Mamma-klar Skrevet 13. februar 2011 #2561 Skrevet 13. februar 2011 På sykehuset der jeg er sier de at sjangsene er noe mindre ved fryseforsøk (husekr ikke akkurat %). Men selvfølgelig har det med hvor mange egg man har om man seter inn 2 eller ikke... Jeg fikk satt inn 2, for jeg hadde 17 på frys nå sist gang. Da tok de opp 4 egg totalt og to "overlevde ikke" og da satt de inn de 2 som var kjempefine. Men det er vel selvfølgelig forskjell fra sykehus til sykehus. Noen sier jo man skal teste dag 9 etter innsett ved frys, og der hvor jeg er sier de dag 14 - 16 etter innsett. Så det er ikke noe som er feil eller ikke tror jeg! Er veldig spentpaa dine vegne!!krysser fingrene for deg i morgen!!jeg er "bare" paa 4.rugedag og synes tiden sneglerseg avgaarde....
Lille´s Skrevet 13. februar 2011 #2562 Skrevet 13. februar 2011 Er veldig spentpaa dine vegne!!krysser fingrene for deg i morgen!!jeg er "bare" paa 4.rugedag og synes tiden sneglerseg avgaarde.... Ja er ganske spent selv også, i og med at jeg ikke har vært igjennom dette så mange gangene.. Jeg hadde et veldig godt håp og en god følelse her for en 4-5 dager siden siden TR fortsatt ikke hadde kommet, men etter at jeg leste at TR ofte ikke kommer før etter medisinslutt så mistet jeg liksom litt trua.. Spennende blir det alikevel Blir spennende for deg også fremover, og jeg skjønner at tiden snegler seg avgårde.. Men den som venter på noe godt, venter aldri forgjeves
Vilmenfårikketil Skrevet 13. februar 2011 #2563 Skrevet 13. februar 2011 da var første besøk på riksen unnagjort... ting tar sånn tiiiiiiid!! mannen har fått time om et par mnd til TESA/PESA for å sjekke om han har noen levedyktige svømmere. og etter det blir vi satt opp på venteliste for prøverør, hvis vi er heldige, vel og merke, er jo ikke sikkert det er noe der.... så jeg ser for meg at i beste fall blir det forsøk på sensommeren. kjenner at jeg er så utrolig lei, hvorfor kan vi ikke bare få det til på den vanlige måten...???? Krysser imidlertid fingrene for dere rugere her inne! Håper spiren vokser og gror, hadde vært koselig med en solskinnshistorie eller fem
Lille´s Skrevet 13. februar 2011 #2564 Skrevet 13. februar 2011 da var første besøk på riksen unnagjort... ting tar sånn tiiiiiiid!! mannen har fått time om et par mnd til TESA/PESA for å sjekke om han har noen levedyktige svømmere. og etter det blir vi satt opp på venteliste for prøverør, hvis vi er heldige, vel og merke, er jo ikke sikkert det er noe der.... så jeg ser for meg at i beste fall blir det forsøk på sensommeren. kjenner at jeg er så utrolig lei, hvorfor kan vi ikke bare få det til på den vanlige måten...???? Krysser imidlertid fingrene for dere rugere her inne! Håper spiren vokser og gror, hadde vært koselig med en solskinnshistorie eller fem Bor dere i nærheten av Riksen? Hos meg sendte de søknaden i august og fikk føste time 16 november på sykehuset i Porsgrunn, og da satt de i gang behandling med en gang Så hvis man ikke bor alt for langt unna, slik at man har valget mellom Riksen og Porsgrunn hadde jeg valgt Porsgrunn. Der er det ikke så lang venteliste og det er mindre av samlebånd behandlingen. Lykke til uansett, og håper at den ventelista ikk er alt for lang, slik at dere slipper å vente så lenge..
Vilmenfårikketil Skrevet 13. februar 2011 #2565 Skrevet 13. februar 2011 Bor dere i nærheten av Riksen? Hos meg sendte de søknaden i august og fikk føste time 16 november på sykehuset i Porsgrunn, og da satt de i gang behandling med en gang Så hvis man ikke bor alt for langt unna, slik at man har valget mellom Riksen og Porsgrunn hadde jeg valgt Porsgrunn. Der er det ikke så lang venteliste og det er mindre av samlebånd behandlingen. Lykke til uansett, og håper at den ventelista ikke er alt for lang, slik at dere slipper å vente så lenge.. tusen takk for tips! ganske mye lenger til porsgrunn for oss, men sjekket det likevel. Veldig grei nettside, der stod det faktisk at TESA hadde ventetid på 24 uker, så har nok tross alt gått raskere på riksen... bare håper det går forholdsvis raskt om det viser seg at vi kan gå gjennom prøverørsbehandling! skulle så gjerne hatt et forsøk før sommeren og ferietid... Vet du eller noen andre om andre sykehus på østlandet som jobber med infertilitet? Glemmer jo at det er fritt sykehusvalg, har bare tatt imot henvisning uten å si noe vi...
Lille´s Skrevet 13. februar 2011 #2566 Skrevet 13. februar 2011 tusen takk for tips! ganske mye lenger til porsgrunn for oss, men sjekket det likevel. Veldig grei nettside, der stod det faktisk at TESA hadde ventetid på 24 uker, så har nok tross alt gått raskere på riksen... bare håper det går forholdsvis raskt om det viser seg at vi kan gå gjennom prøverørsbehandling! skulle så gjerne hatt et forsøk før sommeren og ferietid... Vet du eller noen andre om andre sykehus på østlandet som jobber med infertilitet? Glemmer jo at det er fritt sykehusvalg, har bare tatt imot henvisning uten å si noe vi... Det er kun RIksen og Porsgrunn i Østlandsområdet, desverre.. Skulle absolutt vært fler.. De ventetidene som står på siden kan man ikke ta for god fisk. Når vår henvisning var sendt, så var det 6 mnd ventetid på IVF behandling. Men vi venta bare fra august til november FIkk brev i september om at vi fikk time De tar inn nye folk så fort noen har lykkes Så mulighetene for å komme inn før er der..
barnesangen Skrevet 14. februar 2011 #2567 Skrevet 14. februar 2011 Har Ullevål sluttet med IVF? har ei venninne som var der for ca 5 år siden. Jeg har vært på ny kontroll på riksen i dag. Uttak på torsdag og innsetting på lørdag om alt går bra. Da var jeg et skritt næremere. har bestemt meg for å kun ta små skritt denne gangen. De store gjorde så utrolig vondt når nedturene kom sist. ønsker alle en flott uke.
fru sp Skrevet 14. februar 2011 #2568 Skrevet 14. februar 2011 Har Ullevål sluttet med IVF? har ei venninne som var der for ca 5 år siden. Jeg har vært på ny kontroll på riksen i dag. Uttak på torsdag og innsetting på lørdag om alt går bra. Da var jeg et skritt næremere. har bestemt meg for å kun ta små skritt denne gangen. De store gjorde så utrolig vondt når nedturene kom sist. ønsker alle en flott uke. Lykke lykke til barnesang!!! Og seffern alle dere andre tøffe damer Jeg skal jo egentlig starte med frys medisin denne uken når mens kommer.. men livredd det ikke blir noe av, har fått en cyste som må tappes. Utsetter de frys da, tro? Noen søte damer som vet? Er så skrekkelig bekymret og lei meg. Orker ikke mer venting og komplikasjoner i denne ivf prosessen nå, snufs. Tøffe tak!
Viktoria85 Skrevet 14. februar 2011 #2569 Skrevet 14. februar 2011 Hei Viktoria!Tusen takk for at du husker:) UL i dag, alt var bra! Egg ut tirsdag, inn torsdag...kjenner glede og litt angst for at ting ikke skal bli slik vi saa gjerne vil...Hvordan hadde du det i dagene etter eggene var satt inn? Tok du det veldig med ro? Arbeidet du 100 prosent? Jeg jobber en del nattevakter, lurer paa om jeg skal snakke med sjefen om aa kun jobbe dag.. Så spennende! Jeg reiste på ferie til slekta på Vestlandet den dagen jeg fikk satt inn egget. Der var jeg 3-4 dager. Grunnen var at jeg skulle hente hunden som foreldrene mine hadde passet på i juleferien. Hvis ikke hadde jeg bare vært her jeg bor. Du blir jo, som du sikkert vet nå, sykemeldt i 4 dager fra og med uttaksdagen. Kan sikkert være lurt å kun jobbe dag, dersom du blir veldig utslitt av å jobbe natt. Det er jo viktig å ta vare på seg selv når du er ruger, men likevel skal en jo leve som normalt sier legene. Jeg for min del var livredd for å både hoste og nyse. Redd for at egget bare skulle sprette ut igjen, hehe Tok ut 7 egg i går, prosedyren gikk veldig bra! Ringte i dag, de brukte kun 5 av eggene, 2 var umodne. Alle ble befruktet!!! Så nå håper jeg delingen går fint:) Er så spent! Så flott! Det ligner jo veldig på oss, bare at vi tok ut 8 egg, der tre var umodne. Vi hadde også 5 som ble befruktet, 1 av de ble satt inn og 2 fryst ned. Hei jenter! Fikk satt inn egg torsdag. Har bare blitt mer og mer stinn i magen siden da. Minner om forstoppelse, smertene sitter under navlen og nedover. Noen som har hatt det slik? Det er 1 ivf saa har lite erfaring... Spennende med innsetting. Så da er du på rugedag 4 eller 5? Jeg vet aldri om jeg skal regne med selve innsettingsdagen. Hvordan gikk det med de 4 andre egga som ikke ble satt inn? Det er veldig vanlig å være oppblåst og stinn i magen. Og det blir verre ved graviditet Jeg kjente kjempegodt hvor mine eggstokker var. Hver gang jeg strakk meg, snudde meg i senga eller pustet dypt inn så kjente jeg dem. Veldig rart egentlig. Men grunnen var at de tomme eggposene på eggstokkene mine ble fylt med væske, og dette blir som sagt verre dersom hcg-hormonet (som du får ved graviditet) er tilstede i kroppen. Spennende! Jeg heier på deg og på alle dere andre også selvfølgelig!
Mamma-klar Skrevet 14. februar 2011 #2570 Skrevet 14. februar 2011 Så spennende! Jeg reiste på ferie til slekta på Vestlandet den dagen jeg fikk satt inn egget. Der var jeg 3-4 dager. Grunnen var at jeg skulle hente hunden som foreldrene mine hadde passet på i juleferien. Hvis ikke hadde jeg bare vært her jeg bor. Du blir jo, som du sikkert vet nå, sykemeldt i 4 dager fra og med uttaksdagen. Kan sikkert være lurt å kun jobbe dag, dersom du blir veldig utslitt av å jobbe natt. Det er jo viktig å ta vare på seg selv når du er ruger, men likevel skal en jo leve som normalt sier legene. Jeg for min del var livredd for å både hoste og nyse. Redd for at egget bare skulle sprette ut igjen, hehe Så flott! Det ligner jo veldig på oss, bare at vi tok ut 8 egg, der tre var umodne. Vi hadde også 5 som ble befruktet, 1 av de ble satt inn og 2 fryst ned. Spennende med innsetting. Så da er du på rugedag 4 eller 5? Jeg vet aldri om jeg skal regne med selve innsettingsdagen. Hvordan gikk det med de 4 andre egga som ikke ble satt inn? Det er veldig vanlig å være oppblåst og stinn i magen. Og det blir verre ved graviditet Jeg kjente kjempegodt hvor mine eggstokker var. Hver gang jeg strakk meg, snudde meg i senga eller pustet dypt inn så kjente jeg dem. Veldig rart egentlig. Men grunnen var at de tomme eggposene på eggstokkene mine ble fylt med væske, og dette blir som sagt verre dersom hcg-hormonet (som du får ved graviditet) er tilstede i kroppen. Spennende! Jeg heier på deg og på alle dere andre også selvfølgelig! Tusen takk for det! Av de 7 eggene var det 5 modne, 1 satt inn, 3 frys. I dag er det 4 rugedag, altfor spennende dettenher....hvordan gaar det med magen din da? Haaper alt staar bra til!!!
Mamma-klar Skrevet 14. februar 2011 #2571 Skrevet 14. februar 2011 Det er kun RIksen og Porsgrunn i Østlandsområdet, desverre.. Skulle absolutt vært fler.. De ventetidene som står på siden kan man ikke ta for god fisk. Når vår henvisning var sendt, så var det 6 mnd ventetid på IVF behandling. Men vi venta bare fra august til november FIkk brev i september om at vi fikk time De tar inn nye folk så fort noen har lykkes Så mulighetene for å komme inn før er der.. Hei lile! Hvordan gikk det i dag? Har tenkt saann paa deg!!!krysser fingrene for at det gikk bra!!
Viktoria85 Skrevet 14. februar 2011 #2572 Skrevet 14. februar 2011 Tusen takk for det! Av de 7 eggene var det 5 modne, 1 satt inn, 3 frys. I dag er det 4 rugedag, altfor spennende dettenher....hvordan gaar det med magen din da? Haaper alt staar bra til!!! Spennende! Med magen min går det bra. Kvalmen er på plass, men det er ikke altfor ille. Syns tiden går fort og sakte på en gang Hei lile! Hvordan gikk det i dag? Har tenkt saann paa deg!!!krysser fingrene for at det gikk bra!! Jeg lurer også veldig på hvordan det har gått. Håper virkelig at det har klaffet!
Emmicke Skrevet 14. februar 2011 #2573 Skrevet 14. februar 2011 Det er kun RIksen og Porsgrunn i Østlandsområdet, desverre.. Skulle absolutt vært fler.. De ventetidene som står på siden kan man ikke ta for god fisk. Når vår henvisning var sendt, så var det 6 mnd ventetid på IVF behandling. Men vi venta bare fra august til november FIkk brev i september om at vi fikk time De tar inn nye folk så fort noen har lykkes Så mulighetene for å komme inn før er der.. Ullevål har også ivf avdeling, og kortere ventetid enn riksen. Har uttak imorgen, wish me luck:D
Lille´s Skrevet 14. februar 2011 #2574 Skrevet 14. februar 2011 Hei lile! Hvordan gikk det i dag? Har tenkt saann paa deg!!!krysser fingrene for at det gikk bra!! Hei! Ingen positiv test her i dag gitt (hadde det på følelsen), men mister ikke håpet av den grunn Skal gå på medisiner i 2 dager til, så teste på nytt, men regner ikke med det gir noe mer utslag enn i dag.. Så bedre lykke neste gang, tenker jeg.. Alle gode ting er vel 3 ?!? Den som venter på noe godt venter aldri forgjeves *sender masse gode lykke tanker til dere rugere! håper det klaffer for dere..*
Lille´s Skrevet 14. februar 2011 #2575 Skrevet 14. februar 2011 Ullevål har også ivf avdeling, og kortere ventetid enn riksen. Har uttak imorgen, wish me luck:D Hmmm, det var ikke et alternativ på lista når søknaden vår ble sendt.. Men alikevel, er kjempe fornøyd med Porsgrunn! De er en herlig gjeng der nede!
Mamma-klar Skrevet 15. februar 2011 #2577 Skrevet 15. februar 2011 Hei! Ingen positiv test her i dag gitt (hadde det på følelsen), men mister ikke håpet av den grunn Skal gå på medisiner i 2 dager til, så teste på nytt, men regner ikke med det gir noe mer utslag enn i dag.. Så bedre lykke neste gang, tenker jeg.. Alle gode ting er vel 3 ?!? Den som venter på noe godt venter aldri forgjeves *sender masse gode lykke tanker til dere rugere! håper det klaffer for dere..* Det var ikke kjekt å høre, men som du sier: Alle gode ting er tre! Det er bare å legge det bak seg og se fremover! Helt sikker er du jo heller ikke før om 2 dager...god klem! 1
Mamma-klar Skrevet 15. februar 2011 #2578 Skrevet 15. februar 2011 Ullevål har også ivf avdeling, og kortere ventetid enn riksen. Har uttak imorgen, wish me luck:D Hvordan gikk det med egguttaket? Håper de fikk ut gullegget
barnesangen Skrevet 15. februar 2011 #2579 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har uttak på torsdag på riksen. Noen flere her inne som har det? Håper de finner gullegget og setter det på plass og at det blir der. Kjenner magen er stinn etter alle hormonene så langt. EL sprøyte i kveld, helt hormonfri i morgen. Lykke til alle rugere, prøvere og gravide. KLem
Emmicke Skrevet 15. februar 2011 #2580 Skrevet 15. februar 2011 Hvordan gikk det med egguttaket? Håper de fikk ut gullegget Uttaket gikk ganske bra, gjorde mye mindre vondt enn forventet. Etter selve uttaket var det ikke like greit, fikk fryktelig vondt og ble veldig kvalm. Men kom meg på bena igjen etter å ha fått opp frokosten og ligget og slappet av en stund. huff! (jeg droppet nemlig å ligge å hvile etter uttaket, da hun før meg alt var borte da jeg var ferdig. Var nok ikke så lurt det,var bare å få kommet meg tilbake til sengen hih) Fikk bare ut 4 egg da, så jeg er litt skuffa. men satser på at ihvertfall et blir befruktet:) det holder jo med et gullegg..*være positiv* Har bodd på sofaen i dag og stort sett sovet. Like greit det, så går tiden til den spennende tlf imorgen litt fortere:) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå