Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei Pusilus! Gratulerer med tilbakesatt egg og pågående ruging. Jeg er også ruger

siden sist onsdag. Har gått greit egentlig- har hatt litt vondt i eggstokkene men ellers ok. Har vært litt plaget med treg mage og nå kommer det kviser både her og der.. knurr.

Når skal du teste? Jeg hører til Ullevål og de sier vi ikke skal teste før om

3 uker? jøye meg-- lenge å vente :sukk:

3 uker? Det var da merkelig. :klø: Man setter jo inn rundt 14 dager før forventet mens. Eller?

---

Nå er jeg også snart ruger forresten. Uttak i morgen, innsetting på fredag. :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Pusilus! Gratulerer med tilbakesatt egg og pågående ruging. Jeg er også ruger

siden sist onsdag. Har gått greit egentlig- har hatt litt vondt i eggstokkene men ellers ok. Har vært litt plaget med treg mage og nå kommer det kviser både her og der.. knurr.

Jeg hører til Tromsø og testet på dag 18 eller 19, husker ikke helt... Men du kan jo ta hjemmetest etter 14 dager :) så blir ikke ventetiden så lang. Men husk at selv om du tester negativt kan du være gravid.

Skrevet

Tenk nå ruger vi på syvende dagen begge to :hjerte:

Har også vært plaget med treg mage, og småkviser som popper opp over alt. Puppene er øm også..

Det blir testing her onsdag 26, det var i allefall det som stod i skrivet. Jeg synes det er litt skummelt jeg da, at jeg faktisk må ta en test :sjenert:

Det var da lenge å vente i tre uker, vet du hvorfor de vil du skal vente så lenge?

Skrevet

Tenk nå ruger vi på syvende dagen begge to :hjerte:

Har også vært plaget med treg mage, og småkviser som popper opp over alt. Puppene er øm også..

Det blir testing her onsdag 26, det var i allefall det som stod i skrivet. Jeg synes det er litt skummelt jeg da, at jeg faktisk må ta en test :sjenert:

Det var da lenge å vente i tre uker, vet du hvorfor de vil du skal vente så lenge?

Hei igjen!

De sa vi skulle vente i 3 uker etter innsetting, mest for å unngå feilsvar på prøvene tenker jeg, eller at man har en kjemisk graviditet. Jeg vet at riksen tester med blodprøve på rugedag 12 Tror nok det blir testing på meg på onsdag også.

Inkasikin: På Ullevål så skal jeg bare ringe inn om testen er postiv etter 3 uker, de tilbyr ikke noe testing der. Testet du

på sykehuset? Syns den prosedyren de har er litt rar. Det beste er jo å sjekke HCG etter et visst antall dager vil jeg si.

Belle: masse lykke til! Håper eggene er flinke og deler seg som de skal. Det blir spennende å følge prosessen!

Da er det snart tid for Crinone igjen, og så smøre seg med

litt mer tålmodighet.. fortsatt 6 dager til test :Gjesp:

Skrevet

Jeg bor langt unna Tromsø så fikk med henvisning for å ta blodprøve på mitt lokale sykehus, så ringte jeg til Tromsø dagen etter for å få svar på hcg. Hcg prøven skulle også tas om jeg fikk blødning for å være sikker på at det ikke sitter rester igjen.

Skrevet

Det blir ikke noe testing på meg på onsdag, mensen kom i dag.

Jeg skal ringe fertilitetsseksjonen i morgen for veien videre til fryseforsøk.

Skrevet

Det var utrolig leit å høre pusilus.

Trøsteklem :klem:

Skrevet

Det var dumt:( Håper det ikke er lenge til neste runde.

Skrevet (endret)

Det var utrolig leit å høre pusilus.

Trøsteklem :klem:

Det var dumt:( Håper det ikke er lenge til neste runde.

Takk jenter :klemmer:

Det blir medisinstart for frys i august :) Nå er det først sommer og kvalitetstid med kjæresten :hjerte:

Endret av pusilus
Skrevet

Takk jenter :klemmer:

Det blir medisinstart for frys i august :) Nå er det først sommer og kvalitetstid med kjæresten :hjerte:

Da ble det negativ test og mensen på meg i dag og.

Får ringe Ullevål i morgen og høre hva som skjer framover.

Skrevet

Da ble det negativ test og mensen på meg i dag og.

Får ringe Ullevål i morgen og høre hva som skjer framover.

:sur: Så utrolig kjedelig Cat :kose: Har dere egg på frys, eller må dere igang med full prosedyre igjen?

Skrevet

:sur: Så utrolig kjedelig Cat :kose: Har dere egg på frys, eller må dere igang med full prosedyre igjen?

Takk. Vi har ingen på frys, så da må det 2 nye mnd til med

sniffing, stikking og sprøyting :dåne:

Tenk alt vi må gjennom, og folk som absolutt ikke vil ha barn eller de som ikke burde få barn har ikke noen problemer.. knurr.

litt oppgitt her i dag kjenner jeg :vetikke:

Skrevet

Tenk alt vi må gjennom, og folk som absolutt ikke vil ha barn eller de som ikke burde få barn har ikke noen problemer.. knurr.

:hug: Det er absolutt ikke alle dager som er like lette nei.

Krysser fingrene for dere på neste forsøk.

Skrevet

Føler med deg. har selv vært igjennom 1 IVF og 2 tin forsøk siden august i fjor uten å lykkes. har kjent godt på følelsen din. Grunnet bl.a sommerstengt på Riksen, blir det intet nytt ivf før etter sommeren. Vi prøver likevel med naturmetoden, men denne perioden gikk det ikke. Syn vi har gjort et helhjertet forsøk med sengekos hver annen dag fra dag 12-26 i syklus, men det gikk altså ikke denne gangen. så da får vi se resten av sommeren ;) har uansett plass på Riksen i august, så vi håper at andre IVF forsøk gir bedre resultater.

Trøsteklem til deg

Skrevet

Hei,

Veldig dumt at det ikke gikk denne gangen:( skjønner godt du er oppgitt. Har hatt alle de samme tankene selv. men som barnesang sier, er det bare å fortsette å prøve den naturlige metoden i mellom tiden. Mirakler skjer. Det skjedde oss. Etter å ha prøvd i ett år nå, klaffet det plutselig en mnd jeg ikke hadde troen i det hele tatt. Hadde fått time for IVF, så gikk egentlig bare å ventet på det, hadde slått fra meg at vi skulle klare det. Man vet aldri, en gang går det kanskje...Masse lykke til!!!!

Skrevet

Hei,

Veldig dumt at det ikke gikk denne gangen:( skjønner godt du er oppgitt. Har hatt alle de samme tankene selv. men som barnesang sier, er det bare å fortsette å prøve den naturlige metoden i mellom tiden. Mirakler skjer. Det skjedde oss. Etter å ha prøvd i ett år nå, klaffet det plutselig en mnd jeg ikke hadde troen i det hele tatt. Hadde fått time for IVF, så gikk egentlig bare å ventet på det, hadde slått fra meg at vi skulle klare det. Man vet aldri, en gang går det kanskje...Masse lykke til!!!!

Så bra at det gikk!!! hurra! Man må aldri gi opp - har funnet mange historier her inne på at det faktisk kan gå. Vi får bruke sommeren til å "trene på egenhånd", reise på ferie og drikke litt god vin! Tusen takk for lykkeønskninger. God sommer :sol:

Skrevet

Føler med deg. har selv vært igjennom 1 IVF og 2 tin forsøk siden august i fjor uten å lykkes. har kjent godt på følelsen din. Grunnet bl.a sommerstengt på Riksen, blir det intet nytt ivf før etter sommeren. Vi prøver likevel med naturmetoden, men denne perioden gikk det ikke. Syn vi har gjort et helhjertet forsøk med sengekos hver annen dag fra dag 12-26 i syklus, men det gikk altså ikke denne gangen. så da får vi se resten av sommeren ;) har uansett plass på Riksen i august, så vi håper at andre IVF forsøk gir bedre resultater.

Trøsteklem til deg

Takk for klem barnesangen! Det hadde vært fint om vi kunne ordne det hjemme på privaten.-) Skal ringe Ullevål etterpå, så hvis vi ikke får det til hjemme, så blir det vel rundt juli/august for et nytt forsøk her også. Sender dere masse lykkeønskninger så lenge og en riktig god sommer!

Skrevet

En ny prøverørsprøver melder sin ankomst, håper det er plass til en til her...

Begynner på nedregulering i dag, gruer meg som en tulling til alle bivirkningene, det gjør forsåvidt kjære også :fnise:

Jeg lurer litt på hva dere har gjort med trening. Er det greit å trene som normalt når man holder på med prøverør? Nå er ikke jeg på noen måte en treningsfrik, men helgene brukes ofte til krevende fjellturer og jeg lurer på om jeg kan fortsette med det, i hvertfall under nedreguleringen. Regner med at jeg kommer til å ha vonde eggstokker under stimuleringen, så regner ikke med å bevege meg så mye da. Men har lyst til å være så aktiv som mulig fram til da.

Hva gjør dere med trening?

Skrevet

Hei Coriander. Her er det alltid plass vet du. :fnise:

Ang. trening så trener jeg som normalt helt frem til uttak. Man kjenner det godt i eggstokkene ja, men for min del har det aldri vært så vondt at jeg ikke har klart å bevege meg. Jeg pleier som regel å vente en ukes tid etter innsetting før jeg trener igjen. Det kommer jo helt an på hvordan man føler seg etter uttak også selvsagt.

Skrevet

En ny prøverørsprøver melder sin ankomst, håper det er plass til en til her...

Begynner på nedregulering i dag, gruer meg som en tulling til alle bivirkningene, det gjør forsåvidt kjære også :fnise:

Jeg lurer litt på hva dere har gjort med trening. Er det greit å trene som normalt når man holder på med prøverør? Nå er ikke jeg på noen måte en treningsfrik, men helgene brukes ofte til krevende fjellturer og jeg lurer på om jeg kan fortsette med det, i hvertfall under nedreguleringen. Regner med at jeg kommer til å ha vonde eggstokker under stimuleringen, så regner ikke med å bevege meg så mye da. Men har lyst til å være så aktiv som mulig fram til da.

Hei og velkommen! Jeg løp 4 ganger i uken, fram til 2 dager før jeg satt eggløsningssprøyten, de siste dagene var venstre eggstokk vond, og da var ikke løping noe særlig. Har alle dager, unntatt egguthentingen, gått lange turer på 1 -2 timer om dagen uten problem, men kuttet løpingen.

Lykke til!

Hva gjør dere med trening?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...