Zia Skrevet 15. mars 2011 #2661 Skrevet 15. mars 2011 Man får vel ikke sykmelding for vanlige legebesøk... ? Det er jo kun når man faktisk er syk at det skrives ut sykmelding? Etter hva jeg har forstått er det hyppigst besøk når det nærmer seg UL, for å sjekke at ting vokser som det skal. Men det vil jo variere veldig mellom sykehus og pasienter hvor hyppig man må innom
ebitt Skrevet 15. mars 2011 #2662 Skrevet 15. mars 2011 Er slettes ikke sikker jeg Zia. Kanskje er der permisjon da? Det er vel ihvertfall godkjent fraværsgrunn sikkert? Kanskje noen andre som vet hvordan det er blir jo noen dager fravær når man må reise så langt.
Gjest Alabama Skrevet 15. mars 2011 #2663 Skrevet 15. mars 2011 Alabama, det blir en vanskelig situasjon. På Riksen må man først inn på morgenen for å ta blodprøve, og deretter tilbake noen timer senere for undersøkelse. Avhengig av om eggene modner som man ønsker, så blir det få/mange slike turer. Så da må du ta deg fri til kontrolldagene da? Men det kan bli en del ettersom det nærmer seg uttak har jeg skjønt... Tror det kan bli ubehagelig om sjefen din ikke vet, i og med at det blir mye fravær til og fra. Bor du langt fra sykehuset da? Om du jobber i nærheten, så kan det jo hende arbeidsgiver er litt mer fleksibel på å la deg dra dit for blodprøver etc.... Blir kort vei for meg, men likevel er ikke sjefen så veldig fleksibel når det gjelder sånne ting og har virkelig ikke lyst til å si noe. Jaj. Den tid, den sorg..
barnesangen Skrevet 15. mars 2011 #2664 Skrevet 15. mars 2011 Lykke til! Håper de tar deg seriøst og at du kan få en ordentlig utredning. Ingenting er så kjedelig som å gå i uvisshet!!! Har fått svar fra sykehuset. De har gitt meg time på pol klinikken til samtale med en lege ang lap. Den timen er i beg av april. Det er iflg sykepleier veldig lang ventetid på lap, fordi sykehusene i Oslo er slått sammen og fordeler ulike ting mellom seg. JEg har vært igjennom alt ve dIVF på riksen, men en evnt lap blir på ullevål. Riksen har plass til meg i mai/juni for siste forsøk. JEg er i tenkeboksen. Min alder tatt i betrakning så råder sykehuset meg til ikke å vente for lenge. Skal sjekke med de om jeg kan vente med å bestemme meg til etter legetimen. Ha en fortsatt fin uke.
barnesangen Skrevet 17. mars 2011 #2665 Skrevet 17. mars 2011 har fått time på pol klinikkne i beg av april til samtale med lege. har fått reservert plass til uttak i uke 25, så jeg har mulighet til nytt forsøk allerede i sommer. Bestemmer meg for hva jeg gjør etter legebesøket. Fortsatt lykke til alle her inne. KLem
FrkRose Skrevet 17. mars 2011 #2666 Skrevet 17. mars 2011 Har fått svar fra sykehuset. De har gitt meg time på pol klinikken til samtale med en lege ang lap. Den timen er i beg av april. Det er iflg sykepleier veldig lang ventetid på lap, fordi sykehusene i Oslo er slått sammen og fordeler ulike ting mellom seg. JEg har vært igjennom alt ve dIVF på riksen, men en evnt lap blir på ullevål. Riksen har plass til meg i mai/juni for siste forsøk. JEg er i tenkeboksen. Min alder tatt i betrakning så råder sykehuset meg til ikke å vente for lenge. Skal sjekke med de om jeg kan vente med å bestemme meg til etter legetimen. Ha en fortsatt fin uke. Hva med andre sykehus i nærheten, for eksempel Bærum Sykehus? Fritt sykehusvalg og sånt... Jeg tok lap på Bærum, gikk veldig greit det.
Zia Skrevet 18. mars 2011 #2667 Skrevet 18. mars 2011 Hvordan gjør dere det med frikort og egenandeler? Man skal jo få tilsendt dette automatisk nå, men på Helfo sine sider står det at man må vise frikortet til behandler for å slippe egenandel. Viser dere frikortet hver gang dere er til behandling/time?
rubie Skrevet 18. mars 2011 #2668 Skrevet 18. mars 2011 Hvordan gjør dere det med frikort og egenandeler? Man skal jo få tilsendt dette automatisk nå, men på Helfo sine sider står det at man må vise frikortet til behandler for å slippe egenandel. Viser dere frikortet hver gang dere er til behandling/time? Forskjellen fra tidligere er at man ikke trenger å dokumentere utleggene og søke om frikort selv. Når man kommer i frikortbeløpet vil frikortet sendes automatisk i posten. Men det er jo ingen som vet om du har fått frikort, så du må selvfølgelig vise det fram når du får det for å slippe å betale egenandelen. Så hvis ikke behandler har et system for å registrere frikortet etter første gang du viser det fram, må du nok ta det med hver gang. Håper det var litt oppklarende...
Viktoria85 Skrevet 21. mars 2011 #2669 Skrevet 21. mars 2011 Vårt forsøk gikk dessverre i en tidlig abort. Man blir så utrolig deppa, men så er det bare å dra seg opp igjen...første fryseforsøk før påske. Barnesangen: Føler med deg!! Det er godt å ha denne siden her, vi er så mange i samme båt! Føler alle rundt meg blir gravide med en gang og uten problemer, så det føles så urettferdig av og til (selv og jeg selvfølgelig unner alle en graviditet!!) Vi får bare stå på videre jenter!!!! Huff, så trist da. Håper at fryseforsøket før påske klaffer, og at dere får en nydelig sønn eller datter i januar Jeg følte også at alle rundt meg ble gravide, og skrøt av at det var første forsøk osv. Syns det er utrolig frekt, i alle fall for de som visste at vi prøvde å bli gravide selv. Folk tenker ikke. På en måte skjønner jeg det også, for dersom de ikke har vært prøvere over lang tid selv, og opplevd alle nedturene, så klarer de ikke sette seg inn i situasjonen. Derfor er det veldig godt å ha slike forum som dette å snakke med likestilte med. Hadde ikke klart meg uten den oppmuntringen i den lange, tunge tiden som har vært. Det klaffet for oss tilslutt, og det håper og tror jeg at det vil gjøre for dere også Mamma-klar, og alle dere andre også her inne!
FrkRose Skrevet 22. mars 2011 #2670 Skrevet 22. mars 2011 Og så er forsøk nummer to vel utført. Hadde innsett i går, dagen før bursdagen min, og nå er to stk egg, hvorav ett Gullegg, på plass i rugeposen min! Fikk dessverre ingen på frys denne gangen, selv om (eller kanskje fordi) vi fikk ut hele 19 egg. Så nå gjelder det å håpe stort!!!! står på julegaveønskelista i år!
rubie Skrevet 22. mars 2011 #2671 Skrevet 22. mars 2011 Og så er forsøk nummer to vel utført. Hadde innsett i går, dagen før bursdagen min, og nå er to stk egg, hvorav ett Gullegg, på plass i rugeposen min! Fikk dessverre ingen på frys denne gangen, selv om (eller kanskje fordi) vi fikk ut hele 19 egg. Så nå gjelder det å håpe stort!!!! står på julegaveønskelista i år! Jeg fikk ut 17 egg, men fikk heller ikke noen på frys. Satt inn 2 og er nå gravid. hCG-nivåene tyder på at ett egg har festet seg. Ikke vært på UL enda, så jubler ikke så høyt enda før vi ser det bankende hjertet. Krysser fingrene for at det går like bra med deg!
FrkRose Skrevet 22. mars 2011 #2672 Skrevet 22. mars 2011 Jeg fikk ut 17 egg, men fikk heller ikke noen på frys. Satt inn 2 og er nå gravid. hCG-nivåene tyder på at ett egg har festet seg. Ikke vært på UL enda, så jubler ikke så høyt enda før vi ser det bankende hjertet. Krysser fingrene for at det går like bra med deg! Åh, takk for super oppmuntring!! Det beviser jo at selv om mange av eggene ikke er gode nok, kan de siste være superdupergullegg! Ja, og så massssssseeeeee gratulerer med graviditet så langt! Jeg krysser noen fingre for deg også.
Mayami Skrevet 22. mars 2011 #2673 Skrevet 22. mars 2011 Også er det kanskje på sin plass med en gratulerer med dagen til Frk. Rose!
ebitt Skrevet 22. mars 2011 #2674 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Gratulerer med dagen din Frk.rose Endret 22. mars 2011 av ebitt
Punky Brewster Skrevet 23. mars 2011 #2675 Skrevet 23. mars 2011 Da kan jeg også melde meg inn her. Etter to års prøving er jeg nå i gang med Suprecurspray. Forsøk planlagt over påske. Er spennende tider dette. Har holdt meg unna KG ei stund for å ikke la prøvinga ta over hele livet, men med fire spray om dagen er det uansett vanskelig. Kjenner heller ingen godt IRL som har vært gjennom dette, så det kan være fint å dele med andre i samme situasjon. Håper på mange 2011/12 her inne og lykke til til alle rugerne!
Gjest Vettel Skrevet 23. mars 2011 #2676 Skrevet 23. mars 2011 Gah! Her jeg bor er suprecur helt utsolgt. Kommer ikke inn på ett eneste apotek før 29. mars, så sendes det ut til apotekene. Og jeg skal liksom begynne på spray 28... Tror ikke det er meningen att jeg skal få barn.
FrkRose Skrevet 23. mars 2011 #2677 Skrevet 23. mars 2011 Også er det kanskje på sin plass med en gratulerer med dagen til Frk. Rose! Gratulerer med dagen din Frk.rose Tjihi, tusen takk!! Er litt for lite sosial i verden, så må visst fiske gratulasjoner der jeg kan.
Vilmenfårikketil Skrevet 23. mars 2011 #2678 Skrevet 23. mars 2011 Gah! Her jeg bor er suprecur helt utsolgt. Kommer ikke inn på ett eneste apotek før 29. mars, så sendes det ut til apotekene. Og jeg skal liksom begynne på spray 28... Tror ikke det er meningen att jeg skal få barn. Huff da, så kjipt! Jeg har ikke startet ennå, så vet ikke mye om det, men er det ikke mulig å få det sendt fra noen av de store sykehusene...? da kan det jo rekke å komme før? aner som sagt ikke hvordan det funker. Lykke til!
ebitt Skrevet 23. mars 2011 #2679 Skrevet 23. mars 2011 Jeg hører til Tromsø å der sender de nå i første gang nesespray i oppkrav til meg. Sprøyte medisinen er det meninga jeg skal kjøpe der når jeg er på kontroll og opplæring i sprøytestikking. Så ta kontakt med apotek eller klinikk så ordner det seg sikkert
barnesangen Skrevet 26. mars 2011 #2680 Skrevet 26. mars 2011 Bare innom fro å oppdatere meg litt;) Mye spennende som skjer her om dagen gitt. Håper vi kan følge tråden etterhvert vi også. Her skjer det ingentign før legetimen 5.4. Vi har kun 1 forsøk igjen og det gjør noe med oss. Er fremdeles optimister, men gruer for ny runde likevel både psykisk og fysisk. Ønsker alle sammen en riktig god helg og en masse lykke til. Klem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå