barnesangen Skrevet 29. mars 2010 #1862 Skrevet 29. mars 2010 (endret) HEi. Noen som har erfaring med for tidlig mens? Jeg har alltid vært stabil 28-30 dager pr syklus i alle år. Selv etter IVF og frys har den normalisert seg. Idag ettermiddag fikk jeg mensmurring, på dag 23!!!!! Skal etter avtale med Riksen begynne på Progynova igjen til nytt frysforsøk når mensen kommer, skal jeg da begynne på denne mensen? Jeg har så langt mye mindre blødning enn vanlig. Ble nesten litt sjokkert da den kom så mye for tidlig. Noen som har lignende opplevelser? Ingen tvil om at mensen kom...har begynt på Progynova, og skal på kontroll på riksen fredag etter påske .så da er jeg offisielt igang med tinforsøk nr 2. God påske alle sammen:) Endret 30. mars 2010 av barnesangen
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2010 #1863 Skrevet 30. mars 2010 Jeg skal begynne på ny runde IVF 6.april og lurte derfor på om jeg kan bruke sprayen som jeg brukte forrige forsøk? Altså i desember? Når jeg sjekker utløpsdatoen, står det januar 2011, mens andre steder har jeg lest at den må brukes innen noen måneder? :klø: Fertilitetsklinikken har selvsagt påskestengt, så jeg får ikke spurt dem før jeg skal begynne. Og jeg gidder ikke kjøpe ny dose med spray dersom jeg like godt kan bruke den gamle. Noen som vet?
Pimp Skrevet 30. mars 2010 #1864 Skrevet 30. mars 2010 Belle, hvis du ikke får svar her, kan du spørre i www.snartgravid.no. Der er det egen "avdeling" for IVF, og de kan ALT. Jeg har vært gjennom 3 prøverør, men husker dessverre ikke noe om sprayen. Lykke til!
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2010 #1865 Skrevet 30. mars 2010 Belle, hvis du ikke får svar her, kan du spørre i www.snartgravid.no. Der er det egen "avdeling" for IVF, og de kan ALT. Jeg har vært gjennom 3 prøverør, men husker dessverre ikke noe om sprayen. Lykke til! Ja, jeg er jo medlem der også. Men jeg liker dere KG-damer bedre. Hihi, neida, jeg skal legge inn et spørsmål der også. Takk for tiset!
Devilina Skrevet 30. mars 2010 #1866 Skrevet 30. mars 2010 Mener det er noe med at er den åpen så er den holdbar i bare 1-2 mnd..... det gjelder jo forsovidt de fleste nesesprayer/øyedråper etc
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2010 #1867 Skrevet 30. mars 2010 Mener det er noe med at er den åpen så er den holdbar i bare 1-2 mnd..... det gjelder jo forsovidt de fleste nesesprayer/øyedråper etc Jepp, det var det jeg tenkte også. Kanskje jeg bare skal kjøpe inn nytt. :klø:
Devilina Skrevet 30. mars 2010 #1868 Skrevet 30. mars 2010 Kan være greit å gjøre det, så er du på den sikre siden.... selv om de koster nok...
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2010 #1869 Skrevet 31. mars 2010 Kan være greit å gjøre det, så er du på den sikre siden.... selv om de koster nok... Jeg fikk svar på snartgravid at en åpnet flaske kun har holdbarhet i 5 uker. Da blir det apotekshoppings på meg.
stressless Skrevet 3. april 2010 #1870 Skrevet 3. april 2010 Hei hei alle dere her inne Så flott at det fins et slik forum som dette. Begynnte å lese litt, men fant ut at etter side 15 så kunne jeg lese i en evighet for å komme meg i mellom hele tården. Jeg har så utrolig mange spørsmål, og håper at noen her inne kan hjelpe meg med svar på dem Jeg og min samboer har ønsket oss barn i over 1 år nå, han er 30 og jeg er 24. Etter en stund, når det ikke skjedde noe, tenkte jeg at jeg måtte sjekke meg. Mannen min sjekket seg også, noe som gikk fortere enn meg. Det kom da frem at jeg var i tipp topp, men min mann hadde bare 2-300 cædceller som svømte, å de skal ligge rundt 10.000 så han var akkuratt på grensen til å ikke være steril, 0,5% "fruktbar" Dette er ikke stort å gå på nei. Vi har fått beskjed om at han skal teste seg igjen om 3 mnd, noe som er nå i april, for å se om de har blitt noe bedre, hvis ikke, blir vi sendt rett til Riksen for prøverør. Jeg kjenner dette er litt overveldende, om en kan si det slik. Det blir så planlagt på en måte, og sikkert mye stress og følelsesmessige berg og dal baner for forholdet. Men, vi ønsker dette såå sterkt! Åssen takkler dere det? Hvordan er det med jobb osv? Foreldre? Er dere åpne? Leste noe tidligere om smerter ved uttak av egg, åssen smerter? Er det slik at en ikke orker jobb? Blir dere sykemeldte under prøve perioden? Hva koster det? Noen sier de 3 første forsøkene er gratis?? Så frovirrende, og jeg føler jeg har fått så alt for liten informasjon akkuratt rundt dette temaet, prøverørs prøvere/barn.
Devilina Skrevet 3. april 2010 #1871 Skrevet 3. april 2010 Du får all den infoen du trenger på riksen og du kan stille så mye spørsmål som du vil der... er der vi startet prosessen... men jeg kan svare for meg og mine erfaringer Prisen av hva det koster er forskjellig... det koster ikke noe å komme på disse konsultasjonene med lege, sjekk med invendig ultralyd for å se på eggposer etc.. men det det er en pris på 1500 per forsøk... og så kommer jo medisiner i tillegg... det finnes flere typer medisiner man bruker. Vi var så heldige at vi fikk den "billiste" medisinen. Det er rett og slett bare forskjell på levrandør og om det er ampuller man skal blande eller om man bruker en sånn spøryte pen etc... Man må huske på å ta vare på kviteringer, for overstiger man 15000 så må man dokumentere dette til NAV og så får man penger tilbake av det overstigne beløpet. Når det gjelder uttak av egg så er det veldig individuelt av hva man føler.. jeg gruet meg, men visste jo ikke hva jeg gikk til. Og man får smertestillende under prosessen... man blir litt susete og sløv. Men jeg kjente ikke så veldig mye, bare litt sår etterpå. Nå fikk de bare 3 egg ut av meg... så er kanskje andeledes for andre som tar ut mange flere... Får man ut flere egg så blir de som er gode satt på frys og du får et satt tilbake 2 dager etterpå. Du blir sykemeldt fra jobben uttaks dagen og i 4-5 dager framover. Om du velger å være åpen om det til jobben er ditt valg, jeg var ikke det... sa jeg bare skulle inn til en planlagt operasjon og kom til å bli sykemeldt noen dager. Dette var ikke noe problem. Skulle det gå dårlig at egget ikke fester seg eller at du får en abort litt senere, så har du eggene på frys du kan bruke og de går under det første forsøket. Det kan være en stor påkjenning og psykisk for mange det her, men derfor er det godt at det er et slikt forum her inne blant annet.. hvor man kan fyre løs med alt man lurer på, alt man har på hjertet etc. Noen har inne har lang erfaring og noen har kort erfaring, men vi vet alle hva det innebærer å gå igjennom denne prossessen. For min del har denne prossessen styrket forholdet vårt mer Det var i alle fall det jeg hadde og oppsumere... er det noen her inne som mener jeg har skrevet noe feil eller vil legge til, så gjør det
barnesangen Skrevet 4. april 2010 #1872 Skrevet 4. april 2010 Hei, og velkommen. Jeg og min mann tilhører også Riksen. Jeg er veldig fornøyd. Har 1 IVF og 1 frys forsøk bak oss, begge negative. Er i startgropa til nytt frys i disse dager. Jeg har hatt nesespray og ferdig doserte injeksjoner under IVF. Tror de ligger midt på treet i pris. Jeg grudde meg til uttaket, fikk smertelindring intravenøst og kjente litt ubehag, men ingen smerte. De fikk ut 12 egg på meg. Var sykemeldt uttaksdagen og 4 dager til, men hadde ikke trengt alle. Uttaksdagen var jeg øm i magen, dagen etter var jeg så og si helt fin. innsetting kjente jeg ikke. Jeg har vært åpen med jobb, familie og venner hele tiden. har vært borte noen timer eller dager fra jobben grunnet kontroller eller uttak, og har syns det har vært lettere å få forståelse fra jobben til fraværet. har bare fått pos tilakemeldinger:) husk bare at om du er åpen i prossessen, kan det innebære å være åpen om det ikke går så bra også. For meg har det vært styrkende. Det er naruligvis stressende og være i en sånn prosess vi som er her inne står i. For meg også har det så langt vært styrkende for forholdet. Det er godt å ha en partner som er involvert i det som skjer, og som kan komme med en skulder å gråte på, eller dele gode nyheter med. Vi har vært under Riksens vinger siden august i fjor, og har tro på at vi lykkes en dag. Jeg er 74 modell, han er 72 modell. Lykke til. Og husk at her er ingen spm for dumme og stille. Klem
stressless Skrevet 4. april 2010 #1873 Skrevet 4. april 2010 Tusen takk for flotte svar Ser du har fått det til Devilina. Gratulerer så masse :D Har hørt at noen sier det er større sjangse for spontanabort de 3 første mnd med prøverørs barn? Stemmer det? Hvordang går en fram da? Ligger dere bare på soffan å venter på at det skal feste seg og bli der?
Devilina Skrevet 4. april 2010 #1874 Skrevet 4. april 2010 (endret) Man lever som vanlig... og må går på medisiner man må ta hver dag for at spiren skal forhåpentligvis bli der.... kroppen råder man ikke over... hadde en spontant abort første innsetting (aug/september) og det skjedde ganske tidlig. Bare noen dager etter at jeg fikk vite at jeg var gravid. Det var jo så klart trist, men jeg var i grunn mest opptatt at jeg faktisk hadde blitt gravid. Trodde ikke det skulle skje Og neste prossess ble satt i gang relativt raskt etter det siden vi hadde et egg på frys. Jeg vet ikke prosentvis hva tallene er, men det er ofte det ikke klaffer før på 2 eller 3 forsøk, men man skal aldri si aldri, brått sitter det med en gang. Vi startet med første forsamtale 26 mars 2009 og jenta jeg har i magen ble satt inn 20 oktober, så synes det i grunn har gått fort. Hadde forberedt meg på godt over et år jeg Lykke til i alle fall Endret 4. april 2010 av Devilina
stressless Skrevet 4. april 2010 #1875 Skrevet 4. april 2010 Takk for svar Nå har jeg nettopp blitt ferdig med å lese din dagbok, fra perm til perm Spennende
pingvin Skrevet 9. april 2010 #1876 Skrevet 9. april 2010 Hei, Hiver meg inn på her jeg også. Fikk påvist en tett eggleder i slutten av februar. Så nå skal vi teste ut IVF for første gang i Haugesund. Merker at jeg både gleder og gruer meg. Er så redd for at det ikke skal fungere. Vi har ikke fått konsultasjons time før august pga stengt i juli. Vet noen av dere hvor lang tid det tar før man starter med selve prosessen etter å ha vært på den føsrte timen? Er det etter neste mensturasjon?`Merker at all den ventingen tar kvekken på meg av og til:)
^^Belle^^ Skrevet 9. april 2010 #1877 Skrevet 9. april 2010 Hei, Hiver meg inn på her jeg også. Fikk påvist en tett eggleder i slutten av februar. Så nå skal vi teste ut IVF for første gang i Haugesund. Merker at jeg både gleder og gruer meg. Er så redd for at det ikke skal fungere. Vi har ikke fått konsultasjons time før august pga stengt i juli. Vet noen av dere hvor lang tid det tar før man starter med selve prosessen etter å ha vært på den føsrte timen? Er det etter neste mensturasjon?`Merker at all den ventingen tar kvekken på meg av og til:) Hei! Vi holder på med IVF i Haugesund. Fra vår første konsultasjonstime tok det 14 dager før vi satte i gang med nesespray. Men det var jo på grunn av at det passet med syklusen min. De gangene jeg har gått på nesespray har jeg begynt rundt EL, men jeg vet ikke om det er en regel eller om det bare har passet seg sånn for meg. Huff, den ventingen. Men sier man ikke at ''dersom man venter på noe godt, venter man ikke forgjeves''?
pingvin Skrevet 9. april 2010 #1878 Skrevet 9. april 2010 Takk for svar:) Håper den regelen stemmer, den som venter... Krysser fingrene. Da var det ikke lenge etter du begynte. Var redd det var venting i mange mnd etter timen også. Er det Haugesund sykehus eller privatklinikken du er? Vi skal til Helse Fonna. Håper de e flinke og har gode resultater der:) spennende tid fremover. Godt det begynner å nærme seg sommer, da går tiden litt fortere:)
^^Belle^^ Skrevet 9. april 2010 #1879 Skrevet 9. april 2010 Takk for svar:) Håper den regelen stemmer, den som venter... Krysser fingrene. Da var det ikke lenge etter du begynte. Var redd det var venting i mange mnd etter timen også. Er det Haugesund sykehus eller privatklinikken du er? Vi skal til Helse Fonna. Håper de e flinke og har gode resultater der:) spennende tid fremover. Godt det begynner å nærme seg sommer, da går tiden litt fortere:) Vi går på sykehuset. Jeg er kjempefornøyd ihvertfall. Føler meg godt tatt vare på.
pingvin Skrevet 9. april 2010 #1880 Skrevet 9. april 2010 Vi går på sykehuset. Jeg er kjempefornøyd ihvertfall. Føler meg godt tatt vare på. så bra!! Nå gleder jeg meg bare til å komme i gang i august:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå