Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette er kanskje et litt teit spørsmål - men er det ok å ha sex uten beskyttelse mens man går på nesespray?? Leste i brosjyra fra sykehuset at man måtte bruke pessar eller kondom mens man gikk på hormoner, men det er vel først når man begynner med sprøytene? Og etter innsetting stod det at man skulle være avholden i 14 dager..

Vi fikk streng beskjed om å ikke ha sex uten kondom.. men det er forskjellig praksis forskjellige steder. Noen sier at man ikke behøver å beskytte seg før etter man har begynt på sprøytene..

ai dånt nåw... :tommelsmil: Better safe than sorry? faren er jo at man kan bli gravid utenfor livmoren....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi fikk streng beskjed om å ikke ha sex uten kondom.. men det er forskjellig praksis forskjellige steder. Noen sier at man ikke behøver å beskytte seg før etter man har begynt på sprøytene..

ai dånt nåw... :tommelsmil: Better safe than sorry? faren er jo at man kan bli gravid utenfor livmoren....

Oj? Jeg har ikke hørt noe om å ikke ha sex, eller ikke ha sex uten kondom i det hele tatt. Jeg har gått på spray i 4 1/2 uke og hatt sex uten beskyttelse... Hm, jeg må ringe fertilitetsklinikken i morgen! Gravid utenfor livmoren har jeg ikke lyst til å bli :forvirret:

Uff, håper ikke jeg har grunn til å bekymre meg nå. Må opp og lese i brosjyren jeg har fått og se om det står noe der som jeg ikke har sett før...

Skrevet

Vi fikk heller ikke lov til å ha sex uten beskyttelse, men nå tåler ikke jeg latex og gummi.. så ble heller null sex her i gården... stakkars tolmodige kjære... godt den tiden er over :lur:

Skrevet

Hos Aleris brydde de seg i allefall ikke om ubeskyttet sex i spray og sprøyteperioden. Sprayen er ikke skadelig for et eventuelt embryo.

Skrevet
Oj? Jeg har ikke hørt noe om å ikke ha sex, eller ikke ha sex uten kondom i det hele tatt. Jeg har gått på spray i 4 1/2 uke og hatt sex uten beskyttelse... Hm, jeg må ringe fertilitetsklinikken i morgen! Gravid utenfor livmoren har jeg ikke lyst til å bli :forvirret:

Uff, håper ikke jeg har grunn til å bekymre meg nå. Må opp og lese i brosjyren jeg har fått og se om det står noe der som jeg ikke har sett før...

Vi hadde ubeskyttet sex både mens vi gikk på spray og sprøyter. Det eneste forbudet vi fikk var å ikke ha sex en uke etter uttak.

Skrevet
Vi hadde ubeskyttet sex både mens vi gikk på spray og sprøyter. Det eneste forbudet vi fikk var å ikke ha sex en uke etter uttak.

Det har vært på samme måte for oss.

Skrevet

Takk for gode svar :klemmer: Jeg ringte til fertilitetsklinikken i dag, og de sa at det er ingen fare å ha ubeskyttet sex. Etter 8 dager på sprøyter har vi fått sexforbud hvertfall, mens etter innsetting vet jeg ikke enda.

Men det kan være at det blir noen dagers utsetting, for jeg må visst få mensen før uttak og innsetting igjen, og om jeg ikke har fått den innen sprøytestart så må godt mulig sprøytestarten utsettes, og jeg må få ny resept på mer spray. Håper håper at jeg snart får mensen, men kjenner jeg kroppen min rett så lar den vente på seg så alt blir forskjøvet minst ei uke.. Tålmodighet er en dyd ;)

Skrevet

må du få mensen en gang til Honning? Why?? :klø:

Jeg var da på UL idag og skal sette inn på tirsdag hvis gulleggene min overlever!! :strix:

Her krysses alt allerede!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Skrevet (endret)
må du få mensen en gang til Honning? Why?? :klø:

Jeg var da på UL idag og skal sette inn på tirsdag hvis gulleggene min overlever!! :strix:

Her krysses alt allerede!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Det var visst bedre om jeg ikke plutselig fikk mensen så jeg hadde det under uttak og innsetting, for da var det ikke sikkert at slimhinna var helt klar eller noe sånt. Det var teit syns jeg. Siden jeg er satt i en kunstig overgangsalder så trodde jeg ikke at jeg kom til å få mensen mer enn den ene gangen ei ukes tid etter spraystart, så jeg blei litt overraska. Var liksom så forberedt på når jeg skulle komme igang med sprøyter, at jeg kom ikke på at det kunne bli forskyvninger. Jaja...

Hurra for tirsdag forresten!!! :strix:

Krysser masse for deg jeg også! ;)

Endret av honning
Skrevet
Hos Aleris brydde de seg i allefall ikke om ubeskyttet sex i spray og sprøyteperioden. Sprayen er ikke skadelig for et eventuelt embryo.

Hei IrmaAdele. Hyggelig å se deg her inne igjen. Hvordan går det med den vordnene mor.?Formen god? Vet du hva du bærer på? Når er tremin? Fortsatt god helg.

KLem B

Skrevet

Da er jeg endelig tilbake! :hoppe:

Gått tilbake på AIH igjen, og veldig komfortabel med det. Begynt på pergotime og har time for kontroll neste uke. Deilig med behandling som går litt unna ;)

Skrevet

Prada: SÅ bra!!! :hoppe:

Jeg har da fått satt inn 2 gullegg og ruger nå for harde livet på disse små! :)

:strix:

Skrevet
Jeg har da fått satt inn 2 gullegg og ruger nå for harde livet på disse små! :)

:strix:

Hurra for gulleggene :strix:

Jeg heier på de :hoppe:

Jeg starta på sprøyter i dag etter 5 1/2 uke med nesespray :strix:

Skrevet

Hei. Hadde en dag i går som bare var helt pyton. Hadde tanker som gikk på at vi aldri kom til å lykkes, at frys forsøket gikk i dass, at det var bestemt at vi ikke skulle klare det osv. Regner med at flere av dere har hatt tilsvarende tanker. stakker mannen min, han prøvde etter beste evne å trøste. sex blir ikke alltid så vellykke tnår disse tankeen dukker opp. Har en bedre dag i dag, men kjenner sterkere nå enn tidligere den lille sjalusien jeg har ovenfor andre som er gravide. Føler den har økt siste mnd, men så står vi på liste fro frysforsøk nå i februar. Mulig det har med det å gjøre......

Ville uansett bare lufte tankene mine. Ha en forstt fin kveld.

B

Skrevet

:klem: til Barnesangen. Håper du er på bedre tanker igjen nå. Er hardt å være prøver og holde vonde tanker borte til tider...

Jeg lurer på et par ting.. Når begynner dere å spise som gravide? Tenker dere over å ikke spise rødt kjøtt osv ved innsetting, før innsetting eller ved evt positivt svar?

Når dere tar sprøyte, tester dere hver gang at det kommer ut en dråpe før dere setter den? Eller kun ved første gang på ny ampull?

Skrevet
Jeg lurer på et par ting.. Når begynner dere å spise som gravide? Tenker dere over å ikke spise rødt kjøtt osv ved innsetting, før innsetting eller ved evt positivt svar?

Når dere tar sprøyte, tester dere hver gang at det kommer ut en dråpe før dere setter den? Eller kun ved første gang på ny ampull?

Jeg begynte å spise som gravid etter innsetting. Noe som forresten var utrolig vanskelig fordi det var midt i juletider og jeg ELSKER fenalår. :sjenert: Da kuttet jeg også ned på kaffen. Alkohol var (selvsagt) også fyfy.

Dråpe-testen gjorde jeg kun når jeg skiftet ampull. Er det ikke det som står på bruksanvisningen? :klø:

Skrevet
Jeg begynte å spise som gravid etter innsetting. Noe som forresten var utrolig vanskelig fordi det var midt i juletider og jeg ELSKER fenalår. :sjenert: Da kuttet jeg også ned på kaffen. Alkohol var (selvsagt) også fyfy.

Dråpe-testen gjorde jeg kun når jeg skiftet ampull. Er det ikke det som står på bruksanvisningen? :klø:

Takk for svar, Belle :klemmer:

Da tenker jeg likt som deg i forhold til spisinga. Alkoholen har jeg kutta ut nå og drikker ikke mens jeg tar sprøyter heller. Men nå skjer det ikke noe spesielt i helga for min del uansett heller :) Jeg får nok snart begynne å forske på hva man bør spise og ikke.. ;)

Jo jeg tror at dråpe-testen kun skal gjøres når man skifter ampull. Jeg sjekka bruksanvisninga igjen i går, og det såg sånn ut ja.

En ting til. Når man skifter ampull, og bruker opp resten i en ampull og går over til neste (om det ikke er nok i den første), bruker man da samme nål på de to stikkene etter hverandre?

Skrevet

HEi.

JEg ståri startgropa til frys forsøk. skal begynne på progynova ved neste mens. Har lest pakningsvedlegget og blitt mer en skremt. Utrolig hva jeg kn oppleve. Kvalme, oppblåsthet, forstoppelse, ømhet/forstørrelse av bryster(det er vel det mest positive), hodepine, angst, nedstemthet, svimmelhet, hjertebank.....for å nevne noe. Blir neste litt redd jeg.

Noen her inne som her erfaringer med bivirkninger-eller ikke? skal 2 mg to ganger pr dag.

Må legge til at jeg hadde lite bivirkninger under gonal-f sprøyter, suprecur nesespray og eggløsningssprøyte i aug/sept. Er det til min fordel? ;) tar gjerne i mot erfaringer. Gjennomfører uansett, belønningen om vi lykkes er jo så stor.

KLem b

Skrevet
HEi.

JEg ståri startgropa til frys forsøk. skal begynne på progynova ved neste mens. Har lest pakningsvedlegget og blitt mer en skremt. Utrolig hva jeg kn oppleve. Kvalme, oppblåsthet, forstoppelse, ømhet/forstørrelse av bryster(det er vel det mest positive), hodepine, angst, nedstemthet, svimmelhet, hjertebank.....for å nevne noe. Blir neste litt redd jeg.

Noen her inne som her erfaringer med bivirkninger-eller ikke? skal 2 mg to ganger pr dag.

Må legge til at jeg hadde lite bivirkninger under gonal-f sprøyter, suprecur nesespray og eggløsningssprøyte i aug/sept. Er det til min fordel? ;) tar gjerne i mot erfaringer. Gjennomfører uansett, belønningen om vi lykkes er jo så stor.

KLem b

Mulig jeg ikke bør svare. Men dersom du er klar for et negatvit svar, så les videre. Og dersom du ikke blir like dårlig så kan du jo tenkte at "det var bra, for SÅ dårlig ble jeg jo ikke" ;)

Av alt jeg har vært igjennom av diverse medisiner og undersøkelser, så har faktisk tiden på progynova vært det aller, aller værste. Humørsvigninger ut av en annen verden, hetetoker og hjertebank. Konstant ttøtt, men allikevel søvnløs. Også alle marerittene! 100% sykmeldt etter 2 dager på piller. :(

Ble heldigvis bedre straks jeg begyne på progestan i tillegg.

Jeg hadde fryseforsøk med progynova etter 1. og 2. uttak. Etter 3. uttak ble det ikke frys, men om jeg hadde fått egg på frys der ville jeg antakelig tvunget gjennom et fryseforsøk i naturlig syklus, aldri mer de blå gift-pillene...

Overgangsalderen må virkelig være ille siden damer putter i seg de greiene der frivillig... :tristbla:

Men, noen merker ingen ting til progynovaen! Og du kan være en av de! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...