Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

HEi. 'I dag er dagen for IKM, og så langt er det lite tegn. JEg har fått TR dagen etter IKM før, men da har jeg hatt tydelige mens murringer. Det jeg kjenner er oppblåsthet, litt ømme pupper(kjennes ut som blåmerker). Ømme pupper har jeg normalt ikke lenger enn 2-3 dager før IKM. Kjenner litt ømhet i magen, men ikke i underlivet. har et lett press, men langt ifra det samme som ved TR. Jeg tar ingen glede på forskudd,til det har jeg opplevd for mange skuffelser, så jeg tenker at TR kun er forsinket. Tør ikke teste for evnt graviditet for tidlig heller.

Dette høres spennende ut! Du kan vel trygt teste i dag...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testet i stad, den var klar neg:( så da er det bare å vente å¨TR (argh). har bestemt me gfor å teste å¨mandag om TR ikke dukker opp.

Skrevet

Fikk informasjon om eggdonasjon/adopsjon, så håpet for egen baby er tydeligvis minimalt... :sjenert:

Fikk du informasjon om eggdonasjon ved et norsk sykehus? Er overrasket og imponert - flott at de informerer om en behandling som kan være et bra alternativ, selvom den ikke er lovlig i Norge. Kan tyde på at de norske legene egentlig gjerne vil ha tilbudt det her og er positive til eggdonasjon, det bare er bioteknologinemda som ikke henger helt med.

Ved siste besøk på RH fortalte jeg legen akkurat hva jeg synes om at sæddonasjon er helt ok, mens eggdonasjon er fy-fy, makan til diskriminering! :kjefte: Legen var i grunn enig med meg han da...

Skrevet

Fikk du informasjon om eggdonasjon ved et norsk sykehus? Er overrasket og imponert - flott at de informerer om en behandling som kan være et bra alternativ, selvom den ikke er lovlig i Norge. Kan tyde på at de norske legene egentlig gjerne vil ha tilbudt det her og er positive til eggdonasjon, det bare er bioteknologinemda som ikke henger helt med.

Ved siste besøk på RH fortalte jeg legen akkurat hva jeg synes om at sæddonasjon er helt ok, mens eggdonasjon er fy-fy, makan til diskriminering! :kjefte: Legen var i grunn enig med meg han da...

Jeg bor i Edinburgh og får behandling her, så det var nok ikke i Norge dessverre. Helt enig med deg, det er hårreisende at sæddonasjon er greit men ikke eggdonasjon. Hvorfor ikke det liksom??? Tror ikke akkurat at det er en enkel vei å ta her i UK heller, har ikke helt orket å sette meg inn i det ennå.

Skrevet

Var på UL i dag og der var det to perfekte follikler på den ene siden. Den andre eggstokken lå lettere henslengt uten noe som helst tegn på liv, lurer virkelig på hva som er galt med den...

Uansett, to follikler er for lite til at de fortsetter med ivf, så nå er det inseminering som er målet. Skal insemineres på mandag, føler meg litt som en ku her :fnise:

Er jo litt skuffet over at det ikke blir ivf, men samtidig glad for at de ikke bare kaster bort de to fine folliklene som det har vært så vanskelig å få fram.

De nevnte at de ville bruke kort protokoll neste gang, så det virker jo som om jeg ikke er helt avskrevet.

En god helg til alle!

Skrevet (endret)

Fikk du informasjon om eggdonasjon ved et norsk sykehus?

Jepp, det gjorde jeg. Første gang fikk jeg tips av GYN om pålitelige eggdonasjon-sykehus i utlandet. Fikk med meg forskjellige nettadr. å sjekke ut hjemme!

I tillegg anbefalte legen ved sykehuset oss forskjellige sykehus i utlandet som h*n samarbeidet med. Tror det fleste leger er oppgitt over at eggdonasjon ikke er lov i Norge, men de har vel ikke så mye de skulle sagt... :angry::regler:

Var på UL i dag og der var det to perfekte follikler på den ene siden. Den andre eggstokken lå lettere henslengt uten noe som helst tegn på liv, lurer virkelig på hva som er galt med den...

Uansett, to follikler er for lite til at de fortsetter med ivf, så nå er det inseminering som er målet. Skal insemineres på mandag, føler meg litt som en ku her :fnise:

En god helg til alle!

MØØØØØØØØØØØØØ......

Kjedelig at det ikke ble mer enn to follikler, men MYE bedre enn ingen! :enig::klem:

Her hos oss er undrenes tid ikke over. Var på UL for 3.kontroll i går. Forrige torsdag var det 1 pitteliten follikkel, mandag var det en liten follikkel og 2 pittesmå, i går derimot..... 8 flotte follikler!!!!!! :hakeslepp::overrasket: Ikke aner jeg hvar som har skjedd, men spørs om det ikke kan være at jeg har blitt stimulert dobbelt så lenge som tidligere?? Er litt hormonell for tiden, så det ble noen tårer i øyekroken hos GYN!! :grine::bolledeig: Gledestårer, en sjelden vare! (Til og med v. eggstokk som alltid har vist seg handlingslammet, har produsert 4 follikler!)

Skal til uttak på tirsdag og nå krysser vi fingrene for ar det er egg i folliklene og at de blir befruktet! :tommelopp::tommel:

Får bruke dagene frem til da, med å gjøre det jeg har gjort til nå.... :veslejenta:

God helg alle sammen og krysser fingrene for deg , Coriander! :hug:

Endret av Rockymor
Skrevet

Jepp, det gjorde jeg. Første gang fikk jeg tips av GYN om pålitelige eggdonasjon-sykehus i utlandet. Fikk med meg forskjellige nettadr. å sjekke ut hjemme!

I tillegg anbefalte legen ved sykehuset oss forskjellige sykehus i utlandet som h*n samarbeidet med. Tror det fleste leger er oppgitt over at eggdonasjon ikke er lov i Norge, men de har vel ikke så mye de skulle sagt... :angry::regler:

MØØØØØØØØØØØØØ......

Kjedelig at det ikke ble mer enn to follikler, men MYE bedre enn ingen! :enig::klem:

Her hos oss er undrenes tid ikke over. Var på UL for 3.kontroll i går. Forrige torsdag var det 1 pitteliten follikkel, mandag var det en liten follikkel og 2 pittesmå, i går derimot..... 8 flotte follikler!!!!!! :hakeslepp::overrasket: Ikke aner jeg hvar som har skjedd, men spørs om det ikke kan være at jeg har blitt stimulert dobbelt så lenge som tidligere?? Er litt hormonell for tiden, så det ble noen tårer i øyekroken hos GYN!! :grine::bolledeig: Gledestårer, en sjelden vare! (Til og med v. eggstokk som alltid har vist seg handlingslammet, har produsert 4 follikler!)

Skal til uttak på tirsdag og nå krysser vi fingrene for ar det er egg i folliklene og at de blir befruktet! :tommelopp::tommel:

Får bruke dagene frem til da, med å gjøre det jeg har gjort til nå.... :veslejenta:

God helg alle sammen og krysser fingrene for deg , Coriander! :hug:

Så spennende Rockymor og Coriander :hoppe: :hoppe:

Krysser virkelig alt (til og med bena) å håper vi kan få gledelige nyheter fra dere snart :pls:

Skrevet

Her hos oss er undrenes tid ikke over. Var på UL for 3.kontroll i går. Forrige torsdag var det 1 pitteliten follikkel, mandag var det en liten follikkel og 2 pittesmå, i går derimot..... 8 flotte follikler!!!!!! :hakeslepp::overrasket:

Det er jo helt fantastiske nyheter!!! 8 stk :danse: :danse: :danse: Kan tenke meg du er fornøyd nå. Og jeg kjenner det på meg at det er fine, sterke egg i dem også :Nikke:

Jeg har nettopp vært på sykehuset og hentet Ovitrelle og skrevet under på papirer om inseminasjon. Ble litt trist da sykepleieren sa at legene egentlig ikke ville gi meg inseminasjon heller, men at hun hadde insistert. Så nå er jeg kjempebekymret for at de ikke vil la meg forsøke kort protokoll... :sjenert:

I dag har jeg vurdert å reise hjem til Norge og gjøre det privat. Er ikke så rasjonell i dag, men er i det humøret at jeg tror alt er så mye bedre hjemme. Kanskje eggene mine ikke liker den skotske lufta?

Du får ruge i vei Rockymor, jeg skal sende masse vokse/modningsvibber over Nordsjøen :kghjerte:

Skrevet

Coriander, godt å høre at det i det blir inseminasjon da de ikke ville fortsette med IVF. Krysser alt jeg har for at dette funker :klemmer:

Rockymor, for noen gode nyheter :tommelopp: Lykke til videre i prosessen, krysser fingrene for deg også :klemmer:

Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger Ebitt og Pusilus :klemmer:

Nå er eggmodningssprøyta satt, så nå kan bare mandagen komme. Har overhodet ingen forhåpninger til inseminasjonen, sikkert like greit.

Har brukt kvelden på å undersøke adopsjon og donoregg, 3 års ventetid på begge :haar: :haar:

Dumme meg sjekket også priser på utenlandsadopsjon, det var

ca 200 000 kr for adopsjon fra Kina... :overrasket: Koster det det hjemme i Norge også? Må visst begynne å mate sparegrisen litt oftere...

Skrevet

Det er nok de samme prisene her også ja. Jeg har et vennepar som regner med å bruke 250 000, da er hentereise og hotellopphold på to uker iregnet.

Skrevet

Det er nok de samme prisene her også ja. Jeg har et vennepar som regner med å bruke 250 000, da er hentereise og hotellopphold på to uker iregnet.

Det kommer vel litt ann på landet man skal adoptere fra, men trodde snittet lå på ca 150 000kr, medregnet reise! I allefall i følge norske adopsjonssider....

Og man får litt penger tilbake av den norske stat, er det ikke så?

Skrevet

TR kom for fullt på fredag kveld, så da blir det nytt IVF forsøk på oss etter sommeren.

Jeg hadde virkelig håpet at TR ikke skulle dukke opp denne gangen, og den kom 1 dag for sent, men sånn er da kroppen. Får tenke framover i stedet for bakover.

Fortsatt god helg, og lykke til for alle med uttak/innsetting/inseminering og rugere i tiden framover;)

Skrevet

Her hos oss er undrenes tid ikke over. Var på UL for 3.kontroll i går. Forrige torsdag var det 1 pitteliten follikkel, mandag var det en liten follikkel og 2 pittesmå, i går derimot..... 8 flotte follikler!!!!!! Skal til uttak på tirsdag og nå krysser vi fingrene for ar det er egg i folliklene og at de blir befruktet! :tommelopp::tommel:

GRRRRRR...... :kjefte::kjefte::kjefte: Var til uttak i dag og trodde jeg hadde 8 follikler som bare godjorde seg... Legen på sykehuset fant greit høyre eggstokk, men kun 2 follikler. Måtte kle på meg og ut og gå og hoppe i 5 min, siden han ikke fant venstre eggstokk... Etter 5 min med hopp og sprett, var det inn å kle av seg og legge seg ned igjen. Nå var v.eggstokk såvidt synlig, med 1 knøttliten follikkel!!! :frustrert::sur: Inn med sprøyta og rotet litt, fikk ut ett normalt egg og ett lite. Jippi... :sur:

I tillegg var det en veldig ung lege som var ganske så hardhendt. Tidligere har jeg bare småblødd noen dråper, nå rant det og det fremdeles kommer litt enda, 7 timer senere!

Denne legen mente da at jeg muligens hadde gått FOR LENGE på hormoner og at folliklene hadde trukket seg tilbake!!! F@1s dritt, brukt 24 500kr på medisiner og så ble det ødelagt fordi jeg gikk for lenge....!!! :fy_fy:

Jaja, nå er det bare å krysse fingrene for at de 2 som kom ut, blir befruktet og brukendes!! Kjenner jeg er litt oppgitt! :frown:

Skrevet

GRRRRRR...... :kjefte::kjefte::kjefte: Var til uttak i dag og trodde jeg hadde 8 follikler som bare godjorde seg... Legen på sykehuset fant greit høyre eggstokk, men kun 2 follikler. Måtte kle på meg og ut og gå og hoppe i 5 min, siden han ikke fant venstre eggstokk... Etter 5 min med hopp og sprett, var det inn å kle av seg og legge seg ned igjen. Nå var v.eggstokk såvidt synlig, med 1 knøttliten follikkel!!! :frustrert::sur: Inn med sprøyta og rotet litt, fikk ut ett normalt egg og ett lite. Jippi... :sur:

I tillegg var det en veldig ung lege som var ganske så hardhendt. Tidligere har jeg bare småblødd noen dråper, nå rant det og det fremdeles kommer litt enda, 7 timer senere!

Denne legen mente da at jeg muligens hadde gått FOR LENGE på hormoner og at folliklene hadde trukket seg tilbake!!! F@1s dritt, brukt 24 500kr på medisiner og så ble det ødelagt fordi jeg gikk for lenge....!!! :fy_fy:

Jaja, nå er det bare å krysse fingrene for at de 2 som kom ut, blir befruktet og brukendes!! Kjenner jeg er litt oppgitt! :frown:

Neeeei!!! Det var jo ikke sånn det skulle gå...Skjønner at du er oppgitt nå. Egghøsting er vel ikke noe særlig uansett, men dette hørtes ikke ut til å være en veldig grei opplevelse med hardhendt lege og hopping. Håper blødningen har gitt seg nå. Og selfølgelig så håper jeg mest av alt at eggene dine går hen og befruktes, deler seg fint og blir til et vakkert resultat. :gravid:

Skal tenke hardt på eggene dine.

Skrevet

Neeeei!!! Det var jo ikke sånn det skulle gå...Skjønner at du er oppgitt nå. Egghøsting er vel ikke noe særlig uansett, men dette hørtes ikke ut til å være en veldig grei opplevelse med hardhendt lege og hopping. Håper blødningen har gitt seg nå. Og selfølgelig så håper jeg mest av alt at eggene dine går hen og befruktes, deler seg fint og blir til et vakkert resultat. :gravid:

Skal tenke hardt på eggene dine.

Egghøsting har i grunnen ikke vært så ille. Har ekstreme mens-smerter hver mnd og de er verre. :roll: Men i dag var det direkte vondt til tider! Til og med sambo reagerte på at h*n virket hardhendt... :riste:

Blør litt enda og regner ikke med det gir seg før i morgen en gang... (Begynte faktisk å blø før legen i det hele tatt stakk meg med "egg-opptrekkskanylen" - såpass hardhendt UL...! :slår: )

Hvordan går det forresten med den skotske kua, optimistisk for fremtidig kalving? Krysser fingrene for deg! :wink::hug:

Skrevet

Hehe, den skotske kua, den var morsom :skratte: Vet ikke hvordan prognosene er for fremtidig kalving men er i hvertfall inseminert etter alle kunstens regler.

Tusen takk for PM forresten, skal ta en kikk på de linkene nå.

Har fått meg en dagbok nå, du er velkommen til å ta en titt.

Skrevet

Hvordan går det med eggene dine Rockymor, oppfører de seg pent?

Skrevet

Hvordan går det med eggene dine Rockymor, oppfører de seg pent?

Dessverre, Coriander. Har ikke gått som vi håpet. Ene egget var kun ett tomt skall, det andre var ikke blitt befruktet. :sjenert: De skulle ringe i morgentidlig om det var noen vits i å reise alle milene inn til Porsgrunn, men de hadde ikke gitt opp håpet helt. Tør ikke å være for optimistisk nå, kjenner jeg! :riste::tristbla:

Men det er jo en av risikoene ved IVF, det er ikke alle det lykkes for! Har tenkt å spørre legene om de tror det er noen vits i at vi forsøker enda en gang, for mener de det er håp, så gir vi ikke opp!!! :Nikke:

Det ble over 40 000kr som ikke ga ønskede resultater, men det visste vi jo på forhånd. Så er der håp, så er det bare å sette igang å spare igjen!! :jepp:

Skrevet

Så trist Rockymor...Men jeg må bare si at jeg er imponert over styrken din og at du fremdeles er ved godt mot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...