FrkRose Skrevet 20. november 2010 #2401 Skrevet 20. november 2010 Takk for lykkeønskninger, dere er herlige, altså! Siste oppdatering her er at av de 12 befruktede eggene, var tre stykk veldig gode, og resten ikke gode nok. Ruger nå på ett, og har to på frys. Venteventevente...
pusilus Skrevet 20. november 2010 #2402 Skrevet 20. november 2010 God rugehelg til alle rugere Koselig å "se" deg igjen også - og med så gode nyheter i tillegg!! Tror nok vi går for det ja, men må klarere det med saksbehandler i BV først. H*n er en veldig trivelig og forståelsesfull person, så eg tror nok det skal gå greit. Gutta har jo slått seg så fint til ro hos oss, og uansett går det jo i alle fall ett år før noe "skjer" med IVF også! Må si det rykker litt i prøverfoten igjen! Det tar jo en stund fra søknaden er sendt til det skjer noe ja. Håper dere får avklart med saksbehandleren ganske raskt. Så godt å lese at guttene har slått seg bra til ro hos dere
Pixie88 Skrevet 20. november 2010 #2403 Skrevet 20. november 2010 Takk for lykkeønskninger, dere er herlige, altså! Siste oppdatering her er at av de 12 befruktede eggene, var tre stykk veldig gode, og resten ikke gode nok. Ruger nå på ett, og har to på frys. Venteventevente... Det er bra vi fikk ingen på frys i det hele tatt men fikk satt inn to egg i stedet Lykke til meg rugingen
Gjest boobla Skrevet 21. november 2010 #2404 Skrevet 21. november 2010 spennende tider her for mange ser jeg! jeg venter på å ringe inn mens, som er cirka 9.desember! da blir det oppstart med medisiner
Pixie88 Skrevet 22. november 2010 #2405 Skrevet 22. november 2010 i dag er jeg på dag 13. fortsatt ingen store blødninger. I morgen er det test dag igjen om ikke noe skjer i løpet av dagen. Har mens smerter i dag og vondt i korsryggen. Har mista litt troen på at dette går bra men nå får vi se i morgen . Er ikke bare lett dette.
Gjest boobla Skrevet 22. november 2010 #2406 Skrevet 22. november 2010 Takk for lykkeønskninger, dere er herlige, altså! Siste oppdatering her er at av de 12 befruktede eggene, var tre stykk veldig gode, og resten ikke gode nok. Ruger nå på ett, og har to på frys. Venteventevente... lykke til!
Orcinus Skrevet 22. november 2010 #2407 Skrevet 22. november 2010 Da har jeg bestemt meg for å vente med neste frysforsøk til januar (etter ordinær IVF i september og avbrutt frys i oktober). Har vært syk i tre uker og kjenner absolutt ikke for å begynne en ny runde med medisiner, ultralyd og evt flytur for innsetting akkurat nå. Men i januar, da er jeg forhåpentligvis full av overskudd og kroppen har fått litt hvile I mellomtiden ønsker jeg alle dere andre lykke til, enten dere medisineres, ruger eller har pause som meg :)
FrkRose Skrevet 22. november 2010 #2408 Skrevet 22. november 2010 i dag er jeg på dag 13. fortsatt ingen store blødninger. I morgen er det test dag igjen om ikke noe skjer i løpet av dagen. Har mens smerter i dag og vondt i korsryggen. Har mista litt troen på at dette går bra men nå får vi se i morgen . Er ikke bare lett dette. I tilfelle du trengte en. Jeg må bare si jeg føler med deg, og krysser noen tær for at det går bra. Ha trua!!
Vilmenfårikketil Skrevet 22. november 2010 #2409 Skrevet 22. november 2010 i dag er jeg på dag 13. fortsatt ingen store blødninger. I morgen er det test dag igjen om ikke noe skjer i løpet av dagen. Har mens smerter i dag og vondt i korsryggen. Har mista litt troen på at dette går bra men nå får vi se i morgen . Er ikke bare lett dette. Masse lykke til ..... Kjenner at jeg er så spent på manges vegne nå!! Lykke til alle sammen, følger tråden med falkeblikk!
Pixie88 Skrevet 23. november 2010 #2410 Skrevet 23. november 2010 Da var enda en graviditets test tatt !! Og den var POSITIV skal ta enda en for å være helt sikker =) men så herlig å endelig være gravid og i tillegg er det kansje to der inne
rubie Skrevet 23. november 2010 #2411 Skrevet 23. november 2010 Da var enda en graviditets test tatt !! Og den var POSITIV skal ta enda en for å være helt sikker =) men så herlig å endelig være gravid og i tillegg er det kansje to der inne Gratulerer!! Tenk at du er gravid... Krysser fingre for at dette går bra.
rubie Skrevet 23. november 2010 #2412 Skrevet 23. november 2010 Da er også vi i systemet. Var på Haukeland i forrige uke og ble godkjent for IVF. Har tidligere vært ukjent hvorfor vi ikke blir gravide igjen. Nå fant gynekologen av den ene eggstokken var kjempestor med mange cyster. Blodprøvene og den andre eggstokken var imidlertid normale. Kan være en slags PCO-variant, men ikke typisk. Skal begynne med "kort regime" dvs ikke nesespray i mars. Ble litt skuffet over at det er så lenge til. Har nå blitt enige om å bruke Metformin i mellomtiden. Tror jeg forsøker en siste Pergo-kur i neste syklus også sammen med Metformin. Sædkvaliteten til mannen var heldigvis superb. Likevel er jeg ikke så optimistisk. Mannen blir sur og sier at det ikke er vits i å gjøre IVF hvis jeg ikke har tro på at det går. Men jeg kan ikke noe for at jeg ikke kan se for meg selv som gravid. Får håpe jeg tar feil...
pringles77 Skrevet 23. november 2010 #2413 Skrevet 23. november 2010 i dag er jeg på dag 13. fortsatt ingen store blødninger. I morgen er det test dag igjen om ikke noe skjer i løpet av dagen. Har mens smerter i dag og vondt i korsryggen. Har mista litt troen på at dette går bra men nå får vi se i morgen . Er ikke bare lett dette. Hvordan er luktesansen? Kjenner du metall smak i munnen?
pringles77 Skrevet 23. november 2010 #2414 Skrevet 23. november 2010 Da var enda en graviditets test tatt !! Og den var POSITIV skal ta enda en for å være helt sikker =) men så herlig å endelig være gravid og i tillegg er det kansje to der inne Gratulerer;)
Vilmenfårikketil Skrevet 23. november 2010 #2415 Skrevet 23. november 2010 Da er også vi i systemet. Var på Haukeland i forrige uke og ble godkjent for IVF. Har tidligere vært ukjent hvorfor vi ikke blir gravide igjen. Nå fant gynekologen av den ene eggstokken var kjempestor med mange cyster. Blodprøvene og den andre eggstokken var imidlertid normale. Kan være en slags PCO-variant, men ikke typisk. Likevel er jeg ikke så optimistisk. Mannen blir sur og sier at det ikke er vits i å gjøre IVF hvis jeg ikke har tro på at det går. Men jeg kan ikke noe for at jeg ikke kan se for meg selv som gravid. Får håpe jeg tar feil... Velkommen! Vi er omtrent på samme sted som dere, og jeg kjenner meg så igjen i det dere skriver! Jeg klarer ikke å være optimistisk heller... hvorfor skal IVF funke når vi ikke klarer det på vanlig måte, og med "vår flaks" osv... Mannen blir frustrert, jeg prøver å skjerpe meg, men resultatet blir egentlig at jeg ikke snakker med ham om det, tankene er der for det. Jeg klarer heller ikke å se for meg meg selv som gravid eller at vi noen gang skal bli foreldre... MEN: mange som nå har barn/er gravide har vært der vi er nå! Lykke til! Vi får prøve å tenke positivt sammen! Vi venter på timeinnkalling, men regner med at vi ikke får noe før jul.. sukk, ting tar tid.
Pixie88 Skrevet 23. november 2010 #2416 Skrevet 23. november 2010 Hvordan er luktesansen? Kjenner du metall smak i munnen? har ikke lagt merke til noen av delene er fryktelig trøtt og sliten hele tiden og småkvalm. =) men ellers er det lite tegn på at jeg er gravid =) men det kommer vel ! er jo fortsatt tidlig !
Pixie88 Skrevet 23. november 2010 #2417 Skrevet 23. november 2010 tusen takk dere har vært en rar dag ! etter tre år var det endelig et + på testen er så uvirkelig , men utrolig herlig !! nå er det bare å glede seg til ul om ca tre uker
Orcinus Skrevet 23. november 2010 #2418 Skrevet 23. november 2010 Da var enda en graviditets test tatt !! Og den var POSITIV skal ta enda en for å være helt sikker =) men så herlig å endelig være gravid og i tillegg er det kansje to der inne Gratulerer!!! :)
rubie Skrevet 23. november 2010 #2419 Skrevet 23. november 2010 Velkommen! Vi er omtrent på samme sted som dere, og jeg kjenner meg så igjen i det dere skriver! Jeg klarer ikke å være optimistisk heller... hvorfor skal IVF funke når vi ikke klarer det på vanlig måte, og med "vår flaks" osv... Mannen blir frustrert, jeg prøver å skjerpe meg, men resultatet blir egentlig at jeg ikke snakker med ham om det, tankene er der for det. Jeg klarer heller ikke å se for meg meg selv som gravid eller at vi noen gang skal bli foreldre... MEN: mange som nå har barn/er gravide har vært der vi er nå! Lykke til! Vi får prøve å tenke positivt sammen! Vi venter på timeinnkalling, men regner med at vi ikke får noe før jul.. sukk, ting tar tid. Jeg skjønner altfor godt hva du mener. Jeg tenkte at en slik prosess kanskje ville bringe oss nærmere sammen, men det er ikke akkurat tilfellet. Dessuten blir jeg lei meg siden jeg går ut fra at jeg er "problemet" når hans svømmere er av så god kvalitet. Bekymrer du deg over hva som vil skje dersom dere ikke blir gravid med IVF?!? Jeg er mer redd for at forholdet til mannen vil slites ut enn at jeg ikke får føde egne barn.
Vilmenfårikketil Skrevet 23. november 2010 #2420 Skrevet 23. november 2010 Jeg skjønner altfor godt hva du mener. Jeg tenkte at en slik prosess kanskje ville bringe oss nærmere sammen, men det er ikke akkurat tilfellet. Dessuten blir jeg lei meg siden jeg går ut fra at jeg er "problemet" når hans svømmere er av så god kvalitet. Bekymrer du deg over hva som vil skje dersom dere ikke blir gravid med IVF?!? Jeg er mer redd for at forholdet til mannen vil slites ut enn at jeg ikke får føde egne barn. you read my mind! Jeg tenkte også at dette ville føre oss nærmere. Her er det mest sannsynligvis han som er "probemet"... misforstå meg rett, men vi har ønsket oss barn siden vi møttes (ikke prøvd siden da ), jeg klarer ikke se for oss at vi fortsetter å være sammen hvis vi blir barnløse.. og det går ikke på at vi ikke er glade i hverandre, men jeg tror den kontsante påminnelsen og sorgen vil ødelegge forholdet vårt. Vil alltid være noe som mangler. Det sliter veldig allerede nå, og vi har i utganspunktet ikke noe ønske om sæddonasjon eller adopsjon.. vanskelig det her! og jeg, gud forby, men har tenkt tanken "tenk å finne en mann som kunne fått barn med en gang". men så er det nå han her jeg vil ha, og jeg ville også blitt utrolig lei meg om det viser seg å være noe feil med meg, og han skulle tenke sånn. men, tankene lar seg ikke alltid styre, dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå