Kosteskaft Skrevet 23. november 2010 #2421 Skrevet 23. november 2010 Da er også vi i systemet. Var på Haukeland i forrige uke og ble godkjent for IVF. Har tidligere vært ukjent hvorfor vi ikke blir gravide igjen. Nå fant gynekologen av den ene eggstokken var kjempestor med mange cyster. Blodprøvene og den andre eggstokken var imidlertid normale. Kan være en slags PCO-variant, men ikke typisk. Skal begynne med "kort regime" dvs ikke nesespray i mars. Ble litt skuffet over at det er så lenge til. Har nå blitt enige om å bruke Metformin i mellomtiden. Tror jeg forsøker en siste Pergo-kur i neste syklus også sammen med Metformin. Sædkvaliteten til mannen var heldigvis superb. Likevel er jeg ikke så optimistisk. Mannen blir sur og sier at det ikke er vits i å gjøre IVF hvis jeg ikke har tro på at det går. Men jeg kan ikke noe for at jeg ikke kan se for meg selv som gravid. Får håpe jeg tar feil... Spennende att du har fått dato i det minste. Her fikk vi bare brev om att det er tre-måneders garanti... Og da kommer planleggingssamtalen, for hvordan legge opp løpet. Og jeg tror jeg kommer til å få full pakke. Er iaf ICSI som er bestemt, mannens svømmere er få og dårlig kvalitet.
FrkRose Skrevet 23. november 2010 #2422 Skrevet 23. november 2010 Da var enda en graviditets test tatt !! Og den var POSITIV skal ta enda en for å være helt sikker =) men så herlig å endelig være gravid og i tillegg er det kansje to der inne Åååååh, gratulerergratulerergratulerer!!!! Bra jobba. Og lykke til med resten! Jeg vurderte faktisk kraftig å ta en test her tidligere i kveld, bare for å kjenne hvordan det er å se to streker. Vet jo at eggløsningssprøyta ville gitt positiv test... Men jeg lot det være, sparer til jeg kan teste på ordentlig om 10 dager. Jeg satser på å følge etter deg Pixie!
Ilse Skrevet 24. november 2010 #2423 Skrevet 24. november 2010 Uff i dag begynte jeg å blø mye.. Er så uendelig trist og vet jo egentlig hva dette vil si men vil ikke tro helt på det. Er på dag 10..
Pixie88 Skrevet 24. november 2010 #2424 Skrevet 24. november 2010 Åååååh, gratulerergratulerergratulerer!!!! Bra jobba. Og lykke til med resten! Jeg vurderte faktisk kraftig å ta en test her tidligere i kveld, bare for å kjenne hvordan det er å se to streker. Vet jo at eggløsningssprøyta ville gitt positiv test... Men jeg lot det være, sparer til jeg kan teste på ordentlig om 10 dager. Jeg satser på å følge etter deg Pixie! Takk ja lærte selv at det ikke var særlig lurt å ta for tidlig heller uansett !! så uansett hvor vanskelig det er å vente er nok det det lureste Krysser fingrene for at du følger meg ja masse lykke til !!
Pixie88 Skrevet 24. november 2010 #2425 Skrevet 24. november 2010 Uff i dag begynte jeg å blø mye.. Er så uendelig trist og vet jo egentlig hva dette vil si men vil ikke tro helt på det. Er på dag 10.. Ville bare gi deg en god Off så forferdelig trist Er ikke sånn det skal ende !
Ilse Skrevet 24. november 2010 #2426 Skrevet 24. november 2010 Ville bare gi deg en god Off så forferdelig trist Er ikke sånn det skal ende ! Takk for det. Vært super travel hele dagen for å tenke på noe annet men tårene ligger og lurer hele tiden:( bedre lykke neste gang!
Ilse Skrevet 24. november 2010 #2427 Skrevet 24. november 2010 Da var enda en graviditets test tatt !! Og den var POSITIV skal ta enda en for å være helt sikker =) men så herlig å endelig være gravid og i tillegg er det kansje to der inne gratulerer så kjempemasse
Ananan Skrevet 26. november 2010 #2428 Skrevet 26. november 2010 Gratulerer Pixie88 Vi er nå tilbake som prøvere etter at ultralyd viste en tom livmor forrige fredag. Vi har fremdeles to egg på frys, så forsøk nr 3 blir i januar. Tøft å begynne på an igjen men glad for at vi allerede har fått en plan på videre behandlig. Vi prøver så godt vi kan å bare se fremover God helg jenter
rubie Skrevet 26. november 2010 #2429 Skrevet 26. november 2010 you read my mind! Jeg tenkte også at dette ville føre oss nærmere. Her er det mest sannsynligvis han som er "probemet"... misforstå meg rett, men vi har ønsket oss barn siden vi møttes (ikke prøvd siden da ), jeg klarer ikke se for oss at vi fortsetter å være sammen hvis vi blir barnløse.. og det går ikke på at vi ikke er glade i hverandre, men jeg tror den kontsante påminnelsen og sorgen vil ødelegge forholdet vårt. Vil alltid være noe som mangler. Det sliter veldig allerede nå, og vi har i utganspunktet ikke noe ønske om sæddonasjon eller adopsjon.. vanskelig det her! og jeg, gud forby, men har tenkt tanken "tenk å finne en mann som kunne fått barn med en gang". men så er det nå han her jeg vil ha, og jeg ville også blitt utrolig lei meg om det viser seg å være noe feil med meg, og han skulle tenke sånn. men, tankene lar seg ikke alltid styre, dessverre. Vi har nevnt adopsjon, men det har nok ikke sunket helt inn enda. Han sier jo at han ikke vil ha noen andre, men som du sier er det ikke lett å vite hva han tenker hvis vi ikke får det til. Bror til mannen klarte å gjøre sin kjæreste gravid mens de stod på p-piller, mens vi ikke klarer det ordentlig på 3 år uten... Jeg håper vi får det til begge to, jeg.
rubie Skrevet 26. november 2010 #2430 Skrevet 26. november 2010 Spennende att du har fått dato i det minste. Her fikk vi bare brev om att det er tre-måneders garanti... Og da kommer planleggingssamtalen, for hvordan legge opp løpet. Og jeg tror jeg kommer til å få full pakke. Er iaf ICSI som er bestemt, mannens svømmere er få og dårlig kvalitet. Greit med dato. Jeg skjønner jo at de som er eldre og har "dårligere tid" blir prioritert først. Jeg er tross alt bare 30. Vi ventet i 3 mnd på forsamtalen vi også, så det er vel normalt i det offentlige. Lykke til!
Kosteskaft Skrevet 30. november 2010 #2431 Skrevet 30. november 2010 rubie: Vi var i august/september og leverst blodrøver, vekt, sperm, etc. hos sykepleier. Og i november var vi til en liten samtale hos en lege. Han tok ultralyd på meg (alt ok) og så ble ICSI bestemt da. Så nå venter vi på neste 3 måneders garantien skal utløpe, og da forhåpentligvis få tid til forsamtale/planleggingsmøte.... Vi er 34 og 36 år. Hater og vente!! Men vet jo at hjelp er på vei da.
rubie Skrevet 30. november 2010 #2432 Skrevet 30. november 2010 rubie: Vi var i august/september og leverst blodrøver, vekt, sperm, etc. hos sykepleier. Og i november var vi til en liten samtale hos en lege. Han tok ultralyd på meg (alt ok) og så ble ICSI bestemt da. Så nå venter vi på neste 3 måneders garantien skal utløpe, og da forhåpentligvis få tid til forsamtale/planleggingsmøte.... Vi er 34 og 36 år. Hater og vente!! Men vet jo at hjelp er på vei da. Det er vel normalt med litt venting. Er dessverre ikke så tålmodig av meg... Vi gjorde ferdig den første utredningen hos privat gynekolog. Hadde første time der i august i fjor. Hun nevnte videre henvisning til IVF allerede i januar i år, men vi ville prøve litt lengre på egen hånd først siden vi tross alt har vært gravid en gang tidligere. Til ingen nytte, tydeligvis :gjeiper: Jaja. Nå er vi iallefall veldig klar til å sette i gang. Kanskje vi kommer i gang samtidig?!? LYKKE TIL, uansett!!!
barnesangen Skrevet 3. desember 2010 #2433 Skrevet 3. desember 2010 Har sendt mail til sykehuset i dag med forespørsel om oppstart om IVF forsøk nr 2. Vi har ikke klart det selv de siste 6 mnd, og når vi er først er i systemet og jeg har rundet 36, og vi ikke har barn fra før føles dette som den rette veien for oss videre. Håper det ikke blir så mye venting..... God adventshelg:)
Prøver84 Skrevet 3. desember 2010 #2434 Skrevet 3. desember 2010 Har sendt mail til sykehuset i dag med forespørsel om oppstart om IVF forsøk nr 2. Vi har ikke klart det selv de siste 6 mnd, og når vi er først er i systemet og jeg har rundet 36, og vi ikke har barn fra før føles dette som den rette veien for oss videre. Håper det ikke blir så mye venting..... God adventshelg:) Lykke til!
FrkRose Skrevet 4. desember 2010 #2435 Skrevet 4. desember 2010 Møkkadritt, tanta kom på torsdag rugedag 12 og tid for blodprøve. Spotta som vanlig i noen dager først da, så det var ikke helt sjokk. Men du verden så vondt det gjorde, etter å ha dulla med venninne-baby, snakka med det lille frøet i magen osv for å bygge opp tro på at dette kunne gå. Kjentes litt ut som at jeg hadde holdt et lite gull i armene mine, og så røsket noen det vekk... OK, høres melodramatisk ut, men akkurat når en gjemmer seg i garderoben på jobben og hulker så stille en kan, er det ikke så lett å tenke at "det var vel bare ikke ment for liv det frøet her"... Jaja, livet går videre, nå blir det endelig masse kosing og en del grep som kanskje kan hjelpe for endelig å lage en ønskebebis. (<-- gla jeg ikke orka å være her før i dag, fikk tårer i øya av denne nå... er det mulig)
Vilmenfårikketil Skrevet 4. desember 2010 #2436 Skrevet 4. desember 2010 Møkkadritt, tanta kom på torsdag rugedag 12 og tid for blodprøve. Spotta som vanlig i noen dager først da, så det var ikke helt sjokk. Men du verden så vondt det gjorde, etter å ha dulla med venninne-baby, snakka med det lille frøet i magen osv for å bygge opp tro på at dette kunne gå. Kjentes litt ut som at jeg hadde holdt et lite gull i armene mine, og så røsket noen det vekk... OK, høres melodramatisk ut, men akkurat når en gjemmer seg i garderoben på jobben og hulker så stille en kan, er det ikke så lett å tenke at "det var vel bare ikke ment for liv det frøet her"... Jaja, livet går videre, nå blir det endelig masse kosing og en del grep som kanskje kan hjelpe for endelig å lage en ønskebebis. (<-- gla jeg ikke orka å være her før i dag, fikk tårer i øya av denne nå... er det mulig) huff, det er det beste jeg kommer opp med nå... vet litt hvordan du har det selv om vi ikke er i gang med prøverør ennå, helt jævlig hver gang den hersens drittmensen kommer.. og forestiller meg at det er verre når man forsøker prøverør, da er kanskje forhåpningene enda høyere? Det er fullt mulig å få tårer i øynene av en smileybaby!! og egentlig alt som har med B-ordet å gjøre Bedre lykke neste gang! Hva mener du forresten med at det nå blir en del kosing og grep som kan hjelpe til for å lage ønskebebis,forresten ?
FrkRose Skrevet 5. desember 2010 #2437 Skrevet 5. desember 2010 huff, det er det beste jeg kommer opp med nå... vet litt hvordan du har det selv om vi ikke er i gang med prøverør ennå, helt jævlig hver gang den hersens drittmensen kommer.. og forestiller meg at det er verre når man forsøker prøverør, da er kanskje forhåpningene enda høyere? Det er fullt mulig å få tårer i øynene av en smileybaby!! og egentlig alt som har med B-ordet å gjøre Bedre lykke neste gang! Hva mener du forresten med at det nå blir en del kosing og grep som kan hjelpe til for å lage ønskebebis,forresten ? Takketakk for klem, medfølelse og lykkeønskninger! Med masse kosing mener jeg at vi nå har hatt en rent teknisk måned med koseforbud, hormoner, inngrep og styr, så nå skal det bli godt å kunne kose når vi vil. Og med en del grep så tenker jeg på å begynne for alvor å trimme, spise mere sunn mat, få snudd om litt på ting i hodet mitt, gjøre masse koselige og morsomme ting og ha det generelt bedre i livet. Jeg kan ikke tvinge frem en graviditet, men jeg kan legge mest mulig til rette for det... og samtidig nyte livet litt mere. Det er lov å prøve i hvert fall.
barnesangen Skrevet 6. desember 2010 #2438 Skrevet 6. desember 2010 Har fått plass til uttak på Riksen i uke 7 2011. MElder inn neste mens så kommer papirer i posten. Går nok fort dit ja. Forsøk nr 2 denne gangen. Ha en fin uke
Prøver84 Skrevet 6. desember 2010 #2439 Skrevet 6. desember 2010 Da er uken kommet:) uttak til fredag spennende. Men dere, sykemeldte dere dere? er våres første gang. og vurderer på å sykemelde meg.
Vilmenfårikketil Skrevet 6. desember 2010 #2440 Skrevet 6. desember 2010 Takketakk for klem, medfølelse og lykkeønskninger! Med masse kosing mener jeg at vi nå har hatt en rent teknisk måned med koseforbud, hormoner, inngrep og styr, så nå skal det bli godt å kunne kose når vi vil. Og med en del grep så tenker jeg på å begynne for alvor å trimme, spise mere sunn mat, få snudd om litt på ting i hodet mitt, gjøre masse koselige og morsomme ting og ha det generelt bedre i livet. Jeg kan ikke tvinge frem en graviditet, men jeg kan legge mest mulig til rette for det... og samtidig nyte livet litt mere. Det er lov å prøve i hvert fall. Værsågod åja, det er helt herlig!! Tror jeg skal henge meg på din taktikk. Men opplever faktisk at nå som vi har fått beskjed om at vi ikke får det til selv så koser vi oss mer sammen! gruer meg litt til prøverør nå ja, innbiller meg at det blir en ganske stor styring av livet da... sukk.. veit ikke om jeg er helt klar for det, rett og slett! Vil så gjerne at det skal skje et ørlite mirakel sånn ut av det blå, så hadde vi sluppet og time og tilrettelegge alt fremover. føler alt dreier seg om barn, prøverør og graviditet...!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå