Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykke til til Barnesangen og prøver84!! Vil gjerne ha et utfyllende referat fra dere, da vi er noen skritt etter...! Venter fortsatt på innkalling til forsamtale!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er uken kommet:)

uttak til fredag :) spennende.

Men dere, sykemeldte dere dere?

er våres første gang. og vurderer på å sykemelde meg.

Vet ikke hvilket sykehus du tilhører. Jeg tilhører Riksen, og de sykemeldte meg i 4 dager fra uttaksdagen. Lykke til på fredag. Skal du sette inn igjen på søndag?

Skrevet

Vet ikke hvilket sykehus du tilhører. Jeg tilhører Riksen, og de sykemeldte meg i 4 dager fra uttaksdagen. Lykke til på fredag. Skal du sette inn igjen på søndag?

Jeg skal og inn på riksen.

og vet ang 4 sykemeldingsdager.

Men tenkte etter det igjen.

Ja blir nok å sette inn på søndag, tror jeg

Skrevet (endret)

Jeg har vært på første forsøk. I morgen må reise til Riksen for levere blodprøve, men jeg allerede vet at det er negativ resultate. Fra lørdag er det frisk blod. :grine:

Det er så tung å forstå at ingenting sjedde. Så mye energi, krefter, håper. Helt knust!!!

For prøver84 jeg fikk 4 sykemeldingsdager. Tilsetting var på torsdag, med på fredag måtte gå på nattvakt med en del løfting og sånne ting. Jeg ba min fastlege å forlenge for de dagene jeg jobbet. Det var ikke morsomt, når magen er vond, klarte ikke å sitte. Jeg fikk de til tross at min arbeidsgiver ikke var fornøyd om min fravær. Min helse koster mye enn et par nattvakter, tror jeg.

Endret av megava
Skrevet

Uff i dag begynte jeg å blø mye.. Er så uendelig trist og vet jo egentlig hva dette vil si men vil ikke tro helt på det. Er på dag 10.. :tristbla:

det er samme. Dagen 10 var kritisk for meg.

Har du fått ny time? Mente neste forsøk?

Skrevet

Har sendt mail til sykehuset i dag med forespørsel om oppstart om IVF forsøk nr 2. Vi har ikke klart det selv de siste 6 mnd, og når vi er først er i systemet og jeg har rundet 36, og vi ikke har barn fra før føles dette som den rette veien for oss videre. Håper det ikke blir så mye venting.....

God adventshelg:)

Lykke til! :)

Jeg skal ha første frys i januar.

Skrevet

Jeg skal og inn på riksen.

og vet ang 4 sykemeldingsdager.

Men tenkte etter det igjen.

Ja blir nok å sette inn på søndag, tror jeg

Jeg var sykemeldt i to og en halv uke etter insetting! Satte inn på onsdagen og var sykemeldt hele den uka og to fulle uker etter det også.... for det første vet man jo ikke hvordan formen vil være og hvordan ting vil gå ! er ikke mye morro å være på jobb om det ikke skulle gå og man begynner å blø =( Det er en tid med mye tanker og jeg følte ikke jeg hadde plass til jobb i tillegg...godt å ha den ekstra tiden til å summe seg litt uansett hvilken vei det går =) Fikk lett sykemelding av fastlegen min =)

Hvor langt er du kommet i rugingen ?

Skrevet

Jeg var sykemeldt i to og en halv uke etter insetting! Satte inn på onsdagen og var sykemeldt hele den uka og to fulle uker etter det også.... for det første vet man jo ikke hvordan formen vil være og hvordan ting vil gå ! er ikke mye morro å være på jobb om det ikke skulle gå og man begynner å blø =( Det er en tid med mye tanker og jeg følte ikke jeg hadde plass til jobb i tillegg...godt å ha den ekstra tiden til å summe seg litt uansett hvilken vei det går =) Fikk lett sykemelding av fastlegen min =)

Hvor langt er du kommet i rugingen ?

Har ike begynt med ruging.. begynner vel søndag mandag, om alt går etter planen..

Var dette første forsøket ditt, og du sykemeldte deg?

og forsøket har gått fint?

Skrevet

Jeg har vært på første forsøk. I morgen må reise til Riksen for levere blodprøve, men jeg allerede vet at det er negativ resultate. Fra lørdag er det frisk blod. :grine:

Det er så tung å forstå at ingenting sjedde. Så mye energi, krefter, håper. Helt knust!!!

For prøver84 jeg fikk 4 sykemeldingsdager. Tilsetting var på torsdag, med på fredag måtte gå på nattvakt med en del løfting og sånne ting. Jeg ba min fastlege å forlenge for de dagene jeg jobbet. Det var ikke morsomt, når magen er vond, klarte ikke å sitte. Jeg fikk de til tross at min arbeidsgiver ikke var fornøyd om min fravær. Min helse koster mye enn et par nattvakter, tror jeg.

Så trist å høre.. :klemmer: jeg begynner virkelig å grue meg til det her kjenner jeg... først hadde jeg ikke lyst til prøverør i det hele tatt, nettopp pga det du beskriver, tid, energi og bortkastet håp. Er helt j**lig, rett og slett, jeg takler ikke skuffelsen nå, hvordan blir det da hvis et prøverørsforsøk går skeis..? men, likevel, man kommer ikke langt ved å ikke prøve. Masse lykke til neste gang!

Tenker ellers mye på dere som ikke har fått pos resultat ennå, krysser alt jeg har for dere!! (utenom bena, som tidligere nevnt :sengekos: hihi)

Hva har dere sagt til arbeidsgiver i forbindelse med sykemelding? jeg har ikke tenkt så langt jeg, har hørt at man skal være i normal aktivitet, men ikke anstrenge seg...? Eller bør man være heeelt i ro?

Skrevet

Hva har dere sagt til arbeidsgiver i forbindelse med sykemelding? jeg har ikke tenkt så langt jeg, har hørt at man skal være i normal aktivitet, men ikke anstrenge seg...? Eller bør man være heeelt i ro?

Takk for dine varme ord.

Om ditt spørsmål: Jeg sa ingenting til arb.giver. Det er ikke plikt å fortelle til arb.giver hva grunnen eller diagnosen er på din sykemelding. Husk at vi leverer bare del B og C, der står ikke noe informasjon om diagnosen. Ingen kan tvinge deg å si noe om ditt ønske å få barn. Mange arb.givere er ikke fornøyd om at arb.takere er gravide. Det kommer mange kostnader pga det-sykemeldinger, svangerskapspermisjon, syke små barn osv.

Alle sier at man bør leve i normal live med normal aktivitet, unngå stress, tung fysisk arbeid, de fleste aktiviteter i løpet av 2 uker etter tilbakesettelse. Man bør føle kropen sin. Ønsker å sove - sov!

Skrevet

Takk for dine varme ord.

Om ditt spørsmål: Jeg sa ingenting til arb.giver. Det er ikke plikt å fortelle til arb.giver hva grunnen eller diagnosen er på din sykemelding. Husk at vi leverer bare del B og C, der står ikke noe informasjon om diagnosen. Ingen kan tvinge deg å si noe om ditt ønske å få barn. Mange arb.givere er ikke fornøyd om at arb.takere er gravide. Det kommer mange kostnader pga det-sykemeldinger, svangerskapspermisjon, syke små barn osv.

Alle sier at man bør leve i normal live med normal aktivitet, unngå stress, tung fysisk arbeid, de fleste aktiviteter i løpet av 2 uker etter tilbakesettelse. Man bør føle kropen sin. Ønsker å sove - sov!

Takk for tilbakemelding :) tenkte mer på at jeg aldri har vært sykemeldt, og har en veldig bra jobb med verdens beste kollegaer og sjef. Så det vil virke litt rart om jeg ikke kommer med noen grunn, og frykter det blir mange spm i etterkant. Uansett hvor hyggelige de er så har jeg valgt å ikke si noe, mest fordi jeg føler jeg trenger et "fristed". Nå har jeg gode muligheter til å legge opp arbeidshverdagen selv, så kan vel kanskje klare meg med noen egenmeldinger, litt lettere å juge på seg en influensa og bruke opp dem enn å levere en sykemelding, føler jeg....:) samtidig så vil jeg gjøre alt etter boka!

Skrevet

Takk for tilbakemelding :) tenkte mer på at jeg aldri har vært sykemeldt, og har en veldig bra jobb med verdens beste kollegaer og sjef. Så det vil virke litt rart om jeg ikke kommer med noen grunn, og frykter det blir mange spm i etterkant. Uansett hvor hyggelige de er så har jeg valgt å ikke si noe, mest fordi jeg føler jeg trenger et "fristed". Nå har jeg gode muligheter til å legge opp arbeidshverdagen selv, så kan vel kanskje klare meg med noen egenmeldinger, litt lettere å juge på seg en influensa og bruke opp dem enn å levere en sykemelding, føler jeg....:) samtidig så vil jeg gjøre alt etter boka!

Du har heller ingen plikt til å fortelle om du melder deg syk en dag, om hva du feiler. trenger ikke lyve på deg en influensa heller.

bare ring inn og si du blir hjemme, da du ikke er helt i form. trenger ikke fortelle noe mer enn det

Skrevet

Du har heller ingen plikt til å fortelle om du melder deg syk en dag, om hva du feiler. trenger ikke lyve på deg en influensa heller.

bare ring inn og si du blir hjemme, da du ikke er helt i form. trenger ikke fortelle noe mer enn det

jeg sa bare til min sjef at jeg skulle på sykehuset, at det ikke var alvorlig men viktig og at jeg kom til å avspasere noen dager. Jeg fikk ingen spørsmål utover det.

Jeg er sjef selv og sjefen min er fysisk langt unna.

De ansatte trodde og mente det var en fortjent avspasering/høstferie.

Skrevet

jeg sitter her å tenker. viss det blir innsett på søndag. om jeg skal sykemelde meg, og tror jeg har kommet frem til at jeg vil det.

slik at jeg kan ta det med ro. gå noen rolige turer, og gjøre litt hjemme. ellers slappe av..

høres det lurt ut?

Skrevet

Har ike begynt med ruging.. begynner vel søndag mandag, om alt går etter planen..

Var dette første forsøket ditt, og du sykemeldte deg?

og forsøket har gått fint?

Dette var vårt første forsøk ja og det hjalp virkelig å være sykmeldt og fokusere litt på seg selv og gjøre det man føler for ! det er en veldig tung tid psykisk og det ville vært vanskelig for meg hvertfall å ha fokus på jobben ! Det var vellyket forsøk for oss =) er gravid i 6.uke og skal på ul til torsdag som kommer for å se om alt står fint til =) gleder vi oss masse til !

hvordan har det gått med deg i helgen da ? =)

Skrevet

Dette var vårt første forsøk ja og det hjalp virkelig å være sykmeldt og fokusere litt på seg selv og gjøre det man føler for ! det er en veldig tung tid psykisk og det ville vært vanskelig for meg hvertfall å ha fokus på jobben ! Det var vellyket forsøk for oss =) er gravid i 6.uke og skal på ul til torsdag som kommer for å se om alt står fint til =) gleder vi oss masse til !

hvordan har det gått med deg i helgen da ? =)

Her har det gått fint :) satt inn noe jeg tror er gullegget i dag. så da får man gå å ruge og vente..

Skrevet

Her har det gått fint :) satt inn noe jeg tror er gullegget i dag. så da får man gå å ruge og vente..

Lykke til :)

Skrevet

Hei alle sammen :) Er helt ny her, men føler godt å få lest litt om folk i samme situasjon.

Har vært igjennom vårt første forsøk nå, og er egentlig ganske så grønn når det gjelder alt dette. For hadde ikke peilig på hva dette dreide seg om før vi bare kasta oss i det.

Hadde uttak nå den 14.12, der fikk de tatt ut 28 egg, de fikk befruktet 25 av de, og av de 25 var det 18 som delte seg som de skulle. Så da ble det innsett den 16.12 og 17 på frys :)

Uttaket var forferdelig smertefullt i og med at jeg hadde utrolig store og hovne eggstokker, var jo masse egg der. Sleit masse med luftsmerter i 4 - 5 dager etter uttak.

Fikk beskjed om at jeg skulle sette injeksjoner med blodfortynnende nå de 20 dagene etter innsett, de mente det kunne "bedre" sjangsene. Noen andre som er kjent med dette?

En hel uke igjen til vi kan teste, og det går så tregt..

Takk til alle her inne, for masse fine innlegg og mye nyttig informasjon for oss/meg som er helt ny på dette..

Skrevet

Nå har jeg mottatt resepten min og begynner på spray 7.januar.. Blir en spennende tid fremover.

Har utsatt oppstart litt, hadde egentlig tenkt å starte tidligere i høst. Men ville prøve liiiiitt til i tilfelle vi kanskje kunne klare det selv.

Fortsatt ikke skjedd noe, så er like greit å komme i gang. Gruer og gleder meg, masse masse tanker..

Skrevet

Hei alle sammen :) Er helt ny her, men føler godt å få lest litt om folk i samme situasjon.

Hadde uttak nå den 14.12, der fikk de tatt ut 28 egg, de fikk befruktet 25 av de, og av de 25 var det 18 som delte seg som de skulle. Så da ble det innsett den 16.12 og 17 på frys :)

Fikk beskjed om at jeg skulle sette injeksjoner med blodfortynnende nå de 20 dagene etter innsett, de mente det kunne "bedre" sjangsene. Noen andre som er kjent med dette?

Hei og gratulerer med innsetting - og 17 egg på frys! :)

Jeg har ikke hørt/lest om andre i din situasjon, så jeg har ingen gode råd eller tanker å dele meg deg.

Men ønsker deg lykke til og krysser fingrene for den første testen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...