barnesangen Skrevet 5. juni 2010 #1962 Skrevet 5. juni 2010 I morgen starter jeg atter en gang på sprøytene. (450IE menopur, dvs 6+2...) Siden jeg i tillegg denne gangen skal gå på albyl-E og prednisolon, er jeg for første gang optimistisk! Har vært positiv alle de 4 gangene jeg har satt inn egg, men nå er jeg OPTIMITISK!!! Lykke til til meg og lykke til til alle dere andre også!!! (Må bare få det ut før hormonene og trettheten overtar... ) Masse lykke til !!!
Viktoria85 Skrevet 6. juni 2010 #1963 Skrevet 6. juni 2010 Hei! Jeg er ny her i IVF GJENGEN-forumet, men jeg har sittet å lest i en time nå og fått svar på mange spørsmål. Siden forumet har over 90 sider så spør jeg heller om det jeg lurer på i stedet for å bruke resten av søndagskvelden på å lete frem mulige svar Vi har vært prøvere i 1 + 3/4 år, altså siden september 2008. Jeg er 25 om 13 dager og mannen er 27 år. Han har dårlig sædkvalitet og jeg har PCO (ikke PCOS), med andre ord ikke en god kombinasjon. Vi har fått resept på Pergo, men har ikke brukt den enda. Vil du vite mer så er du velkommen til å lese i dagboka mi (se link i signaturen). Henvisning til prøverør på Riksen ble sendt fra gyn.pol. ved sykehuset i Østfold først en gang den 14. april, så en gang til den 22. april. Hva kan grunnen være til at de sendte det to ganger? Hvor lang tid tok det fra dere sendte henvisning til dere fikk svar fra Riksen, og evt. inkalling til forsamtale? Ser at ventetiden på riksen er 20 uker, men så står det noe om 10 uker ekstra. Hva betyr egentlig de 10 ukene? Og er det 20 uker fra henvisning er sendt? Det må vel være det? Hvis ja, så betyr det at første forsøk? eller første samtale? er i midten av september, altså rett over 2 år etter at vi ble prøvere. Håper og tror at det går fort, plutselig er sommeren over og da er det bare 1 mnd igjen til forsøk. Men en må kanskje legge på noen uker pga. sommerferien? Noen som vet? Oioioi, dette ble mange spørsmål, ikke mindre enn 7 stk, hehe. Håper noen orker å ta seg tid til å svare meg
Devilina Skrevet 6. juni 2010 #1964 Skrevet 6. juni 2010 (endret) Tja... for min del vet jeg ikke hvor lang tid det tok, jeg var i systemet på riksen fra jeg var 23,(er 29 nå) da de konstanterte første gang diagnosen min PCOS og brydde meg ikke så veldig om å få barn da. Men i 2008 (høsten) så skrev jeg en liten mail til han legen jeg har mest kontakt med der og lurte på om det kunne skje noe snart, for yngre ble jeg ikke.... fikk da beskjed/brev i januar/februar 2009 om at vi hadde time til forsamtale 26 mars. Var inne til time sammen med 2 andre par og fikk masse info. Fikk beskjed om at vi kanskje kunne klare og få til et forsøk før ferien.. avhengig av mensen så klart, men den kommer når den vil på meg... så når jeg fikk den så var det for sent til at det kunne skje noe i juni.. de tar jo ferie i hele juli også.. så i august var vi i gang.. hadde da startet med medisiner i starten av juli og sprøyter i slutten av juli/august. Satt inn egg i midten av august.. tror jeg det var :klø: ble gravid, men mistet noen dager etter at jeg fikk vite at det var positivt... hadde et et egg på frys og fikk startet med medisiner raskt, så i oktober satt vi inn det andre egget og det er det egget som ble tullemor i magen min Jeg synes ting gikk raskt... selv om det var kjipt å måtte vente til over sommereferien, men da fikk vi i alle fall kost oss sommeren og hadde noe flott i vente til høsten Lykke til i alle fall Det med 20 uker er at man skal ha fått svar på henvisnigen sin innen 20 uker og så fått en time innen de 10 igjen.. tror jeg da Hvorfor de har sendt henvisningen to ganger, kan jo være at de rett og slett er usikker på om de sendte den første gangen... er noen som surrer til tider Endret 6. juni 2010 av Devilina
Ananan Skrevet 7. juni 2010 #1965 Skrevet 7. juni 2010 Hei Jeg skal igang med IVF også, har vært på forsamtale og skal ringe inn neste mens. Det er noen uker til, så innsetting vil bli i august - når de kommer tilbake fra ferie. Gleder meg og gruer meg til å komme igang, det blir spennende men er samtidig redd for de nedturene som kan komme underveis. Kjekt å ha en egen tråd for IVF - godt å ha noen å prate med som er gjennom det samme. Så nå er jeg spent på om jeg blir et hormontroll etterhvert
Rockymor Skrevet 8. juni 2010 #1966 Skrevet 8. juni 2010 Jaja, den kroppen min... Vil først og fremst takke alle som ønsket meg lykke til, tusen takk! Dessverre er ikke TR kommet enda... (Skulle kommet natt til lørdag!) Er ikke gravid, tro meg, for det var det første jeg sjekket på søndags morgen. :gjeiper: Så nå går jeg rundt her og venter på TR... Håper bare den kommer i løpet av uka og at vi kan få forsøket før ferien!! Til dere andre, fortsatt lykke til!!
sabria isabella Skrevet 9. juni 2010 #1967 Skrevet 9. juni 2010 hei jeg er ny her:-) jeg er en kvinne på 41 år.jeg har tre barn fra før men er sterilisert.jeg har et mislykket ifv forsøk hos aleris i oslo nå i år,men skal nå til mitt andre forsøk hos hausken. jeg har tidligere ikke hatt problem og bli gravid så nå håper jeg at det går bra med mitt andre forsøk.i min alder er det gjerne litt vanskelig og få egget til og feste seg,men som legen der sa kan sjansen vere noe høyere for meg siden jeg ikke har hatt problem før og bli gravid. er det noen andre her i liknende situasjon? og hvordan har det gått med forsøkene? hilsen fra en som har troen på 2 forsøk
Viktoria85 Skrevet 11. juni 2010 #1968 Skrevet 11. juni 2010 Tja... for min del vet jeg ikke hvor lang tid det tok, jeg var i systemet på riksen fra jeg var 23,(er 29 nå) da de konstanterte første gang diagnosen min PCOS og brydde meg ikke så veldig om å få barn da. Men i 2008 (høsten) så skrev jeg en liten mail til han legen jeg har mest kontakt med der og lurte på om det kunne skje noe snart, for yngre ble jeg ikke.... fikk da beskjed/brev i januar/februar 2009 om at vi hadde time til forsamtale 26 mars. Var inne til time sammen med 2 andre par og fikk masse info. Fikk beskjed om at vi kanskje kunne klare og få til et forsøk før ferien.. avhengig av mensen så klart, men den kommer når den vil på meg... så når jeg fikk den så var det for sent til at det kunne skje noe i juni.. de tar jo ferie i hele juli også.. så i august var vi i gang.. hadde da startet med medisiner i starten av juli og sprøyter i slutten av juli/august. Satt inn egg i midten av august.. tror jeg det var :klø: ble gravid, men mistet noen dager etter at jeg fikk vite at det var positivt... hadde et et egg på frys og fikk startet med medisiner raskt, så i oktober satt vi inn det andre egget og det er det egget som ble tullemor i magen min Jeg synes ting gikk raskt... selv om det var kjipt å måtte vente til over sommereferien, men da fikk vi i alle fall kost oss sommeren og hadde noe flott i vente til høsten Lykke til i alle fall Det med 20 uker er at man skal ha fått svar på henvisnigen sin innen 20 uker og så fått en time innen de 10 igjen.. tror jeg da Hvorfor de har sendt henvisningen to ganger, kan jo være at de rett og slett er usikker på om de sendte den første gangen... er noen som surrer til tider Tusen takk for svar! Da venter jeg i spenning på brev ang. forsamtale, når en det blir
fruktbærende Skrevet 12. juni 2010 #1969 Skrevet 12. juni 2010 Kan jeg melde meg inn her ? Skal på oppstartsamtale og undersøkelse i juni på Riksen. Gruer og gleder meg. Mannen har noe nedsatt sædkvalitet. Dersom vi blir godkjent, kan det da være mer sannsynlig at vi får ICSI?
Orcinus Skrevet 12. juni 2010 #1970 Skrevet 12. juni 2010 Hei alle Melder meg inn her, etter å ha lest aktivt noen måneder. Skal starte opp IVF på St Olavs i juli, med datoer for ul og uttak i slutten av august. Det var i hvert fall planen. Jeg nærmer meg 40, har vært gift i mange år og vi trodde ikke jeg kunne bli gravid. Vi har tatt mange tester, og ble søkt inn på IVF i februar. I slutten av april testet jeg helt uventet positivt, syntes jeg var veldig sen den måneden og plutselig var jeg gravid! Mistet desverre i en MA da jeg var i uke 11+4. Tok en kir ab etter det og venter nå på at ting skal normalisere seg. Jeg vet ikke hvordan dette påvirker IVF-opplegget, men regner med det kan forskyve seg noe. Tenkte jeg med det samme kunne dele noen refleksjoner rundt dette med SA/MA. Det var selvfølgelig trist å miste når jeg endelig ble gravid, men først og fremst var graviditeten en gledelig overraskelse; jeg kan faktisk bli gravid:-) For det andre er en SA/MA naturens måte å rydde opp i. Når det er feil på fosteret synes jeg kroppen er ett fantastisk verktøy som ikke bare er i stand til å lage og bære fram ett nytt menneske, men som også identifiserer feil og ordner opp selv. For mange er en SA/MA en traumatisk opplevelse og jeg har stor sympati med alle de som sørger og har det vanskelig. Samtidig er jeg takknemlig for at jeg er skrudd sammen slik jeg er, jeg leter etter det positive i alle situasjoner, også denne, og ønsker ikke å gruble over eller klandre meg selv for noe jeg ikke kan påvirke. Jeg er mye mer positiv til IVF-behandlingen nå enn før jeg ble gravid, og jeg kan ikke gjøre annet enn å glede meg til neste gang. Optimist? Ja. Jeg er selvfølgelig klar over risikoen, alderen, statistikken og alt det andre, men alikevel velger jeg å tenke at dette skal gå bra:-)
Devilina Skrevet 12. juni 2010 #1971 Skrevet 12. juni 2010 Kan jeg melde meg inn her ? Skal på oppstartsamtale og undersøkelse i juni på Riksen. Gruer og gleder meg. Mannen har noe nedsatt sædkvalitet. Dersom vi blir godkjent, kan det da være mer sannsynlig at vi får ICSI? Lykke til Vi hadde ICSI, var ikke snakk om å prøve noe annet siden kjære har få svømmere og dårlig kvalitet, så skal ikke se bort ifra at dere får det heller
barnesangen Skrevet 12. juni 2010 #1972 Skrevet 12. juni 2010 Hei. Noen eom er drevne på EL-tester og sykluser her? Jeg har tatt EL-test denne perioden. Har en stabil syklus på 28-29 dager. hatt det i mange år. tok EL-tesst for 1,5 år siden. Den slo ut på dag 15(altså ville EL være på dag 16-17) Denne gangen ble det pos EL test på dag 17, atlså eggløsning om 24-48 timer. Er det normalt å ha EL så sent i en ellers normal syklus? B
fruktbærende Skrevet 12. juni 2010 #1973 Skrevet 12. juni 2010 (endret) Etter å ha brukt CBFM (Clearblue Fertilitetsmonitor) så fant jeg ut at jeg ofte hadde EL på dag 17. Om det er normalt eller ikke skal jeg ikke si. Endret 12. juni 2010 av fruktbærende
fru sp Skrevet 14. juni 2010 #1974 Skrevet 14. juni 2010 ER DET NOEN HER SOM SKAL STARTE MED IVF TIL HØSTEN? VI HAR FÅTT DATOENE I DAG, STARTER PÅ SPRAY 19.SEPT, SPRØYTER I UKE 40, UTTAK I UKE 42. GODT Å FÅ DATOER Å FORHOLDE SEG TIL. HADDE VÆRT KOSELIG Å HØRE OM DET ER NOEN FLERE SOM SKAL I GANG RUNDT DE TIDER!!!! GOD SOMMER
Coriander Skrevet 15. juni 2010 #1975 Skrevet 15. juni 2010 Er det noen som har lyst til å dele sine erfaringer med Menopur? Skal etter planen begynne med det i morgen, om alt ser fint ut på ultralyd. Har en litt overuttviklet medisinskrekk, men har allikevel googlet litt for mye om bivirkningene Er en smule nervøs nå...
barnesangen Skrevet 15. juni 2010 #1976 Skrevet 15. juni 2010 ER DET NOEN HER SOM SKAL STARTE MED IVF TIL HØSTEN? VI HAR FÅTT DATOENE I DAG, STARTER PÅ SPRAY 19.SEPT, SPRØYTER I UKE 40, UTTAK I UKE 42. GODT Å FÅ DATOER Å FORHOLDE SEG TIL. HADDE VÆRT KOSELIG Å HØRE OM DET ER NOEN FLERE SOM SKAL I GANG RUNDT DE TIDER!!!! GOD SOMMER Hei. Håper bryllupet gikk bra? Jeg skal på RH i høst, men er plass i agust(iallefall sa de det å¨tlf) Får eksagte datoer når jeg melder neste mens. LYKKE TIL. gOD SOMMER!!!!
Rockymor Skrevet 15. juni 2010 #1977 Skrevet 15. juni 2010 Er det noen som har lyst til å dele sine erfaringer med Menopur? Skal etter planen begynne med det i morgen, om alt ser fint ut på ultralyd. Har en litt overuttviklet medisinskrekk, men har allikevel googlet litt for mye om bivirkningene Er en smule nervøs nå... Hei der Coriander og på Menopur- bølgen. Jeg er på 5. dag med 450IE Menopur og har foreløpig ingen bivirkninger, bortsett fra litt blåmerker på magen og pittelitt ømme eggstokker. Forrige IVF-runde gikk jeg også på 450IE Menopur og hadde ikke noen særlig bivirkninger da heller. Var endel hissig på innsiden , men det kom heldigvis ikke ut. Denne gangen har jeg ikke slitt med det engang... Jeg var selv veldig nervøs før første gangen med Menopur siden jeg måtte blande medisinen selv, men det er heldigvis enkelt! Sprøyteskrekken er det verre med og sambo må stikke meg 2 ganger hver morgen. (Av en eller annen grunn takler jeg Orgalutran-sprøyta bedre og kan sette den i låret selv...) Skal til UL på torsdag og krysser fingrene for at det er noen folikler der!! Lykke til med stikkingen!!!
Viktoria85 Skrevet 15. juni 2010 #1978 Skrevet 15. juni 2010 ER DET NOEN HER SOM SKAL STARTE MED IVF TIL HØSTEN? VI HAR FÅTT DATOENE I DAG, STARTER PÅ SPRAY 19.SEPT, SPRØYTER I UKE 40, UTTAK I UKE 42. GODT Å FÅ DATOER Å FORHOLDE SEG TIL. HADDE VÆRT KOSELIG Å HØRE OM DET ER NOEN FLERE SOM SKAL I GANG RUNDT DE TIDER!!!! GOD SOMMER Hei! Vi skal forhåpentligvis begynne med IVF til høsten. Har ikke fått datoer eller noe enda, men venter i spenning på det. Når sendte dere henvisningen?
Devilina Skrevet 15. juni 2010 #1979 Skrevet 15. juni 2010 Er det noen som har lyst til å dele sine erfaringer med Menopur? Skal etter planen begynne med det i morgen, om alt ser fint ut på ultralyd. Har en litt overuttviklet medisinskrekk, men har allikevel googlet litt for mye om bivirkningene Er en smule nervøs nå... Jeg brukte menopur og hadde ingen bivirkninger.... ikke som jeg kan huske. Man må passe seg for googling og for mye lesing Fikk vel bare pamela anderson pupper... om jeg ikke husker feil Lykke til!!!
Coriander Skrevet 15. juni 2010 #1980 Skrevet 15. juni 2010 Hei der Coriander og på Menopur- bølgen. Jeg er på 5. dag med 450IE Menopur og har foreløpig ingen bivirkninger, bortsett fra litt blåmerker på magen og pittelitt ømme eggstokker. Forrige IVF-runde gikk jeg også på 450IE Menopur og hadde ikke noen særlig bivirkninger da heller. Var endel hissig på innsiden , men det kom heldigvis ikke ut. Denne gangen har jeg ikke slitt med det engang... Jeg var selv veldig nervøs før første gangen med Menopur siden jeg måtte blande medisinen selv, men det er heldigvis enkelt! Sprøyteskrekken er det verre med og sambo må stikke meg 2 ganger hver morgen. (Av en eller annen grunn takler jeg Orgalutran-sprøyta bedre og kan sette den i låret selv...) Skal til UL på torsdag og krysser fingrene for at det er noen folikler der!! Lykke til med stikkingen!!! Det var betryggende å høre. Jeg skal visst ta 300 IE. Gleder meg ikke til å blande pulver og væske nei... Holder på med IVF i Edinburgh og her bruker man injeksjoner for nedregulering også, så har blitt en profesjonell stikker! Vel, klarte å stikke meg selv i fingeren i sted etter at jeg hadde satt på 'lokket' på sprøyta etter at jeg var ferdig, så er vel kanskje ikke helt proff... Lykke til med foliklene, håper de oppfører seg og gjør som de skal.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå