Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var noe øm i puppene sist gang også, men kan ikke huske at det var så ille som nå. Har hatt noe stikkinger (menslignende smerter) i dag. Men føler ingen ting enda, og som jeg ser fler skriver så føler de det hvis det har gått bra, og derfor har jeg ikke så store forhåpninger egentlig.

Er det noen som har kjennskap til Lutinus vag? Jeg har fått resept på de i stede for Crinone, og lurer på om noen ar noe erfaring? Og om noen synes disse var bedre? Om det ble like mye "søl"/"kaker" som av Crinonen?

Må hente ut medisiner i morgen, senest torsdag morgen og håper at jeg får noen tips før det :)

Kjenner ikke egentlig til Lutinus, men ser på Felleskatalogen at det er vaginaltabl og ikke gel slik som Crinone. Spørs hva du mener med "søl/kaker", men sikkert mindre søl med innsetting enn det jeg erfarer nå med Crinone i og med at det ikke er flytende. Likevel må jo alltid noe av dette komme ut igjen, det blir jo ikke borte der inne, så du vil sikkert oppleve noe klumper som kommer ut igjen slik som ved andre vaginaltab f.eks Canesten.

Som sagt - vet ikke, bare kvalifisert gjetting :sjenert:

Lykke til! :hug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle her inne.

har fått time på riksen i mai til noe som heter poliklinisk diagnostisk hysteroskopi. Noen her inne som har vært igjennom det? Er det veldig smertefullt? har et skriv som sier jeg skal ta 1g paracet og 400 mg Ibux 1 time før inngrepet, så noe må da kjennes....eller kanskje ikke. varer det lenge? har allerede begynt å grue meg til datoen i mai. Gruer meg ofte når jeg ikke har vært i situasjoner tidligere.......

Anyone?

Skrevet

Kjenner ikke egentlig til Lutinus, men ser på Felleskatalogen at det er vaginaltabl og ikke gel slik som Crinone. Spørs hva du mener med "søl/kaker", men sikkert mindre søl med innsetting enn det jeg erfarer nå med Crinone i og med at det ikke er flytende. Likevel må jo alltid noe av dette komme ut igjen, det blir jo ikke borte der inne, så du vil sikkert oppleve noe klumper som kommer ut igjen slik som ved andre vaginaltab f.eks Canesten.

Som sagt - vet ikke, bare kvalifisert gjetting :sjenert:

Lykke til! :hug:

Ringte apoteket i dag og spurte, og der fikk jeg beskjed om at Lutinus var mer rennende enn Crinonen, så der kom det kroppen ikke tok opp ut igjen ganske raskt i stede for at det blir liggene oppi der. Så da skal jeg prøve den i stede :)

Skrevet

Har funnet en side på nettet hvor det er billigere graviditetstester enn på billigtester.no :)

Og siden er norgeshelse.no, 47,- for 15 teststrimler :)

Skrevet

Når kan man ta test etter et fryseforsøk?

Skrevet

På sykehuset der jeg er så sier de dag 14 etter innsett, og ved neg test, så skal du ta meisiner i 2 dager til, for så å teste igjen :) Men har jo lest at noen tester tidligere, så er i grunn litt usikker på hva som er riktig.

Skrevet

Er det noen som har kjennskap til Lutinus vag? Jeg har fått resept på de i stede for Crinone, og lurer på om noen ar noe erfaring? Og om noen synes disse var bedre? Om det ble like mye "søl"/"kaker" som av Crinonen?

Må hente ut medisiner i morgen, senest torsdag morgen og håper at jeg får noen tips før det :)

Jeg bruker Lutinus vag denne gangen og synes den er mye mindre grisete enn Crinonen. Litt søl kommer ut igjen, men syns det var verre med crinonen.

Gjest Alabama
Skrevet

Har funnet en side på nettet hvor det er billigere graviditetstester enn på billigtester.no :)

Og siden er norgeshelse.no, 47,- for 15 teststrimler :)

På ebay koster det 25 for 50 tester.

Skrevet

Hei alle her inne.

har fått time på riksen i mai til noe som heter poliklinisk diagnostisk hysteroskopi. Noen her inne som har vært igjennom det? Er det veldig smertefullt? har et skriv som sier jeg skal ta 1g paracet og 400 mg Ibux 1 time før inngrepet, så noe må da kjennes....eller kanskje ikke. varer det lenge? har allerede begynt å grue meg til datoen i mai. Gruer meg ofte når jeg ikke har vært i situasjoner tidligere.......

Anyone?

Jeg har tatt både diagnostisk og operativ hysteroskopi og det er virkelig ingenting å grue seg til. Jeg fikk ikke noe smertestillende og mener å huske at det varte noe lenger enn en vanlig GU, kanskje 20 min? Det er mer ekkelt enn vondt, man kjenner jo at noe kiler liksom langt inne i magen, så det er litt ubehagelig på den måten. Vet at noen kan få vondt i livmorhalsen når de setter inn utstyret, men jeg fikk ikke det.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner jenter :klem: Blir spennende på ul om noen uker.

Jeg testet på rugedag 12 denne gangen, men sykehuset sier at man ikke skal teste før 14 dager etter innsett. Jeg jukset fordi jeg kjente igjen tegn fra i høst da jeg ble gravid på fryseforsøk.

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner jenter :klem: Blir spennende på ul om noen uker.

Jeg testet på rugedag 12 denne gangen, men sykehuset sier at man ikke skal teste før 14 dager etter innsett. Jeg jukset fordi jeg kjente igjen tegn fra i høst da jeg ble gravid på fryseforsøk.

Fikk du tegn/symptomer tidlig etter innsettingen av frossent egg? Jeg fikk symptomer relativt tidlig etter innsetting av "ferskt" egg, men denne gangen er ev. symptomene litt vel trege med å komme synes jeg:(

Skrevet

Fikk du tegn/symptomer tidlig etter innsettingen av frossent egg? Jeg fikk symptomer relativt tidlig etter innsetting av "ferskt" egg, men denne gangen er ev. symptomene litt vel trege med å komme synes jeg:(

De tegnene som jeg tolket som reelle kom rugedag 8, da teller jeg ikke med innsettingsdagen. De kom på rugedag 8-9 i høst også.

Da jeg hadde ferskforsøk hadde jeg ikke noen symptomer og fikk mensen to dager før testdag...

Skrevet

hei dere!

etter en god tid med prøving så fikk vi beskjed i slutten på februar at jeg og mannen har problemer med og bli gravide (høy % antistoffer i soldaterne hans) får pappren tilsendt i posten fra riksen etter påske og skal begynne med nesesprayen i mai. vet ikke om det blir icsi eller ivf . har prøvd og ikke tenke så mye på dette men poletten har fallt ned og jeg er livredd/spent på hva som kommer ske i framtiden, tenker og tenker. veldig gott og lese om andres erfaringer her på forumet da det føles som man er helt alene med dette, det er litt vanskelig og snakke med vennene/familjen. har dere noen gode råd omhvordan man ska ta seg gjennom denne perioden som komme skal så hadde det vart supert.

Skrevet

Testet negativt i dag :( så da er det bare å smøre seg med tolmodighet å vente på neste fryseforsøk. 11 egg igjen, så vi får håpe at ett av dem blir til et lite mirakel..

Skrevet

Uffda... :klem: bra du har så mange egg igjen da...

Skrevet

Testet negativt i dag :( så da er det bare å smøre seg med tolmodighet å vente på neste fryseforsøk. 11 egg igjen, så vi får håpe at ett av dem blir til et lite mirakel..

Så dumt å høre! Føler med deg! :klemmer:

Skrevet

Glemte å si at det er bra du har mange egg! Negativt her og og jeg har ingen egg på lur så må settes opp til nytt uttak dessverre:(

Skrevet

hei dere!

etter en god tid med prøving så fikk vi beskjed i slutten på februar at jeg og mannen har problemer med og bli gravide (høy % antistoffer i soldaterne hans) får pappren tilsendt i posten fra riksen etter påske og skal begynne med nesesprayen i mai. vet ikke om det blir icsi eller ivf . har prøvd og ikke tenke så mye på dette men poletten har fallt ned og jeg er livredd/spent på hva som kommer ske i framtiden, tenker og tenker. veldig gott og lese om andres erfaringer her på forumet da det føles som man er helt alene med dette, det er litt vanskelig og snakke med vennene/familjen. har dere noen gode råd omhvordan man ska ta seg gjennom denne perioden som komme skal så hadde det vart supert.

Hei Rika! Jeg har vært igjennom 1 fersk forsøk og 1 frys, begge med negativt utfall (dessverre). Jeg synes det til tider er kjempetøft! Det som har hjulpet meg er støttende venninner (som er i samme situasjon) og en helt fantastisk mann! Jeg vurderte en stund samtaler hos psykolog, men har ikke følt jeg har trengt det enda. Det blir jo en del følelsesmessige berg og dal-baner, og det er ikke alltid så lett å takle (i tillegg er man jo proppet full av hormoner...). Men PRAT ut om alt, ikke sitt inne med vonde tanker og følelser. Dette forumet her synes jeg også er veldig fint, flere som er i samme situasjon...LYKKE TIL!!!

Skrevet

Hei jenter.

Vet nesten ikke om jeg tør å skrive dette......

Jeg har i alle år hatt syklus på 28-29 dager. Ventet mens på torsdag/fredag denne uka. har enda ikke fått den.

hadde ømme pupper i begynnelsen av uka, men de ble borte på torsdag. Jeg har mens murringer så det holder. Kjennes ut som den kommer når som helst om dere skjønner. Tør ikke gå uten bind...Vi hadde samleie på dag 11 denne syklusen. 3-4 dager etter det kom det brev fra sykehuset om time for hysterioskopi og bruk av prevensjon fram til da. vi har brukt kondom etter det. Kroppen kjennes annerledes ut enn når jeg skal ha mensen, men tror det er fordi jeg tenker en del på dette nå. har ikke vært under stress den siste tiden, så tror ikke den er utsatt grunnet det.

har planer om å ta en test på onsdag derom TR ikke dukker opp. har ingen tester i hus, så det er lett å la være å teste....

Kan en være gravid uten et eneste symptom? Ømme pupper, tørst, mens murringer etc hadde jeg i fjor da jeg ble spontant gravid.

Kroppen kjennes nesten ut som om den brygger på noe, om dere skjønner hva jeg mener. Erfaringene mine fra ivf forsøk tilsiser at det er kroppens måte å kvitte seg med embryo på......skal sies at det alltid har vært før testdato eller samme da.....

Ville bare fortelle det til noen, og da ble dere de utvalgte.

Fortsatt god søndag.

Skrevet

Tror jammen du er gravid jeg barnesangen. Kjente ut som jeg også brygget på noe når jeg ble gravid. Skal bli spennende å følge me her. Tror du du klarer å vente helt til onsdag med å teste? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...