Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann jenter..

"Melder meg inn" her oss dere hvis jeg får lov..

Min kjære sambo har dårlig sædkvalitet.

Søknad ang prøverør ble sendt av gynokologen min i juni.

Vi har tatt alle prøver som skal tas, skal sende ett brev til Riksen i dag ang. hva som skjer videre..

Noen som har vært i samme situasjon??

Jeg har så mye spm. Hva skjer nå?? Hvorlang tid vil dette ta? Må jeg ta prøverør eller er det noe annet når sambo har dårlig sæd kvalitet??

Noen som kan hjelpe meg litt???

Hei, vi er i samm situasjon faktisk.. :) Jeg er litt rådvill også, men skjønner mer og mer.. Kanskje vi kan hjelpe hverandre litt på turen mot et barn.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaa, gjerne det :D

Hvor langt er du i "prosessen" da??

Hvilket sykehus hører du til??

Skrevet

Jaa, gjerne det :D

Hvor langt er du i "prosessen" da??

Hvilket sykehus hører du til??

Vi gjør det privat da, så det blir kanskje ikke helt det samme, som i staten.. Vi venter på kromosomprøver. Skulle ringe i dag til klinikken, men fikk ikke tid, så skal ringe på mandag for å høre hvordan prøvene ser ut og hva som skjer videre. Det blir vel en GU på meg, som jeg vet... Vi driver på med utredningen enda, men i å med at det er privat, så er det ingen veting da.. Unasett, så er vi jo i samme båt! :) De tror det blir ivf da, men de har jo ikke fått alle blodprvesvarene enda , så.. :vetikke:

Skrevet

Ojj, såpass! Dette gir håp :hjerte:

men vi spurte hvor stor prosent d kunne lykkes. De sa 40-50 50-50 prosent

Skrevet

Vi gjør det privat da, så det blir kanskje ikke helt det samme, som i staten.. Vi venter på kromosomprøver. Skulle ringe i dag til klinikken, men fikk ikke tid, så skal ringe på mandag for å høre hvordan prøvene ser ut og hva som skjer videre. Det blir vel en GU på meg, som jeg vet... Vi driver på med utredningen enda, men i å med at det er privat, så er det ingen veting da.. Unasett, så er vi jo i samme båt! :) De tror det blir ivf da, men de har jo ikke fått alle blodprvesvarene enda , så.. :vetikke:

Oi så spennende..

GU? Hva er det?? Bor dere i Oslo eller?? Hva er grunnen til at dere velgte privat ovenfor statlig?? Er ikke det dr... dyrt?? :)

Skrevet

Oi så spennende..

GU? Hva er det?? Bor dere i Oslo eller?? Hva er grunnen til at dere velgte privat ovenfor statlig?? Er ikke det dr... dyrt?? :)

GU er forkotelse for Gynekologisk undersøkelse. Undersøkelse av livmmoren. vet ikke hva de kan finne ut av da jeg! :klø: Vi bor ikke i Oslo :) Vi valgte privat for å slippe venteliste, men dyrt ja!! Nå har vi heldigvis litt penger til overs, men vi er jo langt i fra rike da.. Så er nok nøktern om dagen, hehe. Koster cirka 40- 50 000 for 3 frosøk :plystre: Vi går på Medicus i Trondheim!

Skrevet

GU er forkotelse for Gynekologisk undersøkelse. Undersøkelse av livmmoren. vet ikke hva de kan finne ut av da jeg! :klø: Vi bor ikke i Oslo :) Vi valgte privat for å slippe venteliste, men dyrt ja!! Nå har vi heldigvis litt penger til overs, men vi er jo langt i fra rike da.. Så er nok nøktern om dagen, hehe. Koster cirka 40- 50 000 for 3 frosøk :plystre: Vi går på Medicus i Trondheim!

Så klart..har ikke fårr med meg alle disse forkortelsene heller jeg :)

Så du har ikke hatt lapraskopi heller du da?? For å sjekke om egglederne er tette?

Jaja..uansett så er det jo verdt det.. Venter i spenning på svar fra Rikshospitalet jeg da..

Sendte brev til dem på torsdag.. Lurer fælt på hva som skjer videre nå.. Forferdelig å ikke vite noen ting egentlig..!! Vi får krysse alt vi har for at vi har en liten en i magen i løpet av vinteren :D

Skrevet

Så klart..har ikke fårr med meg alle disse forkortelsene heller jeg :)

Så du har ikke hatt lapraskopi heller du da?? For å sjekke om egglederne er tette?

Jaja..uansett så er det jo verdt det.. Venter i spenning på svar fra Rikshospitalet jeg da..

Sendte brev til dem på torsdag.. Lurer fælt på hva som skjer videre nå.. Forferdelig å ikke vite noen ting egentlig..!! Vi får krysse alt vi har for at vi har en liten en i magen i løpet av vinteren :D

Jeg kan ikke alle forkotelsene jeg heller, men noen plasser er det lister som forklarer veldig fint hva de forskjellig forkotelsene betyr! Begynner å komme mer inn i det nå. Det gjør du også etterhvert.

Nei, jeg har ikke tatt laproskopi. Vet ikke når jeg skal gjøre det heller, men det blir vel snart *håper ingenting er galt* :sjenert:

Det er nok det verste av alt å ikke vite noenting faktisk. Håper du finner ut av noe etterhvert. Det kan jo hende du kan ringe å spørre de på riksen, om de vet noe av det du lurer på. Mange "eksperter" her inne også, som kan mye, men de kan ikke gi deg prøvesvar da :)

*Håper på vinterspire, ja* :gravid:

Skrevet

Jeg kan ikke alle forkotelsene jeg heller, men noen plasser er det lister som forklarer veldig fint hva de forskjellig forkotelsene betyr! Begynner å komme mer inn i det nå. Det gjør du også etterhvert.

Nei, jeg har ikke tatt laproskopi. Vet ikke når jeg skal gjøre det heller, men det blir vel snart *håper ingenting er galt* :sjenert:

Det er nok det verste av alt å ikke vite noenting faktisk. Håper du finner ut av noe etterhvert. Det kan jo hende du kan ringe å spørre de på riksen, om de vet noe av det du lurer på. Mange "eksperter" her inne også, som kan mye, men de kan ikke gi deg prøvesvar da :)

*Håper på vinterspire, ja* :gravid:

Åja, så dere har ikke funnet "feilen" enda??

Jeg hadde litt trang eggleder på høyre side pga at jeg har fjernet blindtarmen, så det hjelper vel ikke akkurat på vil jeg tru..

Det går sikkert kjempe fint :) Det er helt klart..gå å gruble på hva som er galt er helt forferdelig..også tror man som regel det aller verste!

Jeg regner med at de tar kontakt da de får brevet mitt.. Det burde vel ikke være jeg som skal ringe å mase igjen da?? Eller kanskje.. Kanskje jeg bare skal ringe å høre i morgen, så er jeg sikker på at de har fått det..

Skrevet

Jeg hadde litt trang eggleder på høyre side pga at jeg har fjernet blindtarmen, så det hjelper vel ikke akkurat på vil jeg tru..

Det går sikkert kjempe fint :) Det er helt klart..gå å gruble på hva som er galt er helt forferdelig..også tror man som regel det aller verste!

Jeg regner med at de tar kontakt da de får brevet mitt.. Det burde vel ikke være jeg som skal ringe å mase igjen da?? Eller kanskje.. Kanskje jeg bare skal ringe å høre i morgen, så er jeg sikker på at de har fått det..

Vi vet at sambo har dårlig sædkvalitet, men de har ikke funnet noe på meg enda. Venter på svar, som kommer om fredagen! (blodprøvesvar)

Det er bare å mase på de!! Det gjør nok ingenting! Da slipper du å gå hjemme å gruble :)

Skrevet

Vi vet at sambo har dårlig sædkvalitet, men de har ikke funnet noe på meg enda. Venter på svar, som kommer om fredagen! (blodprøvesvar)

Det er bare å mase på de!! Det gjør nok ingenting! Da slipper du å gå hjemme å gruble :)

Skrevet

I dag har jeg vært på Riksen på kontroll nr. 2.

Hadde mange egg på begge sider men ikke store nok, så da må jeg fortsette med sprøyte over helgen og ny kontroll på mandag.

Hadde håpet å få uttaksdato i dag, men neida...

Regner med at jeg får dato på mandag! Spennende!

Skrevet

I dag har jeg vært på Riksen på kontroll nr. 2.

Hadde mange egg på begge sider men ikke store nok, så da må jeg fortsette med sprøyte over helgen og ny kontroll på mandag.

Hadde håpet å få uttaksdato i dag, men neida...

Regner med at jeg får dato på mandag! Spennende!

Åhh, så kjedelig da. Lykke til på mandag :) Blir spennende å høre..

Skrevet

dette er så spennende for oss alle :) skal begynne på puregon spøyte til onsdag og har time til ul torsdag 4.nov =) alt kommer nærmere og nærmere :) godt å ha ett sted å dele det med andre i samme situasjon !!

Er det forresten noen som hr husket å spørre hvordan det er å drikke alkohol når man går på synarela og puregon ? for det glemte jeg....har holdt meg unna til nå for sikkerhets skyld men skal på show med noen venninner til fredag og hadde vært koselig å kunne ta seg ett glass vin eller noe :)

Skrevet

Åhh, så kjedelig da. Lykke til på mandag :) Blir spennende å høre..

Tusen takk!

Det er veldig nervepirrende å måtte tilbake, er så redd for at de plutselig sier at det ikke går.

Hadde vært en utrolig nedtur å måtte avbryte.

Får være positiv så går det nok bra!

Håper på egguttak onsdag eller torsdag til uka! Kryss fingrene for meg!

Skrevet (endret)

dette er så spennende for oss alle :) skal begynne på puregon spøyte til onsdag og har time til ul torsdag 4.nov =) alt kommer nærmere og nærmere :) godt å ha ett sted å dele det med andre i samme situasjon !!

Er det forresten noen som hr husket å spørre hvordan det er å drikke alkohol når man går på synarela og puregon ? for det glemte jeg....har holdt meg unna til nå for sikkerhets skyld men skal på show med noen venninner til fredag og hadde vært koselig å kunne ta seg ett glass vin eller noe :)

Jeg drakk vin når jeg tok synarela spray og puregon sprøyte også, fikk ett vellykket forsøk;)

Endret av pringles77
Skrevet

godt å høre pringles :) tusen takk for svar :)da kan jeg kose meg litt sånn helt på slutten :) får jo håpe det kan bli lenge til neste gang da :)

Skrevet

I går var jeg på UL igjen og denne gangen var eggene vokst bra.

Skal ha uttak på torsdag, og innsetting på fredag!

Spennende! Sommerfugler i magen nå!

Snek litt i papirene mens jeg ventet på sykepleieren i går og det så ut som jeg hadde over 10 folikkler på hver side! Og det må være et bra tegn!

Blir en spennende uke dette her!

Eggløsningssprøyta skal tas i kveld, og siste dose med nesespray skal også tas i kveld! I morgen er det medisinfri dag! Jippi!

Skrevet

I går var jeg på UL igjen og denne gangen var eggene vokst bra.

Skal ha uttak på torsdag, og innsetting på fredag!

Spennende! Sommerfugler i magen nå!

Snek litt i papirene mens jeg ventet på sykepleieren i går og det så ut som jeg hadde over 10 folikkler på hver side! Og det må være et bra tegn!

Blir en spennende uke dette her!

Eggløsningssprøyta skal tas i kveld, og siste dose med nesespray skal også tas i kveld! I morgen er det medisinfri dag! Jippi!

Lykke til, håper du får ut mange fine egg, deriblant gullegget! :)

Skrevet

Etter å ha ventet halvannen uke på å høre fra Riksen bestemte jeg meg for å ringe dem å mase litt i går..

Etter å ha stått i tlf kø i 10 min kom jeg endelig igjennom.

Hun fortalte meg at de hadde skrevet brev til meg samme dagen og kunne fortelle at de var nødt for å ta noen flere blodprøver av oss og at vi etterhvert skulle begynne med ICSI.

Er det noen av dere som vet om man må gjennom den samme prosessen først som med IVF??

Like lang tid først med medisiner å sånn??

På forhånd, takk for svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...