Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har fått tanta på besøk og negativ test igjen, så da var det slutt for denne gang igjen. :tristbla:

Er litt deppa akkurat nå men er veldig spent på honning... håper at en av oss får det til.

Åh så dumt å lese, prinzess! :klemmer: Nå ble jeg lei meg på dine vegne :kose: Håper det ordner seg for dere på et vis likevel!

Jeg kommer med oppdatering på onsdag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er UL kontrollen unnagjort, og jeg kan ringe på torsdag og høre om jeg kan sette inn embryo!!!!!!!Nå blir det spennende framover.

Noen som har erfaring med kapslene som skal i skjeden..? De virker så små, men jeg regner med det holder seg der;) Tips for å få dem greit inn? Fikk vite at jeg burde ligge i 20 minutter etter innsetting. Blir fint når jeg har oppstart i morgen, og skal begynne på jobb kl 07...:)

Skrevet

De små kapslene er veldig greie å sette inn. Men det anbefales å ligge når du putter de inn ellers er de lett å miste. blir ikke så mye søl av de som sånn gele som mange andre har fått bruke. Jeg lå ikke i ro etter at jeg hadde satt de inn og har ikke hatt noe problemer med de. DE funket i alle fall :)

Lykke til på torsdag :nigo:

:hug:

Skrevet

Hei!

Ny her inne idag, har vel egentlig unngått dette for ikke å tenke på det for mye!

Er vel en ubevisst forsvarsmekanisme som slår inn tror jeg...Men etter å ha lest litt her inne ser jg at det kanskje kan være godt å få fortalt sin historie :)

Har hatt ett forsøk i oktober som ble avbrutt fordi det ikke var nok egg!

Satte igang igjen etter tre laaaange mnd og denne gangen hadde jg tre egg, så vi var spente på om de valgte å gå videre siden det var så få, men det gjorde de. Og alt har gått bra hittil.

Nå er snart ventetiden over og vi er veeeldig spente, skal ta blodprøve på Onsdag for å se om det er positiv resultat..

Kjenner etter på alt og ingenting inni meg, leser om "alle" de få symptomene en kan kanskje oppleve disse dager, men er redd jeg kjenner etter alt for mye...

Har ikke hatt sporbløbninger men kjenner stikninger i mage og ømme bryst (?) men vet ikke om dette er alt for tidlig!

Idag har jg kjøpt graviditetstest og er usikker på om jg tør ta en... vil helst vente til Onsdags morgen...

Blir spennende... Lykkes vi vet jg vi er utrolig heldige, det er mange som har brukt mye lenger tid enn oss med IVF behandling, selv har vi prøvd på egen hånd i 7 år.

Uansett kommer jg nok til å føle meg ubeskrivelig heldig om dette går denne gangen!

Lykke til alle dere som prøver! :) :yvonne:

Skrevet

Utrolig trist å høre prinzess. Har så lyst til at alle skal lykkes, men det er så mange triste skjebner her inne.

Jeg skal teste neste uke og er utrolig redd for resultatet. Synes det har vært en veldig lang og tung prosess så langt og er helt imponert over dere som har holdt på over så lang tid og så mange forsøk. Hva gjør dere nå? Vurderer dere adopsjon? Jeg har selv lurt på hvor lenge man skal holde på før man evnt vurderer andre alternativer.

Stor klem, livet er kjipt og urettferdig!

Skrevet

Jeg heier på dere ninique78 og honning! Lykke til på onsdag begge to :)

Skrevet
Utrolig trist å høre prinzess. Har så lyst til at alle skal lykkes, men det er så mange triste skjebner her inne.

Jeg skal teste neste uke og er utrolig redd for resultatet. Synes det har vært en veldig lang og tung prosess så langt og er helt imponert over dere som har holdt på over så lang tid og så mange forsøk. Hva gjør dere nå? Vurderer dere adopsjon? Jeg har selv lurt på hvor lenge man skal holde på før man evnt vurderer andre alternativer.

Stor klem, livet er kjipt og urettferdig!

"Sometimes life sucks big time" er et uttrykk jeg og prinsen pleier bruke når ting er tungt..

Ja det er en laang prosess og den er utroligt slitsom. Jeg har i tillegg alle 4 forsøk hatt de fleste bivirkninger, hodepine fra hel&#$e, hetetokter, kvalme, opplåst mave, kviser, overstimulering (første gang), null sexlyst, ekstremtørr skjede, muskelsmerter og et humør uten like...

MEN vi gir oss ikke..

Jeg og prinsen tar noen uker pause fra prøvingsprat - vi må få ting på litt avstand.. men vi tenker privatklinikk videre.. mulig en litt lengre pause denne gangen.

Neste forsøk har vi snakket om å prøve akupuktur både for å forbedre hans svømmere og mine egg og forbedre blodsirkulasjon i livmoren. Vi føler at vi må prøve allt.

Adopsjon har vi snakket om men ønsket om "våres" egne barn er så stor at vi er enige om å prøve med IVF et eller to ganger til.

Vi har dessverre etter flere misslykkede forsøk blitt relativt flinke til å håndtere dette, måten som funker for oss er å planlegge MANGE hyggelige ting fremover.

Vi ska:

• Ut å spise på favoritt resturanten på lørdag
  • På hyttetur å stå masse på langrenn
  • Til Hemsedal å stå på slalom
  • Weekendtur til noen hyggelig storby til våren
  • Sydentur til sommeren

Dette er en god måte for oss til å se fremover. Tror at det er viktig.. I tillegg ska vi planere våres eget bryllup :bryllup: (28 mai 2011)

Håper virkeligen at du Pøbel(morsomt navn :)), ninique78 og Honning melder inn hyggelige resultater... Jeg hejer på dere og eggene deres :danser:

Hejer selfølgelig på alle andre og :)

Skrevet

Trist å høre Prinzess!!!! Men supert at dere har mye koselig å se fram til :)

Jeg ruger nå forhåpentligvis på gullegget!!!!! Har fått testdato 3.mars, men kan ta hjemmetest noen dager før. Håper virkelig det klaffer denne gangen siden dette er 3. og siste forsøk! Men for første gang har vi fått noen egg på frys så har at par muligheter til fryseforsøk :)

Har egentlig ikke hatt så store forventninger til dette forsøket. Hadde liksom nesten gitt litt opp. Men nå som rugingen er igang har håpet kommet tilbake og vi krysser alt vi har. Tenker at alle gode ting MÅ være 3 :biggrin:

Ønsker alle andre rugere lykke til.

Skrevet

Vi var heldige og fikk klaff på første forsøk, så jeg er faktisk gravid!!! :nigo:

Håper bare at den klamrer seg skikkelig fast og holder seg der i ca 8 måneder til ;) Jobber med at det skal gå opp for meg her.. :fnise:

Prinzess: det er godt å høre at dere ikke gir opp og tar en pause og tar vare på hverandre. Det skal lykkes for dere, og det gjør nok bra for dere å ha noen ting å se fram til nå og glede dere over.

Masse lykke til til dere andre som er igang nå!!

Skrevet
Vi var heldige og fikk klaff på første forsøk, så jeg er faktisk gravid!!! :nigo:

Håper bare at den klamrer seg skikkelig fast og holder seg der i ca 8 måneder til ;) Jobber med at det skal gå opp for meg her.. :fnise:

Prinzess: det er godt å høre at dere ikke gir opp og tar en pause og tar vare på hverandre. Det skal lykkes for dere, og det gjør nok bra for dere å ha noen ting å se fram til nå og glede dere over.

Masse lykke til til dere andre som er igang nå!!

:danser::danser::danser::danser::danser:

Gratulerer Honning dette er fantastisk :hoppe:

Det er motiverende å se at andre får det til og jeg er kjempeglad at dere har fått det til...

Stoor klem til deg :klem:

Skrevet

Dere som har gått på progynova: skal man ta pillene til bestemte tider? Jeg har bare fått beskjed om å ta en morgen, lunsj og kveld. :klø:

Skrevet

GRATULERER honning!!! :danser:

Godt å høre at du tar det så bra prinzess. Tror du har rett i at man må se fremover og finne på hyggelige ting. Vi planlegger bryllup nå til sommeren, tror jeg må være den eneste som faktisk går og håper på å bli vaggende brud med kjempemage :-)

Lykke til videre, krysser fingrene for at dere lykkes til slutt!!!

Skrevet

Gratulerer Honning :)

Ønsker deg lykke til med svangerskapet - slappe av ruge å kose deg masse! Send ut litt babystøv da :lur:

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner, og store :klemmer: til dere!!

Babystøv ja... Det kan visst jeg legge ut nå :fnise:

Da legger jeg herved igjen mitt første babystøv her inne, og dere er jo de som trenger det mest ;)

:strix: :strix: :strix:

*Masse babystøv*

:strix: :strix: :strix:

Gjest Gjest_Mabel_*
Skrevet

Gratulerer, Honning! Håper jeg også kan være i samme situasjon som deg om en ukes tid.. Det er lov å håpe at flere kan få klaff på første forsøk.. :)

Skrevet
Gratulerer, Honning! Håper jeg også kan være i samme situasjon som deg om en ukes tid.. Det er lov å håpe at flere kan få klaff på første forsøk.. :)

Tusen takk for det, Mabel! Håper også at du får samme resultat som meg, og krysser fingrene alt jeg kan :klemmer:

Skrevet

Gratulerer til Honning og SøsterLiten!!! :gravid::bolledeig:

Skrevet

HEi alle sammen.

Fikk satt inn to gullegg fra frys i dag:) Har to igjen på frys som en sikkerhet.

skal ta blodprøve om 12 dager. Dette blir spennende!

Når det gjelder Progynova går jeg på 2 mg morgen og kveld, men har ingen faste tidspunkt. Progestan tar jeg 2 stk på morgenen, 2stk midt på dagen ca(når jeg har lunch på jobben) og 2 stk på kvelden. Ingen faset tidspunkt her heller.

Til dere som har gjennomgått tin-forsøk. Jeg mener lagen sa jeg skulle halvere på Progynova i uke 9, og kutte alle prepareter i uke 10. Jeg er i dag 14 dager gravid, så jeg bare telte meg fra. Stemmer det som står ovenfor?

Ønkser alle lykke til.

Klem

Skrevet

Barnesangen: det stemmer. Pillene skal du halvere i uke 9 og slutte på i uke 10 og kapslene skal du gå på helt til uke 10. Var i alle fall det jeg fikk beskjed om :)

Lykke til med rugingen :hjerte:

Skrevet

Hei Jenter,

Jeg ville bare si takk for meg for denne gang, orker ikke å tenke alt for mye på prøverør nå så da må jeg rett å slett holde meg unna IVF GJENGEN.

Jeg å Prinsen tar en lengre pause fra prøving men vi kommer sterkere tilbake kansje i slutten av året eller til neste år... vi får se.

Alle dere som har fått to streker Gratulerer !!

Og til resten av sliterne sier jeg lykke til, jeg hejer på dere :duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Til sist må jeg si tusen takk for støtte og klemmer gjennom en vanskelig tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...