Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Hei!

Etter den "obligatoriske" runden med AIH forsøk (inseminasjon) er vi nå i gang med vanlig IVF. Jeg har gått på Suprecur i 2 uker nå, men fortsatt ingen mens. Hvor lang tid etter spraystart er mensen kommet hos dere andre? Jeg har vanligvis ganske stabile 28 dagers sykluser...

Ellers blir det ultralyder og sprøyter i jula, og uttak/innseting 1. eller 2. uka i januar.

Takknlemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

da jeg gikk på hormonsprøyter (gonal f) merket jeg tidlig en lett ømhet i ene eggleder. Det fortsatt gjennom førøket med IVF. Da det endte i SA, spurte jeg sykepleier om det var vanlig å kjenne denne ømheten. Hun forklarte da at det var det fordi eggelederen og follikelene skulle trekke seg sammen igjen og fylles opp. Det er sanrt 3 mnd siden SA, men fremdeles kan jeg enklete dager kjenne denne ømheten på samme side. Er det normalt? Er det en reaskjon på hormonbeh? Vil det alltid være sånn? Plager meg ikke til daglig, blir bare nysgjerrig og tenker litt når jeg kjenner det:)

FOrtsatt god adventstid.

B

Hei der.

3-4 mnd siden jeg gikk på forrige sprøytekur(Menopur) og hadde endel ubehag i underlivet og den ene eggstokken(trodde jeg). Jeg ble bekymret da dette ubehaget dukket opp stadig vekk og plagde meg, så jeg tok kontakt med sykehuset. Fikk beskjed om å få tatt UL og sjekke at det ikke var cyster på eggstokken. (som kan skje med hormonbehandling...) :frown:

Var hos gyn og fikk tatt UL, der alt viste seg å være i skjønneste orden(eller så bra som mitt underliv kan bli, hehe) :sjenert: .

Poenget er, etter mye rot i skrivingen, er at gyn fortalte at tarmene reagerte i noen tilfeller på hormonene og kunne gi smerter/ubehag og at det er ufarlig!!! :unsure:

Men ta kontakt med din gyn og få sjekket eggstokkene, så slipper du å bekymre deg kanskje unødig! :)

Skrevet

Da er det bare en dag til testing og jeg er et totalt nervevrak. :bond: Jeg fikk noen forferdelige mensensmerter på lørdag og blødde bittelitt i går. Det var såvidt det kom blod (ikke friskt, men brunt) på papiret, og det har ikke kommet noe mer. Kan dette ha vært en festeblødning? Noen av dere som har opplevd dette? Eller kommer en evt. festeblødning tidligere enn 2 dager før IKM?

Har egentlig mistet håpet om at det har funket denne runden, men jeg trenger noe å klamre meg fast i til i morgen, for ikke å bli helt gal. :sjenert:

Skrevet

menssmerter er vanlig i begynnelsen.

Og så lenge det bare er brunt som kommer ut er det ikke farlig. :)

dette går bra! :pls::strix:

Skrevet
menssmerter er vanlig i begynnelsen.

Og så lenge det bare er brunt som kommer ut er det ikke farlig. :)

dette går bra! :pls::strix:

Årh, tenk! :rødme:

Skrevet

Innom for å :pls: til høyere makter for deg jeg også, Belle :)

Jeg er nå på min 9.dag med Synarela og blødninga kom i dag, så er jeg et stykke på vei mot ivf nå hvertfall. Over 4 uker igjen med spray på meg før sprøytestart, så jeg føler meg ikke helt som en ivf'er enda, men det kommer ;)

Skrevet
:riste: Negativ test i dag morges og friskt blod på papiret. Har ikke blødd noe mer enn akkurat da (tok i en tampong for sikkerhets skyld), men siden testen (digital, så ingen rom for tolking heller) var negativ regner jeg med at dette forsøket var mislykket. :sukk:
Skrevet
:riste: Negativ test i dag morges og friskt blod på papiret. Har ikke blødd noe mer enn akkurat da (tok i en tampong for sikkerhets skyld), men siden testen (digital, så ingen rom for tolking heller) var negativ regner jeg med at dette forsøket var mislykket. :sukk:

:tristbla::klem:

Skrevet

:klemmer:

Skrevet

Det kan jo hende du er gravid for det.. noen ganger har ikke kroppen laget nok hcg til at det gir utslag. Første gangen jeg satt inn egg så fikk jeg negativ test, men pos utslag på blodprøven.

Sånn til info :hug:

Skrevet

:vinke: Takk for :klem: og trøstende ord alle sammen.

Mensen er enda ikke kommet, men fremdeles negativ test.

Devilina: har du problemer med å få positive EL-tester også? Det har nemlig jeg (har aldri klart å få en eneste en positiv), og tanken har streifet meg at kroppen min rett og slett ikke har nok hormoner til at testene slår ut. :klø: Er det en medisinsk mulighet? :vetikke:

Men jeg tror jeg må vente ihvertfall et par dager til før jeg begynner å spinne slike teorier. Orker ikke å bli skuffet enda en gang. :sjenert:

Skrevet

Hei .Vil bare ønske alle her inne en god jul og et godt nytt år!!!! Vi skal mest sannsynlig i gang med frysforsøk nr 1 i jan/feb. Litt avhengig av min mens syklus og plass på Riksen. Snakket med RH tidligere denne uken, og ble enig om frys i oppgitt tidsrom. har fått litt trøblete mens syklus etter IVF, men det ordner seg nok til slutt.

Kos dere masse i jula, med eller uten hormoner.

Klem b

Skrevet

Blir hormonfri jul på meg. Har time til hysteroskopi på RH i januar, så vi pauser denne syklusen. Tror ikke de finner noe, men nå har vi holdt på så lenge at det er greit å sjekke alt som kan sjekkes.

God jul alle sammen! :nisse:

Skrevet

Håper alle her inne har hatt ei fin jul :nissegutt:

Jeg begynte på 2.nesesprayflaska i dag, og regna meg fram til hvor lenge jeg har nesespray totalt sett. Jeg skal på sjekk hos fertilitetsklinikken 27.januar som er en onsdag og ei uke etter sprøytestart. Da skal de finne tidspunkt for uttak, men jeg har bare nok nesespray til ca ut den uka. Hvis de ikke har åpent i helgene så må jeg vel kanskje ha uttak på mandagen etter og muligens bruke en tusenlapp til på spray for kun en dag eller to..? Jeg kan jo ikke ha uttak samme dag som jeg skal til sjekk, for da får jeg ikke tid til å ta eggløsningssprøyta, så jeg tipper vel på at uttaket blir på begynnelsen av uka etter :forvirret: Når stopper man å spraye egentlig?

Noen som har vært borti noen fertilitetsklinikker som har åpent i helgene også? Er vårt første forsøk, så jeg er litt grønn ;)

Ha ei fin romjul alle sammen :)

Skrevet

:vinke: Honning!

Vi fikk tidspunkt for uttak en onsdag vi også, den 2.desember. Uttaket var mandagen etterpå, altså 7.desember. Da var siste spray- og sprøytedag fredag 4.desember. EL-sprøyten blir tatt nøyaktig 1,5 døgn før uttak.

Så, svaret på spørsmålet ditt er da at man slutter på spray dagen før EL-sprøyten. Men det kan jo godt hende de gjør det på en annen måte hos dere.

Skrevet

Tusen takk for svar, Belle :klemmer:

Da tipper jeg på at det blir uttak 1.februar på meg, og jeg skal ha nok nesespray til det. Jeg tror ikke de pleier å vente så mye lenger etter sprøytestart der hvor jeg går, så jeg kan omtrent planlegge litt nå føler jeg. Har så lyst til å vite datoen på forhånd, men forstår jo at det er umulig ;)

Skrevet
:vinke: Takk for :klem: og trøstende ord alle sammen.

Mensen er enda ikke kommet, men fremdeles negativ test.

Devilina: har du problemer med å få positive EL-tester også? Det har nemlig jeg (har aldri klart å få en eneste en positiv), og tanken har streifet meg at kroppen min rett og slett ikke har nok hormoner til at testene slår ut. :klø: Er det en medisinsk mulighet? :vetikke:

Men jeg tror jeg må vente ihvertfall et par dager til før jeg begynner å spinne slike teorier. Orker ikke å bli skuffet enda en gang. :sjenert:

Har vel i grunn ALDRI hatt eggløsning jeg... har jo ekstremt sjelden mens på grunn av PCOS... google og slå opp ;) er en hormonsykdom som mange kvinner har til og med uten å ane det... den dritten som lager trøbbel for meg... eller lagde.. nå har jeg en mini magen da :)

Skrevet

Ønsker alle dere IVF'ere og andre prøvere godt nyttår. Håper 2010 blir et positivt år med mange store mager.

Nyttårsklem :klemmer:

Skrevet

Hei allesammen og Godt Nytt år :)

Nytt år og nye muligheter :)

Jeg er igang igjen, startet med spray idag.

DENNE gangen går det.

Ønsker dere allesammen lykke til, krysser fingrene for allesammen og håper at 2010 blir bedre en 2009.

Klem

Gjest Liv snart 35
Skrevet

Ja godt nytt år

Vi tok hormon og gen blodprøver før jul så nå venter vi bare i spenning på når vi får komme til tromsø. Håper det ikke er lang ventetid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...