Viktoria85 Skrevet 1. mai 2011 #2761 Skrevet 1. mai 2011 hei dere! etter en god tid med prøving så fikk vi beskjed i slutten på februar at jeg og mannen har problemer med og bli gravide (høy % antistoffer i soldaterne hans) får pappren tilsendt i posten fra riksen etter påske og skal begynne med nesesprayen i mai. vet ikke om det blir icsi eller ivf . har prøvd og ikke tenke så mye på dette men poletten har fallt ned og jeg er livredd/spent på hva som kommer ske i framtiden, tenker og tenker. veldig gott og lese om andres erfaringer her på forumet da det føles som man er helt alene med dette, det er litt vanskelig og snakke med vennene/familjen. har dere noen gode råd omhvordan man ska ta seg gjennom denne perioden som komme skal så hadde det vart supert. Hei! Jeg føler med deg og dere, og vet hvordan dere har det. Mannen min hadde veldig liten prosentdel svømmere som fungerte som de skulle, og sammen med min PCO (til tider manglende eggløsning), så ble det veldig vanskelig for oss å bli gravide på egenhånd. Vi hadde første prøverørsforsøk på Riksen i januar, og jammen ble vi ikke gravide etter 2,5 år med prøving. Vi hadde ICSI-forsøk pga. mannens dårlige svømmere. Det har vært 2,5 år med vanskelige følelser og nedturer. Jeg har funnet ut at det har vært viktig for meg å snakke med noen utenom mannen også. Så etter 1 år med prøving fortalte jeg det til min beste venninne at vi strevde med å bli gravide, og hun har støttet meg gjennom hele prosessen. I tillegg har jeg brukt dette forumet aktivt. Jeg har laget meg en dagbok der jeg kan skrive hva jeg føler og tenker. Noen ganger er det nok å bare skrive det ned et sted. Hvis du ikke vil lage en dagbok, så kan du kanskje bare opprette et word-dokument å skrive tankene dine der. Det som er bra med dagbok her inne er at du får tilbakemelding på det du skriver, og damene her inne er kjempesnille. De trøster deg når du trenger det, og gleder seg med deg når du trenger det Så absolutt å anbefale. Jeg vil ønske dere lykke til videre, og om du velger å opprette dagbok så må du gjerne legge igjen adressen her inne, eller i min dagbok, så jeg kan følge deg videre Hei jenter. Vet nesten ikke om jeg tør å skrive dette...... Jeg har i alle år hatt syklus på 28-29 dager. Ventet mens på torsdag/fredag denne uka. har enda ikke fått den. hadde ømme pupper i begynnelsen av uka, men de ble borte på torsdag. Jeg har mens murringer så det holder. Kjennes ut som den kommer når som helst om dere skjønner. Tør ikke gå uten bind...Vi hadde samleie på dag 11 denne syklusen. 3-4 dager etter det kom det brev fra sykehuset om time for hysterioskopi og bruk av prevensjon fram til da. vi har brukt kondom etter det. Kroppen kjennes annerledes ut enn når jeg skal ha mensen, men tror det er fordi jeg tenker en del på dette nå. har ikke vært under stress den siste tiden, så tror ikke den er utsatt grunnet det. har planer om å ta en test på onsdag derom TR ikke dukker opp. har ingen tester i hus, så det er lett å la være å teste.... Kan en være gravid uten et eneste symptom? Ømme pupper, tørst, mens murringer etc hadde jeg i fjor da jeg ble spontant gravid. Kroppen kjennes nesten ut som om den brygger på noe, om dere skjønner hva jeg mener. Erfaringene mine fra ivf forsøk tilsiser at det er kroppens måte å kvitte seg med embryo på......skal sies at det alltid har vært før testdato eller samme da..... Ville bare fortelle det til noen, og da ble dere de utvalgte. Fortsatt god søndag. Så spennende! Masse lykke til!
Viktoria85 Skrevet 1. mai 2011 #2762 Skrevet 1. mai 2011 Negativt her og og jeg har ingen egg på lur så må settes opp til nytt uttak dessverre:( Så synd Mamma-klar... Huff, er ikke lett dette her. Håper virkelig at dere lykkes neste gang. Har du fått noen oppstartsdato?
barnesangen Skrevet 2. mai 2011 #2763 Skrevet 2. mai 2011 TR kom i dag, så da er det slutt på spenningen. Rart at den var 3-4 dager forsinket....jeg pleier alltid å ha 28-29 dager. Nå ble det 32....
Mamma-klar Skrevet 2. mai 2011 #2764 Skrevet 2. mai 2011 Så synd Mamma-klar... Huff, er ikke lett dette her. Håper virkelig at dere lykkes neste gang. Har du fått noen oppstartsdato? Nytt forsøk i beg. av august, så ikke altfor lenge til. Tenker jeg får bruke mai og juni på å forberede kroppen (trene, spise sunt etc) + kose meg i sommer. Så er det igang igjen med hormoner i august! Håper på et forsøk som går slik ditt gikk Veldig spennende å følge med på utviklingene - kan tenke meg det føles helt fantastisk!!!
Viktoria85 Skrevet 4. mai 2011 #2765 Skrevet 4. mai 2011 TR kom i dag, så da er det slutt på spenningen. Rart at den var 3-4 dager forsinket....jeg pleier alltid å ha 28-29 dager. Nå ble det 32.... Huff, så synd. Du kan ikke ha hatt en kjemisk graviditet da? At egget har streifet borti livmorveggen, og at TR var forsinket av den grunn? Nytt forsøk i beg. av august, så ikke altfor lenge til. Tenker jeg får bruke mai og juni på å forberede kroppen (trene, spise sunt etc) + kose meg i sommer. Så er det igang igjen med hormoner i august! Håper på et forsøk som går slik ditt gikk Veldig spennende å følge med på utviklingene - kan tenke meg det føles helt fantastisk!!! Nei, da er det ikke så lenge til. Sommeren pleier jo alltid å gå fort. Blir det forsøk nr. 2? Hørtes ut som en god plan med trening og spise sunt, og så likte jeg ekstra godt punktet om å kose deg Vi var ekstremt heldige med forsøket vårt. Det kunne jo ikke gått bedre. Håper virkelig at det går like bra for dere i august! Det satser vi på!
barnesangen Skrevet 4. mai 2011 #2766 Skrevet 4. mai 2011 (endret) "vi går igang med nytt forsøk i juni. Blir spennende og se hva undersøkelsen i mai viser." Forsøket i juni er utsatt til etter jeg har fjernet polypper/muskelknuter på sykehuset. Jeg skulle melde fra til IVF folket når inngrepet var gjort. så nå vet jeg ikke tidsplanen. Fikk vite at det var ventetid på inngrepet mitt, men de kunne ikke si hvor lenge. Håper det blir før sommeren så jeg er ferdig med det fort, men magefølelsen sier at det ikke blir før til høsten. Noen her inne som ha rvært i narkose og fjernet polypper? Medførte det mye ubehag ?Jeg har aldri vært i narkose før og kjenner jeg gruer meg til inngrepet... Endret 23. mai 2011 av barnesangen
Gjest Vettel Skrevet 4. mai 2011 #2767 Skrevet 4. mai 2011 Blir gaaal! Forrige tirsdag var det egguttak, satt inn torsdag. Får crinone. Stikkninger i magen som om jeg har innvendig muskelstrekk. Fått lyst på godteri (sånn vanligvis ekle gummigodis..), på gråtern nesten, utenfor, trøtt (symp på crinone da), forstoppelse. Natt til mandag magekramper- på en måte, men ikke snurt av blod. TROR mindre øm i puppene idag. (eggløsningsprøyta på vei ut?) Rar livmortapp, helt annerledes enn før! Er dette vanlige bivirkninger på egguttak/hormonbehandlig??
Devilina Skrevet 18. mai 2011 #2768 Skrevet 18. mai 2011 Heisann Da "melder" jeg meg inn her igjen jeg... Vi har fått innvilgelse til søskenforsøk, så skal ha oppstart med medisiner i uke 32 Fortsatt maaaange uker til, men greit å ha noen å skravle om dette igjen.
barnesangen Skrevet 23. mai 2011 #2769 Skrevet 23. mai 2011 Noen som har vært i narkose og fjernet polypper? Jeg veneter på innkallelse. Har aldri vørt i narkose før....gruer meg til det....mye ubehag? hr fått vite at det inn på morgenen og ut på ettermiddagen type inngrep.....noen som vil dele erfaringer med meg?
pusilus Skrevet 23. mai 2011 #2770 Skrevet 23. mai 2011 Hei Devilina Spennende med søskenforsøk, kan jeg spørre hvor mange runder dere var igjennom forrige gang? Håper virkelig tiden går fort fremover nå, jeg krysser fingrene for at jeg får fryseinnsett rundt uke 38 noe som jeg synes er alt for lenge til. Noen som har vært i narkose og fjernet polypper? Jeg veneter på innkallelse. Har aldri vørt i narkose før....gruer meg til det....mye ubehag? hr fått vite at det inn på morgenen og ut på ettermiddagen type inngrep.....noen som vil dele erfaringer med meg? Jeg har vært i narkose to ganger. Den første først, lapraskopien. Jeg hadde fastet som jeg skulle og var heldig som kom til først på listen den dagen. Jeg ble gjort klar til operasjon og fikk hilse på de som skulle være til stede. Da narkosen ble sprøytet inn kjentes det ut som jeg holdt på å få en særdeles ille senebetennelse, jeg talte baklengs fra ti- kom kun til 7 Det neste jeg husker er at noen stemmer snakket langt borte, jeg hadde noe langt ned i halsen og fikk beskjed om å hoste. Var ganske sår i halsen etterpå. Jeg ble trillet på oppvåkningen, var hinsides borte av narkosen og hadde en del vondt etter inngrepet og sykepleierene delte villig ut iv smertestillende. Jeg sov på oppvåkningen halvannen time før jeg ble trillet opp på avdelingen og der sov jeg i halvannen time til. Jeg ble hjulpet på do, fikk i meg litt mat og så var det å vente på legen som hadde foretatt inngrepet for å høre om resultatet. Sov mye etter jeg kom hjem. Andre gang skjedde litt i hui og hast, jeg hadde ikke fastet ordentlig, mistet mye blod og blitt proppet med smertestillende i alle former i en 7 timers tid. Da jeg havnet på operasjonsbordet fikk jeg raskt en veneflon stukket inn (au! sprøyteskrekken var høyst til stede selv om jeg var dopa så det holdt) og så ble narkosen pøst på. Husker ikke så mye fra etter den operasjonen, fikk både smertestillende og beroligende intravenøst. Turen opp til avdelingen denne gangen var heller horribel, jeg spøy som en gris fordi jeg ikke hadde fastet. Alt i alt, nå når jeg har vært i narkose et par ganger kan jeg si at det ikke er noe å bekymre seg for. Du blir tatt godt vare på av mange mennesker under inngrepet Lykke til
Devilina Skrevet 24. mai 2011 #2771 Skrevet 24. mai 2011 Pusilus: Har kun hatt et uttak i august 2009, men gikk dårlig, så ble det ene egget vi hadde på frys satt inn i oktober 2009. Så må virkelig si vi har hatt flaks. Kan jo hende det blir flere runder denne gangen, men vet jo aldri Diagnosen min er PCOS og endometriose på ene siden og har hatt lapraskopi.
pusilus Skrevet 24. mai 2011 #2772 Skrevet 24. mai 2011 Pusilus: Har kun hatt et uttak i august 2009, men gikk dårlig, så ble det ene egget vi hadde på frys satt inn i oktober 2009. Så må virkelig si vi har hatt flaks. Kan jo hende det blir flere runder denne gangen, men vet jo aldri Diagnosen min er PCOS og endometriose på ene siden og har hatt lapraskopi. Håper dere slipper unna med minst mulig medisiner og styr Har kun hatt et uttak jeg også, i fire gode egg. Et ferskforsøk som ble negativt og så har jeg hatt to fryseforsøk som har endt i en MA oppdaget i uke 19 (hadde da sett knøttet i uke 7 og 12 og alt toppers) og en SA (7+4). Nå er det siste isrosen som står for tur til høsten og vi håper at det holder hele veien denne gangen. Jeg har endometriose jeg også.
Devilina Skrevet 30. mai 2011 #2773 Skrevet 30. mai 2011 Det håper jeg og, husker det var mye styr med disse medisinene sist. Økning av dosen og inn og ut av sykehuset annen hver dag omtrent i 3 uker.... Har vel 1,5-2 timer en vei å kjøre, blir litt lei da. Krysser fingrene for at det skal sitte HELE veien for dere
m_innie Skrevet 2. juni 2011 #2774 Skrevet 2. juni 2011 heisann=) nå har jeg sittet å lest maaaange sider innpå her jeg er ei jente på 26 år som er ufrivillig barnløs. på meg har dem funnet ut at jeg har kun eggløsning bare få ganger. å har prøvd selv å bli gravid i mange år. var igjennom AIH for 5 år siden,men ble avbrutt pga for mange egg sa dem. etter 3 førsøk med AIH så ble d samlivsbrudd med min daverende samboer. å nå har jeg vært sammens med min kjære i snart 2 år. å barne ønske e fortsatt stort hos meg. så nå er vi henvist på nytt te kvinneklinikken i tromsø. så min kjære skal teste sine svømmere 14 Juni. en ting til: jeg beundre virkeli alle dere kvinner her inne i forumet så nå håper jeg at jeg kan få være sammens me dere her inne er det noen flere som holder til i tromsø?
barnesangen Skrevet 5. juni 2011 #2775 Skrevet 5. juni 2011 HEi alle jenter. Fikk en kjip beskjed fra sykehuset i går. Jeg har ikke øverste prioritet hos dem, derfor må jeg vente ca 6 mnd for å få fjernet polyppene mine. Det kunne bli lenger også, men jeg skjønte det som at garantien var innen 6 mnd. vi har ikke økonomi til å gjøre det det privat, så da får jeg bar smøre meg med tålmodighet....vi prøver på egenhånd så lenge og hvem vet, kanskje vi lykkes. Har ingen ubehag av polyppene. Jeg var infomert fra Riksen om at det var ventetid, og tenkte det ville 3-4 mnd før jeg kom inn. Håper nå det blir innen året er slutt. Det var et slag i trynet i går, men i dag går det bedre. God søndag. Lykke til til alle som er her inne. Håper vi lykkes snart.
Mayami Skrevet 15. juni 2011 #2776 Skrevet 15. juni 2011 Har akkurat testet negativt etter første IVF forsøk. Ikke noen stor overraskelse, og det går bra. Så langt. Mensen kom på mandag. Spørsmålet er hva som skjer nå? Skal ringe st olavs i morgen og avtale nytt forsøk. Er det 2 sykluser som må gå før neste runde? Har bestandig hatt stabil syklus, kan jeg forvente at den forsatt er stabil, eller kan alle hormonene og medisinene ødelegge det? Huff, det var dumt at dette heller ikke virket....
Mayami Skrevet 17. juni 2011 #2777 Skrevet 17. juni 2011 Og i dag finner min bror det for godt å kunngjøre at han og samboeren venter sitt første barn... Hyggelig å bli tante, men fantastisk dårlig timing!!
Devilina Skrevet 17. juni 2011 #2778 Skrevet 17. juni 2011 Koselig, men litt sår beskjed å få det der. Håper virkelig det er deres tur snart
hulaboer Skrevet 18. juni 2011 #2779 Skrevet 18. juni 2011 takk for svar, Rubie! Ser jeg var veeeldig langt nede i går.. er så opp og ned, blir gal av det ustabile humøret mitt! godt å se at det funker for noen, det gir litt håp. er bare det at jeg er så redd for å håpe, har ikke gjort noe annet de siste 2,5 årene, og for hver skuffelse så graver jeg meg dypere ned i gjørma, og jo mer deprimert blir jeg.... og jo verre har vi det sammen. Han kan ikke få barn på naturmetoden, sæden kommer ikke ut, og det er ikke sikkert han produserer heller. det skal sjekkes nå snart. og donor er uaktuelt slik jeg ser det, adopsjon likeså, det samme er et barnløst liv.. så da er det ikke mange alternativ igjen, samme hvor glad jeg er i han. prøver å snu på det og tenke "hva hvis det var meg det var noe galt med", men det er det faktisk ikke. noen dager klarer jeg å la dette "seile sin egen sjø", men sånn som i helga, når vi var omgitt av slekt med småbarn og mange spm,da er det ikke lett å la være å tenke. Det er vel faktisk slik at dersom det ikke er noe galt med kvinnen, er det langt høyere sannsynlighet for at det fungerer, enn når det er hos kvinnen problemet ligger. Så lenge man får hentet ut friske sædceller er det store muligheter. Fattig trøst, kanskje, men...
Devilina Skrevet 27. juli 2011 #2780 Skrevet 27. juli 2011 Oppstart med nesespray og tabletter til uka Like spennende nå som sist
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå