Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg teste jeg er så utrolig nervøs.

Vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere hvis det er negativt.

Er redd jeg går på en smell....

Hvordan har dere andre taklet dette?

Lykke til =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun to delte men fik satt inn begge i dag =) høyre side gikk greit nok men venstre var forferdelig vondt!! den eggstokken lå visst bak livmora så var litt vanskelig å komme til .....takk gud for at det gikk relativt fort sier jeg !!! der da ?? gjorde det vondt for deg ? hvilken dag er du på nå ?

Jeg har gruusomme uttak, men mine eggstokker ligger veldig kronglete til pga sammenvoksinger og dritt så det er sikkert mye derfor, håper jeg slipper å gå gjennom det flere ganger. Er i grunnen bare på rd 13, men fikk mensen på tirsdag så det er kjørt for oss denne gang. Har heldigvis fire fryseegg så blir ny innsetting rundt jul tenker jeg.

Så spennende med to egg da :) sa de noe om kvaliteten på dem?

Skrevet

Tusen takk jenter.

Nå er blodprøven tatt så nå er det bare å vente på svaret som kommer i ettermiddag.

Sukk.

Er så spent.

Skrevet

Tusen takk jenter.

Nå er blodprøven tatt så nå er det bare å vente på svaret som kommer i ettermiddag.

Sukk.

Er så spent.

Åh, så spennende.. :)) Håper så inderlig det går bra.. Men det gjør det vettu.. :klemmer: Skikkelig nervepirrende å vente sikkert.. :sjenert: Masse lykke til!!!!

Skrevet

Nå nærmer det seg med stormskritt behandling av ivf til oss. Er straks ferdig med utredningen. Mangler kun en samtale med lege, så er vi der.. Det vi vet er at jeg har få eggposer og sambo få sædceller, men gleder meg til vi kommer i gang! :)

Skrevet

Jippi!

Fikk svar på blodprøven og den var positiv! :gravid:

Dessverre var hcg nivået veldig lavt, så nå må jeg bare slappe av og håpe at dette går bra.

Er kjempe glad! Godt å vite at jeg faktisk kan bli gravid, det har jeg jo aldri vært før! (to tette eggledere)

Skrevet

Jippi!

Dessverre var hcg nivået veldig lavt, så nå må jeg bare slappe av og håpe at dette går bra.

Er kjempe glad! Godt å vite at jeg faktisk kan bli gravid, det har jeg jo aldri vært før! (to tette eggledere)

Gratulerer så mye!!! :klemmer:

Dette gir håp for alle andre som må gjennom dette.

Krysser fingrene for at spiren sitter ordentlig fast. :jepp:

Skrevet

Jeg har gruusomme uttak, men mine eggstokker ligger veldig kronglete til pga sammenvoksinger og dritt så det er sikkert mye derfor, håper jeg slipper å gå gjennom det flere ganger. Er i grunnen bare på rd 13, men fikk mensen på tirsdag så det er kjørt for oss denne gang. Har heldigvis fire fryseegg så blir ny innsetting rundt jul tenker jeg.

Så spennende med to egg da :) sa de noe om kvaliteten på dem?

Off ja det var veldig vondt ! godt du har så mange fryse egg da så du slipper å gjennom det på en liten stund :)Får håpe du slipper å gjennom det igjen i det hele tatt ! :) ja det er ganske spennende å få satt inn to , men de sa ikke noe særlig om kvaliteten egentlig:) tanken har jo streifa at det kan skje begge fester seg og det blir to :) men nå må man først se om man blir gravid i det hele tatt før man tenker på hvor mange det er :) har tvillinger i familien da :) blir spennende å se hvordan det går med deg på fryse forsøk :)

Skrevet

Jippi!

GRATULERER :) håper alt går bra videre og at du fortsetter å være gravid !! :)

Skrevet

Ja da var det en dag siden tilbakesetting av egg :) vet ikke om det regnes som dag en eller to ? 13 dager igjen til testing :) har så klart ikke kjent noe enda, er jo altfor tidlig til det :) Har dere andre tatt folsyre nå mens dere har ruget forresten ?

Skrevet

Jippi!

Gratulerer! :) :)...krysser fingrene

Skrevet

Gratulerer moon_angel.. Krysser fingrene for deg :klemmer:

Skrevet

Jippi!

gratulerer;)

Skrevet

Ja da var det en dag siden tilbakesetting av egg :) vet ikke om det regnes som dag en eller to ? 13 dager igjen til testing :) har så klart ikke kjent noe enda, er jo altfor tidlig til det :) Har dere andre tatt folsyre nå mens dere har ruget forresten ?

slal man ikke ta folsyre til man er 3 mnd på vei, så da må man ta når man ruger og.

spennende tid, lykke til

Skrevet

Jippi!

Gratulerer!!!!

Skrevet

Nå nærmer det seg med stormskritt behandling av ivf til oss. Er straks ferdig med utredningen. Mangler kun en samtale med lege, så er vi der.. Det vi vet er at jeg har få eggposer og sambo få sædceller, men gleder meg til vi kommer i gang! :)

Spennende... hvor skal dere få behandling? Vet du hvor lang ventetid det er etter utredningen?

Jippi!

Så fantastisk, gratulerer :) Skal vel ta en blodprøve til eller? Krysser alt jeg har for at hcg stiger som den skal.

Off ja det var veldig vondt ! godt du har så mange fryse egg da så du slipper å gjennom det på en liten stund :)Får håpe du slipper å gjennom det igjen i det hele tatt ! :) ja det er ganske spennende å få satt inn to , men de sa ikke noe særlig om kvaliteten egentlig:) tanken har jo streifa at det kan skje begge fester seg og det blir to :) men nå må man først se om man blir gravid i det hele tatt før man tenker på hvor mange det er :) har tvillinger i familien da :) blir spennende å se hvordan det går med deg på fryse forsøk :)

Håper virkelig vi klarer det med fryseegga ja, begynner å bli lei nå- samtidig tar jeg ingenting for gitt lenger. Trodde jeg ble "lett" gravid etter nr 1, siden vi traff blink på første forsøk, men der tok jeg jammen feil ja :P

Er jo en ganske bra sjans for tvillinger regner jeg med, ikke minst siden du er såpass ung :)Skal du også ta blodprøve, eller kun hjemmetest?

Anbefalingen er vel helst å begynne på folat FØR graviditeten, ved vår klinikk sa de samtidig med nesesprayen. Så hvis du ikke har begynt enda ville jeg gjort det nå :)

Skrevet (endret)

Da var vi til samtale igår, og ja. Det blir full pakke på oss. Ikke "bare" inseminasjon som vi håpet på.

Mannen har få spermier, en del er defekte og veldig lite rørlige. Riktig nok bedre på antallet enn første test. (7 mill mot 15 mill denne gang)

Neste steg er "planleggings samtale". Altså planlegge medisinstart, etc. Pluss informasjon og alt annet greier.

Dumme er at det kan ta tid før vi virkelig begynner, så det synes jeg er deprimerende, att jeg ikke vet når samtalen er en gang.

Bra side på svensk: http://www.fertilitetsguiden.nu/

Er det noen som sparer opp ferie og slikt i tilfelle dere blir sjuke og dårlige under behandlingen?

Jeg bor i Sverige og her er det ikke full lønn. En karensdag uten lønn, så 80% lønn det neste året. :(

Edit: Skal forresten rett på ICSI.

Endret av Kosteskaft
Skrevet

slal man ikke ta folsyre til man er 3 mnd på vei, så da må man ta når man ruger og.

spennende tid, lykke til

ja du begynner før du planlegger å bli gravid til du er 3 måneder på vei men husk også vitaminer og mineraler.

Skrevet

ja du begynner før du planlegger å bli gravid til du er 3 måneder på vei men husk også vitaminer og mineraler.

Hehe, kanskje litt vanskelig å vite når man skal begynne på folat da, hvis man tolker deg ordrett og skal starte før man planlegger.... :gjeiper: Men ja, man skal begynne på folat fra man planlegger å bli gravid og 3 mnd ut i svangerskapet. For min del innebærte det 1 1/2 år på folat, før IVF ble avsluttet og folatene lagt på hylla. Men de blir nok tatt frem igjen når eggdonasjon er ordnet! :jepp:

Sorry pringles77, men måtte bare....

Skrevet

Spennende... hvor skal dere få behandling? Vet du hvor lang ventetid det er etter utredningen?

Så fantastisk, gratulerer :) Skal vel ta en blodprøve til eller? Krysser alt jeg har for at hcg stiger som den skal.

Håper virkelig vi klarer det med fryseegga ja, begynner å bli lei nå- samtidig tar jeg ingenting for gitt lenger. Trodde jeg ble "lett" gravid etter nr 1, siden vi traff blink på første forsøk, men der tok jeg jammen feil ja :P

Er jo en ganske bra sjans for tvillinger regner jeg med, ikke minst siden du er såpass ung :)Skal du også ta blodprøve, eller kun hjemmetest?

Anbefalingen er vel helst å begynne på folat FØR graviditeten, ved vår klinikk sa de samtidig med nesesprayen. Så hvis du ikke har begynt enda ville jeg gjort det nå :)

Vet at man skal ta folsyre fra man planlegger å blir gravid :)har bare ikke tenkt over det før nå oppi alt annet av medisiner og de på klinikken har ikke nevnt det i det hele tatt =) men er i full gang nå =) jeg tar bare hjemme test til å begynne med =) har 4 stk liggende så kan ta alle for å være sikker =) men må nok til legen etterhvert =) hjemme testene er jo like sikre som de de har hos legen så burde vel ikke være noe galt med det :) ja både jeg og samboer håper egentlig det kan være to der :) hadde vært spennende :) Jeg krysser virkelig fingrene for deg på neste forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...