Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mabel_*
Skrevet
Nuffen; med prøverør er det 1/3 som blir gravide ETTER 3 forsøk... Det er enda flere som blir gravide etter nye 3 forsøk. I gjennomsnitt anser man 4-6 forsøk som "adekvat". Så oddsene er noe bedre enn du tror.

Regner du da med fryse-forsøk innenfor de 4-6? For man får vel bare dekket 3 forsøk med uttak, og det er jo ikke alle som har råd til å betale selv.. Trodde det var flere enn 1/3 som ble gravide etter 3 ordentlige (m/uttak) forsøk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diskuterte dette med en av legene for ikke lenge siden. Og hun sa at det er ganske dårlig statistikk fordi ALLE pasientene er tatt med der. Og de med høy alder trekker veldig ned. Så hun mente at siden jeg "bare" er rundt 30 år, så er sjansene mye bedre enn 1/3.

Sånn bortsett fra at jeg er ferdig med alle uttakene og fortsatt ikke gravid

Skrevet

På uttaksdagen, når mannen skal levere "varene" - er det noen regel for hvor kort/lenge siden det må være siden han hadde utløsning sist? Minnes at det var det da han tok sædprøve en gang, men står ikke noe om dette i brosjyra..

Skrevet (endret)
På uttaksdagen, når mannen skal levere "varene" - er det noen regel for hvor kort/lenge siden det må være siden han hadde utløsning sist? Minnes at det var det da han tok sædprøve en gang, men står ikke noe om dette i brosjyra..

På Ullevål sier dem 3-4 dager.

http://www.ulleval.no/modules/module_123/p...;iDisplayType=2

Endret av prinzess
Skrevet

God kveld jenter .har ikke vært inne her på noen dagen, så hadde litt å t igjen;) Jeg venter på TR, så je gkan få startet på progynova. Til dere som er nye i gamet skal jeg igang med 1.frysforsøk når TR viser seg. Håper vi lykkes nå.

Jeg har fått vite at frysforsøk går under IVf forsøk. Dvs at de embryoene jeg ahr på frys regnes under det forsøket de ble tatt ut-imitt tilfelle betyr det at jeg fremdeles er på 1.førsøk(jeg er på RH). Har aldri hørt noe statistikk over hvor mange som lykkes med IVF.

Ønkser alle prøvere (og dere som har spirer, prinsesser, prinser, 1 eller flere i magen) lykke til.

man blir positiv av å snakke med dere alle, og det gir håp:)

KLEM

Skrevet
Ønkser alle prøvere (og dere som har spirer, prinsesser, prinser, 1 eller flere i magen) lykke til.

man blir positiv av å snakke med dere alle, og det gir håp:)

KLEM

Takk for det og lykke til til deg og.. måtte tanta komme snart slik at du får komme igang...

I morgen blir det uttak på meg... gruuer meg.... men det går sikker bra... kommer tilbake med resultatene :)

Takk og hei leverpostei...

Skrevet

Hvordan har det gått hos deg i dag, prinzess?

Jeg har også hatt uttak i dag, og fikk ut 12 egg! Er veldig fornøyd, og syns at uttaket gikk veldig fint og uten noen store smerter. I morgen etter kl 13 skal jeg ringe til fertilitetsklinikken og høre hvordan det ligger an med egga og sæden. Er i strålende humør akkurat nå :nigo:

Skrevet
Hvordan har det gått hos deg i dag, prinzess?

Jeg har også hatt uttak i dag, og fikk ut 12 egg! Er veldig fornøyd, og syns at uttaket gikk veldig fint og uten noen store smerter. I morgen etter kl 13 skal jeg ringe til fertilitetsklinikken og høre hvordan det ligger an med egga og sæden. Er i strålende humør akkurat nå :nigo:

Ønsker jeg kunne si det samme, fikk blødninger under uttak og har store smerter, har fått smertestillende men de hjelper ikke.

Vi fikk ut 8 egg og det er jeg fornøyd med.. Håper på gode beskjed fra sykehuset i morgen... dem ringer før kl 11.

Selv om det gjør vodt er det godt at denne delen er over..

Skrevet
Ønsker jeg kunne si det samme, fikk blødninger under uttak og har store smerter, har fått smertestillende men de hjelper ikke.

Vi fikk ut 8 egg og det er jeg fornøyd med.. Håper på gode beskjed fra sykehuset i morgen... dem ringer før kl 11.

Selv om det gjør vodt er det godt at denne delen er over..

8 egg er bra!!

Synd å høre at du har store smerter, men virkelig godt at denne delen er over nå ja :kose: Krysser fingrene for deg!

Skrevet
8 egg er bra!!

Synd å høre at du har store smerter, men virkelig godt at denne delen er over nå ja :kose: Krysser fingrene for deg!

Nå begynner de værste smerterne å gi seg, og min kjære har lovet å dra til Bislett Kebab å kjøpe kyllingkebab til meg *lykke* så da blir alt bra serru :)

Gleder meg til å få høre resultatene i morgen... håper at 5 eller fler har klart seg videre.. da er vi innenefor normalen som jeg har skjønnt.

Det blir spennende å høre dine resultater i morgen...

Klem

Skrevet

Lykke til, til alle dere med uttak av en hel haug med gullegg!!! Så knall å lese :nigo:

Barnesangen: tror frysforsøket går strålende jeg :hoppe:

Håper det blir mye positive tester hos folk er inne framover, det fortjener dere! :):hug:

Fantastiske flotte jenter!

Skrevet

Jeg lurer på en liten ting... I kveld begynte jeg med vaginalkrem som skal tas de neste par ukene fram til testing, morgen og kveld. Jeg må visst holde meg i aktivitet i 15-20 minutter etter hver gang jeg tar den, så jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det om morgenene; må jeg ut og gå tur hver morgen? :vetikke: Ikke så veldig fristende i denne kulda så tidlig på morgenen før jobb akkurat... Hm, gjerne kom med tips :)

Håper på masse positive tester her inne framover ja :pls:

Skrevet
Jeg lurer på en liten ting... I kveld begynte jeg med vaginalkrem som skal tas de neste par ukene fram til testing, morgen og kveld. Jeg må visst holde meg i aktivitet i 15-20 minutter etter hver gang jeg tar den, så jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det om morgenene; må jeg ut og gå tur hver morgen? :vetikke: Ikke så veldig fristende i denne kulda så tidlig på morgenen før jobb akkurat... Hm, gjerne kom med tips :)

Håper på masse positive tester her inne framover ja :pls:

Det er mer enn nok aktivitet bare det å stå opp og dra på jobb.

Poenget er bare å ikke ta det og gå rett i seng. Jeg spurte om jeg måtte gå tur om kvelden, men det var ikke nødvedig, vanlige huslige sysler var mer enn bra nok.

Skrevet
Det er mer enn nok aktivitet bare det å stå opp og dra på jobb.

Poenget er bare å ikke ta det og gå rett i seng. Jeg spurte om jeg måtte gå tur om kvelden, men det var ikke nødvedig, vanlige huslige sysler var mer enn bra nok.

Tusen takk for svar Prada. Det var godt å høre ;)

Skrevet

Huff, dårlig morgen ... :sukk:

Sykehuset ringe... av 8 egg er det kun 2 st som er blitt befrktet.. :kjefte:

Jeg har de siste gangene slitit med å få eggene mine til å utvikle seg etter befruktning og med 2 egg føles det som om sjansene dessverre er små.

Prøver å være positiv...

Venter spent på Honnings resultat...

Skrevet

Stor :klem: til prinzess. Første gangen vi var i samtale hos fertilitetsklinikken, så var det ei som nylig hadde fått ut 19 egg, men at kun et av de var fint, men det blei baby av det likevel. Håper det lykkes for deg likevel og at alt går fint.

Jeg fikk akkurat telefon, og 11 av 12 bra egg var det hos meg. Over all forventning! Jeg blei litt i tvil etterpå om det betyr at 11 av 12 er befrukta, eller om de bare er fine. Men de må vel være befrukta da vel? :vetikke: Noen eksperter som vet hvordan jeg skal tolke det? Uansett er det vel slimhinna som er det største hinderet, så får håpe de neste par ukene går som det skal.. :)

Skrevet
Stor :klem: til prinzess. Første gangen vi var i samtale hos fertilitetsklinikken, så var det ei som nylig hadde fått ut 19 egg, men at kun et av de var fint, men det blei baby av det likevel. Håper det lykkes for deg likevel og at alt går fint.

Jeg fikk akkurat telefon, og 11 av 12 bra egg var det hos meg. Over all forventning! Jeg blei litt i tvil etterpå om det betyr at 11 av 12 er befrukta, eller om de bare er fine. Men de må vel være befrukta da vel? :vetikke: Noen eksperter som vet hvordan jeg skal tolke det? Uansett er det vel slimhinna som er det største hinderet, så får håpe de neste par ukene går som det skal.. :)

Takk for :klem: og :klem: til deg og :)

Jeg hadde tolket det som at 11 er befruktet.. ingenting annet er logiskt så gratulerer... håper du får mange på frys og ett gullegg som setter sig fast inn i maven din og blir der til sluttet av året :)

Er litt mer positiv nå.. det står en blåbærpai i ovnen og Mc dreamy og mc steamy underholder meg.. :popcorn:

Når ska du sette inn?

Skrevet
Takk for :klem: og :klem: til deg og :)

Jeg hadde tolket det som at 11 er befruktet.. ingenting annet er logiskt så gratulerer... håper du får mange på frys og ett gullegg som setter sig fast inn i maven din og blir der til sluttet av året :)

Er litt mer positiv nå.. det står en blåbærpai i ovnen og Mc dreamy og mc steamy underholder meg.. :popcorn:

Når ska du sette inn?

Takk for det. Skulle ønske du hadde et par av de også, men det er bra at du er mer positiv nå. Blåbærpai høres nydelig ut. Bare kos deg, så håper jeg at alt går fint :kose:

Innsetting blir i morgen kl 12 hos meg. Du da?

Skrevet
Takk for det. Skulle ønske du hadde et par av de også, men det er bra at du er mer positiv nå. Blåbærpai høres nydelig ut. Bare kos deg, så håper jeg at alt går fint :kose:

Innsetting blir i morgen kl 12 hos meg. Du da?

Klokken 12.30

Håper at de er fine og i god form i morgen.. :pls:

Blåbærpaien blev helt nydelig... har spist allt for mye... men overbeviser meg selv om at jeg fortjener den og tar en liten bit til :) :)

Skrevet
Klokken 12.30

Håper at de er fine og i god form i morgen.. :pls:

Blåbærpaien blev helt nydelig... har spist allt for mye... men overbeviser meg selv om at jeg fortjener den og tar en liten bit til :) :)

Åh så spennende, rett etter meg jo! Kommer til å :pls: masse for oss begge i morgen!

Selvfølgelig fortjener du blåbærpaien ;) Jeg har tenkt å bake meg det eller eplepai en dag snart. Har faktisk aldri laga pai før, men nå skal jeg få gjort det en dag i løpet av de neste par pine-ukene som vi har foran oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...