Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så utrolig trist å lese Prinzess... :kose:

Håper pausen deres gjør underverker og at det blir vår baby på dere til neste år!!

Gratulerer til Honning!!! :)

Og så er jeg jo også innom for å del mitt aller første babystøv med dere fantastiske jenter her inne!!

:strix: :strix: :strix:

Klem fra søsterliten 6+4 idag! :dåne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Barnesangen: det stemmer. Pillene skal du halvere i uke 9 og slutte på i uke 10 og kapslene skal du gå på helt til uke 10. Var i alle fall det jeg fikk beskjed om :)

Lykke til med rugingen :hjerte:

Betyr det at jeg halvere piller f.o.m den datoen jeg begynner på uke 9 og slutter med alt den dagen jeg begynner på uke 10. Vil bare få det riktig så gullegget får all den næring det kan få:)

Skrevet

Det stemmer :) Var sånn jeg gjorde det :)

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg ER gravid!! Tok testen hjemme på Tirsdags morgen... wow trodde ikke mine egne øyne!

Og den ultimate testen på Haukeland viste gode verdier så de sa jg var vedig gravid!

Vi er overlykkelige og prøver å få det til å synke inn...

Nå skal vi nyyyte helgen og jeg skal ruge;)

Ønsker alle veldig masse lykke til dere og, håper dere får det til dere og!

Gratulerer honning! ;)

Babystøv sendes ut herfra og :yvonne::yvonne:

Gjest Gjest_Multe_*
Skrevet

Hei

Takk for tips om drops til bismak v synarela, har hjulpet veldig.

Gratulerer til dere som nå er gravide og takk for babystøvet :)

Dette er mitt første forsøk. Kom over en artikkel om bruk av akupunktur under ivf behandling, noen som har erfaring med dette?

Skrevet

Etter tredje forsøk offentlig

Er i gang med tredje forsøk på riksen og jeg vet at dette kanskje er litt dumt å tenke på nå, men er jo selvsagt engstelig for at det ikke skal lykkes denne gangen heller. Muligheten for Tin forsøk er jo tilstede, men føler allerede at jeg må tenke framover. Noen som har vært i samme situasjon? Har ikke lyst til å gi opp for jeg hører jo de som prøver og prøver og lykkes til slutt..

Blir veldig takknemlig om noen har noen erfaringer å dele

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner! :hjerte:

Gratulerer så mye til ninique78 også!! Så fantastisk :strix:

Skrevet
Dette er mitt første forsøk. Kom over en artikkel om bruk av akupunktur under ivf behandling, noen som har erfaring med dette?

Jeg har tatt og tar fortsatt akupunktur. Dette var mitt 2 forsøk, men 3 insetting og det er andre gang jeg er gravid, men første gang jeg har vært det så lenge! :)

Jeg anbefaler det virkelig!

Jeg har gått fra skeptiker til believer!! :jepp:

Hvis du bor i Oslo så anbefaler jeg vibecke Fjeld på majorstuen! :jepp:

Før innsetting og rundt innsetting gikk jeg 2 ganger i uken og nå når jeg er 7+1 så går jeg 1 gang i uken.

Øker blodgjennomstrømmning før festing, styrker slimhinnen under og lukker livmorstappen etter.

:)

Skrevet

Ahhhhhh...... *suger til meg med babystøv*

Spre det utover dere gravide damer - jeg har nytt AIH-forsøk denne uka og tenger alle positive vibber jeg kan få tak i ;)

Skrevet
Etter tredje forsøk offentlig

Er i gang med tredje forsøk på riksen og jeg vet at dette kanskje er litt dumt å tenke på nå, men er jo selvsagt engstelig for at det ikke skal lykkes denne gangen heller. Muligheten for Tin forsøk er jo tilstede, men føler allerede at jeg må tenke framover. Noen som har vært i samme situasjon? Har ikke lyst til å gi opp for jeg hører jo de som prøver og prøver og lykkes til slutt..

Blir veldig takknemlig om noen har noen erfaringer å dele

Skjønner deg veldig godt. Jeg hadde alt funnet hvilken private klinikk vi skulle gå over til før jeg begynte på tredje forsøk. Ønsket å være litt føre var, synes det var litt press pyskisk i forhold til at det var siste "gratis" uttak, så nå måtte det bare gå - og det gikk, nesten... Nå er jeg så heldig at jeg fortsatt er til behandling der, men tilbake til AIH. Vil gi det noen sjanser til, har overbevist meg selv om at vi vil lykkes med det.

Men er vi ikke gravide over sommeren (eller at Riksen gir oss opp) er vi nok over på privat tenker jeg.

Tanken på at det fortsatt finnes mer benadling etter de tre offentlige forsøkene holdt, og holder, motet mitt oppe. Dersom man skal tenke at det er enten dette siste tredje forsøket, eller så er det slutt, da bli men hvert fall ikke gravid tror jeg...

Skrevet

Fikk verdens beste bursdagsgave i dag; endelig en positiv graviditetstest!!!

:biggrin:

Skrevet

Gratulerer pøbel :hoppe: med både dagen og testen ;)

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen, pøbel (både med testen og bursdagen)!! Det var jo den beste gaven det er mulig å få! :strix:

Skrevet

Noen som har erfaring med å sende kvitteringer til NAv etter beh med ivf medisiner. Hva gjør jeg egentlig?

Skrevet

Jeg sendte inn det jeg hadde i tillegg til skriv jeg hadde fått av RH om at jeg har hatt innsetting etc. Husker ikke helt hvor jeg sendte det. Men tror jeg bare la det i den felles postkassa på NAV her i byen og skrev på konvolutten dekning til utgifter på medisiner i forbindelse med prøverør. Fikk svar tilbake etter 4 uker eller noe... men hadde akkurat ikke kommet over 15000... mener det var det som var beløpet, så gjorde ikke noe mer med det.

Men fikk igjen over 3500kr bare for reiseveien da. :)

Skrevet (endret)

Du må først og fremst får bekreftelse av sykehuset at du er i gang. (Den får du ikke før du faktisk har begynt på medisinene...) Den må du sende sammen med kvitteringene (som helst bør være spesifiserte)til Helfo. De har forskjellige adr etter hvor i landet du bor, men de lokale NAV-kontorene kan være behjelpelige der, om du ikke finner det på nettet! I tillegg må du skrive en lapp med navn, adresse og kontonummer... Behandlingstid er opptil 8 uker, deretter utbetaling innen 10-14 dager etter dette igjen.

I tillegg tok jeg kopier av alt jeg sendte inn, i tilfelle rottefelle...

Ble dette utydelig, kan du ringe Helfos servicetlf: 815 70 030 eller spørre dem på mail: [email protected]

Helfo = Helseøkonomiforvaltningen

Lykke til!! :gjeiper:

Endret av Rockymor
Skrevet

Kikker inne på sidene her nesten hver dag, men det er sjelden jeg skriver noe. Tenkte kanskje å dele litt i dag. :)

Onsdag forrige uke tok jeg den lange kjøreturen til Porsgrunn for å sette inn fryste egg. (Etter tre runder med IVF endte jeg opp med kun tre egg på frys. To 10-delte :) og ett 6-delt.)

Vel fremme og oppå benken, kom beskjeden. To av eggene var fryseskadet og ødelagt, SELVFØLGELIG DE 10-DELTE!!! :kjefte:

Jaja, bare å tenke positivt og være glad for det ene!!

Går nå rundt i min egen verden og håper på det beste!!! Det som er litt vanskelig, er at jeg har valg å ikke fortelle noe denne gangen. De andre gangene har ALLE visst hvor og når, og da har det gått, veeeeel, dårlig!! Så denne gangen ville vi holde det for oss selv, men det er ikke bare lett...

Så hvis jeg får lov, så tar jeg gjerne litt av babystøvet her inne og drysser på magen min.... :)

OG GRATULERER SÅ MASSE TIL DERE SOM LYKKES, dere gir meg håp!!

Skrevet

Stjel så mye støv du bare kan :hug:

Jeg hadde også et eneste egg og det er den jenta som vokser i magen min nå. Så mirakler kan skje.

Håper virkelig dette er deres tur :nigo:

Tror det kan være greit å ikke si noe, da slipper man stress og spørsmål fra alle rundt en

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...