pusilus Skrevet 15. oktober 2013 #2801 Skrevet 15. oktober 2013 Maih, du får sykemeldin fra sykehuset/fertilitetsklinikken fra uttak tom innsettingsdag, hvis du ønsker mer må du ta kontakt med fastlegen din. I utgangspunktet er det ok å jobbe Jeg har kun hatt ett uttak men 4 innsettingen hittil, uttaket havnet i uplanlagt i en av de enkeltstående ferieukene mine. Ved to av fryseforsøkene har jeg tatt noen egenmeldingsdager og ved ett har jeg hatt sykemelding.
Mayami Skrevet 16. oktober 2013 #2802 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har ikke hatt noe ekstra sykmelding ved forsøkene mine, annet enn at jeg tok en egenmeldingsdag rett etter nå på siste, pga aktivitetene som skulle være på jobben den dagen. Man blir jo litt mørbanket etter uttak, men for meg har det ike vært "vondt-vondt". Ubehagelig og greit at det går over, men ikke noe stort problem. Kommer jo an på hva slag jobb du har, selvfølgelig! Spennende med uttak på fredag - det går sikkert fint!
^^Belle^^ Skrevet 16. oktober 2013 #2803 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er ferdig med mine to forsøk, men følger med på dere andre. Jeg har hatt to uttak og har fått sykemelding i 3 dager ved begge uttakene. Første gangen gikk det veldig fint, mens andre gangen var jeg øm og sår i over en uke etterpå. Men som Mayami sier, det var ikke vondt-vondt. Synes egentlig lokalbedøvelsen var vondere enn selve uttaket. Det verste med uttakene synes jeg i grunnen er at man blir så neddopet og ør av pillene man skal ta. Lykke til!
maih Skrevet 16. oktober 2013 #2804 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er ferdig med mine to forsøk, men følger med på dere andre. Jeg har hatt to uttak og har fått sykemelding i 3 dager ved begge uttakene. Første gangen gikk det veldig fint, mens andre gangen var jeg øm og sår i over en uke etterpå. Men som Mayami sier, det var ikke vondt-vondt. Synes egentlig lokalbedøvelsen var vondere enn selve uttaket. Det verste med uttakene synes jeg i grunnen er at man blir så neddopet og ør av pillene man skal ta. Lykke til! høres jo i grunn ganske greit ut jeg jobber som frisør, og slutten av okt, nov og des er det ganske travelt i salongen. Blir litt frustrert pga at jeg ikke har noe lyst til å stresse de første ukene etter innsetting. Jeg blir veldig stressa når jeg først blir det, å er redd dette skal gå utover det som nå kommer.
Mayami Skrevet 16. oktober 2013 #2805 Skrevet 16. oktober 2013 I følge sykepleieren "min" på fertilitetsavdelingen kan man ikke gjøre noe for å påvirke resultatet, i noen retning. Hun sa jeg skulle leve som normalt og passe på at jeg hadde det bra! Da lille-egget ble satt inn reiste jeg rett til bytur med bestisene, med (alkoholfrie) drinker og mye fnising!
Chequita Skrevet 16. oktober 2013 #2806 Skrevet 16. oktober 2013 Hei, Jeg er nå på mitt tredje forsøk og denne gangen har jeg tatt en uke sykemelding før uttak. Alle hormonene gjorde meg helt skrullete på dette forsøket så ville legge jobben til side og kun fokusere på at dette skal gå bra. Nå er jeg på rugedag Nr 4, men siden jeg har hatt to mislykkede forsøk så klarer jeg ikke håpe for mye.. Lykke til alle sammen, dette er en veldig spennende periode og jeg krysser fingrene for der alle
maih Skrevet 19. oktober 2013 #2807 Skrevet 19. oktober 2013 I går var jeg å henta ut egg, og det ble hele 9 stykker:) Mannen min sin prøve var også fin, så han slapp noen inngrep:) er litt støl nede i magen å har litt vondt, men det går helt fint. Nå skal jeg inn på Mandag for å sette tilbake, er virkelig spent på dette. Og håper ikke vi hører noe fra sykehuset om at de ikke har utviklet seg :/. Tenker mye positivt rundt denne behandlingen, og håper alt går som det skal. Å ikke minst at egget fester seg:) tenker at disse 14 dagene etter innsetting vil bli noen laaange dager før jeg kan teste.
Askmeagain89 Skrevet 19. oktober 2013 #2808 Skrevet 19. oktober 2013 Angående sykemelding: Legen min sa til meg at vi måtte ta ut ferie hvis vi skulle kunne gjennomføre IVF og at det var uaktuelt med sykemelding.. Det blir veldig vanskelig for oss å bare ta ut ferie sånn helt plutselig.
Mayami Skrevet 19. oktober 2013 #2809 Skrevet 19. oktober 2013 Det hørtes rart ut... Jeg hadde sjekket det med fertilitetsseksjonen ved sykehuset, for det er de som skriver ut sykmeldinger. Hvorfor skal man ikke bli sykmeldt for det da?! Trodde man automatisk fikk sykmelding for uttaksdagen, tilbakesettingsdagen og den dagen i midten...
Askmeagain89 Skrevet 19. oktober 2013 #2810 Skrevet 19. oktober 2013 Får kontakte klinikken i Danmark. Vet ikke om de kan skrive sykemelding for jobben i Norge?
maih Skrevet 19. oktober 2013 #2811 Skrevet 19. oktober 2013 Angående sykemelding: Legen min sa til meg at vi måtte ta ut ferie hvis vi skulle kunne gjennomføre IVF og at det var uaktuelt med sykemelding.. Det blir veldig vanskelig for oss å bare ta ut ferie sånn helt plutselig.fikk sykemelding for uttaksdagen, dagen imellom der og innsetting. Pluss at jeg fikk med meg skriftlig bevis på at jeg har vært til nødvendig behandling de andre dagene jeg har vært der på ul og sånne ting 1
blondina Skrevet 24. oktober 2013 #2812 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg fikk positiv test! Tok en billigtest først som ble positiv, måtte rope på mannen for at han skulle komme og se. Prøvde å åpne digitaltesten, men skalv så innmari på henda at jeg måtte be mannen gjøre det. Den viste gravid 2-3 uker! Jeg er så letta samtidig som jeg er redd for å ta gledene på forskudd og så bli skuffa!
pusilus Skrevet 24. oktober 2013 #2814 Skrevet 24. oktober 2013 Gratulerer blondina Jeg er på dag to med spraying så nå blir det snart fart i sakene
Mayami Skrevet 24. oktober 2013 #2815 Skrevet 24. oktober 2013 Gratulerer!! Å, det er en goooood følelse!
blondina Skrevet 25. oktober 2013 #2816 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg ringte akkurat inn til Ullevål for å si fra om at jeg har testa positivt og fikk en skikkelig kalddusj. Fikk beskjed om at jeg har testa for tidlig siden det bare er to dager siden jeg slutta med Lutinus og at den kunne gi en falsk positiv. Ble helt i fra meg og måtte teste for å se om den ble negativ, men den ble positiv med en gang og da var det ca en time siden jeg hadde vært å do sist. Noen som har opplevd en falsk positiv pga Lutinus, hørt om det eller fått beskjed om det?
Mayami Skrevet 25. oktober 2013 #2817 Skrevet 25. oktober 2013 Har aldri hørt om det jeg i alle fall. Brukte Lutinus da lille ble til, og da var det ingen som sa noe om falsk positiv da jeg ringte inn. Men det var på st olavs da - kanskje de har forskjellige oppfatninger.....?
Chequita Skrevet 26. oktober 2013 #2818 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg fikk i går vite at jeg er gravid, veldig deilig følelse, men tør nesten ikke bli for glad siden jeg har sa tidligere. Ang sykemelding, dagen jeg satt inn egg spurte legen om jeg trengte sykemelding, og jeg fortalte at jeg hadde vært hjemme fra jobb hele uken før, så fikk jeg sykemelding pluss et par ekstra dager. Det er nok forskjellig fra lege til lege, jeg har vært på riksen, og det er kun noen få av legene jeg synes har vært hyggelige. Sykepleierne derimot er helt fantastiske 1
barnesangen Skrevet 27. oktober 2013 #2819 Skrevet 27. oktober 2013 Vi hsr hatt 5runder på Riksen. 3 fersk og 2frys. Snuppa satt på siste mulighet-og fyller 1år i disse dager :-) Jeg ble sykemeldt av sykehuset f..o.m uttaksdagen og t.o.m innsettsdagen hver gang. Lykke tul alle her inne. Ikke gi opp:-) stor klem og masse babystøv sendes _;-)
pusilus Skrevet 28. oktober 2013 #2820 Skrevet 28. oktober 2013 Barnesangen, gratulerer med ettåring i hus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå