Coriander Skrevet 9. juli 2010 #2041 Skrevet 9. juli 2010 Og når jeg først er her inne, er det noen som vet hvor lang tid det tar for kroppen å normalisere seg etter ivf? Vet jo at alle er forskjellige, men lurer allikevel. Skal gå på progesteron til neste uke etter inseminasjon og regner med at mensen kommer ganske fort etter det. Men hva med egen, naturlig syklus, tar det lang tid for den er normal igjen?
pusilus Skrevet 9. juli 2010 #2042 Skrevet 9. juli 2010 Coriander, første syklusen min etter negativ IVF var et par dager lenger enn hva de var før forsøkt. Nå venter jeg spent for å se om jeg fortsetter med lengre sykluser enn vanlig.
barnesangen Skrevet 11. juli 2010 #2043 Skrevet 11. juli 2010 Heisann. Jeg har spraystart på torsdag til uka. I går(dag 16 etter siste mens) fikk jeg mensubehag og lyserosa farge på dopapiret. Det gav seg utover kvelden. I dag har jeg trykk i undelivet, men det kommer ingenting. Har aldrig opplevd noe sånt i syklusen før. Lurer på å ringe sykehuset til uka. Er det farlig å begynne på spray tro? Hva kan den lyserosa fargen indikere? Må si jeg fikk litt å tenke på igår Noen som vet om noen likende? Fortsatt god søndag B
Prada Skrevet 12. juli 2010 #2044 Skrevet 12. juli 2010 Heisann. Jeg har spraystart på torsdag til uka. I går(dag 16 etter siste mens) fikk jeg mensubehag og lyserosa farge på dopapiret. Det gav seg utover kvelden. I dag har jeg trykk i undelivet, men det kommer ingenting. Har aldrig opplevd noe sånt i syklusen før. Lurer på å ringe sykehuset til uka. Er det farlig å begynne på spray tro? Hva kan den lyserosa fargen indikere? Må si jeg fikk litt å tenke på igår Noen som vet om noen likende? Fortsatt god søndag B Jeg hadde festeblødning på dag 16, bittelitt rosa utflod. Men jeg har vel hatt tilsvarende uten å være gravid også. Tror jeg hadde hørt med sykehuset. Mulig du kan begynne på spray, og teste om 2 uker
barnesangen Skrevet 13. juli 2010 #2045 Skrevet 13. juli 2010 Heisann. Jeg har spraystart på torsdag til uka. I går(dag 16 etter siste mens) fikk jeg mensubehag og lyserosa farge på dopapiret. Det gav seg utover kvelden. I dag har jeg trykk i undelivet, men det kommer ingenting. Har aldrig opplevd noe sånt i syklusen før. Lurer på å ringe sykehuset til uka. Er det farlig å begynne på spray tro? Hva kan den lyserosa fargen indikere? Må si jeg fikk litt å tenke på igår Noen som vet om noen likende? Fortsatt god søndag B Ringte sykehuset i dag. De sa det ikke var farlig å begynne på spray. Det var heller ikke uvanlig at slimhinnen i livmoren ble litt svakere ved hormonbehandling. Jeg følger opplegget som oppsatt. Får jeg ikke TR innen 3 dager før dato for sprøytestart, kontakter jeg de. Når det gjelder kondombruk ved samleie, fikk jeg vite at det var "påbudt" etter at EL-sprøyta er satt. fram til da er det valgfritt.....så hvis flere enn meg lurte på det, så er det svaret jeg fikk fra mitt sykehus:) B
Phobaeticus Skrevet 13. juli 2010 #2046 Skrevet 13. juli 2010 Hei alle ivf-ere I dag kom det brev til meg fra Ullevål med resept på Synarela. Hadde jo begynt å tvile på om jeg kom til å høre fra de i sommer, men det kom jo akkurat i tide for skal starte på sprayen i morgen. Vi har hatt ubeskyttet men jeg har ikke tenkt å si noe til Ullevål (enda de skrev "unngå ubeskyttet samleie de forutgående 3 ukene...") for tviler jo sterkt på om jeg kan være gravid nå. Regner med TR kommer rundt dag 30 som vanlig. Hvis ikke så får jeg vel evt. ta en graviditetstest før videre spraying... Siden du, Barnesang, fikk det svaret så henger jeg meg på der, samt at jeg har lest på nett om andre som har starta på sprayen og etterpå oppdaget at de har blitt/vært gravid, og da har de bare sluttet på sprayen og ingen skade skjedd.
Rockymor Skrevet 14. juli 2010 #2048 Skrevet 14. juli 2010 Hvordan går det med rugingen Rockymor? Tok test i morges 15 DPO, og den var negativ dessverre. Er ikke sjokkert for jeg har hatt dårlig magefølelse de siste dagene, og den pleier som regel å stemme.... Vi avbryter ferieplanene våre og reiser nå hjem for å spare til nytt forsøk! Er jo en risiko man er klar over, men hadde håpet at 5 innsettinger skulle være nok!!! Hvordan går det med deg da; Coriander? Har TR holdt seg borte siden insemineringen? Krysser fingrene for deg!!
Coriander Skrevet 14. juli 2010 #2049 Skrevet 14. juli 2010 Det var trist Rockymor Gikk ikke veien her heller dessverre, til tross for iherdig ruging. Huff altså, det må vel gå vår vei en gang også??? Klinikken vil kanskje prøve kort protokoll på meg, kjenner du til den? Her får du et par klemmer til :klemmer:
barnesangen Skrevet 14. juli 2010 #2050 Skrevet 14. juli 2010 Mange god trøsteklemmer til Coriander og Rockymor:) Kjenner følelsen så altfor godt. IV frå håpe det blir vår tur neste gang. Klem B
Rockymor Skrevet 15. juli 2010 #2051 Skrevet 15. juli 2010 Det var trist Rockymor Gikk ikke veien her heller dessverre, til tross for iherdig ruging. Huff altså, det må vel gå vår vei en gang også??? Klinikken vil kanskje prøve kort protokoll på meg, kjenner du til den? Her får du et par klemmer til :klemmer: Kjedelig!!! Men en gang blir det vår tur også!!! Jeg har bare gått på kort stimulering. 2 første gangene i 8-10 dager på puregon, 3.gang i 8 dager på menopur. Denne gangen gikk jeg 18dager på menopur om jeg ikke husker feil!!! Det viste seg å være for lenge da 5 av 8 follikler hadde løsnet av seg selv... Men nå er det sparing for harde livet igjen, for man må ikke gi opp!! (Venner på jobb foreslo å gå fra dør til dør med bøsse... ) Masse klemmer til deg; Coriander. Neste gang skal det kleffe for oss begge!!
Coriander Skrevet 15. juli 2010 #2052 Skrevet 15. juli 2010 Kjedelig!!! Men en gang blir det vår tur også!!! Jeg har bare gått på kort stimulering. 2 første gangene i 8-10 dager på puregon, 3.gang i 8 dager på menopur. Denne gangen gikk jeg 18dager på menopur om jeg ikke husker feil!!! Det viste seg å være for lenge da 5 av 8 follikler hadde løsnet av seg selv... Men nå er det sparing for harde livet igjen, for man må ikke gi opp!! (Venner på jobb foreslo å gå fra dør til dør med bøsse... ) Masse klemmer til deg; Coriander. Neste gang skal det kleffe for oss begge!! Haha, bøssebæring var en god ide! Snakket med svoger i går og vi snakket om at i stedet for jule- og bursdagsgaver, kan vi fra nå av få gavesjekker til prøverør eventuelt donoregg IVF-humor
Rockymor Skrevet 15. juli 2010 #2053 Skrevet 15. juli 2010 Haha, bøssebæring var en god ide! Snakket med svoger i går og vi snakket om at i stedet for jule- og bursdagsgaver, kan vi fra nå av få gavesjekker til prøverør eventuelt donoregg IVF-humor Vi avtalte med foreldre og søsken at vi ønsket oss penger til jul til prøverørs og det fikk vi! Så det er slett ikke noen dårlig idê!! Men jeg skulle likt å se mannen dør til dør i nabolaget med bøsse!!!! Nei, får begynne å tippe i lotto- på ett eller annet område må vi jo ha flaks!!!
barnesangen Skrevet 20. juli 2010 #2054 Skrevet 20. juli 2010 Hei. Noen av dere med flere ivf-forsøk bak dere som har fått mere bivirkniger etterhvert forsøk? Har gått på spray siden 15,juli, og kjenner mer nå enn sist.
^^Belle^^ Skrevet 20. juli 2010 #2055 Skrevet 20. juli 2010 Hei. Noen av dere med flere ivf-forsøk bak dere som har fått mere bivirkniger etterhvert forsøk? Har gått på spray siden 15,juli, og kjenner mer nå enn sist. Jeg kjente mye mer til sprayen den andre gangen enn første. Så enten er vi unormale, eller så er det helt normalt.
barnesangen Skrevet 20. juli 2010 #2056 Skrevet 20. juli 2010 Jeg kjente mye mer til sprayen den andre gangen enn første. Så enten er vi unormale, eller så er det helt normalt. vi er nok normale-så da er det nok normalt
Orcinus Skrevet 22. juli 2010 #2057 Skrevet 22. juli 2010 Da har jeg fått oppstartsdatoer på spray og sprøyter, og dato for UL. I midten av september vet jeg om jeg er en av de heldige som lykkes på første forsøk - og satser på det:-) I ventetida har jeg hatt stor nytte av å lese innleggene til alle dere andre som skal starte/har startet/ruger osv, og er imponert over hvor positive alle er, på tross av utfordringer og nedturer. Det gir håp for oss andre, samtidig som mange av historiene her inne gir oss nybegynnere grunn til å holde bena godt plantet på jorda. Ja, jeg har en plan B, men åpner ikke lokket på den før jeg vet at plan A ikke går:-)
Rockymor Skrevet 22. juli 2010 #2058 Skrevet 22. juli 2010 Da har jeg fått oppstartsdatoer på spray og sprøyter, og dato for UL. I midten av september vet jeg om jeg er en av de heldige som lykkes på første forsøk - og satser på det:-) Hei der, Orcinus. Du går en spennende og til tider laaaaaang tid i møte. Får håpe du er en av de heldige som lykkes på første forsøk!! I ventetida har jeg hatt stor nytte av å lese innleggene til alle dere andre som skal starte/har startet/ruger osv, og er imponert over hvor positive alle er, på tross av utfordringer og nedturer. Det gir håp for oss andre, samtidig som mange av historiene her inne gir oss nybegynnere grunn til å holde bena godt plantet på jorda. Tro det eller ei, men for min del har jeg bare blitt mer optimistisk for hvert neg IVF og da 4 IVF ble bekreftet neg, var jeg tom innvendig i 15 min og så var alt glemt. "Jaja, da glemmer vi bilferien og sparer på nytt, liksom..." Er kanskje ikke intelligent nok til å innse at det ikke går vår vei, for i mitt hode øker sjansene dess fler ganger vi prøver, hehe For til slutt må det jo gå. (Enten det er mine egg eller donoregg!!) Det verste for meg i denne "kjemiske galskapen", var skuffelsen av å ikke kunne lage barn naturlig. Følte meg mindre kvinne siden kroppen min ikke kunne det den er skapt for.... Følte jeg sviktet samboeren totalt. Har heldigvis en fantastisk samboer som får meg til å føle meg verdifull uansett!! :rødme: Jeg har, etter et liv med litt for mye motgang, lært å finne det positive i situasjoner. Ikke alltid like lett å finne de, men de er garantert der!! Så utolig nok er jeg på en måte takknemlig for prøverørs.... Alt det vi, jeg og sambo, har gjennomgått, har ført oss ufattelig sterkt sammen og vi har en forståelse for hverandre som jeg sjeldent ser blandt andre par! Lykke til!
Phobaeticus Skrevet 22. juli 2010 #2059 Skrevet 22. juli 2010 Da har jeg fått oppstartsdatoer på spray og sprøyter, og dato for UL. I midten av september vet jeg om jeg er en av de heldige som lykkes på første forsøk - og satser på det:-) I ventetida har jeg hatt stor nytte av å lese innleggene til alle dere andre som skal starte/har startet/ruger osv, og er imponert over hvor positive alle er, på tross av utfordringer og nedturer. Det gir håp for oss andre, samtidig som mange av historiene her inne gir oss nybegynnere grunn til å holde bena godt plantet på jorda. Ja, jeg har en plan B, men åpner ikke lokket på den før jeg vet at plan A ikke går:-) Hei! Jeg er også akkurat i startfasten til første ivf-forsøk. Har brukt nesespray i en uke nå. Håper dere (og vi) lykkes på første forsøk!
barnesangen Skrevet 23. juli 2010 #2060 Skrevet 23. juli 2010 HEi jenter . har gått på Suprecur i 9 dager nå. har hatt ømme pupper siden 4 dager før spraystart. Det har fortsatt, om enn litt opp og ned i styrke. De siste dager har jeg følt meg uggen, og veldig trøtt. hadde forventet mens i går, men den lar vente på seg(som jo ikke er uvanlig ved spray).Vet at alt over er som hentet ut fra vedlegget til Suprecur-men kan likevel ikke lar vær å tenke at kanskje ble gravid før spray. Vet det virker utrolig og jeg er 95 % sikker på at det ikke stemmer, men kommer til å ta en test for utelukke i morgen om TR ikke melder sin ankomst i dag. Mitt spm blir som følger. Er det noen her inne som har testet pos etter spraystart? Og hva gjorde de da? Regner med jeg må slutte med spray, men lurer på om den kan ha gjort noen skader evnt? Riktig god helg til alle. Klem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå