Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Rockymor
Skrevet

Jaja, da ble det ikke baby på meg i denne omgangen... :tristbla: CB i morges var negativ, og dagen i dag har vært knalltøff. :( Da er assistert befruktning over for oss for denne gangen, dessverre. 3IVF og 1FER ga ingen resultater. :trist:

Jeg "visste" at jeg ikke var gravid de forrige gangene, men denne gangen har jeg gått rundt med en skikkelig god følelse.

MEN JEG GIR MEG IKKE!!!

Skal til ettersamtale om ett par uker og håper å bli litt klokere på min kropp og hvilke muligeheter vi har i fremtiden på private klinikker. Har aldri fått noen ordentlig diagnose, men de antar... Selv etter LAPen så antok de....

Håper på forklaring og at alle håp ikke er ute. I såfall reiser vi til Riga el. og kjøper donoregg!!!

Sender babystøvet i retur, ubrukt. :strix::strix: Men takker for at jeg fikk låne det for en liten stund!

Håper det kan virke bedre for noen andre!!! :klemmer:

Er utrolig glad i dag for min samboer og min lille hund! :hund:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ebitt_*
Skrevet

Huff så trasi, ble skikkelig lei meg på dine vegne :klemmer:

Håper dere finner en løsning eller at det bare skjer ett mirakel av seg selv.

Lykke til videre - stjeler litt babystøv før jeg går videre:)

Gjest Gjest_Multe_*
Skrevet

Har tatt min første sprøyte med puregon ikveld, gikk veldig fint. Ingenting å grue seg for :) Men skal "ampullen" med væsken bare ligge i pennen og sette på ny nål imorgen? Vet ikke helt om jeg forstod det i anvisningen.

Ikke gi deg Rockymor! Lykke til videre :)

Skrevet

Jepp, ampullen skal bare ligge i og så setter du på ny nål.

Nei, de fleste klarer seg greit med ett stikk om dagen ellers hadde det ikke vært lett å gått gjennom dette. Jeg har 3-4stikk/dag denne omgangen, her kjører vi på med alt mulig.

Skrevet

HEi. Fant følgende på babyverden.no om hva som kan hjelpe på å bli garvid.

"Andre ting som kan øke sjansene er:

* At mannen ikke har utløsning to til tre dager før kvinnens mest fruktbare fase (øker sædmengden).

* At dere ikke bruker kunstige glidemidler ved sex (påvirker sædens bevegelighet).

* Kvinnen har orgasme før (eller samtidig) med mannen. Dette øker livmorsekretet som hjelper sædens bevegelighet, samtidig som livmorens sammentrekninger trekker sæden opp i egglederne.

* Dyp penetrasjon ved samleie. Den beste stillingen er bakfra, og ikke misjonærstillingen som mange tror. Her blir sæden deponert i bunnen av kvinnens vagina og rett i det fruktbare livmorsekretet. På denne måten reduseres antallet sædceller som dør av det syrlige miljøet i vagina.

* At penis forblir i vagina etter utløsningen (til penis er myk) for å forhindre at sæden renner ut for tidlig.

* Man antar også at det hjelper om kvinnen ligger i sengen i 20-30 minutter etter samleie, slik at sæden får bedre tid til å nå livmoren. Noen kvinner plasserer en pute under rumpen for å utnytte tyngdekraften."

Noen som har prøvd ut noe av det som står over og er villig til å dele erfaringer. ? Jegtenker at det kan umulig skade og prøve?

har ei venninne som har klokketro på "babyklister". Hun har brukt det i begge prøveperioder og er nå på vei med nr 2......

Skrevet

Jeg har vel hørt at de fleste rådene over er mest myter. Ikke at noen av dem skader, men jeg tror ikke så mange av dem er bevist å virker heller.

Det finnes glidemiddel som ikke skal påvirke sæden eller befruktningsmulighetene.

Sædvæsken vil så og si alltid renne ut, den renner gjerne ut selv om penis forblir inne i kvinnen. Sædcellene svømmer dit de skal(så langt de kommer) med en gang de blir skutt ut.

Det er sikkert greit å gjennomføre noen av rådene over om en føler for det, kaskje det hjelper. Men personlig så lar jeg meg ikke overbevise ;)

Skrevet

Enig med Strix.

Hadde det vært så enkelt så hadde en del av oss ikke slitt. Hjelper ikke med alskens kjærringråd når mannens svømmere er for få og i dårlig skikk..

Eneste er det med glidemiddel, for det finnes jo faktisk sædrepende krem, om enn ikke særlig effektiv. (skal visst brukes sammen med pessar, eller noe i den duren)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger:) Jeg har nok aldri hatt så mye tro på slikt selv, men gøy å legge det ut for å se hva andre synes.

Jeb ble forresten tante i går kveld, den første på min side av familien. PÅ min mann`s side er jeg tante til 4. Er så stolt av vesle jenta at.

Ønkser dere alle en rikig god helg.

Skrevet

Da er bestilling på ny glidekrem bestillt......måtte uansett ha ny så hvorfor ikke prøve en som skal være perfekt for de som prøver.......fant den på linken fra kosteskaft:)

Skrevet

har fått vite at jeg kan starte på Progynova igjen ved neste mens:) Så bretter vi opp armene og forsøker på ny.

Skrevet

2 dager igjen til testing, men kjenner at mensen er på vei.. :tristbla:

Ikke vår tur denne gangen heller *sukk*

Gjest Gjest_Multe_*
Skrevet

Uffda Prada, livet kan være j.... urettferdig iblant :klem:

:sol: Lykke til på neste forsøk!

Selv har jeg vært på kontroll idag. Så det blir uttak på Onsdag :) Er spent, første gangen. :popcorn:

Skrevet

Endelig kom brevet vi har ventet på, svartiden på min kjæres kromosomprøver dro ut til 12 uker.

Ringte og snakket med fertilitetsklinikken i dag og fikk beskjed om å ringe inn neste mens. Snart er vi i gang :)

Skrevet
2 dager igjen til testing, men kjenner at mensen er på vei.. :tristbla:

Ikke vår tur denne gangen heller *sukk*

Ehhh... tok visst litt feil jeg. Kom ikke noe mens, og blodprøven i dag var veldig positiv... Endelig gravid!!! :hoppe:

Sånn er det når mensmurringer og gravidsymptomer er omtrent like ;)

Veien mot et søsken har tatt over 2 år. I kronologisk rekkefølge: 5 AIH, 2 IVF + 2 frys, spontant gravid som endte i sa, 1 IVF, 2 AIH.

Gravid på 12. forsøk. Så det er håp for alle - ikke gi opp!

Skrevet
Ehhh... tok visst litt feil jeg. Kom ikke noe mens, og blodprøven i dag var veldig positiv... Endelig gravid!!! :hoppe:

Veien mot et søsken har tatt over 2 år. I kronologisk rekkefølge: 5 AIH, 2 IVF + 2 frys, spontant gravid som endte i sa, 1 IVF, 2 AIH.

Fantastisk Prada!! Gratulerer så masse, det var utrolig fortjent!!! :strix: :strix: :strix:

Tenk, på 12.forsøk også. Alle gode ting er 12 ;)

Skrevet

Gratulere så masse Prada! Utrolig tålmodig du er som har prøvd å lenge. Du gir meg masse nytt håp om at også vi vil lykkes en gang:)

Kos deg med graviditeten. God helg.

B

Skrevet
Endelig kom brevet vi har ventet på, svartiden på min kjæres kromosomprøver dro ut til 12 uker.

Ringte og snakket med fertilitetsklinikken i dag og fikk beskjed om å ringe inn neste mens. Snart er vi i gang :)

Tenker det er godt å være i gang og føle at det skjer noe konkret:) Lykke til framover:)

God helg:)

B

Gjest Gjest_Multe_*
Skrevet

Gratulerer Prada!! SÅ fantastisk!! :danse: :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...