pusilus Skrevet 28. august 2010 #2121 Skrevet 28. august 2010 Ah, var litt ekstra sint de første dagene jeg. Litt mer enn vanlig mensen-sinne, men tok meg kraftig sammen siden vi hadde besøk Kjæresten fikk likevell høre det da han "mobbet" meg Nå har det med sinne gått seg til, men det er en bråte andre småting, som kviser, uren hud, oppblåst mage og do flyging
SøsterLiten Skrevet 29. august 2010 #2122 Skrevet 29. august 2010 Hei.. Det er spennende det her. Det er en stund siden jeg har vært her inne. Men nå er vi igang igjen etter SA (KLINISK) i 6 uke sist i våres. Da tok vi ut 18 egg, 8 befruktet, 1 perfekt ble satt inn, ingen i frysen :-( så gikk det ikke da heller.. Har en datter fra første ICSI forsøk, 2 misslykket etter det og nå 4. og siste gangen.. Det som er så rart nå er at når jeg ringte inn mens på mandag fikk jeg beskjed om at jeg kunne begynne rett på sprøyta på tirsdag. Så da kunne vi regne med egguthenting om ca 14 dager.. skal på kontroll imorgen. Jeg er jo vant til å begynne med nesespray på dag 21 og drive med det i 3 uker så sprøyter i 2 uker så egguthenting.. Er det noen av dere andre som har opplevd dette? hoppe over nesesprayen så rett på sprøyta... Spennende men skummelt siden det er siste gangen vår.. Ha en fin dag alle prøvere Heia!! Jeg er gammel traver fra her inne og min siste runde var akkurat sånn. min "oppskrift" Jeg vil jo si at for meg så funket dette veldig bra. Jeg ble gravid for første gang i mitt liv. Desverre gikk det ikke så bra med spiren, men jeg ble gravid og er fremdeles gravid med en av de andre embryoene som ble laget den runden! Det jeg synes var best var at det gikk mye fortere (fordi du slipper spraye tiden) OG at jeg SLAPP sprayen som jeg haaaatet! Masse lykke til!
s&s Skrevet 30. august 2010 #2123 Skrevet 30. august 2010 Heia!! Jeg er gammel traver fra her inne og min siste runde var akkurat sånn. min "oppskrift" Jeg vil jo si at for meg så funket dette veldig bra. Jeg ble gravid for første gang i mitt liv. Desverre gikk det ikke så bra med spiren, men jeg ble gravid og er fremdeles gravid med en av de andre embryoene som ble laget den runden! Det jeg synes var best var at det gikk mye fortere (fordi du slipper spraye tiden) OG at jeg SLAPP sprayen som jeg haaaatet! Masse lykke til! Tusen takk for den positive tilbakemeldingen!! Fikk ut 16 egg idag og håper jeg er like heldig som deg! Blir spennende dager framover..
Orcinus Skrevet 30. august 2010 #2124 Skrevet 30. august 2010 Tilbake etter en rask tur på sykehuset I følge legen skal jeg være fornøyd med 4 på høyre side (1x18, 2x17 og 1x16), og 5 på venstre (1x17, 2x16 og 2x15). Endometr på 9,6. Jeg trodde dette var lite, men legen mente det var ideellt. Får stole på det:-). De er gode til å berolige og oppmuntre, enten det er få eller mange eggposer - til syvende og sist handler det jo om ett gullegg!! I morgen kveld skal jeg sette Pregnyl-sprøyta, den siste på forhåpentligvis lenge. Oppmøte mandag morgen for uttak og innsetting onsdag :) Vel, de fikk ut 5 egg, var altså 4 tomme...ikke rart det ikke alltid gjør seg av seg selv:-) Blir oppringt i morgen for status så langt, og krysser fingrene for at i hvert fall ett egg er klart for insetting onsdag:-)
Orcinus Skrevet 30. august 2010 #2125 Skrevet 30. august 2010 Leste akkurat om doseringsmisset ditt, det var jo selfølgelig ikke noe festlig, men jeg måtte le litt Vet av erfaring at hjernen ikke henger helt med når man er pumpet full av hormoner, holdt på å gjøre samme feilen selv! Masse lykke til i morgen! Takk for lykkeønskninger - alt har gått bra så langt:-)
pusilus Skrevet 30. august 2010 #2126 Skrevet 30. august 2010 s&s og Orcinus, jeg krysser fingrenen for at alt er vel og bra i morgen
pringles77 Skrevet 31. august 2010 #2127 Skrevet 31. august 2010 Hei Skal ha egguthenting i morgen...gruer meg..er på klinikk Hausken
s&s Skrevet 31. august 2010 #2128 Skrevet 31. august 2010 Hei.. De ringte meg tidligere idag fra Ullevål, 3 egg er befruktet... Av 16 egg hvor 14 var modne.. Litt skuffa egentlig, men det kan jo være gullegget skal dit 12.30 imorgen. Blir spennende!!
s&s Skrevet 31. august 2010 #2129 Skrevet 31. august 2010 Lykke til imorgen pringles77 tenk på hva som kan komme ut av det så er det litt lettere...
Orcinus Skrevet 31. august 2010 #2130 Skrevet 31. august 2010 Hei.. De ringte meg tidligere idag fra Ullevål, 3 egg er befruktet... Av 16 egg hvor 14 var modne.. Litt skuffa egentlig, men det kan jo være gullegget skal dit 12.30 imorgen. Blir spennende!! som du sier, vi trenger bare ett:-) ser ut til at vi skal på innsetting samtidig, bare en time forskjell:-) jeg får telefon i dag jeg også...
Orcinus Skrevet 31. august 2010 #2131 Skrevet 31. august 2010 Hei Skal ha egguthenting i morgen...gruer meg..er på klinikk Hausken Lykke til i morgen!
Orcinus Skrevet 31. august 2010 #2132 Skrevet 31. august 2010 som du sier, vi trenger bare ett:-) ser ut til at vi skal på innsetting samtidig, bare en time forskjell:-) jeg får telefon i dag jeg også... ...og 4 av 5 egg er befruktet, nå gjelder det at minst ett av dem blir klar til i morgen:-)
rubie Skrevet 31. august 2010 #2134 Skrevet 31. august 2010 Hei. Ny bruker (på denne tråden). Ble henvist til IVF i forrige uke. Har prøvd siden jan 2008. Ble gravid på første forsøk, MA i uke 12. Etter det ingen graviditet og gynekologen finner ingen feil hos noen av oss.... Er henvist til Haukeland. Vurderingssamtale rundt juletider. Start over nyttår en gang?!? Forresten er jeg 30 år og mannen 36år, så litt ventetid tåler vi jo. Følger med videre her, jeg. Så får jeg forberedt meg litt på hva som venter. Lykke til videre alle sammen! Rubie
pringles77 Skrevet 1. september 2010 #2135 Skrevet 1. september 2010 Lykke til imorgen pringles77 tenk på hva som kan komme ut av det så er det litt lettere... takk det gikk fint.tok ut 16 egg..
s&s Skrevet 1. september 2010 #2136 Skrevet 1. september 2010 Velkommen Rubi. Her er det masse erfaringer fra alle kanter så lurer du på noe er det bare å spørre Jeg kommer fra Ullevål nå, satt inn 2 en 4 delt og en 5 delt nå starter rugetiden for meg! Nå må jeg bare holde ut og tenke positivt i 14 dager framover
s&s Skrevet 1. september 2010 #2137 Skrevet 1. september 2010 takk det gikk fint.tok ut 16 egg.. 16 egg er kjempebra!!! Blir spennende med telefon imorgen da lykke til!!
Orcinus Skrevet 1. september 2010 #2138 Skrevet 1. september 2010 Da er jeg også en ruger :) 4 egg var befruktet, satt inn 1 og 3 på frys. I følge legen var produkjonen liten (kun 5 egg totalt), men kvaliteten var visst veldig god. Forresten - hvordan vet de/ser de hva som er høy kvalitet og hva som er lav kvalitet når det gjelder egg??
Orcinus Skrevet 1. september 2010 #2139 Skrevet 1. september 2010 Velkommen Rubi. Her er det masse erfaringer fra alle kanter så lurer du på noe er det bare å spørre Jeg kommer fra Ullevål nå, satt inn 2 en 4 delt og en 5 delt nå starter rugetiden for meg! Nå må jeg bare holde ut og tenke positivt i 14 dager framover da tester vi samtidig, håper de to ukene går fort
s&s Skrevet 1. september 2010 #2140 Skrevet 1. september 2010 Jeg bestilte babyklister fra Danmark, Google det så kommer det opp. Det heter egentlig fructus femina. 10 dråper i et glass vann 3 ganger om dagen fra uttaksdagen. Dette skal hjelpe egget å feste seg.. Gjør livmoren mer mottakelig det er et homeopatmiddel som brukes ved forsøk i danmark ved de som lett aborterer og får hjelp ved assistert befruktning. Det er ingen fare for at dette ødelegger noe! Prøv det, det skader jo ikke :-) jeg startet med det på mandag og har satt inn 2 små idag håper de blir der..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå