Gjest Blush Skrevet 29. oktober 2010 #2301 Skrevet 29. oktober 2010 Lykke til videre. Spennende tider... Krysser fingre og tær!! Takk for det da var egget satt inn, legen sleit litt og måtte prøve med tre forskjellige kateter og til slutt få hjelp av overlegen, men det gikk til slutt. Ganske fantasisk å se når de "sprøyter" egget inn i livmoren. Det varierer veldig hvor mange man får ut, jeg har bare fått ut fra 2-8 til tross for høye medisindoser, og jeg er "ung" (27). Langt viktigere enn antall er kvaliteten, jeg har f.eks alltid fått egg på frys, med unntak av den gangen det bare var to. Og får man noen på frys har man gjerne opptil flere "bonusforsøk" i tillegg til de tre som staten subsidierer, så man trenger ikke ha et "hav" av egg for å ha gode sjanser til å lykkes.
pusilus Skrevet 29. oktober 2010 #2302 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har ikke kommet så langt som å ta ut og sette inn egg. Vi venter på kromosomprøvene enda... men lurer på utttak av egg. Hvor mange egg er vanlig å få ut? Kan tenke meg at det er ganske forskjellig med hensyn til alder osv? Jeg fikk ut 6 perfekte der alle ble befruktet, fire delte seg fint til innsettings/nedfrysningsdagen. Ett inn og tre på frys.
moon_angel Skrevet 29. oktober 2010 #2303 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har testet positivt nå må bare spiren klamre seg fast i 8 mnd til Ååååå gratulerer så masse! Jeg ringte inn i dag, og 15 av mine 16 egg var befruktet!!! Så i morgen skal jeg inn på sykehuset for å sette inn, og så blir det bare ruging fremover!
barnesangen Skrevet 29. oktober 2010 #2304 Skrevet 29. oktober 2010 Hei jenter her inne. JEg titter innom en liten tur, og ser det har skjedd mye. Gratulerer til dere med flotte uttak, dere som ruger og dere som snart skal ta ut egg. Selv har jeg endelig fått mens igjen etter SA i beg av august. Slitsomt at kroppen skal spille meg puss når je gikke har tid. Håper på spire snart, men det er en del tunge dager når flertallet rundt meg enten har mage, eller en baby og bruke tid på. ønsker dere alle en flott helg. Jeg og min kjære skal kose oss sammen. KLem
moon_angel Skrevet 30. oktober 2010 #2305 Skrevet 30. oktober 2010 Hei jenter her inne. JEg titter innom en liten tur, og ser det har skjedd mye. Gratulerer til dere med flotte uttak, dere som ruger og dere som snart skal ta ut egg. Selv har jeg endelig fått mens igjen etter SA i beg av august. Slitsomt at kroppen skal spille meg puss når je gikke har tid. Håper på spire snart, men det er en del tunge dager når flertallet rundt meg enten har mage, eller en baby og bruke tid på. ønsker dere alle en flott helg. Jeg og min kjære skal kose oss sammen. KLem Sender over en stor klem til deg barnesang. Snart er det din tur!
pringles77 Skrevet 30. oktober 2010 #2306 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har testet positivt nå må bare spiren klamre seg fast i 8 mnd til gratulere;)
fruktbærende Skrevet 30. oktober 2010 #2307 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Etter å ha ventet halvannen uke på å høre fra Riksen bestemte jeg meg for å ringe dem å mase litt i går.. Etter å ha stått i tlf kø i 10 min kom jeg endelig igjennom. Hun fortalte meg at de hadde skrevet brev til meg samme dagen og kunne fortelle at de var nødt for å ta noen flere blodprøver av oss og at vi etterhvert skulle begynne med ICSI. Er det noen av dere som vet om man må gjennom den samme prosessen først som med IVF?? Like lang tid først med medisiner å sånn?? På forhånd, takk for svar :D Alt er likt bortsett fra hva de gjør på laboratoriet. Så kommer det an på om du får kort- eller lang regime. http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/Content/432166/dok20498_VB.pdf Ser jo nå at du har fått svar for leeenge siden Endret 31. oktober 2010 av fruktbærende
moon_angel Skrevet 30. oktober 2010 #2308 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) I dag har jeg vært (eller egentlig i går siden det er over midtnatt nå) fikk jeg satt inn et egg av god kvalitet. Hadde håpet å få se egget på skjermen, men den var svart gitt. Fikk 2 egg på frys. Litt skuffet at det bare ble to siden jeg hadde 15 befruktede egg, men var visst vanlig etter det de sa på sykehuset. Ikke alle som får frys da, så jeg er fornøyd. Nå skal jeg ruge frem til 11. november, da kan jeg ta blodprøve. Spennende! Endret 30. oktober 2010 av moon_angel
Gjest boobla Skrevet 31. oktober 2010 #2309 Skrevet 31. oktober 2010 I dag har jeg vært (eller egentlig i går siden det er over midtnatt nå) fikk jeg satt inn et egg av god kvalitet. Hadde håpet å få se egget på skjermen, men den var svart gitt. Fikk 2 egg på frys. Litt skuffet at det bare ble to siden jeg hadde 15 befruktede egg, men var visst vanlig etter det de sa på sykehuset. Ikke alle som får frys da, så jeg er fornøyd. Nå skal jeg ruge frem til 11. november, da kan jeg ta blodprøve. Spennende! masse masse lykke til
fruktbærende Skrevet 31. oktober 2010 #2310 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har testet positivt nå må bare spiren klamre seg fast i 8 mnd til Gratulerer!!!
fruktbærende Skrevet 31. oktober 2010 #2311 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) I dag har jeg vært (eller egentlig i går siden det er over midtnatt nå) fikk jeg satt inn et egg av god kvalitet. Hadde håpet å få se egget på skjermen, men den var svart gitt. Fikk 2 egg på frys. Litt skuffet at det bare ble to siden jeg hadde 15 befruktede egg, men var visst vanlig etter det de sa på sykehuset. Ikke alle som får frys da, så jeg er fornøyd. Nå skal jeg ruge frem til 11. november, da kan jeg ta blodprøve. Spennende! Vi er rugere med en dags mellomrom!!! :D Hvem hadde trodd det for 2 år siden PS. Skjermen virket ikke til meg heller... Endret 31. oktober 2010 av fruktbærende
moon_angel Skrevet 31. oktober 2010 #2312 Skrevet 31. oktober 2010 Vi er rugere med en dags mellomrom!!! :D Hvem hadde trodd det for 2 år siden PS. Skjermen virket ikke til meg heller... Hvem skulle trodd det for 20 år siden!!!! Fantastisk! Blir noen spennende uker dette her!
Orcinus Skrevet 31. oktober 2010 #2313 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har testet positivt nå må bare spiren klamre seg fast i 8 mnd til Gratulerer - og lykke til :)
Emsa Skrevet 31. oktober 2010 #2314 Skrevet 31. oktober 2010 I dag har jeg vært (eller egentlig i går siden det er over midtnatt nå) fikk jeg satt inn et egg av god kvalitet. Hadde håpet å få se egget på skjermen, men den var svart gitt. Fikk 2 egg på frys. Litt skuffet at det bare ble to siden jeg hadde 15 befruktede egg, men var visst vanlig etter det de sa på sykehuset. Ikke alle som får frys da, så jeg er fornøyd. Nå skal jeg ruge frem til 11. november, da kan jeg ta blodprøve. Spennende! Lykke til! Resultatet med eggene dine er helt vanlig ja. Jeg fikk ut 17 egg. Fire ble befruktet og kun et hadde delt seg fint og ble satt inn. Ingen på frys.
moon_angel Skrevet 3. november 2010 #2315 Skrevet 3. november 2010 Hei jenter! Hvordan går det? Jeg har nå ruget i noen dager og formen er så som så. Har vært ufattelig trøtt og sliten. Ble sendt hjem fra jobb i går for jeg så helt jævlig ut. Føler meg ikke helt topp i dag heller. Vondt i hodet, og tipper at jeg blir trøtt utover dagen. Har tenkt litt på om det ville hjulpet å gå til legen å bli delvis sykemeldt. At jeg f.eks jobber noen timer per dag. Men får se hvordan det går. Greier ikke å konsentrere meg når jeg blir så trøtt som det jeg var i går. Helt pyton. Sover og sover uten at jeg blir noe mer opplagt. Ikke lyst å sykemelde meg, men jeg gjør ikke store nytten her på jobb når jeg ikke har energi. Og noen effektive timer per dag er jo bedre enn ingenting. Er dere alle i full jobb i rugetida?
Gjest Blush Skrevet 3. november 2010 #2316 Skrevet 3. november 2010 Hei jenter! Hvordan går det? Jeg har nå ruget i noen dager og formen er så som så. Har vært ufattelig trøtt og sliten. Ble sendt hjem fra jobb i går for jeg så helt jævlig ut. Føler meg ikke helt topp i dag heller. Vondt i hodet, og tipper at jeg blir trøtt utover dagen. Har tenkt litt på om det ville hjulpet å gå til legen å bli delvis sykemeldt. At jeg f.eks jobber noen timer per dag. Men får se hvordan det går. Greier ikke å konsentrere meg når jeg blir så trøtt som det jeg var i går. Helt pyton. Sover og sover uten at jeg blir noe mer opplagt. Ikke lyst å sykemelde meg, men jeg gjør ikke store nytten her på jobb når jeg ikke har energi. Og noen effektive timer per dag er jo bedre enn ingenting. Er dere alle i full jobb i rugetida? Jeg er i full jobb, men er supertrøtt jeg også :/ I går sovna jeg på sofaen før kl 9, og da lillegull våkna til i syv-tida i dag var jeg like trøtt. Hva jobber du med da (hvis du vil si det)? Jeg jobber i butikk, så kan gå og sette meg i kassen hvis det blir for ille, ganske rolige dager for tida så trenger liksom ikke å slite meg helt ut selv om jeg er på jobb. Men ta en tur eller evnt bare en tlf til legen og hør hva h*n sier? Jeg er på dag 5 i dag, magefølelsen er dårlig, men den har vært BRA ved de to siste negative forsøkene så ville ikke satset pengene mine på den liksom... Legen min gikk jo så langt som å si at han _trodde_ jeg ble gravid med dette egget, så regner med jeg har gode sjanser men... må jo bare vente og se. Med frøkna testa jeg positivt på dag 9 og forrige gang begynte jeg å blø på dag ni- så kanskje jeg tar en test allerede på mandag (er da på dag 10)
moon_angel Skrevet 3. november 2010 #2317 Skrevet 3. november 2010 Jeg er i full jobb, men er supertrøtt jeg også :/ I går sovna jeg på sofaen før kl 9, og da lillegull våkna til i syv-tida i dag var jeg like trøtt. Hva jobber du med da (hvis du vil si det)? Jeg jobber i butikk, så kan gå og sette meg i kassen hvis det blir for ille, ganske rolige dager for tida så trenger liksom ikke å slite meg helt ut selv om jeg er på jobb. Men ta en tur eller evnt bare en tlf til legen og hør hva h*n sier? Jeg er på dag 5 i dag, magefølelsen er dårlig, men den har vært BRA ved de to siste negative forsøkene så ville ikke satset pengene mine på den liksom... Legen min gikk jo så langt som å si at han _trodde_ jeg ble gravid med dette egget, så regner med jeg har gode sjanser men... må jo bare vente og se. Med frøkna testa jeg positivt på dag 9 og forrige gang begynte jeg å blø på dag ni- så kanskje jeg tar en test allerede på mandag (er da på dag 10) Jeg jobber med It så har en ganske stillesittende jobb. Men jobben min krever mye mentalt, og når jeg er stup trøtt og sliten så greier jeg ikke å få gjort noe. Skal se hvordan det går i dag. Blir det like ille som i går så tar jeg meg nok en tur til legen. Jeg har ingen magefølelse egentlig. Føler meg ganske likegyldig. Det som skjer det skjer.... Spennende med test på mandag da!
moon_angel Skrevet 4. november 2010 #2318 Skrevet 4. november 2010 Skjer det noe hos dere jenter? Jeg går rundt å kjenner på alle mulige symptomer, greier ikke å la være... Sukk... 1 uke igjen til blodprøve nå.
Prøver84 Skrevet 4. november 2010 #2319 Skrevet 4. november 2010 her begynte jeg på suprecur på lørdag.. for første gang. så blir en spennende tid fremover, med masse følelser innblandet må jeg regne med..
moon_angel Skrevet 4. november 2010 #2320 Skrevet 4. november 2010 her begynte jeg på suprecur på lørdag.. for første gang. så blir en spennende tid fremover, med masse følelser innblandet må jeg regne med.. Du har en spennende tid forann deg. Jeg personlig syns det har gått veldig greit så langt, og har ikke slitt så mye med følelser og sånn. Men nå som det nærmer seg testing kjenner jeg at det blir vanskeligere. Neste torsdag er jeg nok helt nervevrak tipper jeg. Hehe. Lykke til med spraying!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå