pusilus Skrevet 1. april 2011 #2701 Skrevet 1. april 2011 Jeg hadde langregime og sprayet i 17 dager før jeg begynte på sprøyter, jeg har ei venninne som sprayet i 25 pga noen hellgdager. Jeg hadde innsetting 31 dager etter første spraydag, jeg trengte ikke ekstra med sprøyter. Spennende at dere snart er i gang Mayami Selv er jeg nå ruger på tredje dagen og prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det. Lykke til på tirsdag lille's
Mayami Skrevet 1. april 2011 #2702 Skrevet 1. april 2011 Spennende Pusilus!! Kan tenke på det for deg jeg, så slipper du! Har akkurat ringt, og stilt masse dumme spørsmål. Hun tror sikkert at jeg er mindre begavet... jaja... Fikk i alle fall UL-time 27.mai, og mulig uthenting 30.mai! Let's get this show on the road!!
pusilus Skrevet 1. april 2011 #2703 Skrevet 1. april 2011 Supert Mayami, da har vi en avtale om at du tar deeg av tenkingen Du er nok ikke den eneste som har stilt mange rare spørsmål til fertilitetsklinikken Jeg hadde en periode der jeg ringte i tide og utide og spurte om alt mulig rart.
Mayami Skrevet 1. april 2011 #2704 Skrevet 1. april 2011 Hun jeg snakket med var bergenser tror jeg, og de høres så strenge ut! Hehe... Hun var nok egentlig både trivelig og hjelpsom! Hvordan blir det med telling (HVIS det skulle funke) når det er ivf, forresten? Er innsettigen dag 1? Eller telles det fra siste mens som vanlig? Skal ut og reise med fly ca en mnd etter evt innsetting - er det noe problem? (Infopanikk??! JEG??!!)
rubie Skrevet 1. april 2011 #2705 Skrevet 1. april 2011 Hun jeg snakket med var bergenser tror jeg, og de høres så strenge ut! Hehe... Hun var nok egentlig både trivelig og hjelpsom! Hvordan blir det med telling (HVIS det skulle funke) når det er ivf, forresten? Er innsettigen dag 1? Eller telles det fra siste mens som vanlig? Skal ut og reise med fly ca en mnd etter evt innsetting - er det noe problem? (Infopanikk??! JEG??!!) Her på Haukeland virker som om de regner fra innsettingen og ikke befruktningen. Dvs at hvis du skal bruke vanlig kalkulator for å beregne termin må du sette inn datoen 2 uker før innsetting. Tror jeg... Det har iallefall jeg gjort. Ellers finnes det visst terminkalkulatorer for IVF på nettet. Ser ut til at det varierer litt om de regner fra uttak/befruktning eller innsetting. Noen andre synspunkter på dette? Fly er ikke noe problem. Lykke til!
Mamma-klar Skrevet 1. april 2011 #2706 Skrevet 1. april 2011 Da var vi igang med første fryseforøk, startet opp med tabletter på mandag. UL neste torsdag. Forsøker å ikke bli så gira enda - forsøket kan jo bli avbrutt og eggene må jo overleve opptining...blir spennende! Er kjekt å følge med på alle her inne, vi får håpe på mange :kgbaby: i 2011..!!! Noen som har god erfaring med fryseforsøk?
Viktoria85 Skrevet 2. april 2011 #2707 Skrevet 2. april 2011 Da var vi igang med første fryseforøk, startet opp med tabletter på mandag. UL neste torsdag. Forsøker å ikke bli så gira enda - forsøket kan jo bli avbrutt og eggene må jo overleve opptining...blir spennende! Er kjekt å følge med på alle her inne, vi får håpe på mange :kgbaby: i 2011..!!! Noen som har god erfaring med fryseforsøk? Så spennende! Masse lykke til!
Mayami Skrevet 2. april 2011 #2708 Skrevet 2. april 2011 Takk for opplysningen Mamma-klar! Jeg klarer jo ikke å holde meg, så nå er jeg fullt informert om datoer og mulig kjønn i henhold til kinesisk kalender! Blir spennende å se om jeg får en jente den 22.februar eller ikke!
Mamma-klar Skrevet 2. april 2011 #2709 Skrevet 2. april 2011 Takk for opplysningen Mamma-klar! Jeg klarer jo ikke å holde meg, så nå er jeg fullt informert om datoer og mulig kjønn i henhold til kinesisk kalender! Blir spennende å se om jeg får en jente den 22.februar eller ikke! Februar er jo en perfekt mnd. å få barn i!er spennende å følge med på hverandre:)
Mamma-klar Skrevet 2. april 2011 #2710 Skrevet 2. april 2011 Så spennende! Masse lykke til! Du har jo kommet langt vei:) er du i god form?
Viktoria85 Skrevet 3. april 2011 #2711 Skrevet 3. april 2011 Du har jo kommet langt vei:) er du i god form? Tiden går utrolig fort! Ja, nå er jeg i ganske god form. Har jo vært kvalm på ettermiddagene og kveldene, men nå kjenner jeg det kun dersom jeg er veldig sulten, veldig trøtt, eller sitter på i bil. Så jeg har overtatt sjåførplassen til mannen. Kjenner ikke kvalmen om jeg kjører selv ser du. Tror egentlig mannen syns det er ganske herlig å sitte på passasjersiden Blir veldig spennende med fryseforsøket deres. Du får holde oss oppdatert her inne For du har ikke egen dagbok?
Mamma-klar Skrevet 3. april 2011 #2712 Skrevet 3. april 2011 Godt å høre at du har det sånn noenlunde greit:) har ikke dagbok enda nei..
rubie Skrevet 4. april 2011 #2713 Skrevet 4. april 2011 Fikk kraftige magesmerter og blødning i går kveld. Helt sikkert abort. Var da i uke 7. Ikke god stemning her hjemme. Tror ikke jeg orker neste runde prøverør på denne siden av sommeren. Lykke til alle dere andre!
Mamma-klar Skrevet 4. april 2011 #2714 Skrevet 4. april 2011 Fikk kraftige magesmerter og blødning i går kveld. Helt sikkert abort. Var da i uke 7. Ikke god stemning her hjemme. Tror ikke jeg orker neste runde prøverør på denne siden av sommeren. Lykke til alle dere andre! Å Rubie! Så utrolig trist å høre!! Føler sånn med deg, det er ikke slik det skal gå! Tenker masse på deg og sender deg gode tanker P.s Har du tatt kontroll blodprøver? Mange har jo episoder med magesmerter og blødninger tidlig i svangerskapet.
rubie Skrevet 4. april 2011 #2715 Skrevet 4. april 2011 Å Rubie! Så utrolig trist å høre!! Føler sånn med deg, det er ikke slik det skal gå! Tenker masse på deg og sender deg gode tanker P.s Har du tatt kontroll blodprøver? Mange har jo episoder med magesmerter og blødninger tidlig i svangerskapet. Takk for gode tanker! Har ikke tatt kontrollblodprøver. Ringte fertilitetsklinikken, men ingen ledig time til ultralyd før den timen vi har onsdag ettermiddag. Må bare vente og se. Vurderer å ringe Volvat, men er jo bare 2 dager til uansett...
Zia Skrevet 4. april 2011 #2716 Skrevet 4. april 2011 Rubie, så utrolig trist Håper i det lengste på gode nyheter for dere...
FrkRose Skrevet 4. april 2011 #2717 Skrevet 4. april 2011 Etter en travel vinter med 1. ivf i november, frys i januar og 2. ivf i mars, alle negative, tar vi nå sommerferie. Fikk ingen på frys, og har altså bare ett forsøk igjen. Vil ikke blåse det også, så nå er det pause. Har masse mer vi kan gjøre for å øke sjansene, og det ser ut til å være nødvendig. Synd at tiden jobber mot oss, fort, men det er vår egen skyld... Siden jeg nå ikke er gravid i sommer, gleder jeg meg over å kunne: drikke vin på terrassen, spise grillet, rødt kjøtt, løpe og hoppe og sprette så mye jeg vil, dra på ferietur med motorsykkel... Okay, mest trøst, men det hjelper litt når man er på bånn. Jeg har laget meg et mål/mantra/ettellerannet: "Jeg er en lykkelig mamma". Helt uten tidsbestemmelse eller noe annet. Jeg har jobbet litt med det, og når jeg sier det til meg selv nå, ser jeg meg selv for meg som akkurat en lykkelig mamma, jeg får en god strøm gjennom kroppen, og jeg må bare smile. Jeg må bare ønske masse masse gratulerer til dere som har fått det til, lykke til til dere som jobber med saken, og så ses vi kanskje igjen om noen gode vår og sommermåneder.
pusilus Skrevet 4. april 2011 #2718 Skrevet 4. april 2011 Fikk kraftige magesmerter og blødning i går kveld. Helt sikkert abort. Var da i uke 7. Ikke god stemning her hjemme. Tror ikke jeg orker neste runde prøverør på denne siden av sommeren. Lykke til alle dere andre! Huff Rubie Krysser fingrene i det lengste.
rubie Skrevet 4. april 2011 #2719 Skrevet 4. april 2011 Rubie, så utrolig trist Håper i det lengste på gode nyheter for dere... Huff Rubie Krysser fingrene i det lengste. Hei igjen. Ny oppdatering: Her har det gått fra mange tårer i dag til stor skrekkblandet glede! :hoppendeglad: Sluttet å blø tidligere i dag. Var til Volvat i kveld da vi ikke orket å vente til onsdag. Gynekologen var skeptisk til hun kikket inn med ultralyd og så :babysmokk:. TO hjerter som slo fint!!! Har fått beskjed om ingen jobb, ingen løfting, ingen samleier, ingen hopping etc inntil videre. Helt ro. Er så i sjokk at det skal nok gå fint. Har ikke forstått det helt enda... Har bestemt oss for å holde det hemmelig litt siden vi måtte fortelle til alle i uke 4 at jeg var gravid. Så har vi en liten (stor) hemmelighet vi også...
ebitt Skrevet 4. april 2011 #2720 Skrevet 4. april 2011 Uææææ Så morsomt Rubie. Her må du virkelig bare roe ned å ruge. Fantastiske nyheter - er kjempegla på dine vegne å sender en stor klem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå