Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har en spennende tid forann deg. Jeg personlig syns det har gått veldig greit så langt, og har ikke slitt så mye med følelser og sånn. Men nå som det nærmer seg testing kjenner jeg at det blir vanskeligere.

Neste torsdag er jeg nok helt nervevrak tipper jeg. Hehe.

Lykke til med spraying!

Godt å høre det har gått greit :)

Kan jeg spørre hvorfor dere måtte gjennom prøverør?

Spenndende tid, håper på positivt resultat hos dere:) føler du deg gravid? barn fra før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og da var det min tur til å begynne på prøverør! Denne tråden er veldig nyttig å lese i, så håper på å snappe opp en del! Vi er henvist riksen, så håper det ikke tar for lang tid før vi blir kalt inn til videre samtale/undersøkelser.

Skrevet

Og da var det min tur til å begynne på prøverør! Denne tråden er veldig nyttig å lese i, så håper på å snappe opp en del! Vi er henvist riksen, så håper det ikke tar for lang tid før vi blir kalt inn til videre samtale/undersøkelser.

vi er og på riksen.. bare husk å spørr om alt dere lurer på, er mye å sette seg inn i!

Skrevet

Var på ul forrige fredag, ble oppringt av st olav og legen hadde bestemt å avbryte forsøket. Ble derfor ikke innsetting på meg denne gang.

Skal nå ta kontakt ved neste mens og da blir det økte doser på medisin. Vurderer å hoppe over denne perioden, og vente til januar. Men samtidig går jeg inn i mitt 39. år og ønsker at alt skal gå raskest mulig.

Godt å ha forumet og lese om dere som lykkes med en gang - og ikke minst dere som lykkes etter mange forsøk og som endelig får drømmen oppfylt:-)

Skrevet

Var på ul forrige fredag, ble oppringt av st olav og legen hadde bestemt å avbryte forsøket. Ble derfor ikke innsetting på meg denne gang.

Skal nå ta kontakt ved neste mens og da blir det økte doser på medisin. Vurderer å hoppe over denne perioden, og vente til januar. Men samtidig går jeg inn i mitt 39. år og ønsker at alt skal gå raskest mulig.

Godt å ha forumet og lese om dere som lykkes med en gang - og ikke minst dere som lykkes etter mange forsøk og som endelig får drømmen oppfylt:-)

hva var grunnen til at det ble bestemt å avbryte forsøket?

Lurer siden jeg selv skal igjennom det i løpten av en god måned(viss alt går etter planen)

Skrevet

hva var grunnen til at det ble bestemt å avbryte forsøket?

Lurer siden jeg selv skal igjennom det i løpten av en god måned(viss alt går etter planen)

snakket ikke så lenge med sykepleieren, men forstår det slik at noen av folliklene mine var blitt for store, altså 10mm+ - for jeg forstod på gynekologen at slimhinnen så ok ut (men han sa også at alle klinikker har sine regimer så det var vanskelig for han å si noe sikkert)

Skrevet

snakket ikke så lenge med sykepleieren, men forstår det slik at noen av folliklene mine var blitt for store, altså 10mm+ - for jeg forstod på gynekologen at slimhinnen så ok ut (men han sa også at alle klinikker har sine regimer så det var vanskelig for han å si noe sikkert)

Da ble du kanskje overstimulert da rett og slett(tror det er det det heter)

Skrevet

Godt å høre det har gått greit :)

Kan jeg spørre hvorfor dere måtte gjennom prøverør?

Spenndende tid, håper på positivt resultat hos dere:) føler du deg gravid? barn fra før?

Vi har ingen barn fra før, og jeg har aldri vært gravid så jeg vet ikke hvordan det føles! ;)

Men jeg går å teller symptomer... hehe....

Begge eggstokkene mine er tette, og jeg har også PCOS.

Ellers har alt sett greit ut, fikk ut 16 egg, 15 ble befruktet. Endte med 2 på frys og 1 som ble satt inn.

Dette er mitt første forsøk så er spent.

Skrevet

Å nei, så trist at dere måtte avbryte. Teller det som et forsøk, eller får dere et nytt et?

Skrevet

Vi har ingen barn fra før, og jeg har aldri vært gravid så jeg vet ikke hvordan det føles! ;)

Men jeg går å teller symptomer... hehe....

Begge eggstokkene mine er tette, og jeg har også PCOS.

Ellers har alt sett greit ut, fikk ut 16 egg, 15 ble befruktet. Endte med 2 på frys og 1 som ble satt inn.

Dette er mitt første forsøk så er spent.

så spennende dette blir da. håper på alt for dere:)

Skrevet

Skjer det noe hos dere jenter?

Jeg går rundt å kjenner på alle mulige symptomer, greier ikke å la være... Sukk...

1 uke igjen til blodprøve nå.

Jeg kjente at jeg kunne lukte alt mye bedre og fikk metallsmak i munnen

Skrevet

Da ble du kanskje overstimulert da rett og slett(tror det er det det heter)

nei, egentlig ikke, for neste gang skulle jeg øke dosen til 4 tabletter daglig, nå var det tre.

Skrevet

Å nei, så trist at dere måtte avbryte. Teller det som et forsøk, eller får dere et nytt et?

Tror det kun er innsetting som teller, men vet ikke sikkert:-)

Skrevet

Tror det kun er innsetting som teller, men vet ikke sikkert:-)

jeg mener og det er innsettingen, eller uttakingen som teller.. så lykke til

Skrevet

Det er først ved innsatt egg at det gjelder som et forsøk :o) Jeg spurte legen på Riksen nå på tirsdag.

Skrevet

nei, egentlig ikke, for neste gang skulle jeg øke dosen til 4 tabletter daglig, nå var det tre.

Så utrolig kjedelig å bli avbrutt :klem:

Jeg regner med at det er fryseforsøk du holder på med :)

Begynner du på nytt med medisinering når mensen kommer nå?

Skrevet

Så utrolig kjedelig å bli avbrutt :klem:

Jeg regner med at det er fryseforsøk du holder på med :)

Begynner du på nytt med medisinering når mensen kommer nå?

Ja det er frys, etter "kjemisk abort" etter første IVF. Altså, testet positivt, men fikk mens/blødninger to dager etter.

Det er meningen å begynne på medisiner ved neste mens. Men uten å forklare så mye, har jeg en forholdsvis tung lederstilling og jeg har mistet en del viktige møter pga MA og IVF, og mens neste gang kolliderer med det tredje møtet i rekken og jeg kan nesten ikke være fraværende tre gang på rad. De på st olav foreslo at jeg kunne vente til januar....på den ene siden vil det redusere mye stress, på den andre siden føler jeg meg utakknemlig som ikke kaster alt over bord for å bli gravid....

Skrevet (endret)

Det er først ved innsatt egg at det gjelder som et forsøk :o) Jeg spurte legen på Riksen nå på tirsdag.

:)

Endret av Orcinus
Skrevet

Ja det er frys, etter "kjemisk abort" etter første IVF. Altså, testet positivt, men fikk mens/blødninger to dager etter.

Det er meningen å begynne på medisiner ved neste mens. Men uten å forklare så mye, har jeg en forholdsvis tung lederstilling og jeg har mistet en del viktige møter pga MA og IVF, og mens neste gang kolliderer med det tredje møtet i rekken og jeg kan nesten ikke være fraværende tre gang på rad. De på st olav foreslo at jeg kunne vente til januar....på den ene siden vil det redusere mye stress, på den andre siden føler jeg meg utakknemlig som ikke kaster alt over bord for å bli gravid....

Du kjenner deg selv best Orcinus. Passer det best for deg å vente en stund, så gjør du det :Nikke: Det kan være god for kroppen å få en liten pause fra medisinene også :)

Skrevet

Noen symptomer da rugere? Jeg er på dag 8 i dag, har mye stikninger og murringer i magen, føles som vanlige endosmerter og som at mens er på vei, ikke som gravid-murringer. Ikke at det nødvendigvis er så lett å skille. Så er det litt småkvalme og ømme pupper osv, men vet jo av erfaring at jaging etter symptomer gir symptomer... Tar en test i morgen tidlig jeg tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...