Mamma-klar Skrevet 6. februar 2011 #2541 Skrevet 6. februar 2011 Da var jeg blitt ruger igjen, fikk satt inn to fine egg på torsdag grusom lang denne ventetiden da... Kan tenke meg det!skal sette inn egg neste torsdag og vet at ventetiden blir lang!lykke til - sender mange gode "ruge-tanker"!
Vilmenfårikketil Skrevet 6. februar 2011 #2542 Skrevet 6. februar 2011 Kan tenke meg det!skal sette inn egg neste torsdag og vet at ventetiden blir lang!lykke til - sender mange gode "ruge-tanker"! Sender mange gode tanker til deg og alle andre her inne! Nå er vi igang, skal på forsamtale på torsdag, er utrolig spent på hva de siste undersøkelsene vil vise! Er ikke 100% sikkert vi kan få det til med IVF heller, da samboer får ut 0 sædceller, så de skal vel sjekke nå om han har noe inne i testikkelen. Noen som har vært med på det? Blir det sjekket ved undersøkelsene på forsamtalen, eller blir det ikke sjekket før senere?
Lille´s Skrevet 6. februar 2011 #2543 Skrevet 6. februar 2011 Da var jeg blitt ruger igjen, fikk satt inn to fine egg på torsdag grusom lang denne ventetiden da... Rugekasse jeg også, hadde innsett den 01.02, og tia går såååå sakte... Krysser fingrene, Lykke til
Ananan Skrevet 6. februar 2011 #2544 Skrevet 6. februar 2011 Rugekasse jeg også, hadde innsett den 01.02, og tia går såååå sakte... Krysser fingrene, Lykke til Vi omtrent helt likt i prosessen vi da er det første forsøket ditt? Håper rugetiden går kjapt og at vi selvfølgelig ender opp med baby i magen
Lille´s Skrevet 7. februar 2011 #2545 Skrevet 7. februar 2011 Vi omtrent helt likt i prosessen vi da er det første forsøket ditt? Håper rugetiden går kjapt og at vi selvfølgelig ender opp med baby i magen Det er første fryseforsøket vårt Hadde et ferskforsøk i desember 2010, som ikke gikk bra. Spennende, håper vi ender opp med en liten spire i magen!
Mamma-klar Skrevet 7. februar 2011 #2546 Skrevet 7. februar 2011 Sender mange gode tanker til deg og alle andre her inne! Nå er vi igang, skal på forsamtale på torsdag, er utrolig spent på hva de siste undersøkelsene vil vise! Er ikke 100% sikkert vi kan få det til med IVF heller, da samboer får ut 0 sædceller, så de skal vel sjekke nå om han har noe inne i testikkelen. Noen som har vært med på det? Blir det sjekket ved undersøkelsene på forsamtalen, eller blir det ikke sjekket før senere? Jeg tror de setter opp til time eter forsamtalen, men da gaar det som regel veldig raskt! Krysser fingrene for dere!
rubie Skrevet 8. februar 2011 #2547 Skrevet 8. februar 2011 Jeg tror de setter opp til time eter forsamtalen, men da gaar det som regel veldig raskt! Krysser fingrene for dere! Ikke for å være gledesdreper, men vi var til forsamtale i begynnelsen av november og starter første forsøk om ca 1 uke. Det er på Haukeland. Syns ikke akkurat at det var VELDIG raskt.
Lille´s Skrevet 8. februar 2011 #2548 Skrevet 8. februar 2011 Ikke for å være gledesdreper, men vi var til forsamtale i begynnelsen av november og starter første forsøk om ca 1 uke. Det er på Haukeland. Syns ikke akkurat at det var VELDIG raskt. Vi var på forsamtale den 16 november, og ble satt på medisiner med en gang. Hadde egguttak 14 des, innsett den 16, og nytt fryseforsøk nå 01 feb. Vi er i Porsgrunn og der gikk veldig fort! Så ikke alltid man må vente så lenge.. Kommer vel ann på stedet
Mamma-klar Skrevet 9. februar 2011 #2549 Skrevet 9. februar 2011 Tok ut 7 egg i går, prosedyren gikk veldig bra! Ringte i dag, de brukte kun 5 av eggene, 2 var umodne. Alle ble befruktet!!! Så nå håper jeg delingen går fint:) Er så spent!
barnesangen Skrevet 9. februar 2011 #2550 Skrevet 9. februar 2011 Hei alle jenter. Jeg har gått på gonal-f siden 4.2. har kontroll nå den 11.2 på Riksen. Håper alt ser tilfrestillende og at jeg kan ta ut egg neste uke. Har gjort det en gang før, men gruer meg litt likvel. Men det er jo fort gjort, så jeg overlever. Noen som vet om mannen kan gjøre "vareprøven" hjemme og ta den med til sykehuset like etterpå? Spør av ren nysgjerrighet. En venninnne av meg lurte på det en gang jeg snakket med henne. Lykke til alle rugere. Håper jeg snart er en av dere:)
fru sp Skrevet 9. februar 2011 #2551 Skrevet 9. februar 2011 Titter innom igjen, en stund siden sist, skriver på den andre ivf tråden her også, den 2011. Jeg har ligget på sykehuset nå, lagt inn gj. akuttmottaket. Eggløsningscyste, kjempe stor og sykt smertefullt. Noen som vet noe om det? Leste et sted på et forum en som skrev,"det får man ofte når man er gravid" Er jo lov å drømme....selvom jeg vet jo jeg ikke er det. Når mensen kommer neste uke, begynner jeg på frys-medisin, den som begynner på P.. Mitt første frys, utrolig spennende og håper så innderlig vi lykkes, selvom tvilen dessverre er sterkt til stede, har så mye motgang om dagen, at jeg faller nok raskt ned fra drømmen... Lykke, lykke til jenter!! Ser det skjer mye spennende her om dagen
Lille´s Skrevet 9. februar 2011 #2552 Skrevet 9. februar 2011 Titter innom igjen, en stund siden sist, skriver på den andre ivf tråden her også, den 2011. Jeg har ligget på sykehuset nå, lagt inn gj. akuttmottaket. Eggløsningscyste, kjempe stor og sykt smertefullt. Noen som vet noe om det? Leste et sted på et forum en som skrev,"det får man ofte når man er gravid" Er jo lov å drømme....selvom jeg vet jo jeg ikke er det. Når mensen kommer neste uke, begynner jeg på frys-medisin, den som begynner på P.. Mitt første frys, utrolig spennende og håper så innderlig vi lykkes, selvom tvilen dessverre er sterkt til stede, har så mye motgang om dagen, at jeg faller nok raskt ned fra drømmen... Lykke, lykke til jenter!! Ser det skjer mye spennende her om dagen Sjangsene er jo noe lavere ved et fryseforsøk, så da setter de stort sett inn 2 fine egg Lykke til.. Den Progynova´en er ikke så ille, men liker ikke den vag.gel´en (crinone) den er ekkel, syns jeg :/ Bare 6 dager igjen til jeg skal teste, hadde første frys forsøket nå 01.02, så er en smule spent.. Men går det ikke, så får jeg bare trøste meg med at jeg fortsatt har 13 egg på frys
Mamma-klar Skrevet 9. februar 2011 #2553 Skrevet 9. februar 2011 Hei alle jenter. Jeg har gått på gonal-f siden 4.2. har kontroll nå den 11.2 på Riksen. Håper alt ser tilfrestillende og at jeg kan ta ut egg neste uke. Har gjort det en gang før, men gruer meg litt likvel. Men det er jo fort gjort, så jeg overlever. Noen som vet om mannen kan gjøre "vareprøven" hjemme og ta den med til sykehuset like etterpå? Spør av ren nysgjerrighet. En venninnne av meg lurte på det en gang jeg snakket med henne. Lykke til alle rugere. Håper jeg snart er en av dere:) Mannen kan ta med "varene" hjemmenfra, men den maa leveres innen 1 time og maa holdes inntil kroppen. Lykke ti
Lille´s Skrevet 11. februar 2011 #2554 Skrevet 11. februar 2011 Til dere som har vært igjennom noen fryseforsøk og innsett Jeg lurer egentlig bare på hvilken dag etter innsett dere har fått TR ved negativt forsøk? Hadde føste innsett i desember og da kom TR etter 8 dager. Kan jeg gå utifra dette nå ved neste forsøk? Eller varierer det veldig? Har dere ofte fått TR på besøk før testdato? Sitter på spiker om dagen og bare venter på at det skal bli mandag, for da er det 14 dager siden frysforsøket...
barnesangen Skrevet 12. februar 2011 #2555 Skrevet 12. februar 2011 Hei jenter. Var på UL kontroll i går på Riksen i går. Ikke helt osm jeg håpet. Må ha ny kontroll på mandag. har økt hormoninjeksjonene fra 150IE til 300IE nå i helga. HÅper det hjelper på, og at jeg ikke må avbryte forsøket. har ikke opplevd å måtte gå lenger på hormoner enn oppsatt før. BLe litt stressa kjente jeg. kankjse jeg har blitt for gammel for dette likevel. Kankjse kroppen ikke reagerer så bra på tilskudd lenger. Får leve i håpet til mandag, og håpe det skjer noe bra da. God helg alle sammen.
Ananan Skrevet 12. februar 2011 #2556 Skrevet 12. februar 2011 Til dere som har vært igjennom noen fryseforsøk og innsett Jeg lurer egentlig bare på hvilken dag etter innsett dere har fått TR ved negativt forsøk? Hadde føste innsett i desember og da kom TR etter 8 dager. Kan jeg gå utifra dette nå ved neste forsøk? Eller varierer det veldig? Har dere ofte fått TR på besøk før testdato? Sitter på spiker om dagen og bare venter på at det skal bli mandag, for da er det 14 dager siden frysforsøket... Jeg har ikke fått mensen før etter jeg har sluttet på medisinene, altså 16 dager etter innsetting. Tror medisinene vi går på lurer kroppen vår litt sånn at tanten ikke kommer før... Ikke lenge til mandag nå, krysser fingrene for at du får positiv test Har du fått noen symptomer?
Lille´s Skrevet 12. februar 2011 #2557 Skrevet 12. februar 2011 Jeg har ikke fått mensen før etter jeg har sluttet på medisinene, altså 16 dager etter innsetting. Tror medisinene vi går på lurer kroppen vår litt sånn at tanten ikke kommer før... Ikke lenge til mandag nå, krysser fingrene for at du får positiv test Har du fått noen symptomer? Hmmmm, kjipe greier! Og jeg som trodde jeg hadde en real sjangs nå i og med at mensen ikke har dukket opp enda.. Jaja, da er det val bare å smøre seg med tolmodighet å vente til mandag/tirsdag da. Og sykehuset sa det at hvis det var neg test, så skulle jeg fortsette på medisiner 2 dager til, så teste igjen.. For festeprosessen kunne visst ta lenger tid ved et fryseforsøk, erfaring med det?? Merker ingen ting egentlig, annet enn at jeg er spent. Har hatt noen murringer i magen i 3-4 dager nå.. Noe lignende menssmerter, men alikevel ikke helt det samme.. Litt sånn stikking på høyre side, langt nede liksom.. Er ikke så veldig øm i puppene heller (bare litt øverst liksom), og det pleier jeg å bli før mens..
Mamma-klar Skrevet 12. februar 2011 #2558 Skrevet 12. februar 2011 Hei jenter! Fikk satt inn egg torsdag. Har bare blitt mer og mer stinn i magen siden da. Minner om forstoppelse, smertene sitter under navlen og nedover. Noen som har hatt det slik? Det er 1 ivf saa har lite erfaring...
Strix Skrevet 13. februar 2011 #2559 Skrevet 13. februar 2011 Sjangsene er jo noe lavere ved et fryseforsøk, så da setter de stort sett inn 2 fine egg Lykke til.. Den Progynova´en er ikke så ille, men liker ikke den vag.gel´en (crinone) den er ekkel, syns jeg :/ Bare 6 dager igjen til jeg skal teste, hadde første frys forsøket nå 01.02, så er en smule spent.. Men går det ikke, så får jeg bare trøste meg med at jeg fortsatt har 13 egg på frys Er sjansene lavere ved frys enn ved fersK? Det kan ikke være så mange prosentene det er snakk om da?? Jeg har aldri hørt det og vi har holdt på med dette i mange år. De setter ikke stort sett inn 2 egg ved frys heller. Det kommer helt an på hvor mange egg man har på frys, alder, fysisk form, sykdommer, legen/klinikken mm. Til dere som har vært igjennom noen fryseforsøk og innsett Jeg lurer egentlig bare på hvilken dag etter innsett dere har fått TR ved negativt forsøk? Hadde føste innsett i desember og da kom TR etter 8 dager. Kan jeg gå utifra dette nå ved neste forsøk? Eller varierer det veldig? Har dere ofte fått TR på besøk før testdato? Sitter på spiker om dagen og bare venter på at det skal bli mandag, for da er det 14 dager siden frysforsøket... Jeg har fått mensen testedagen ved fersk og omtrent dagen etter testdagenved frys. Men dette varierer veldig. Noen må slutte på medisiner før mensen kommer, hos andre kommer det før testedagen. Min kropp viser tydelig om forsøket har gått bra eller ikke.
Lille´s Skrevet 13. februar 2011 #2560 Skrevet 13. februar 2011 Er sjansene lavere ved frys enn ved fersK? Det kan ikke være så mange prosentene det er snakk om da?? Jeg har aldri hørt det og vi har holdt på med dette i mange år. De setter ikke stort sett inn 2 egg ved frys heller. Det kommer helt an på hvor mange egg man har på frys, alder, fysisk form, sykdommer, legen/klinikken mm. Jeg har fått mensen testedagen ved fersk og omtrent dagen etter testdagenved frys. Men dette varierer veldig. Noen må slutte på medisiner før mensen kommer, hos andre kommer det før testedagen. Min kropp viser tydelig om forsøket har gått bra eller ikke. På sykehuset der jeg er sier de at sjangsene er noe mindre ved fryseforsøk (husekr ikke akkurat %). Men selvfølgelig har det med hvor mange egg man har om man seter inn 2 eller ikke... Jeg fikk satt inn 2, for jeg hadde 17 på frys nå sist gang. Da tok de opp 4 egg totalt og to "overlevde ikke" og da satt de inn de 2 som var kjempefine. Men det er vel selvfølgelig forskjell fra sykehus til sykehus. Noen sier jo man skal teste dag 9 etter innsett ved frys, og der hvor jeg er sier de dag 14 - 16 etter innsett. Så det er ikke noe som er feil eller ikke tror jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå