m/ foten nedi

7 reps + 5 m/ foten nedi

Nedtrekk, middels bredt grep:

6 x 50 kg.

6 x 50 kg.

6 x 50 kg.

Nedtrekk, smalt grep:

8 x 40 kg.

8 x 40 kg.

Scottcurl i apparat:

8 x 22,5 kg.

8 x 22,5 kg.

15 x 15 kg.

Stående roing m/ stang:

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

8 x 25 kg.

Knestående hanteldrag:

8 x 10 kg.

8 x 10 kg.

8 x 10 kg.

Militærpress:

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

8 x 17,5 kg.

Sidehev m/ manualer:

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

8 x 5 kg.

Avsluttet med 1500 meter rolig roing.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

I morgen er det forresten tid for testing igjen. Utvalgt øvelse: 3000 meter. Gudbedre, jeg gruer meg :) I høst løp jeg på 14:20, noe jeg var helt greit fornøyd med. Målet i morgen er å løpe under 14:30, men jeg er fryktelig usikker på formen for tiden. Før forrige test hadde jeg nemlig en noenlunde ok fotballkondis, mens kondistrening nå i vinter stort sett har vært avhengig av min egen evne til å motivere meg til å løpe intervaller... Men det får gå som det går!

(Noe av det viktigste er for øvrig å slå de andre jentene, slik jeg gjorde i høst... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var den o'store løpetesten med en lengde på hele 3000 meter unnagjort, og jeg er svært godt fornøyd! Løp inn til 13:58, noe som rett og slett var over all forventning. Hadde som nevnt i forrige innlegg i utgangspunktet vært fornøyd med alt under 14:30, ettersom jeg ikke hadde peiling på hvordan løpeformen ville være. Og når jeg da kommer inn på under 14 minutter har man jo all grunn til å være fornøyd. Ble riktig nok slått med ett sekund av en annen jente i klassen (vi kniver alltid mot hverandre når det er snakk om utholdenhetstester ;)), men hadde nok tatt henne hvis jeg hadde startet langspurten ti meter tidligere. Makspuls ble målt til å være 208 slag i minuttet, tipper det skyldtes den nevnte spurten...

Alt i alt er jeg strålende fornøyd, ettersom dette viser at jeg faktisk har klart å opprettholde og til og med forbedre kondisjonen på egen hånd gjennom vinteren. Tidligere har kondisjonen vært noenlunde vedlikeholdt gjennom løpetrening med fotballaget mitt osv. Da er det på en måte litt mer "gratis" enn når jeg selv må motivere meg til å trene på mølle.

I kveld blir det middag og PH-finale hos en venninne. Gleder meg :)

(Gjennomsnittsfarten min på 3000-meteren regnet jeg for øvrig ut til å være 12,85 km/t, noe jeg selv synes er ganske mye. Dersom jeg skal ned på 13:40, som er målet ved avsluttende eksamen, må jeg vel opp på noe sånt som 13,5 km/t. Den tid, den sorg...)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Yes! Målet i benken ble nådd i dag. ETTER en time spinning, faktisk. 50 kilo er herved løftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hjertelig!

Ettersom jeg kun tok ett løft i dag, blir det styrke for hele overkroppen i morgen. Så får vi håpe motivasjonen er til stede midt oppi all lesingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...