Coriander Skrevet 15. juni 2010 #1981 Skrevet 15. juni 2010 Jeg brukte menopur og hadde ingen bivirkninger.... ikke som jeg kan huske. Man må passe seg for googling og for mye lesing Fikk vel bare pamela anderson pupper... om jeg ikke husker feil Lykke til!!! Vet jo veldig godt at Google ikke er bra, men jeg klarer jo ikke å holde meg unna. Tenker at det er bra å være opplyst og informert om det jeg skal igjennom og så kommer jeg over noen skrekkhistorier. Fornuften sier jo at dette er noe jeg ikke bør lese, men så leser jeg det allikevel. Håpløs! Pamela pupper ja, da tenker jeg mannen i huset blir lykkelig. Har jo allerede E cup, så føler ikke akkurat at jeg trenger enda større pupper liksom...
Coriander Skrevet 16. juni 2010 #1982 Skrevet 16. juni 2010 Ble visst ikke Menopur allikevel, fikk Gonal F i stedet, noen som har erfaring med denne? Slipper i hvertfall å blande selv, så det er jo positivt.
prinzess Skrevet 17. juni 2010 #1983 Skrevet 17. juni 2010 Ble visst ikke Menopur allikevel, fikk Gonal F i stedet, noen som har erfaring med denne? Slipper i hvertfall å blande selv, så det er jo positivt. Har du blitt nedregulert først? Min erfaring er at alt blir bedre når man begynner med oppstimulering etter nedregulering. Litt øm i stikk området og litt ømme eggstokker men ellers så er hetetokter, ekstremhumør og vonde muskler borte i løpet av noen dager... Lykke til videre
Coriander Skrevet 17. juni 2010 #1984 Skrevet 17. juni 2010 Har du blitt nedregulert først? Min erfaring er at alt blir bedre når man begynner med oppstimulering etter nedregulering. Litt øm i stikk området og litt ømme eggstokker men ellers så er hetetokter, ekstremhumør og vonde muskler borte i løpet av noen dager... Lykke til videre Nedreguleringen gikk kjempefint, ikke en eneste bivirkning. Er på stor dose Gonal F, 300 hver kveld, har følt meg skikkelig fyllesjuk i hele dag, men man får kanskje ikke bivirkninger så fort?
Rockymor Skrevet 19. juni 2010 #1985 Skrevet 19. juni 2010 Atter en gang.... "Jaja, den kroppen min..." Var på UL på torsdag, 7.dag på Menopur. GYN hadde problemer med å finne eggstokkene(!!) og da hen endelig fant den høyre, var det kun ett pittelite egg og noen små utydelige blærer ved siden av... Venstre eggstokk var tydelig flau, for den gjemte seg godt!Faktisk så godt at GYN ga opp... :klø: Skal fortsette på 450IE frem til mandag og ny UL til da. Krysser fingrene for at det har skjedd noe til da! God helg og lykke til alle prøvere!!!
Rockymor Skrevet 19. juni 2010 #1986 Skrevet 19. juni 2010 Atter en gang.... "Jaja, den kroppen min..." Var på UL på torsdag, 7.dag på Menopur. GYN hadde problemer med å finne eggstokkene(!!) og da hen endelig fant den høyre, var det kun ett pittelite egg og noen små utydelige blærer ved siden av... Venstre eggstokk var tydelig flau, for den gjemte seg godt!Faktisk så godt at GYN ga opp... :klø: Skal fortsette på 450IE frem til mandag og ny UL til da. Krysser fingrene for at det har skjedd noe til da! God helg og lykke til alle prøvere!!!
Coriander Skrevet 19. juni 2010 #1987 Skrevet 19. juni 2010 Atter en gang.... "Jaja, den kroppen min..." Var på UL på torsdag, 7.dag på Menopur. GYN hadde problemer med å finne eggstokkene(!!) og da hen endelig fant den høyre, var det kun ett pittelite egg og noen små utydelige blærer ved siden av... Venstre eggstokk var tydelig flau, for den gjemte seg godt!Faktisk så godt at GYN ga opp... :klø: Skal fortsette på 450IE frem til mandag og ny UL til da. Krysser fingrene for at det har skjedd noe til da! God helg og lykke til alle prøvere!!! Uff, så kjedelig! Tullete eggstokk Jeg har noe av samme problemet selv, de finner sjelden eller aldri begge eggstokker. Ser du går på ganske høy dose med stimulering, det gjør jeg også. Håper vi begge får eggstokker som våkner opp av dvalen de er i og gir oss noen fantastisk flotte egg! Måtte mandagen bringe gode nyheter for deg
barnesangen Skrevet 20. juni 2010 #1988 Skrevet 20. juni 2010 Hei. Jeg gikk på 225 IE om dagen på Gonal-F i august/september i fjor. Merket fort ømhet i eggstokkene, spes en side, og ble oppblåst. Utover det kjente jeg ingen ting.Gikk på Gonal -f tilsammen i 7 dager, så ovitrelle dagen etter, og uttak to dager etter det. Lite bivirkninger av noe av de preparatene jeg brukte. Kjøpte fredig sprøyter med 900 ie, men dagsdosen var 225. Lykke til:) B
Rockymor Skrevet 20. juni 2010 #1989 Skrevet 20. juni 2010 Uff, så kjedelig! Tullete eggstokk Jeg har noe av samme problemet selv, de finner sjelden eller aldri begge eggstokker. Ser du går på ganske høy dose med stimulering, det gjør jeg også. Håper vi begge får eggstokker som våkner opp av dvalen de er i og gir oss noen fantastisk flotte egg! Måtte mandagen bringe gode nyheter for deg Takktakk! Det er første gang at denne GYN ikke har funnet begge eggstokkene, men har vært hos andre som også har problemer med å finne den v. eggstokken... (Faktisk oppdaget legen i Porsgrunn på førsamtalen at den v. eggstokk er mindre enn normalt. Kanskje derfor den er vanskelig å finne? ) Høy og høy dose, fru Blom, bare max anbefalt daglig dose... Iflg legen; "dersom du hadde reagert som en normal dame på stimuleringen ville du ha produsert opp mot 40 egg." Er visstnok snart i overgangsalderen (Er bare 31 år!!!!!) og eggstokkene snart tomme for egg... Krysser fingrere for at dvaletiden snart er over for din del og at det kommer mange modne og friske egg! på deg, Coriander!
Coriander Skrevet 20. juni 2010 #1990 Skrevet 20. juni 2010 Er visstnok snart i overgangsalderen (Er bare 31 år!!!!!) og eggstokkene snart tomme for egg... Nei fy faderrullan, det kan ikke ha vært lett å få den nyheten kan jeg tenke meg. Vi får satse på at de eggene du har kan levere varene, so to speak. Regner med at eggdonasjon ikke er lov i Norge? Har ultralyd i morgen for å se om disse eggstokkene mine har våknet til liv. Det kjennes i hvertfall ut som om de har økt i omfang, har til tider sabla vondt på høyre side Skikkelig lei meg nå. Det bor en narkoman dame over gata, som regelmessig legger seg ut i veien og gauler og griner når hun har en dårlig tripp. Nå har hun gjort det igjen og nå lå hun der med en diger gravidmage...Ambulansen har nettopp hentet henne. Det er så urettferdig, hun kan bli gravid på tross av sin livsstil. Får helt vondt i hjertet av å tenke på den stakkars babyen hun bærer. Uff nei, dette ble bare tristesse. I morgen er en ny dag, forhåpentligvis en dag som bringer glade nyheter.
Coriander Skrevet 21. juni 2010 #1991 Skrevet 21. juni 2010 Ble ikke de gode nyhetene jeg hadde håpet på. Til tross for at jeg er på høyeste dose, har jeg minimal respons De prøvde å muntre meg opp og si at noen reagerer veldig sakte, men når jeg er på høyeste dose, så er det vel ikke så vanlig??? Sjekken i dag var jo en ekstra sjekk pga dosen. Fillete eggstokker, kan vel ikke være så vanskelig å gjøre de de skal selv med masse hjelp vel?
Devilina Skrevet 21. juni 2010 #1992 Skrevet 21. juni 2010 Hvor lenge har du gått på høydose nå? Jeg gikk på sprøyter og økte og økte dosen i nesten 3 uker.... trodde jeg aldri skulle bli ferdig, men fikk ut 3 egg og to ble befruktet. Så krysser fingrene for deg og ikke minst alle dere andre her inne Det er så velfortjent!!! PS: huff... ikke noe koselig å lese om hun gravidnarkoman dama... håper bebisen ikke har for mye varig mén og at den får et godt hjem et sted, for fy fader om de lar hun beholde ungen... Ikke når hun er sånn i alle fall
Rockymor Skrevet 22. juni 2010 #1993 Skrevet 22. juni 2010 Ble ikke de gode nyhetene jeg hadde håpet på. Til tross for at jeg er på høyeste dose, har jeg minimal respons De prøvde å muntre meg opp og si at noen reagerer veldig sakte, men når jeg er på høyeste dose, så er det vel ikke så vanlig??? Sjekken i dag var jo en ekstra sjekk pga dosen. Fillete eggstokker, kan vel ikke være så vanskelig å gjøre de de skal selv med masse hjelp vel? Så kjedelig Coriander! Var selv til UL på kontroll nr. 2 på mandag. Eggene hadde vokst litt, men var fremdeles for små med tanke på uttak. Skal fortsette på Menopur 450IE tom fredag, skal til ny ultralyd da... Krysser fingrene for at alle 3 egg har vokst seg store og fine, selv om jeg tviler... Men men, trenger jo bare ett for å bli gravid!!! Dessverre har jeg begynt å få noen bivirkninger (har aldri gått så leeeenge på menopur før, 8 dager tidligere-på dag 13 nå...) Veldig mye vondt i hodet, sår i magen og totalt tappet for energi.... I tillegg tar jeg lett til tårene. (noe jeg ALDRI gjør ellers!) Denne ganger bare MÅ vi lykkes, usikker på om jeg orker en omgang til. (For å ikke snakke om penger... 22 500kr i medisiner til nå + sykehuset skal ha sine nesten XX 000kr...) Men for all del, gi meg en mnd så er jeg klar til nytt forsøk. (glemmer veldig fort det vonde!) Coriander; kjipt å få beskjed at jeg ville komme i overgangsalder i så tidlig alder, men var nok litt forberedt siden mamma og bestemor begge var tidlig ute. I tillegg har jeg en fantastisk støttende samboer som klarer å finne noe positivt i selv de kjipeste situasjonene! til ham fra meg! Lykke til og hold meg oppdatert om hvordan det går på neste UL.
Coriander Skrevet 23. juni 2010 #1994 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er visst også i tidlig overgangsalder... De gjorde en 'antral follicle count' og jeg hadde are 6 follikler, noe som er veldig dårlig (de ville ha minst 20) og tegn på at jeg ikke har flere egg igjen. Er så utrolig skuffa, hadde aldri i min villeste fantasi trodd dette. Er jo ingen unghoppe lenger, men å gå helt tom egg når man er 36??? FSH min er jo 6.6, så de trodde jo at jeg hadde bra med egg. Har hatt en ørliten økning i hormonnivået, så de lar meg fortsette med stimulering til lørdag, selv om responsen er veldig liten selv etter 8 dager på høyeste dose. De har ikke engang tatt UL fordi blodprøvene var så dårlige. Fikk informasjon om eggdonasjon/adopsjon, så håpet for egen baby er tydeligvis minimalt... Det er ironisk å tenke på hvor hysterisk redd jeg var for å bli gravid i begynnelsen av 20 årene...
Coriander Skrevet 23. juni 2010 #1995 Skrevet 23. juni 2010 Var selv til UL på kontroll nr. 2 på mandag. Eggene hadde vokst litt, men var fremdeles for små med tanke på uttak. Skal fortsette på Menopur 450IE tom fredag, skal til ny ultralyd da... Krysser fingrene for at alle 3 egg har vokst seg store og fine, selv om jeg tviler... Men men, trenger jo bare ett for å bli gravid!!! Heier fram eggene dine slik at de vokser seg store og fine! :duskedame:
Phobaeticus Skrevet 24. juni 2010 #1996 Skrevet 24. juni 2010 Hei alle i ivf-klubben. I dag fikk jeg/vi endelig klarsignal fra Ullevål! Jeg er nå på syklus dag 1 og skal begynne med nedregulering fra syklusdag 21. Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i prosessen fremover, men forstår at det gjerne ca 3 uker med nedregulering og så ca 2 uker med oppstimulering før egguttak. Kjempespennende å endelig være i gang!
barnesangen Skrevet 24. juni 2010 #1997 Skrevet 24. juni 2010 Hei alle i ivf-klubben. I dag fikk jeg/vi endelig klarsignal fra Ullevål! Jeg er nå på syklus dag 1 og skal begynne med nedregulering fra syklusdag 21. Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i prosessen fremover, men forstår at det gjerne ca 3 uker med nedregulering og så ca 2 uker med oppstimulering før egguttak. Kjempespennende å endelig være i gang! Gratulrer så mye med å være i gang!!! Spennende tider du har foran deg. Lykke til:)
barnesangen Skrevet 24. juni 2010 #1998 Skrevet 24. juni 2010 HEi. 'I dag er dagen for IKM, og så langt er det lite tegn. JEg har fått TR dagen etter IKM før, men da har jeg hatt tydelige mens murringer. Det jeg kjenner er oppblåsthet, litt ømme pupper(kjennes ut som blåmerker). Ømme pupper har jeg normalt ikke lenger enn 2-3 dager før IKM. Kjenner litt ømhet i magen, men ikke i underlivet. har et lett press, men langt ifra det samme som ved TR. Jeg tar ingen glede på forskudd,til det har jeg opplevd for mange skuffelser, så jeg tenker at TR kun er forsinket. Tør ikke teste for evnt graviditet for tidlig heller. Noen som kan anbefale når det er sikrest å ta en evnt test? Jeg har de siste årene hatt en syklus på 28-29 dager . I dag er det dag 29......
Rockymor Skrevet 24. juni 2010 #1999 Skrevet 24. juni 2010 Jeg er visst også i tidlig overgangsalder... De gjorde en 'antral follicle count' og jeg hadde are 6 follikler, noe som er veldig dårlig (de ville ha minst 20) og tegn på at jeg ikke har flere egg igjen. Utrolig kjedelig, Coriander!!! :frown: Jeg aner ikke hva "antr...osv " er, selv fikk jeg det påvist av hormoner på ville veier og dårlig stimulering... Krysser fingrene for at du ikke trenger mer enn de 6 folliklene!! Fikk informasjon om eggdonasjon/adopsjon, så håpet for egen baby er tydeligvis minimalt... Det er ironisk å tenke på hvor hysterisk redd jeg var for å bli gravid i begynnelsen av 20 årene... Jeg fikk informasjon om eggdonasjon allerede på første UL...!!! Men til tross for at jeg har produsert få egg, så har de visstnok vært av topp kvalitet. Så det er ikke alltid kvantitet det står på!!! Vi satser på at vi stimulerer frem sjefs-egg nå!!! Kjenner til redselen fra begynnelsen av 20-årene om å bli gravid. Det er ironisk å tenke på alle pengene som har gått til p-piller og annen prevansjon, når jeg mest sannsynlig ikke kunne bli gravid! (Feiler andre ting i tillegg til tildlig overgangsalder.) Jaja, man lærer så lenge man lever. HEi. 'I dag er dagen for IKM, og så langt er det lite tegn. JEg har fått TR dagen etter IKM før, men da har jeg hatt tydelige mens murringer. Det jeg kjenner er oppblåsthet, litt ømme pupper(kjennes ut som blåmerker). Ømme pupper har jeg normalt ikke lenger enn 2-3 dager før IKM. Kjenner litt ømhet i magen, men ikke i underlivet. har et lett press, men langt ifra det samme som ved TR. Jeg tar ingen glede på forskudd,til det har jeg opplevd for mange skuffelser, så jeg tenker at TR kun er forsinket. Tør ikke teste for evnt graviditet for tidlig heller. Noen som kan anbefale når det er sikrest å ta en evnt test? Jeg har de siste årene hatt en syklus på 28-29 dager . I dag er det dag 29...... Har ingen gode råd til deg, ville bare si lykke til! Krysser fingrene for deg!
Coriander Skrevet 24. juni 2010 #2000 Skrevet 24. juni 2010 Vi satser på at vi stimulerer frem sjefs-egg nå!!! Har ikke helt gitt opp håpet. Tok meg en dag fri i dag, taklet ikke helt nyhetene samt å være lærer for nydelige førsteklassinger som bare vil kose og klemme. Har ligget pal i hele dag og ikke brukt energi på noe annet enn disse berømte folliklene. Og jeg innbiller meg at det hjelper! Har blitt skikkelig oppblåst og øm og måtte skifte til en løsere bukse. Satser på at det er sjefs-eggene som krever litt mer plass Håper bare klinikken gir meg nok droger for helga, hvis de avlyser dette forsøket kommer jeg til å bli arg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå