Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var ikke kjekt å høre, men som du sier: Alle gode ting er tre! Det er bare å legge det bak seg og se fremover! Helt sikker er du jo heller ikke før om 2 dager...god klem!

Ikke noe spesielt morro, men kan jo ikke gå i kjeller´n hver gang, for det er jo aldri noe garanti for at det sitter.. Så da håper jeg alle gode ting er 3 og at vi har hellet med oss neste gang! Men som du sier, må jo teste igjen på torsdags morgen..

Uttaket gikk ganske bra, gjorde mye mindre vondt enn forventet. Etter selve uttaket var det ikke like greit, fikk fryktelig vondt og ble veldig kvalm. Men kom meg på bena igjen etter å ha fått opp frokosten og ligget og slappet av en stund. huff! (jeg droppet nemlig å ligge å hvile etter uttaket, da hun før meg alt var borte da jeg var ferdig. Var nok ikke så lurt det,var bare å få kommet meg tilbake til sengen hih)

Fikk bare ut 4 egg da, så jeg er litt skuffa. men satser på at ihvertfall et blir befruktet:) det holder jo med et gullegg..*være positiv*

Har bodd på sofaen i dag og stort sett sovet. Like greit det, så går tiden til den spennende tlf imorgen litt fortere:)

Litt rart du ikke fikk beskjed om å faste. Det fikk jeg før uttaket, og jeg trodde det var normalt i og med at man ofte kan bli veldig kvalm i etterkant..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe spesielt morro, men kan jo ikke gå i kjeller´n hver gang, for det er jo aldri noe garanti for at det sitter.. Så da håper jeg alle gode ting er 3 og at vi har hellet med oss neste gang! Men som du sier, må jo teste igjen på torsdags morgen..

Litt rart du ikke fikk beskjed om å faste. Det fikk jeg før uttaket, og jeg trodde det var normalt i og med at man ofte kan bli veldig kvalm i etterkant..

Ja merkelig at det er så forskjellig, hvilket sykehus er du på?

Fikk beskjed om å spise frokost, måtte ikke skippe den selvom jeg ikke pleier spise frokost.

Kanskje pga medisinene..(jeg reagerer veldig på piller i det hele tatt), men var bare 2 giga paracet og en beroligende. (og lokalbedøvelsen da)

Skrevet

Ja merkelig at det er så forskjellig, hvilket sykehus er du på?

Fikk beskjed om å spise frokost, måtte ikke skippe den selvom jeg ikke pleier spise frokost.

Kanskje pga medisinene..(jeg reagerer veldig på piller i det hele tatt), men var bare 2 giga paracet og en beroligende. (og lokalbedøvelsen da)

Jeg er i Porsgrunn, og der fikk jeg med meg skriv hjem 2 dager i forveien at jeg skulle komme fastende, og eneste jeg hadde lov til var å pusse tenna og drikke 1/2 glass vann sammen med tablettene (3 paracet og 1 vival).

Vi har et stykke å kjøre hjem, så jeg spurte når jeg var på forkontroll om jeg kunne ta 2 prostafen (reisesyktabletter som stiller kvalmen) sammen med paraceten og vivalen og det var i orden. Så ha det i bakholdet hvis du skal igjennom det en gang til :) Jeg ble ikke kvalm før lokalbedøvelsen gikk ut, og da var det pga smerten (var veldig overstimulert, fikk ut 28 egg) så hadde det fryktelig vondt, både under og etter uttaket..

Skrevet

Jeg er i Porsgrunn, og der fikk jeg med meg skriv hjem 2 dager i forveien at jeg skulle komme fastende, og eneste jeg hadde lov til var å pusse tenna og drikke 1/2 glass vann sammen med tablettene (3 paracet og 1 vival).

Vi har et stykke å kjøre hjem, så jeg spurte når jeg var på forkontroll om jeg kunne ta 2 prostafen (reisesyktabletter som stiller kvalmen) sammen med paraceten og vivalen og det var i orden. Så ha det i bakholdet hvis du skal igjennom det en gang til :) Jeg ble ikke kvalm før lokalbedøvelsen gikk ut, og da var det pga smerten (var veldig overstimulert, fikk ut 28 egg) så hadde det fryktelig vondt, både under og etter uttaket..

Jeg fikk også beskjed om å spise en lett frokost før inngrepet (Rikshospitalet).

Til Lille`s og dere andre som har vært igjennom ruging: Hadde du noen symptomer under rugeperioden?

Skrevet

Ullevål har også ivf avdeling, og kortere ventetid enn riksen.

Har uttak imorgen, wish me luck:D

Hvordan gikk det med eggene dine Emmicke?

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å spise en lett frokost før inngrepet (Rikshospitalet).

Til Lille`s og dere andre som har vært igjennom ruging: Hadde du noen symptomer under rugeperioden?

Snodig at det er så forskjellige prosedyrer.. hmm..

Ingen symptomer her, annet enn litt ømme bryster, men det har jeg vanligvis før mens.. Også har jeg hatt noe stikkingen i magen.. Så veit egentlig ikke hva man skal kjenne etter :)

Skrevet

Snodig at det er så forskjellige prosedyrer.. hmm..

Ingen symptomer her, annet enn litt ømme bryster, men det har jeg vanligvis før mens.. Også har jeg hatt noe stikkingen i magen.. Så veit egentlig ikke hva man skal kjenne etter :)

Gaar og kjenner paa alt...men vet jo at crinonen gir mange symptomer..denne ventingen!!!

Skrevet

Hvordan gikk det med eggene dine Emmicke?

Fikk bare ut 4, og tlf idag om at 2 var befruktet:)

Håper bare de er bra nok og overlever natten, er så nervøs!

Fryktelig nervepirrende dette her..

Skrevet

Fikk bare ut 4, og tlf idag om at 2 var befruktet:)

Håper bare de er bra nok og overlever natten, er så nervøs!

Fryktelig nervepirrende dette her..

Gratulerer!!krysser fingrene for at de deler seg fint til i morgen!!!

Skrevet

Gaar og kjenner paa alt...men vet jo at crinonen gir mange symptomer..denne ventingen!!!

Ja man gjør jo automatisk det da.. Har ikke fått noen symptomer av crinonen jeg, og i pakningsvedlegget står det jo ikke noe om symptomer (?).. Ikke som jeg har sett hvertfall.. Litt ekkelt og klinete bare..

Testet negativt igjen i dag, så da var det bare å sende en mail til sykehuset og høre om hvordan det blir fremover (håper på nytt fryseforsøk før påske!) :) Hadde vært morro å hatt en spire i magen før sommer´n kommer.. :gjeiper: hehe..

Skrevet

hadde uttak i dag, og fikk ut 6 egg. Litt skuffet siden jeg fikk ut 12 fo r1,5 år siden. men jeg satset på at gullegget er blandt de 6. Uttaket var mer ubehagelig enn sist. Ikke så mye smerte, mer ubehag og trykkende følese. Har ligget på sofaen siden kl var 12. lå en time på sykehuset også. Grei form, men veldig øm i underlivet. har fått besekjd om at jeg kan ta paracet ved behov. Får se hva jeg gjøt til natten. Jeg sliter med en eggstokk som enklte ganger legger seg bak livmoren. Når den skal tømmes(sånn som i dag) blir det litt ekstra trykking.

Skal ringe i morgn ettermiddag og høre hvordan det har gått. Veldig spent.

Det var dagens rapport.

Skrevet

hadde uttak i dag, og fikk ut 6 egg. Litt skuffet siden jeg fikk ut 12 fo r1,5 år siden. men jeg satset på at gullegget er blandt de 6. Uttaket var mer ubehagelig enn sist. Ikke så mye smerte, mer ubehag og trykkende følese. Har ligget på sofaen siden kl var 12. lå en time på sykehuset også. Grei form, men veldig øm i underlivet. har fått besekjd om at jeg kan ta paracet ved behov. Får se hva jeg gjøt til natten. Jeg sliter med en eggstokk som enklte ganger legger seg bak livmoren. Når den skal tømmes(sånn som i dag) blir det litt ekstra trykking.

Det var dagens rapport.

6 egg er bra- du trenger jo bare et gulegg:) Jeg fikk bare ut 7, og det var 4 av de som kunne brukes. Krysser fingrene, du maa holde oss oppdatert...

Skrevet

Ja man gjør jo automatisk det da.. Har ikke fått noen symptomer av crinonen jeg, og i pakningsvedlegget står det jo ikke noe om symptomer (?).. Ikke som jeg har sett hvertfall.. Litt ekkelt og klinete bare..

Testet negativt igjen i dag, så da var det bare å sende en mail til sykehuset og høre om hvordan det blir fremover (håper på nytt fryseforsøk før påske!) :) Hadde vært morro å hatt en spire i magen før sommer´n kommer.. :gjeiper: hehe..

Haape at neste forsok gaar bra, du fortjener virkelig en spire snart!Har du faatt TR?fikk du ikke blodning dag 8 ved forrige forsok? Rart det er helt forskjellig hver gang...

Skrevet

Haape at neste forsok gaar bra, du fortjener virkelig en spire snart!Har du faatt TR?fikk du ikke blodning dag 8 ved forrige forsok? Rart det er helt forskjellig hver gang...

Ja vi får håpe på det :)

Første dag uten medisiner i dag, så TR har ikke kommet enda, men jeg håper jo den kommer snart, så det ikke tar så lang tid til neste forsøk. Fikk mail fra sykehuset om at jeg skulle ta kontakt ved neste blødning ( ikke vet jeg om det er den som vil komme nå, eller om jeg må vente til neste) Noen erfaringer?

Jeg fikk TR ved dag 8 sist gang ja, men da gikk jeg ikke på Progynova eller Crinone, for jeg slapp nedregulering før oppstart av Puregon, og da produserte jeg visst nok av det medisinene gir selv.. :) Så det blei en litt annen prosedyre. De ville egentlig at jeg bare skulle hormonstimuleres, slik at vi kunne prøve på egenhånd hjemme, men så blei det så mange egg, så da måtte vi konvertere til prøverør..

Skrevet

Det var dagens rapport.

Fikk befruktet 4 egg denne gangen!!!!! Skal inn i morgen og sette inn. Håper det er gullegget(eller eggene) denne gangen.

God helg

Skrevet

Så spennende å følge med på dere alle sammen! Kjenner at jeg grugleder meg til å komme etter... Har fått tatt de siste blodprøvene, og fikk brev fra St Olavs om at de vet at vi venter. Så da er det bare å vente videre! Kjedelig... Også får man jo så mye tid til å veksle mellom "dette blir bra - juhuuu!!!" og "ÆÆÆÆÆ!!!!! HVA ER DET VI DRIVER MED??!!"

Skrevet

I dag er det 5 dager siden jeg sluttet på frys medisinene og TR har fortsatt ikke kommet.. Og jeg begynner å bli utolmodig her, for jeg får jo ikke satt igang med nytt før TR har kommet :/ arg!

Noen som har noen erfaringer på hvor lenge man må vente etter medesinslutt før TR kommer??

Skrevet

I dag er det 5 dager siden jeg sluttet på frys medisinene og TR har fortsatt ikke kommet.. Og jeg begynner å bli utolmodig her, for jeg får jo ikke satt igang med nytt før TR har kommet :/ arg!

Noen som har noen erfaringer på hvor lenge man må vente etter medesinslutt før TR kommer??

Jeg aner ikke, vi venter på prøverør. er jeg helt på jordet, eller er det ikke en viss sjanse for at du er gravid om mensen din ikke har kommet ennå...? Kan vel ta litt tid før man får pos test? eller har du fått neg blodprøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...