Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei - er det noen av dere som tilhører ivf-seksjonen på Ullevål? Jeg fikk klarsignal om å starte nedregulering på dag 21 nå i denne syklusen (ringte inn min mens på torsdag 24.juni), men nå har de jo steng for sommeren... Fikk dere resept og oppskrift i posten eller? Jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre denne PP'n siden det står at en skal ha beskyttet samleie 3 uker før. Har jo selvfølgelig ikke lyst til å "kaste bort" en PP, men er jo veldig klar for å starte nedregulering også... Tror dere jeg kan regne med å få resept i posten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NOen som vet hvordan det er når man skal begynne nedregulering i denne perioden og ønske rå ha kos med sin kjære? Må vi bruke kondom? Tilhører Riksen. Ble plutselig litt usikker. 9 dager sidn jeg fikk mens, og for lengst klar til kos...venter samtidig på resepter fra RIksen og oppstartsdato for spray denne mnd......

Skrevet

Vi har ikke fått beskjed om å holde oss borte fra kosen. :nigo: Eneste den ene uken etter innsetting. Men jeg vet at det er så ulik praksis hos de ulike sykehusene at man ikke alltid vet helt hva man skal tro. Vi er ikke på riksen forresten.

Skrevet

Barnesangen: jeg var på riksen... er vi :) fikk beskjed om å holde oss unna eller bruke kondom

Skrevet (endret)

Ikke på Riksen vi heller. Kan ikke huske at vi fikk forbud før uttak :riste: , det eneste jeg måtte gjøre var å ta en graviditetstest før jeg startet på oppstimuleringen. Vi fikk ingen restriksjoner i tiden etter innsetting heller, det var bare å være seksuellt aktiv sa de, men kan ikke si jeg følte for noe :sengekos: med all Crinonen :roll:

Ei heller med tanke på fare for infeksjon *litt småhysterisk*

Endret av pusilus
Skrevet

Vi er heller ikke på riksen, men vi har fått beskjed om at vi bør helst ikke har samleie etter dag 8 med sprøyter, som da blir dagen før UL...

Skrevet (endret)

Så trist Rockymor...Men jeg må bare si at jeg er imponert over styrken din og at du fremdeles er ved godt mot!

Viktig å ikke miste motet!! Gikk tordagsmorgen uten at den avtalte tlf fra sykehuset kom. Da det nærmet seg den tiden da vi måtte kjøre for å rekke timen i Porsgunnn, ringte jeg dem. Misforståelse fra min side og de ringte bare dersom det er dårlige nyheter. Mao egget hadde delt seg i løpet av den ekstra natten!! :overrasket::danse:

Kom inn i tide og legen fortalte at egget hadde delt seg i 4. "Nå ble det 5" roper hun på labratoriet inn... :briller:

Så nå er jeg herved en ruger! :hoppe:

Må bare krysse finge og tær og håpe at spiren fester seg og holder seg der i ca 9 mnd!!!

barnesangen:Fikk beskjed fra sykehuset om å ikke ha ubeskyttet sex etter dag 8 på sprøyter av den grunn at det hender egg løsner av seg seg og kan bli befruktet. Litt tungvindt med åttlinger, liksom... :gjeiper:

Endret av Rockymor
Skrevet

Så flott Rockymor :bolledeig: Gratulerer som ruger :klemmer:

Skrevet

Så flott Rockymor :bolledeig: Gratulerer som ruger :klemmer:

Tusen takk. :klemmer:

Skrevet

For noen strålende nyheter Rockymor! Kos deg som ruger!

Skrevet

Coriander: Tusen takk for det. :klemmer: Håper det lykkes, men om ikke det går, så prøver vi nok igjen! :enig:

Håper det går den rette veien for deg også og at en liten coriander kommer til verden om 9 mnd! :5:

En uke igjen på jobb, så er det 3 ukers ferie. Kjenner på kroppen at det skal bli deilig! :Gjesp:

Skrevet

Coriander: Tusen takk for det. :klemmer: Håper det lykkes, men om ikke det går, så prøver vi nok igjen! :enig:

Håper det går den rette veien for deg også og at en liten coriander kommer til verden om 9 mnd! :5:

En uke igjen på jobb, så er det 3 ukers ferie. Kjenner på kroppen at det skal bli deilig! :Gjesp:

Hvordan går det med rugingen Rockymor? Håper det går rette veien denne gang, det er vel fortjent synes jeg.

Skrevet

Hei sann. Fikk papirer fra RH i dag! Spraystart er 15.juli, sprøytestart er 31.juli og 1.kontroll på RH er 6.8

så da er løpet lagt igjen-og jeg kjenner det blir spennende.Hadde lite bivirkninger ved forrige forsøk-håper det holder seg ved dette. Litt skummelt å tenke på at det er forsøk nr 2 alt. Tipper liksom litt over skåla mot siste mulighet da(altså forsøk 3). Men må legge bort slike tanker. Nå gjelder det å ta en dag av gangen-så langt det lar seg gjøre;) hadde mye håp siste som ble knust gang på gang. Håper jeg har lært litt nå,

FOrsatt god sommer. Til helga begynner 14 dagers ferie:)

Skrevet

Hvordan går det med rugingen Rockymor? Håper det går rette veien denne gang, det er vel fortjent synes jeg.

:helen: Joda, her går det på ett vis. Er ufattelig trett og sliten for tiden. :Gjesp: (Tusen takk, crinone...) Ellers har jeg endel vondt nederst i magen og usannsynlig ømme pupper (takk for fôrede BHer!! :) ), men det er jo tross alt normalt når man går på Crinone. Tror jeg hadde blitt gal om jeg skulle kjenne etter graviditetssymptomer, så her er det Crinonen som får skylden for alt! Hehe :gjeiper:

Prøver med andre ord å tenke minimalt på det, selv om det til stadihet streifer innom i tankene... Prøver å okkupere tankene med å lese bøker og :husarbeid:

Bare tre dager igjen på jobb, og er veldig glad for det! Skal hjem til hos mor og slappe av... :veslejenta:

Lenge til du skal teste, kjenner jeg er spent på dine vegne! :enig:

barnesangen:Godt å ha noen tider å forholde seg til, tenker jeg! :jepp: Ønsker deg lykke til med sprayingen og sommerferien!

Skrevet

Herlig å få noen datoer barnesangen :Nikke: , lykke til :klemmer:

Her i huset fikk Crinonen også skylden for det meste Rockymor, i tillegg til ømme pupper og trøtthet fikk den også skylden for hetetokter.

Skrevet
Her i huset fikk Crinonen også skylden for det meste Rockymor, i tillegg til ømme pupper og trøtthet fikk den også skylden for hetetokter.

Hehe, jeg har heldigvis ikke fått hetetokter, men litt halsbrann siste døgnet.... Hetetokter fikk jeg derimot så til de grader av Progynovaen under fryseforsøket. Håper du slipper det ved ditt fryseforsøk!! :)

Skrevet

Rockymor, håper virkelig jeg slipper hetetokter på fryseforsøket. Det var ikke noe mye stas å smyge seg langs husveggene i skyggen og nesten smelte bort i t-skjorte og tynn cardigan når gradestokken såvidt bikket 10+. Kan ikke si jeg gleder meg til overgangsalderen :fnise:

Skrevet

Rockymor, håper virkelig jeg slipper hetetokter på fryseforsøket. Det var ikke noe mye stas å smyge seg langs husveggene i skyggen og nesten smelte bort i t-skjorte og tynn cardigan når gradestokken såvidt bikket 10+. Kan ikke si jeg gleder meg til overgangsalderen :fnise:

Hehe, det hørtes ikke gøy ut, nei! Selv er jeg, i følge legene, snart i overgangsalderen.... :sjenert: Har jo tross alt bikket 31 år for noen mnd siden... :kjefte: Det er det som er så spennede ved å leve og observere andre, INGEN er like! :ler:

Skrevet

Hehe, det hørtes ikke gøy ut, nei! Selv er jeg, i følge legene, snart i overgangsalderen.... :sjenert: Har jo tross alt bikket 31 år for noen mnd siden... :kjefte: Det er det som er så spennede ved å leve og observere andre, INGEN er like! :ler:

Hva skal jeg si da som har passert halveis til 70 og snart er igang med forsøk nr 2(hehe)

Skrevet

Hva skal jeg si da som har passert halveis til 70

Huff, har aldri tenkt på det sånn, men jeg er visst halvveis til 70 jeg også, hjelp! :hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...