Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #261 Skrevet 10. januar 2009 Kan ikke se at Ambassadør siterer noe fra Bibelen her Dette viser jo litt av hva som faktisk læres i Islam. Er ikke dette noe det er verdt å ta stilling til i forhold til situasjonen som nå utspiller seg så vet ikke jeg. Jeg beklager, jeg skrev litt i farta. Jeg mente at h*n setter opp kristendom/jødedom mot islam. Hvis man leser koranen på arabisk så leser man at det står "kjemp mot" eller "fjern fienden" osv. Dette kan selvfølgelig lett tolkes som "drep" (og er sikkert ment sånn i mange tilfeller også), men f.eks dette med "hogge av armer og bein" er mer symbolsk enn noe annet. Religion er i bakgrunnen, ja. Det er klart. Men akkurat denne krigen (som jo har religion som en grunn for mange) er mer nyansert enn som så. Det er jo jøder som fordømmer krigen også.
Gjest Jaja.. Skrevet 10. januar 2009 #262 Skrevet 10. januar 2009 Jada, nyanser er det jo. Det finnes helt klart arabere som ikke ønsker å "hogge av armer og bein", samtidig som der også finnes jøder som sikkert ønsker å gjøre det Det er jo helt urimelig å skjære alle over en kam. Men om man tar en litt grundigere titt på det store og det hele så ser man hvem som gjennomgående skriker høyest med aggressiv stemme og helt klart har en agenda, og da på bakgrunn av deres religion.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå