Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere hatt vondt i eggstokkområdet etter uttak og negativt utfall? Jeg vet at dette er helt individuelt og at det ikke finnes en fasit på det, men det kan være kjekt å høre andres erfaring. I morgen er det tre uker siden uttak og en siden jeg fikk mensen og jeg har fremdeles vondt ( heldigvis ikke hele tiden, men ofte nok til at det bekymrer meg)

Jeg har planer om å ringe sykehuset i morgen for å høre hva de har å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEi.

Jeg merket eggstokkområdet godt, særlig høyre side, et par mnd etterpå. Det kom og gikk. Jeg ringte sykehuset og spurte til slutt, og da sa det at det var normalt etter beh jeg hadde fått. Det ville bli borte-noe det også ble.har ikke merket noe til det senere.

Skrevet

Takk for svar og varm velkomst Belle og Cat74 :klemmer:

Skrevet

Hei.

Er det noen av dere her inne med mer enn 1 ivf bak seg som kan fortelle meg om det det er sånn at om du passerer 15.000 i forsøk så blir alt over tilbakebetalt?

vi passerte 15.ooo på første forsøk. Har søknad om tilbakebetaling hos helfo. Vi skal i gang med forsøk 2 etter sommeren. kan jeg fortsette å plusse på de 15.ooo(altså få tilbake alt) eller begynner det på nytt ved hvert forsøk? Har hørt at vi får rabatt etterhvert fordi vi går over grensen på egenadel....

takknemlig for svar:)

Skrevet

Vi oversteg ikke, men har bare hatt et forsøk og et frys... men innbiller meg at det er sånn at når man har oversteget 15000 så får man resten tilbake ja... om man søker... men kan være greit å forhøre seg med NAV... om man får svar da, er jo ikke alltid lett å få et ordentlig svar av de. Har du husket på penger for reiseveien også? Vi fikk tilbake nesten 4000 der på noen få turer :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det noen av dere her inne med mer enn 1 ivf bak seg som kan fortelle meg om det det er sånn at om du passerer 15.000 i forsøk så blir alt over tilbakebetalt?

vi passerte 15.ooo på første forsøk. Har søknad om tilbakebetaling hos helfo. Vi skal i gang med forsøk 2 etter sommeren. kan jeg fortsette å plusse på de 15.ooo(altså få tilbake alt) eller begynner det på nytt ved hvert forsøk? Har hørt at vi får rabatt etterhvert fordi vi går over grensen på egenadel....

er ikke 100% sikker, men det jeg husker er at vi samlet alle papirene og kvitteringene fra forsøk #2 og sendte dem. Helfo brukte lang tid til å behandle saken, og vi måtte ringe og mase mye. Fikk ikke noe rabatt, men ved forsøk #3 fikk vi tilbake hver eneste krone vi hadde brukt.

Jeg synes det er best å ringe og spørresaksbehandleren.

Skrevet

Vi oversteg ikke, men har bare hatt et forsøk og et frys... men innbiller meg at det er sånn at når man har oversteget 15000 så får man resten tilbake ja... om man søker... men kan være greit å forhøre seg med NAV... om man får svar da, er jo ikke alltid lett å få et ordentlig svar av de. Har du husket på penger for reiseveien også? Vi fikk tilbake nesten 4000 der på noen få turer :)

har lagt ved utgifter til reise, men det er ikke så langt da. Men vi prøver å få så mye som mulig;)

Skrevet

Hei.

Heia!

Ja, du får tilbake alt som overstiger 15.000. Reiseomkostninger kommer ved siden av og er uavhengig av hvor mye du har brukt på medisiner. Husk å sende inn før det har gått 6mnd, ellers får man visst ikke tilbake...

Vi har tilsammen brukt 27.800 og vi har fått tilbake 12.800kr. Vi sendte inn alle kvitteringer fra kjøp fra start (etter hvert forsøk) og alt ble tilbakebetalt. :) Det tok ca 6 uker første gangen, men andre gangen kom det etter 14 dager.

Jeg har hatt 2 runder, men 3 innsettinger.

SøsterLiten

Skrevet

Jeg hadde uttak i dag. Kun to egg :grine: . I morgen skal jeg få svar på om noen av de har blitt befruktet. Jeg prøver å være optimistisk, men klarer ikke helt. Hadde iallfall håpet på dobbelt så mange... Det hadde vært veldig fint og fått svar fra andre også som kun har hatt to egg, så jeg kan få en viss formening om hvordan utfallet har blitt for dere. Altså en slags statistikk :unsure:

Skrevet

Krysser fingrene for eggene dine Nuffen :hug:

Skrevet
:klemmer: Satser på to superegg!! Lykke til :)
Skrevet

Jeg hadde uttak i dag. Kun to egg :grine: . I morgen skal jeg få svar på om noen av de har blitt befruktet. Jeg prøver å være optimistisk, men klarer ikke helt. Hadde iallfall håpet på dobbelt så mange... Det hadde vært veldig fint og fått svar fra andre også som kun har hatt to egg, så jeg kan få en viss formening om hvordan utfallet har blitt for dere. Altså en slags statistikk :unsure:

Vet ikke om det er noe trøst... men jeg fikk ut bare 3 og kun to som ble befruktet, men vi klarte det for det :) Så selv om man har mange eller få så går det som regel bra. :)

:hug: har tro på gullegg!!

Skrevet

Tusen takk til dere som har kommet med oppmuntrende svar på innlegget mitt! Begge eggene ble befruktet, så nå er det bare velstand her :klem: . Innsetting i morgen :happy: Godt å ha dette forumet for å dele gleder og bekymringer!

Skrevet

Så utrolig bra Nuffen :) Heier videre på eggene dine :duskedame:

Skrevet
:duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: Lykke til i morra Nuffen :)
Skrevet

Ville bare innom for å ønske dere alle her inne lykke til med forsøk og sende ut siste rest av gravidstøv. Unner dere så veldig at dere skal klare å bli gravide snart, dere hadde virkelig fortjent det.

For de som ikke vet ble jeg gravid med ICSI i September i fjor og venter en prins i disse dager. Terminen var den 2.Juni, men ser ut til at prinsen trives veldig godt der inne i magen.

Jeg heier på dere og sender masse gravidstøv deres vei! :duskedame::duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Skrevet

Koselig at du er innom IrmaAdele :) Tenk at snart får dere en ny sjef i hus :rødme:

Nuffen, hvordan har det gått hos deg i dag da? Krysser fingrene :pls:

Skrevet

Pusilus: takk som spør :klemmer: . Jeg fikk satt inn to egg i dag og er hoppende glad :danse::danser: . Ble med ett mye mer optimistisk!

Skrevet

Pusilus: takk som spør :klemmer: . Jeg fikk satt inn to egg i dag og er hoppende glad :danse::danser: . Ble med ett mye mer optimistisk!

Herrrrrrrrlig :bolledeig: Krysser fingrene for deg og håper på gode nyheter om er par uker :jepp:

Ønsker deg en fantastisk helg som ruger.

Skrevet

I morgen starter jeg atter en gang på sprøytene. (450IE menopur, dvs 6+2...) Siden jeg i tillegg denne gangen skal gå på albyl-E og prednisolon, er jeg for første gang optimistisk! :jepp: Har vært positiv alle de 4 gangene jeg har satt inn egg, men nå er jeg OPTIMITISK!!! :ler: Lykke til til meg og lykke til til alle dere andre også!!!

(Må bare få det ut før hormonene og trettheten overtar... :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...