Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flink du er:)

Det er ikke lett å stumpe Kong røyk! Kan jeg spørre hva du gjorde for å greie det?

Jeg er også stordrikker på kaffe... Er det ille å gjøre det mens man prøver?

Huff, det er mye å passe på og huske. Men hva gjør man ikke for at dette skal gå bra? :)

RØYK:

Jeg "sluttet" å røyke da jeg testet positivt i april i år. Dvs, jeg greide ikke å slutte helt, og røykte to stk pr dag. Da jeg mistet var det ingen grunn til å begynne helt igjen. Prøvde derfor nikotintyggis for å døyve suget mellom disse daglige sigarettene. Når vi så dro på ferie, bestemte jeg meg for kun å bruke tyggis og det gikk veldig bra.

Etter vi kom hjem i midten av juli og nesten fram til innsetting har jeg hatt tyggisen, men nå er også det slutt. Det var mye verre å gå fra sigaretter til nikotintyggis, enn det var å slutte med tyggisen.

Det som motiverte meg foruten graviditeten var:

- tenner, hud

- lukte ille (syntes det var flau å komme inn på kontoret eller til ett møte og vite at det luktet røyk av meg)

- kondisjon, ble tungt å gå trapper etterhert og jeg har alltid vært i god form

- penger; det er bare å regne ut årsforbruket og se hvor mange syenturer du får:-)

Til alle dere som sliter med å slutte og som tenker at jeg ikke hadde det så ille som dere: Jeg har røyka hver dag siden jeg var 14 år, har gått fra 20 Prince om dagen til 10-15 Marlboro. Jeg har vært en "ordentlig" røyker. Det er faktisk sånn at røyk har blitt en del av identiteten min, og jeg må nå tenke: "hva gjør den røykfrie kule venninnna mi i denne situasjonen? Og i denne?"

Når jeg først sluttet var det egentlig enkelt, og det var en veldignelse:-)

KAFFE:

Jeg drakk kaffe under min første korte graviditet, selv om jeg hadde lest at man burde begrensen det. Denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke drikke kaffe på jobb, men unne meg 1-2 koppper i helgene. Jeg spurte legen som satte inn egget også, og også han sa 1-2 kopper kaffe hver dag.

Siden jeg har drukket maaange koppper hver dag på jobb, tenker jeg at det vil bli vanskelig for meg å begrense inntaket, da er det enklere å ikke drikke kaffe i det hele tatt.

Hadde hodepine i to dager da jeg sluttet, nå er også det over:-)

Siden jeg er så gammel (38) vil jeg vite at jeg har gjort mitt, så får egget, sædcellen og kroppen min gjøre sitt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RØYK:

Jeg "sluttet" å røyke da jeg testet positivt i april i år. Dvs, jeg greide ikke å slutte helt, og røykte to stk pr dag. Da jeg mistet var det ingen grunn til å begynne helt igjen. Prøvde derfor nikotintyggis for å døyve suget mellom disse daglige sigarettene. Når vi så dro på ferie, bestemte jeg meg for kun å bruke tyggis og det gikk veldig bra.

Etter vi kom hjem i midten av juli og nesten fram til innsetting har jeg hatt tyggisen, men nå er også det slutt. Det var mye verre å gå fra sigaretter til nikotintyggis, enn det var å slutte med tyggisen.

Det som motiverte meg foruten graviditeten var:

- tenner, hud

- lukte ille (syntes det var flau å komme inn på kontoret eller til ett møte og vite at det luktet røyk av meg)

- kondisjon, ble tungt å gå trapper etterhert og jeg har alltid vært i god form

- penger; det er bare å regne ut årsforbruket og se hvor mange syenturer du får:-)

Til alle dere som sliter med å slutte og som tenker at jeg ikke hadde det så ille som dere: Jeg har røyka hver dag siden jeg var 14 år, har gått fra 20 Prince om dagen til 10-15 Marlboro. Jeg har vært en "ordentlig" røyker. Det er faktisk sånn at røyk har blitt en del av identiteten min, og jeg må nå tenke: "hva gjør den røykfrie kule venninnna mi i denne situasjonen? Og i denne?"

Når jeg først sluttet var det egentlig enkelt, og det var en veldignelse:-)

KAFFE:

Jeg drakk kaffe under min første korte graviditet, selv om jeg hadde lest at man burde begrensen det. Denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke drikke kaffe på jobb, men unne meg 1-2 koppper i helgene. Jeg spurte legen som satte inn egget også, og også han sa 1-2 kopper kaffe hver dag.

Siden jeg har drukket maaange koppper hver dag på jobb, tenker jeg at det vil bli vanskelig for meg å begrense inntaket, da er det enklere å ikke drikke kaffe i det hele tatt.

Hadde hodepine i to dager da jeg sluttet, nå er også det over:-)

Siden jeg er så gammel (38) vil jeg vite at jeg har gjort mitt, så får egget, sædcellen og kroppen min gjøre sitt:-)

ikke værst

Skrevet

hater å vente...mn håper på noe bra;)

Skrevet

Ventetiden er grusom... Har lyst til å teste hele tiden men veit det er for tidlig... Håper det er noe som spirer og gror hos oss rugerne :) under en uke igjen til test nå!! :)

Skrevet

Hei alle:)

s&s, hold ut! hehe,lett å si:)

Det er så fryktelig stille på denne "kanalen" :) Hva driver dere med? Har dere ingenting å fortelle?

Jeg har vært på UL idag og han sa det så riktig så fint ut! 8 store poser på høyre side, og så talte han 7 på venstre, men det kunne være fler :gjeiper:

Jeg kjenner det i eggstokkene, for å si det sånn:)

Har gått rundt som ei verpesjuk høne idag og venta på telefon fra Danmark, og omsider ringte de!!

Så da setter jeg eggløsningssprøyta på søndag kveld og det blir uttak tirsdag kl.07.45 :biggrin:

Jeg gruer meg veldig til det, men er samtidig såå glad for at den hersens sprayinga og stikkinga og VENTETIDA er over! Så gjenstår det bare å se om det fins noe egg inni der, det er visst ikke gitt ettersom jeg forstår :sjokkert:

Huff og huff, jeg grugleder meg:)

Håper alt står bra til med dere :danse:

Skrevet

Jeg hadde 9 eggposer totalt, de fikk ut fem egg, men de var til gjengjeld av god kvalitet, i følge legen (jeg lurer fremdeles på hva det betyr - at de deler seg fint, eller er det andre ting de ser på?).

Så antall poser er ikke lik antall egg, og kvantitet og kvalitet henger ikke altid sammen:-)

Lykke til :) :)

Ellers er det vel stilt her fordi alle går bare rundt og venter:-)

Og for min del tenker jeg det er begrenset hvor mange meldinger jeg kan legge inn om store, ømme bryster, murringer her og der og andre ymse symptomer :ler:

Apropos røykingen: det går så det suser, ble spurt en dag på jobb om jeg hadde sluttet av ei som nettopp hadde kommet tilbake fra perm - fordi det luktet ikke av meg lenger :sjokkert::flau:

...joda, visste at det lukter etter at man har røyka, men akkurat da hørtes det ut som at jeg stanket røyk hele tiden (og for ikke røykere gjorde jeg kanskje det)...

...men ekstra glad jeg sluttet da :biggrin:

Skrevet (endret)

Jeg hadde 9 eggposer totalt, de fikk ut fem egg, men de var til gjengjeld av god kvalitet, i følge legen (jeg lurer fremdeles på hva det betyr - at de deler seg fint, eller er det andre ting de ser på?).

Så antall poser er ikke lik antall egg, og kvantitet og kvalitet henger ikke altid sammen:-)

Lykke til :) :)

Ellers er det vel stilt her fordi alle går bare rundt og venter:-)

Og for min del tenker jeg det er begrenset hvor mange meldinger jeg kan legge inn om store, ømme bryster, murringer her og der og andre ymse symptomer :ler:

Apropos røykingen: det går så det suser, ble spurt en dag på jobb om jeg hadde sluttet av ei som nettopp hadde kommet tilbake fra perm - fordi det luktet ikke av meg lenger :sjokkert::flau:

...joda, visste at det lukter etter at man har røyka, men akkurat da hørtes det ut som at jeg stanket røyk hele tiden (og for ikke røykere gjorde jeg kanskje det)...

...men ekstra glad jeg sluttet da :biggrin:

Ja, det er jo det som er så pyton! Selv om alt ser fint ut på UL så er man slettes ikke garantert verken at det er egg inni, eller at de lar seg befrukte...Men håpet er der:)

Jeg syns ikke du skal tenke på at det er begrenset hvor mange meldinger du kan skrive om symptomer, jeg hører GJERNE på deg jeg:) Jeg tenker jo ikke på annet en IVF om dagen og det som skal skje. Jeg er innom her flere ganger om dagen for å få "samhørigheten" og se om det er skrevet noe nytt, så kjør på:)

Så utrolig flink du har vært med den røykinga! Det må være fantastisk å være fri:)Jeg har nettopp satt nest nest siste gonalf sprøyte og i dag gjorde det vondt:) merker at jeg er blitt litt likegyldig og bare trøkker den inn,og idag sa jeg au altså:)hehehe. Har sånn utrolig spreng/smerter i stokkene mine. Lurer på om jeg kjenner det ekstra godt idag siden jeg har vært på UL og VET at de er store..? Leter vel litt etter å kjenne noe:)Riktig god natt, snakkes i morra vel? :)

Endret av Svanen
Skrevet

Ventetiden er grusom... Har lyst til å teste hele tiden men veit det er for tidlig... Håper det er noe som spirer og gror hos oss rugerne :) under en uke igjen til test nå!! :)

her og;)

Skrevet

her og;)

jeg har så lyst til å teste.. Men det er vel for tidlig, er på rugedag 10.. Teller innsetting som dag 1.

Jeg har hatt ømme pupper, det har blitt litt borte.. Det smaker metall i munnen min og jeg har noen slags strålinger i lysken..

Er det noe av dette som er sikre tegn? Hmmm... Vanskelig tid dettte!!

Skrevet

Nå har jeg vært på innsetting :) Da er det bare å vente en to ukers tid og håpe på det beste :pls:

Skrevet

jeg har så lyst til å teste.. Men det er vel for tidlig, er på rugedag 10.. Teller innsetting som dag 1.

Jeg har hatt ømme pupper, det har blitt litt borte.. Det smaker metall i munnen min og jeg har noen slags strålinger i lysken..

Er det noe av dette som er sikre tegn? Hmmm... Vanskelig tid dettte!!

Jeg er også på rugedag 10:-), vi får bare være tålmodige...

Jeg har færre symptomer nå enn da jeg faktisk var gravid, synes puppene er litt ømme, men ikke nok, er lite oppblåst osv.

Krysser fingrene for deg og meg og alle de andre:-)

Skrevet

Uff, jeg føler at løpet er kjørt... Vondt i hodet og menssmerter så jeg ligger som en krøll i senga... Vondt! Var vel ikke min tur denne gangen heller :(

Skrevet

Uff, jeg føler at løpet er kjørt... Vondt i hodet og menssmerter så jeg ligger som en krøll i senga... Vondt! Var vel ikke min tur denne gangen heller :(

sender en :klem:

har det litt sånn selv også, holder meg oppe med å tenke på det mange her inne sier, de hadde færrest symptomer og tro den gangen de faktisk ble gravid:-)

Skrevet

Ingen TR enda men etter mine beregninger skal den komme idag og det føles sånn også :( vondt i magen og utafor.. Jeg satt crinone istad og da var det brune prikker som kom ut igjen... Er så lei av disse skuffelsene nå! ;( Når skal vår baby komme?!?!?!

Skrevet

TR har ankommet :( trist og lei!! Det var vårt siste forsøk i det offentlige.. Nå må vi over i det private... Noen som har positive erfaringer med noe i det private? Må bare ha noe å se frem mot isteden for å grave meg ned..

Håper dere andre lykkes!!!

Skrevet

TR har ankommet :( trist og lei!! Det var vårt siste forsøk i det offentlige.. Nå må vi over i det private... Noen som har positive erfaringer med noe i det private? Må bare ha noe å se frem mot isteden for å grave meg ned..

Neineinei, så trist s&s :klemmer: Lei meg på dine vegner...Det er vel sånn i denne situasjonen-at man er forberedt på at det kan gå galt, men skuffelsen er enorm likevel når det skjer, og så er lykken tilsvarende når det går veien..

Jeg er fersk i dette gamet, og har første uttak på tirsdag(har nettopp satt eggløsningssprøyte). Jeg håper jo for alt i verden det går bra, men har også tenkt at hvis det IKKE fester seg så er det en grunn til det.

Jeg gjør det privat i Danmark og det som er så flott med det er at det er absolutt ingen ventetid! De mener at det liksom er påkjenning nok det man skal igjennom, om man ikke skal være nødt til å vente i månedsvis i tillegg. Og så er det jo litt dyrere enn i det offentlige..La deg selv få LOV til å være lei deg nå, det har du all rett til! Så tørker du tårene og stålsetter deg for å starte igjen:) Du kommer til å klare det til slutt, det er jeg helt sikker på:)

Stooor klem til deg :)

Skrevet

huff, så leit. Dette er mitt første forsøk, og selv om jeg håper på det beste, prøver jeg å være forberedt på at det kan bli negativt resultat. Jeg kan ikke annet enn å sende deg gode tanker og ønske dere lykke til videre.

det er mange som har lyktes etter veldig mange forsøk - jeg kjenner personlig ei som fikk barn etter 7 forsøk - la oss håpe du er en av dem:-)

Skrevet

Siste dag med Crinone (heldigvis), er litt lei akkurat nå, og litt påvirket av triste meldinger her inne :(

Skal teste på onsdag morgen, har egentlig liten tro på at det blir positivt selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til å tro noe som helst egentlig. Ikke noen spesielle symptomer, brystene er ikke ømme lenger, litt murringer i korsryggen bare...og det kan jo bety hva som helst....

Selv om man er aldri så realistisk, håper man jo uansett innerst inne at det skal gå bra på første forsøk. Må si jeg er full av beundring for alle dere som går på forsøk etter forsøk.

Full skjerpings, skal tenke postivit fram til testing onsdag og ta en dag av gangen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...