Coriander Skrevet 2. oktober 2010 #2241 Skrevet 2. oktober 2010 Begynner straks på prøverør nr 2.. Skal ta kort protokoll denne gangen og skal nedreguleres med p-piller istedet for Suprecur. Begynner på pillene om to uker, vente, vente...Det er nesten komisk å begynne på p-piller etter å ha vært prøver så lenge, men klinikken mente at dette er bedre for de late eggstokkene mine. Hvis alt går etter planen, blir det egguttak i slutten av november.
barnesangen Skrevet 2. oktober 2010 #2242 Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Noen her inne som har erfaring med mens etter SA? Jeg fikk ny blødning 14 dager etter SAen, det ble en helt normal mens. PÅ dag 23 i forrige "syklus" fikk jeg litt brunaktig utflod i trusa. Normalt ville det kommet mer og mer får så så bli mens i løpet av noen timer. Den varte i en uke.Hadde ingen smerter eller ubehag, ei heller noen symptomer på graviditet. kan det være kroppen sin måte å komme igang igjen på tro? Har tidligere hatt sykluser på 28-29 dager..... I dag (dag 17 siden utfloden begynte) har jeg fått noe osm ligne veldig på mensblødning. Jeg har ikke hatt mere utflod etter den uka nevnt over. Noen som har erfaring med hvro lang tid kroppen brukte etter SA for p komme igang igjen, evnt kjenner igjen det jeg skriver her? God helg alle sammen:) Endret 2. oktober 2010 av barnesangen
Pixie88 Skrevet 5. oktober 2010 #2243 Skrevet 5. oktober 2010 (endret) da er det bare en dag igjen til oppstart på synarela er veldig spent på hvordan det vil gå !! hvilke erfaringer hadde dere som allerede har vært igjennom dette ? med bivirkninger å sånn ? Godt å få skjemaet med datoer ifra Porsgrunn og vite hvilke datoer man kan se fram til gratulerer masse til dere som er blitt gravide , så spennende Endret 5. oktober 2010 av Pixie88
Kosteskaft Skrevet 6. oktober 2010 #2244 Skrevet 6. oktober 2010 Og jeg er heelt i starten nå. Første blodprøverunde idag. Mannen skal levere sin andre spermprøve imorgen+blodprøve. Og etter det tar det ca 3 mnd før neste innkalling skjer, muligens enda lengere sa sykepleieren. Lang ventetid gitt! Vurderer sterkt privatklinikk, men det blir jo dyrt nok uansett. Føles som at jeg snart blir for gammel, har ikke så veldig lyst å være gammel forelder. (er 34 år nå, og blir fort 35 eller 36 innen et barn, kanskje, blir født) Sist gang jeg ble undersøkt av gynekolog (innvendig/utvendig UL, etc) var høsten for 2 år siden, da hadde jeg lange mensperioder, men dette har regulert seg selv. (28-30 dager ca)
Ananan Skrevet 7. oktober 2010 #2245 Skrevet 7. oktober 2010 da er det bare en dag igjen til oppstart på synarela er veldig spent på hvordan det vil gå !! hvilke erfaringer hadde dere som allerede har vært igjennom dette ? med bivirkninger å sånn ? Godt å få skjemaet med datoer ifra Porsgrunn og vite hvilke datoer man kan se fram til gratulerer masse til dere som er blitt gravide , så spennende Jeg hadde heldigvis ingen bivirkninger når jeg gikk på synarela, men det er veldig individuelt hvordan folk reagerer. Veldig greit å ha noen datoer å forholde seg til ja, jeg holder også til i Porsgrunn og de er fantastiske de som jobber der Masse lykke til! Jeg har kommet igang med første fryseforsøk, er begynt på Progynova og har UL 13/10. Om alt går vel så kan det være det blir innsetting allerede neste fredag! Håper bare eggene mine overlever opptiningen
Nuffen Skrevet 8. oktober 2010 #2246 Skrevet 8. oktober 2010 Hei . Denne tråden har blitt veldig lang, så jeg har ikke rullet meg gjennom alle innleggene, men... Lurer bare på om noen vet om sjansen er større for å lykkes på 2. forsøk enn på 1. Noen som vet? På 2. forsøk har jeg hørt at kroppen skal være litt mer mottakelig, men... Noen sier at sjansen er større, mens andre igjen sier at den er akkurat like liten/stor som første gangen... fra Nuffen
pringles77 Skrevet 9. oktober 2010 #2247 Skrevet 9. oktober 2010 Hei . Denne tråden har blitt veldig lang, så jeg har ikke rullet meg gjennom alle innleggene, men... Lurer bare på om noen vet om sjansen er større for å lykkes på 2. forsøk enn på 1. Noen som vet? På 2. forsøk har jeg hørt at kroppen skal være litt mer mottakelig, men... Noen sier at sjansen er større, mens andre igjen sier at den er akkurat like liten/stor som første gangen... fra Nuffen Jeg lyktes på 1 forsøk så jeg vet ikke
Coriander Skrevet 9. oktober 2010 #2248 Skrevet 9. oktober 2010 Det som skiller forsøk 1 fra forsøk 2 er at legene vet mer om kroppen din og hvordan den reagerer på stimulering, så i forsøk 2 kan de bedre gi deg riktig dose og kombinasjoner av medisiner. Forsøk 1 er et slags trial and error prosjekt.
Nuffen Skrevet 9. oktober 2010 #2249 Skrevet 9. oktober 2010 Coriander: aha! Det er det som er greia, ja... Søren óg, trodde sjansen var større fordi kroppen på en måte var mer forberedt .
barnesangen Skrevet 10. oktober 2010 #2250 Skrevet 10. oktober 2010 HEi jenter. Etter 7 lange uker med venting på mens, ser det ut som kroppen endlig beygnner å bli normal etter SA. FOrtsetter dette, blir det ny prøving snart. GLEder meg
barnesangen Skrevet 10. oktober 2010 #2251 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Fikk akkurat sms om at venninna mi ligger på føden. Kjenner jeg er litt misunnelig, men det går forr over. Blir spennende å se om hun rekker å få ut prinsen før midnatt;) Det klarte hun med god margin:) Velkommen til verden lille venn Endret 12. oktober 2010 av barnesangen
utålmodig Skrevet 10. oktober 2010 #2252 Skrevet 10. oktober 2010 Hei alle dere! Tenkte kanskje at jeg kunne få lov til å henge meg på i gjengen deres:)Har ikke startet med IVF enda, måtte "drille" eggstokkene først (har LUF og PCOD). Nå er det gjort og jeg er igang med min første skikkelige hormonstimulering etter "drilligen", men stimuleres som ved IVF, men uten nedregulering og uthenting, må gjøre det den "naturlige" måten(menopur, ovitrelle og tilslutt crinone, i tillegg til metformin 2000mg daglig). Er det noen som har erfaring med å prøve å bli gravid på denne måten finner veldig lite om det i forum. Hadde vært hyggelig og spennende å høre andres erfaring rundt dette (særlig om det er noen oppmuntrende ) Har prøvd i 3 år snart, og blir ikke akkurat noe mer oppmuntret av at det virker som at alle rundt meg blir "gravide uten at det var planlagt"! Ha en riktig fin uke alle sammen!
Pixie88 Skrevet 11. oktober 2010 #2253 Skrevet 11. oktober 2010 takk for svar Ananan er på 5 dag med synarela nå og har ikke hatt noen bivirkninger enda ! håper det holder seg sånn hva med puregon sprøita da ? noen som har hatt mye bivirkning av den ?? Krysser fingrene for eggene dine hvor mange forsøk har du hatt tidligere ? flott å høre om flere som er i porsgrunn også forresten
Emsa Skrevet 11. oktober 2010 #2254 Skrevet 11. oktober 2010 (endret) takk for svar Ananan er på 5 dag med synarela nå og har ikke hatt noen bivirkninger enda ! håper det holder seg sånn hva med puregon sprøita da ? noen som har hatt mye bivirkning av den ?? Krysser fingrene for eggene dine hvor mange forsøk har du hatt tidligere ? flott å høre om flere som er i porsgrunn også forresten Hei! Kanskje du er en av de heldige som ikke får særlige bivirkninger av medisinene...? Jeg hadde ingen bivirkninger av puregon Hadde heller ikke bivirkninger av nesesprayen, men jeg brukte suprecur. Er i gang med forsøk nr 2 og håper det fortsetter slik :D Endret 11. oktober 2010 av Emsa
Gjest boobla Skrevet 11. oktober 2010 #2255 Skrevet 11. oktober 2010 Noen som har erfaring med ivf i forhold til nedsatt sædkvalitet? Gode og dårlige? Vi skal i gang med ivf i forhold til den problematikken, så fint å få høre hvilken erfaringer andre hat hatt.. Er litt spent..
pringles77 Skrevet 12. oktober 2010 #2256 Skrevet 12. oktober 2010 Noen som har erfaring med ivf i forhold til nedsatt sædkvalitet? Gode og dårlige? Vi skal i gang med ivf i forhold til den problematikken, så fint å få høre hvilken erfaringer andre hat hatt.. Er litt spent.. Hei Min mann har dårlig sædkvalitet,vi gikk gjennom icsi og lyktes på 1 forsøk;)
Ananan Skrevet 12. oktober 2010 #2257 Skrevet 12. oktober 2010 takk for svar Ananan er på 5 dag med synarela nå og har ikke hatt noen bivirkninger enda ! håper det holder seg sånn hva med puregon sprøita da ? noen som har hatt mye bivirkning av den ?? Krysser fingrene for eggene dine hvor mange forsøk har du hatt tidligere ? flott å høre om flere som er i porsgrunn også forresten Takk for fingerkryssing Jeg fikk heller ingen bivirkninger av puregon, så får håpe du er like heldig
Gjest boobla Skrevet 12. oktober 2010 #2258 Skrevet 12. oktober 2010 Hei Min mann har dårlig sædkvalitet,vi gikk gjennom icsi og lyktes på 1 forsøk;) Ojj, såpass! Dette gir håp
på_prøve<3 Skrevet 13. oktober 2010 #2259 Skrevet 13. oktober 2010 Heisann jenter.. "Melder meg inn" her oss dere hvis jeg får lov.. Min kjære sambo har dårlig sædkvalitet. Søknad ang prøverør ble sendt av gynokologen min i juni. Vi har tatt alle prøver som skal tas, skal sende ett brev til Riksen i dag ang. hva som skjer videre.. Noen som har vært i samme situasjon?? Jeg har så mye spm. Hva skjer nå?? Hvorlang tid vil dette ta? Må jeg ta prøverør eller er det noe annet når sambo har dårlig sæd kvalitet?? Noen som kan hjelpe meg litt???
fruktbærende Skrevet 15. oktober 2010 #2260 Skrevet 15. oktober 2010 Heisann jenter.. "Melder meg inn" her oss dere hvis jeg får lov.. Min kjære sambo har dårlig sædkvalitet. Søknad ang prøverør ble sendt av gynokologen min i juni. Vi har tatt alle prøver som skal tas, skal sende ett brev til Riksen i dag ang. hva som skjer videre.. Noen som har vært i samme situasjon?? Jeg har så mye spm. Hva skjer nå?? Hvorlang tid vil dette ta? Må jeg ta prøverør eller er det noe annet når sambo har dårlig sæd kvalitet?? Noen som kan hjelpe meg litt??? Ring og hør på Riksen om de har mottatt søknaden. Da kan det hende du får beskjed om når dere skal inn til forsamtale. Det er umulig å si hvor lang tid det vil ta. Kanksje dere er heldige og får startet med IVF/ICSI før jul. Det kommer an på hvor dårlig sædkvaliteten er, vi fikk ICSI.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå