attegløyma Skrevet 6. januar 2009 #101 Skrevet 6. januar 2009 Koffor måtte då den Israelske stat opprettast av FN i 1948? Burde ikkje den bestått for alltid? Og koffor bur det i så fall mange arabarar der? Burde det ikkje vore ein jødisk stat i alle desse åra?
Ambassadør. Skrevet 6. januar 2009 #103 Skrevet 6. januar 2009 Koffor måtte då den Israelske stat opprettast av FN i 1948? Burde ikkje den bestått for alltid? Og koffor bur det i så fall mange arabarar der? Burde det ikkje vore ein jødisk stat i alle desse åra? Muslimene inntok og erobret Jerusalem første gang i 638 e.Kr. Naturlig at arabere bodde der. Jødene har en historisk rett til landet. Navnet "Gaza" og "Vestbredden" er egentlig nyoppdiktede navn for områdene Judea og Samaria. Gamle jødiske områder. De burde forsåvidt hatt en jødisk stat der alle årene, men landet dems har vært under beleiring og okkupasjon mere en noen andre. I tillegg ble de spredt ut i landflyktighet over en lengre periode. Inntil de endelig får det internasjonales samfunns godkjennelse av Staten Israel i 1948. Minner også om at Israel er et demokrati, innestengt og omringet av arabiske nasjoner hvis religion ikke tillater dem der. Israel er på størrelse med Hedmark fylke, så er det også nevnt.
attegløyma Skrevet 6. januar 2009 #104 Skrevet 6. januar 2009 (endret) Samane har ein historisk rett til nordre delar av Noreg, tvilar på om nordmenn som bur der flyttar av den grunn. Og sidan eg budde i Israel i 4 veker, så veit eg kor stort det er Endret 6. januar 2009 av attegløyma
Ambassadør. Skrevet 6. januar 2009 #105 Skrevet 6. januar 2009 Samane har ein historisk rett til nordre delar av Noreg, tvilar på om nordmenn som bur der flyttar av den grunn. Og sidan eg budde i Israel i 4 veker, så veit eg kor stort det er Nå har samene aldri hatt noe eget land. Men det har jødene. Kong David styrte i Israel lenge før det fantes noe som hette FN..
attegløyma Skrevet 6. januar 2009 #106 Skrevet 6. januar 2009 Så alle gamle statar kan gjenopprettast, så lenge dei kan dokumenterast i ei gammal bok? Er du sikker på at Koranen ikkje nemner noko om ei slags statsdanning i det som no er Israel? Eller er det berre vå vestlege oppfatning av eit systematisert samfunn som skal gjelde? Vil det då sei at vi bestemmer kva som er gjeldande definisjonar av alt i resten av verda? Så kult! No trekk eg meg ut trur eg, for dette blir litt for simplistisk for meg Reine, klare fargar og forenklingar gjer ting morsomt og enkelt, men det er sjelden slik verda er...
waco Skrevet 6. januar 2009 #107 Skrevet 6. januar 2009 700 000 palestinere og deres etterkommere ble jaget fra hjemstedet sitt i 1948. Hamas jobber for at disse palestinerne skal få lov til å vende hjem. Det vil israelittene aldri aldri akseptere fordi at palestinere ikke er jøder. Alle andre jøder i verden er velkommene til Israel. Dette kan vi lese mer om på den norske jødesiden som heter "hjelp jødene hjem". Her er linken! http://www.hjhome.org/artikler/2004/21Demo...riseIIsrael.htm Far til 2, her er et bedre kart for å vise hvordan israel tar over palestina siden 1946 Her er linken!
Far til 2 Skrevet 6. januar 2009 #108 Skrevet 6. januar 2009 Forskjellen på israelere og palestinere (les: Hamas) er at sistnevnte er feig nok til å gjemme seg bort blant kvinner og barn, mens førstnevnte ikke gjør det. Jeg har sett nok av Hamas bilder hvor små barn blir avbildet med granatbelte og rifle. Dét ser man ikke blant israelere. Hamas synes visstnok det er helt greit at barn blir slaktet ned, for da kan de skylde på Israel, men at de selv skyver dem foran seg er selvsagt helt ok. Jeg er sjokkert. Det er tydligvis ingen grenser for hva enkelte kan få seg til å si i denne tråden. Du påstår med dette at alle Palestinere er som Hamas !!!. Dermed sier du også at alle Palestinere er et militært mål. I så tilfelle er det ikke rart det drepes mange kvinner, barn og sivile menn. DU ØNSKER RETT OG SLETT Å UTRYDDE PALESTINERENE !!! Jeg foreslår at du revurderer ditt eget engasjement i denne tråden, for det du sier her vil ALDRI være til fordel for Israel og det inntrykket Israels tilhengere forsøker å gi av situasjonen. Du blottlegger med slike uttalelser alle løgner som Israels venner har forsøkt å bygge opp iløpet av noen få linjer.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #109 Skrevet 6. januar 2009 Du påstår med dette at alle Palestinere er som Hamas !!!. Et overveldende flertall av palestinere har valgt Hamas nettopp pga. voldsglamoriseringen deres. Nå må de bære konsekvensene av sitt valg.
Far til 2 Skrevet 6. januar 2009 #110 Skrevet 6. januar 2009 Muslimene inntok og erobret Jerusalem første gang i 638 e.Kr. Naturlig at arabere bodde der. Jødene har en historisk rett til landet. Navnet "Gaza" og "Vestbredden" er egentlig nyoppdiktede navn for områdene Judea og Samaria. Gamle jødiske områder. De burde forsåvidt hatt en jødisk stat der alle årene, men landet dems har vært under beleiring og okkupasjon mere en noen andre. I tillegg ble de spredt ut i landflyktighet over en lengre periode. Inntil de endelig får det internasjonales samfunns godkjennelse av Staten Israel i 1948. Minner også om at Israel er et demokrati, innestengt og omringet av arabiske nasjoner hvis religion ikke tillater dem der. Israel er på størrelse med Hedmark fylke, så er det også nevnt. Så du går tilbake til år 638 for å sansynliggjøre Israels rett på dette landet. Hva om noen går enda lenger tilbake ? Også du må forstå at et sted må vi sette grensen for å gå tilbake i tid, og tidspunktet for opprettelsen av Israel som stat synes å være mest naturlig for de fleste (utenom Israels tilhengere).
Far til 2 Skrevet 6. januar 2009 #111 Skrevet 6. januar 2009 For at de ikke skal bli skadet. For da blir det et forferdelig ramaskrik fra hele den forkvaklede verden. Det er nok riktig at de kan bli skadet så lenge Israelske soldater skyter på alt som rører på seg (som de fleste vet rører barn på seg mer enn voksne). Israelerene skyter til og med på andre Israelske soldater. Kansje de bør trekke seg ut før Israel utsletter Israel ?
Siiw Skrevet 6. januar 2009 #112 Skrevet 6. januar 2009 Jeg bryr meg ikke om det! :- ) - Jeg sier BARE la dem KRIGE! hvem bryr seg ?? - enste jeg bryr meg om der dyr! ^^ finnes så mye viktigere ting! :)
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #113 Skrevet 6. januar 2009 Så du går tilbake til år 638 for å sansynliggjøre Israels rett på dette landet. Hva om noen går enda lenger tilbake ? Også du må forstå at et sted må vi sette grensen for å gå tilbake i tid, og tidspunktet for opprettelsen av Israel som stat synes å være mest naturlig for de fleste (utenom Israels tilhengere). Enig i at det blir feil å gå så langt tilbake i tid. Jeg synes 60 år tilbake i tid er for lenge også. Det er jo snart ikke flere gjenlevende igjen av de som flyktet i 1948. Jeg synes man må begynne å se fremover istedet for bakover for å finne en løsning på denne konflikten.
Far til 2 Skrevet 6. januar 2009 #114 Skrevet 6. januar 2009 Hvis du vil bli tatt på alvor, så hold deg til sannheten. Her er det viktig å være klar over at araberne aldri har godkjent noen av disse grensene dere nevner. Derfor har de heller ingen krav å komme med, før de godkjenner grenser som er foreslått. Så det du sier er at ettersom Israel har godkjent grensene fra 1948 som må de holde seg til dem ? Hvis de ikke hadde godkjent grensene ville de jo ikke ha behov til å overholde dem, - slik du uttaler deg. Israel har plikt til å holde de områdene de har i dag, inntil en varig fred er undertegnet, og overholdt av begge parter. Dette er det som gjelder, hvis det er FN som bestemmer. Fint at du antyder at FN skal bestemme. I så tilfelle bør Israel trekke seg ut av alle okkuperte områder snarest. Men dere er vel ikke interesert i at FN skal bestemme. Derfor eksisterer heller ikke Israel ettersom det er FN som definerte landområdene i 1948.
Far til 2 Skrevet 6. januar 2009 #115 Skrevet 6. januar 2009 Fortell meg hvor navnet Israel kommer fra. Og hvor navnet Palestina kom fra. Israel var vel bare en liten høyde innenfor Palestina der krigerene oppholdt seg en gang i tiden.
Far til 2 Skrevet 7. januar 2009 #116 Skrevet 7. januar 2009 Ja, det så vi i Gaza da alle jøder ble kastet ut derfra, fra hjem, dyrket jord og eiendeler. De overlevde i det minste. Det lar dere ikke Palestinerene gjøre.
waco Skrevet 7. januar 2009 #117 Skrevet 7. januar 2009 Så det du sier er at ettersom Israel har godkjent grensene fra 1948 som må de holde seg til dem ? Hvis de ikke hadde godkjent grensene ville de jo ikke ha behov til å overholde dem, - slik du uttaler deg. Her er kartet ...
Far til 2 Skrevet 7. januar 2009 #118 Skrevet 7. januar 2009 Det eksisterte ikke palestinere før 1967. Og de aller fleste som kaller seg det i dag, har aldri bodd i Israel. Merkelig. Dette kartet over Palestina fant jeg på en israelsk side (zionism-israel.com)
Far til 2 Skrevet 7. januar 2009 #119 Skrevet 7. januar 2009 Når det foretas en folketelling, da opereres det med tall, i motsetning til denne hvor det bare opereres med prosentandeler. Dette er et dårlig bevis for at det er avholdt folketelling. Dette er nok bare velvillige antakelser.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #120 Skrevet 7. januar 2009 Merkelig. Dette kartet over Palestina fant jeg på en israelsk side (zionism-israel.com) Det var først på 70-tallet araberne i Gaza, på Vestbredden og de som hadde flyktet til nabolandene begynte å kalle seg palestinere istedet for arabere. De kalte seg ikke palestinere i 1948.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå