ebitt Skrevet 9. mars 2011 #2641 Skrevet 9. mars 2011 Ja da har jeg ringt ivf klinikken. Ringe inn mens osv, medisiner, første gang inn i slutten av april. Egguttak ) rundt 9 mai. Krysser alt jeg har for at det ikke dukker opp flere skjær i sjøen:) ebittmannen derimot er rolig å avbalansert å mest glad for at jeg er frisk, resten er ikke så viktig! Har en mann som ikke ser for seg at han noen gang skal bli far, men om det skjer vet jeg en som blir fornøyd, beskyttende å stolt. Kryss fingrene jenter;0)
ebitt Skrevet 9. mars 2011 #2642 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Dobbelpost :-) Endret 9. mars 2011 av ebitt
pusilus Skrevet 10. mars 2011 #2644 Skrevet 10. mars 2011 Mamma-klar, så trist at det endte slik Rubie, hvordan går det med deg? Å er såå happy at jeg må bare få det ut Prøve etter fjerning av grove celleforandringer i livmorhals er normale juhu krysser fingrene for at jeg endelig kommer igang med ivf neste mens. Hilsen prøver siden september 2007 med pcos, tett eggleder, celleforandringer og den nette alder av 37! Lykke til med forsøket Og så var vi på prøvekjøret igjen... Setter Elonva i morgen, og håper på masse fine egg om et par uker, og baby i desember. Hehe, da vi sluttet med prevensjon i mars for 2 år siden, sa søsteren min at mars er den eneste måneden i året vi ikke burde lage barn. Både hun og ett av barna har bursdag rett før jul, så hun vet hva hun snakker om. Og nå kjører vi attpåtil i gang med prøverør i akkurat mars... Jaja, tror nok det vil bli en særs velkommen liten krabat samme når h*n kommer. Lykke til alle sammen! Hvis vi lykkes nå er det en liten krabat som kommer til å være veldig velkommen selv om det blir desember. Hadde muligens blitt annerledes hvis vi kunne fått det til på naturmetoden. ********** Jeg er i gang på medisinene igjen, er fryktelig spent på bivirkninger og psykike reaksjoner denne runden. Jeg regner med at reaksjonene kan bli mange ettersom jeg nå skulle vært 28 uker på vei.
FrkRose Skrevet 10. mars 2011 #2645 Skrevet 10. mars 2011 Pusilus: Massemassemasse lykke til! Da jeg leste hvordan det hadde gått for dere, mista jeg litt motet på hele greia. Skal man liksom aldriiii få lov til å nyte og glede seg over det som er i ferd med å skje? Jeg ble så lei meg på dine vegne, men også på vegne av alle andre som styrer med det her. Jeg håperhåperhåper på noe bra for alle denne gangen. Men, som hun søte 100-åringen sa; hun sluttet å bekymre seg da begge barna hadde fått plass på gamlehjemmet...
rubie Skrevet 10. mars 2011 #2646 Skrevet 10. mars 2011 Rubie, hvordan går det med deg? Her har det skjedd mye siden sist. Ligger nå inne på sykehus med alvorlig OHSS (overstimulering). Begynte gradvis fredag i forrige uke en uke etter egginnsetting og økte på utover helgen. Måtte innlegges søndagen. Var da veldig dehydrert siden all væsken samlet seg i magen som ascites. Har siden da lagt på meg 8 kg. Har aldri vært så syk før som jeg er nå. I går tappet de 4,5 liter væske fra magen og det var en stor lettelse. Klarte da ikke gå oppreist lengre og kastet opp ingenting hele tiden. Har sannsynligvis også væske på lungene, men har sluppet tapping så langt. I dag har jeg spist litt suppe for første gang siden søndag. Er nå veldig spent på om det snur eller blir verre på ny. Noen må tappe flere ganger. Et annet problem er at jeg nesten ikke tisser selv om jeg har mange liter for mye i kroppen enda. Prøver å være positiv likevel. Målte hCG mandag som var 60. Skal ta ny i morgen for å se om den stiger. Sannsynligvis er jeg gravid siden jeg er blitt SÅ dårlig så langt ut i prosessen. Er jo glad for det, men det betyr også at dette kan vare i flere uker så vi har ikke fått gledet oss så mye over det enda. Samboeren er bare redd for meg og klarer nesten ikke konsentrere seg på jobb. UTROLIG takknemlig for enerom og fantastiske sykepleiere! Lykke til dere andre. Håper dere slipper dette...
Coriander Skrevet 11. mars 2011 #2647 Skrevet 11. mars 2011 Her har det skjedd mye siden sist. Ligger nå inne på sykehus med alvorlig OHSS (overstimulering). Begynte gradvis fredag i forrige uke en uke etter egginnsetting og økte på utover helgen. Måtte innlegges søndagen. Var da veldig dehydrert siden all væsken samlet seg i magen som ascites. Har siden da lagt på meg 8 kg. Har aldri vært så syk før som jeg er nå. I går tappet de 4,5 liter væske fra magen og det var en stor lettelse. Klarte da ikke gå oppreist lengre og kastet opp ingenting hele tiden. Har sannsynligvis også væske på lungene, men har sluppet tapping så langt. I dag har jeg spist litt suppe for første gang siden søndag. Er nå veldig spent på om det snur eller blir verre på ny. Noen må tappe flere ganger. Et annet problem er at jeg nesten ikke tisser selv om jeg har mange liter for mye i kroppen enda. Prøver å være positiv likevel. Målte hCG mandag som var 60. Skal ta ny i morgen for å se om den stiger. Sannsynligvis er jeg gravid siden jeg er blitt SÅ dårlig så langt ut i prosessen. Er jo glad for det, men det betyr også at dette kan vare i flere uker så vi har ikke fått gledet oss så mye over det enda. Samboeren er bare redd for meg og klarer nesten ikke konsentrere seg på jobb. UTROLIG takknemlig for enerom og fantastiske sykepleiere! Lykke til dere andre. Håper dere slipper dette... Du verden for en runde du har hatt!!! Håper du blir raskt bedre og håper selfølgelig også at du er gravid
Zia Skrevet 11. mars 2011 #2648 Skrevet 11. mars 2011 (endret) Hei jenter Legger igjen spor her jeg, som langvarig snikleser. Antar at det ikke blir lange tiden til vi er i gang med enten AIH eller IVF. Overstimulering hørtes skummelt ut, Rubie. Håper du blir fort bedre, selvom det kanskje ikke høres slik ut. Uansett er det supert om du faktisk har blitt gravid! Det er jo en fin trøst, når du etter hvert kommer deg og dere kan glede dere over det Til alle dere som er i gang med forsøk; LYKKE TIL!! Måtte vi alle være gravide før sommeren Endret 11. mars 2011 av Zia
pusilus Skrevet 11. mars 2011 #2649 Skrevet 11. mars 2011 Huff da Rubie, overstimulering hørtes ikke noe bra ut Krysser fingrene for at du snart blir bra igjen og at spiren har det godt Jeg slipper unna overstimulering denne gangen iom at jeg har fryseforsøk
rubie Skrevet 11. mars 2011 #2650 Skrevet 11. mars 2011 Du verden for en runde du har hatt!!! Håper du blir raskt bedre og håper selfølgelig også at du er gravid Tusen takk! hCG=203 i dag, så foreløpig ser det bra ut. Er sannsynligvis bare ett egg som har festet seg, men det er helt greit. Har hatt nok spenning for et helt svangerskap allerede, så tvillinger hadde vært litt voldsomt... Overstimulering hørtes skummelt ut, Rubie. Håper du blir fort bedre, selvom det kanskje ikke høres slik ut. Uansett er det supert om du faktisk har blitt gravid! Det er jo en fin trøst, når du etter hvert kommer deg og dere kan glede dere over det Er faktisk skremmede, ja. Er litt bedre i dag. Takk! Huff da Rubie, overstimulering hørtes ikke noe bra ut Krysser fingrene for at du snart blir bra igjen og at spiren har det godt Jeg slipper unna overstimulering denne gangen iom at jeg har fryseforsøk Det blir nok frystforsøk for meg óg hvis/når vi må gjenta det. Tar nok ikke sjansen på dette en gang til. Da er adopsjon heller et alternativ...
barnesangen Skrevet 11. mars 2011 #2651 Skrevet 11. mars 2011 Hei alle her inne. Jeg fikk neg test etter 2.ivf torsdag 3.3.11. Dagene går framover, og det samme gjør tankene. Vi har et forsøk igjen og det gjør noe med tankene. Lufter litt med dere, og om dere vil kommentere er det helt greit. *Siste forsøk: Er redd for at jeg skal havne i den sit at de får tatt ut veldig få egg og ingen er god nok til å bli satt inn. Føler da at alt jeg har puttet i meg har vært forgjeves. * Lapraskopi: lurer på å spørre sykehuset om å få en lap, for å prøve det jeg kan for å få ønskebarnet. har ingen symptomner på endo eller pcos, men tenker at det kankjse kunne vært greit å få tatt en titt uansett. Gruer meg til et sånt inngrep. Noen som har erfaring? Kan jeg be sykehuset om det direkte, eller går det vi fastlegen? * Jeg fikk crinone nå under siste forsøk også. Likevel blir det neg test,altså ingen egg som har festet seg. Det burde jo være nok tilskudd mener jeg. Har ikke fått noen melding fra sykehuset om avvikende prøver, så da stoler jeg på at alt er normalt. * har spurt sykehuset ved hvert ivf og hvert tin forsøk om de skal utrede meg om det blir negativt forsøk. De sier de ikke ser behov for det. Stoler på de flinke folkene på avdlingen, men blir litt stresset da jeg kun har en mulighet igjen. Alderen er også en utfordring. Kan det kun være alder som gjør at vi ikke har lykkes enda? God helg KLem
Lille´s Skrevet 11. mars 2011 #2652 Skrevet 11. mars 2011 Hei alle her inne. Jeg fikk neg test etter 2.ivf torsdag 3.3.11. Dagene går framover, og det samme gjør tankene. Vi har et forsøk igjen og det gjør noe med tankene. Lufter litt med dere, og om dere vil kommentere er det helt greit. *Siste forsøk: Er redd for at jeg skal havne i den sit at de får tatt ut veldig få egg og ingen er god nok til å bli satt inn. Føler da at alt jeg har puttet i meg har vært forgjeves. * Lapraskopi: lurer på å spørre sykehuset om å få en lap, for å prøve det jeg kan for å få ønskebarnet. har ingen symptomner på endo eller pcos, men tenker at det kankjse kunne vært greit å få tatt en titt uansett. Gruer meg til et sånt inngrep. Noen som har erfaring? Kan jeg be sykehuset om det direkte, eller går det vi fastlegen? * Jeg fikk crinone nå under siste forsøk også. Likevel blir det neg test,altså ingen egg som har festet seg. Det burde jo være nok tilskudd mener jeg. Har ikke fått noen melding fra sykehuset om avvikende prøver, så da stoler jeg på at alt er normalt. * har spurt sykehuset ved hvert ivf og hvert tin forsøk om de skal utrede meg om det blir negativt forsøk. De sier de ikke ser behov for det. Stoler på de flinke folkene på avdlingen, men blir litt stresset da jeg kun har en mulighet igjen. Alderen er også en utfordring. Kan det kun være alder som gjør at vi ikke har lykkes enda? God helg KLem Ingen ting er forgjeves, husk det. Da har dere i allefall prøvd det dere kan her hjemme. Og ut ifra mine venners erfaringer (som har vært gjennom det samme) så har fler fått det til i Danmark, så da er det vel kanskje verdt en samtale med sykehusene der? Ikke mist motet! Heier på dere! Tok du ikke Lap før du fikk sendt søknaden til prøverørsbehandlig? På mitt lokale sykehus så sa de at jeg måtte ha en Lap først, så de kunne sjekke om det fant ut av hva som var galt. Og PCO er lettere å "se" via Lap, det erfarte jeg hvertfall Uansett, lykke til! Alle gode ting er 3? Skal selv sette i gang med 2 frys forsøket nå snart. Begynner med Primolut den 14 for å få blødning, og da er det bare å hive seg på Progynovaen før det blir ultralyd og satt av time til innsett. Blir godt å komme i gang igjen egentlig, føler at det er så lenge siden siste (selv om det vel egentlig ikke er det) er bare veldig utolmodig.
Rockymor Skrevet 12. mars 2011 #2653 Skrevet 12. mars 2011 Hei alle her inne. Jeg fikk neg test etter 2.ivf torsdag 3.3.11. Dagene går framover, og det samme gjør tankene. Vi har et forsøk igjen og det gjør noe med tankene. Lufter litt med dere, og om dere vil kommentere er det helt greit. *Siste forsøk: Er redd for at jeg skal havne i den sit at de får tatt ut veldig få egg og ingen er god nok til å bli satt inn. Føler da at alt jeg har puttet i meg har vært forgjeves. Jeg har vært gjennom de samme tankene selv, spesielt ved det private forsøket hvor det kun ble ett egg. De ringte dagen etter for å fortelle at egget ikke var befruktet og jeg tenkte; Jippi, 25 000kr i medisiner rett i do.... På innsettingsdagen ringte jeg dem, gadd ikke tre timer i bil om det ikke var noe egg å sette inn...., og da var det delt og klar for innsetting. Nå ble det ikke noe barn ut av det, men andre har jo mere lykke enn meg der... (Ble gravid på egenhånd 2 mnd etter at legene anbefalte eggdonasjon...) * Lapraskopi: lurer på å spørre sykehuset om å få en lap, for å prøve det jeg kan for å få ønskebarnet. har ingen symptomner på endo eller pcos, men tenker at det kankjse kunne vært greit å få tatt en titt uansett. Gruer meg til et sånt inngrep. Noen som har erfaring? Kan jeg be sykehuset om det direkte, eller går det vi fastlegen? For i det hele tatt bli henvist til IVF, måtte jeg foreta en LAP. Var veldig nervøs siden jeg aldri hadde hatt narkose før og sov svært lite natten til op.dag. Endte med at jeg sovnet før jeg fikk narkosen, hehe. Våknet i etterkant, noe fortumlet, men ellers i tålig grei form. Har hørt at noen får veldig vondt i magen/skuldrene i etterkant pga luften som blåses inn, men for meg var det bare ubehaglig... * Jeg fikk crinone nå under siste forsøk også. Likevel blir det neg test,altså ingen egg som har festet seg. Det burde jo være nok tilskudd mener jeg. Har ikke fått noen melding fra sykehuset om avvikende prøver, så da stoler jeg på at alt er normalt. Jeg stusset også på dette med crinonen, da man faktisk produserer progesteron selv ved vanlig forsøk (ikke frys) etter hva jeg har forstått, men valgte å stole på legene - de har jo jobbet med dette i maaange år! * har spurt sykehuset ved hvert ivf og hvert tin forsøk om de skal utrede meg om det blir negativt forsøk. De sier de ikke ser behov for det. Stoler på de flinke folkene på avdlingen, men blir litt stresset da jeg kun har en mulighet igjen. Alderen er også en utfordring. Kan det kun være alder som gjør at vi ikke har lykkes enda? Er det mannen det er noe "galt" med siden du ikke er utredet? Trodde damer måtte være utredet for å få IVF derom det partneren er bevist "frisk." Ang. alder som årsak, så kan jeg ikke svare. Selv er jeg bare 32 år i.flg legene i overgangsalderen... (Men rakk heldigvis å bli gravid før jeg ble heeelt tom for egg!!) God helg God helg til deg også og lykke til!!!!! Hilsen Rockymor KLem
barnesangen Skrevet 13. mars 2011 #2654 Skrevet 13. mars 2011 Så kjekt å få tilbakemeldinger på tankene mine. HJelper veldig å vite at andre tenker det samme. Når det gjelder vårt historie ang IVF, kom vi inn"bakveien" for å si det sånn Da min mann fikk diagnosen lymfekreft i jan 2008, ble vårt liv plutselig snudd på hodet. Som rutine ved menn og kreft fryses det ned varer siden risikoen for å bli steril etter endt behandling er nokså stor. Vi ble anfebalt å søke om IVF fra legene som behandlet min mann, og det gjorde vi. Sykehuset godkjente oss i april samme år,men de krevde at han måtte være friskmeldt først, noe som ikke skjedde før ca et år senere. Vi har aldri brukt hans frosne varer, fordi tester etter fullført behandling har vært godkjent for bruk som ferskvare. LEnge var det min mann som hadde "skylden" for at vi brukte IVF. Da de endre det til uforklarig barnløshet hos meg, spurte jeg legen om de ville utrede meg sidne diagonsen nå var flyttet over til meg. De har hver gang sagt at de ikke se det som en nødvendighet. Blir i tvil om jeg burde be om en lap for å ha forsøkt det jeg kan, eller om det er sånn at syekhuset vil gjøre det selv før jeg ønsker siste forsøk.....jeg er 74-modell og har fra naturens side litt mer trøbbel enn de som er i beg av 30 årene siden kvaliteten normalt sett forringes etter fylte 35 år. Alle egg jeg har fått satt inn har vært gode, likevel blir det ikke pos resulat. Får sende sykehuset en mail til uka og se hva de svarer. Ønsker alle en riktig god søndag. Klem
Zia Skrevet 14. mars 2011 #2655 Skrevet 14. mars 2011 Hei jenter, Et lite spørsmål til dere som er i gang og har vært gjennom noen runder; Hvordan håndterer dere fraværet ovenfor jobben? Vi får lønn selvom vi skal til lege/tannlege, men usikker på om dette kun gjelder "vanlig" lege-besøk, eller om det også er ok når man får mer hyppig fravær i forbindelse med ivf og alle kontroller forut for uttak osv. Er det greit at dere er så mye til og fra for arbeidsgiverne deres? Skjønner at det fort kan bli mye farting frem og tilbake for UL-kontroller og blodprøver etc, og dette er jo ikke noe man sykmeldes for, så tror jeg kommer til å føle det litt ubehagelig i forhold til jobben...
Lille´s Skrevet 14. mars 2011 #2656 Skrevet 14. mars 2011 Hei jenter, Et lite spørsmål til dere som er i gang og har vært gjennom noen runder; Hvordan håndterer dere fraværet ovenfor jobben? Vi får lønn selvom vi skal til lege/tannlege, men usikker på om dette kun gjelder "vanlig" lege-besøk, eller om det også er ok når man får mer hyppig fravær i forbindelse med ivf og alle kontroller forut for uttak osv. Er det greit at dere er så mye til og fra for arbeidsgiverne deres? Skjønner at det fort kan bli mye farting frem og tilbake for UL-kontroller og blodprøver etc, og dette er jo ikke noe man sykmeldes for, så tror jeg kommer til å føle det litt ubehagelig i forhold til jobben... Jeg har aldri hatt noe problem hos min arbeidsgiver, men jeg har hele tiden vært åpen med sjefen min om hva som foregår. Så da får jeg godkjent betalt fravær Jeg var på sykehuset opptil 4 dager i uka i perioden før egguttak (var også sykemeldt en god stund fordi jobben min ikke godtar visse medisiner pga sikkerhet). Ved fryseforsøk har jeg kun vært på sykehuset 2 ganger i løpet av en 10 dagers periode
Rockymor Skrevet 14. mars 2011 #2657 Skrevet 14. mars 2011 Så kjekt å få tilbakemeldinger på tankene mine. HJelper veldig å vite at andre tenker det samme. Når det gjelder vårt historie ang IVF, kom vi inn"bakveien" for å si det sånn Da min mann fikk diagnosen lymfekreft i jan 2008, ble vårt liv plutselig snudd på hodet. Som rutine ved menn og kreft fryses det ned varer siden risikoen for å bli steril etter endt behandling er nokså stor. Vi ble anfebalt å søke om IVF fra legene som behandlet min mann, og det gjorde vi. Sykehuset godkjente oss i april samme år,men de krevde at han måtte være friskmeldt først, noe som ikke skjedde før ca et år senere. Vi har aldri brukt hans frosne varer, fordi tester etter fullført behandling har vært godkjent for bruk som ferskvare. LEnge var det min mann som hadde "skylden" for at vi brukte IVF. Da de endre det til uforklarig barnløshet hos meg, spurte jeg legen om de ville utrede meg sidne diagonsen nå var flyttet over til meg. De har hver gang sagt at de ikke se det som en nødvendighet. Blir i tvil om jeg burde be om en lap for å ha forsøkt det jeg kan, eller om det er sånn at syekhuset vil gjøre det selv før jeg ønsker siste forsøk.....jeg er 74-modell og har fra naturens side litt mer trøbbel enn de som er i beg av 30 årene siden kvaliteten normalt sett forringes etter fylte 35 år. Alle egg jeg har fått satt inn har vært gode, likevel blir det ikke pos resulat. Får sende sykehuset en mail til uka og se hva de svarer. Ønsker alle en riktig god søndag. Klem Lykke til! Håper de tar deg seriøst og at du kan få en ordentlig utredning. Ingenting er så kjedelig som å gå i uvisshet!!!
Gjest Alabama Skrevet 15. mars 2011 #2658 Skrevet 15. mars 2011 Æsj, er det virkelig så mye legetimer og kontroller? Det kommer ihvterfall til å bli et problem for meg. Jeg jobber turnus og har dermed ikke krav til fri for å gå til legen.. Har ikke lyst til å informere sjefen min om IVF heller.. Må ta sykedager, jeg da?
Zia Skrevet 15. mars 2011 #2659 Skrevet 15. mars 2011 Alabama, det blir en vanskelig situasjon. På Riksen må man først inn på morgenen for å ta blodprøve, og deretter tilbake noen timer senere for undersøkelse. Avhengig av om eggene modner som man ønsker, så blir det få/mange slike turer. Så da må du ta deg fri til kontrolldagene da? Men det kan bli en del ettersom det nærmer seg uttak har jeg skjønt... Tror det kan bli ubehagelig om sjefen din ikke vet, i og med at det blir mye fravær til og fra. Bor du langt fra sykehuset da? Om du jobber i nærheten, så kan det jo hende arbeidsgiver er litt mer fleksibel på å la deg dra dit for blodprøver etc....
ebitt Skrevet 15. mars 2011 #2660 Skrevet 15. mars 2011 Skjønner ikke helt hvorfor det skal være nødvendig med så innmari mange legebesøk. Jeg bor vel 70 mil unna ivf klinikken. Skal en gang ved enden av nesespray runden å ta ultralyd å få opplæring i sprøytestikking. Så er det tilbake noen dager før uttak. Er det ikke mulig med lignende forløp hvis det er vanskelig å få fri? Ved mine legebesøk får jeg vel sykemelding regner jeg med ?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå