Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10. forsøk er historie. :tristbla:

Utslag på hcg, men den sank dessverre.

Tar en pause mens vi funderer på hva vi gjør videre. Spare penger står vel øverst på listen, for nå tror jeg ikke det offentlige tar vare på oss mer...

Dette var trist å lese. Mer er det rett og slett ikke å si om det :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Er på dag 33 siden forrige besøk av TR. Hadde en del mensnurringer forrige uke,men gav seg etterhvert. Har tatt 4 gravitester, den siste i dag tidlig-alle med neg resultat .Ringte RH i dag, fordi jeg blir frustert og forvirret når kroppen tuller sånn med meg. Enten vil jeg ha mensen, eller pos test, ikke bare gå å vente!!!! RH sa det ikke var uvanlig med langsyklus etter IVF. Vet det, men min forrige periode var på 31 dager. Før IVF var jeg alltid på 28. Sykepleieren mente jeg ikke var gravid, siden jeg ikke fikk pos test så langt ut i syklusen. Hun sa jeg kunne teste igjen om en uke,men dersom TR ikke kom innen 1,5-2 uker måtte jeg kontakte dem igjen........blir små rar av dette opplegget.....men må jo bare vente. Frustrerende å ikke ha kontroll på egen kropp lenger ifht TR. Vansklig å planlegge graviditet på egenhånd bl.a eller vite ca når TR kommer......sikker på at jeg hadde EL første uke i november, utflod og konistens passet bra med det......

Får vel bare smøre meg med tålmodighet.Noen andre som har erfaringer på dette?

B

Skrevet

Ja frustrasjon er bare fornavnet til hvordan dette er.. Nå er det 8 dager siden innsetting.. Skal smygteste meg i morgen, skal egentlig til lege for å testes på onsdag.. men det står på testen at det kan vises inntil 4 dager før ventet mens og min mens er ventet på tirsdag. Jeg er litt kvalm innimellom, syns jeg har metall smak i munnen men det kan hende jeg bare innbiler meg alt dette siden jeg ønsker det så sterkt..

Kan jeg virkelig være så heldig at det går bra?!!

Ha en god helg alle sammen! Tenker på dere som venter og dere som ventetiden desverre er over for.. om få dager veit jeg hvor jeg står også.. gruer meg litt..

Skrevet

Et spørsmål:

Jeg tar 125 IE puregon hver dag. Nå har jeg bare 100 IE igjen i den ene ampullen. Kan jeg ta det som er igjen i den ene for så å skifte til ny ampull og ta resten fra den? Eller må alt komme på én gang?

Skrevet (endret)
Et spørsmål:

Jeg tar 125 IE puregon hver dag. Nå har jeg bare 100 IE igjen i den ene ampullen. Kan jeg ta det som er igjen i den ene for så å skifte til ny ampull og ta resten fra den? Eller må alt komme på én gang?

Ja, det kan du. Det kan også hende det faktisk er 125 IE igjen i ampullen. Da de har et overskudd av væske i seg, gjerne 100 IE. Bare still den inn på 125, og hvis den ikke har så mye i seg vil den stoppe på det tallet som du mangler, og det må du ta fra den neste ampullen. Når ampullen er tom får du ikke trykket den lenger ned.

Endret av IrmaAdele
Skrevet

Hei og hopp..

Imorgen er dommedagen hos legen..

Testet nesativt i dag, måtte ta en test og blei super-skuffa!! :grine:

Men jeg kommer ikke over den metall smaken jeg har i munnen, den er ikke til å ta feil av å den har vært der i en uke nå..

Også strekker det nederst i magen når jeg reiser meg fort opp eller strekker meg vanlig.. Det er noe som sier meg at jeg er gravid men jeg er så redd for å bli skuffet..

Satt inn egg 19 november og skal ta blodprøve hos legen i morgen.. :huh:

Også har jeg vondt i hodet, men det pleier jeg å ha før mensen også..

Noen som har noen kloke råd??

Er det sikkert at man er gravid hvis man har metall smaken i munn?

For det har jeg garantert!

Uff.. Dette er en langsom pine..

Skrevet
Ja, det kan du. Det kan også hende det faktisk er 125 IE igjen i ampullen. Da de har et overskudd av væske i seg, gjerne 100 IE. Bare still den inn på 125, og hvis den ikke har så mye i seg vil den stoppe på det tallet som du mangler, og det må du ta fra den neste ampullen. Når ampullen er tom får du ikke trykket den lenger ned.

Takk for svar!

Det var faktisk mer enn 125 IE igjen, for jeg fikk sprutet inn hele dosen. Da blir det nok ampulleskifting og to stikk i dag i stedet for. :Nikke:

Skrevet

Krysser fingrene for deg i morgen, s&s!

Jeg har ingen gode råd å gi dessverre, men håper at den negative testen i dag bare var lureri. Lykke til i morgen! :klemmer:

Skrevet

Hei S&S

jeg testet negativt på hjemmetest men positiv på blodprøven.

Det kan være at du hadde for lavt hcg nivå i urinen din til at det registreres, men i blodet måles alt! :) Det regnes som gravid hvis du har over 25 i hcg i blodet og noen av hjemmetestene måler fra 35.. see?

Lykke til!

Skrevet

dag 38 siden forrige besøk av TR idag.....er til å bli sprø av.Skal teste igjen på torsdag som RH sa jeg kunne gjøre, men testen forrige torsdag var negativ, og da burde den jo har vært pos om jeg var gravid. Tror ikke jeg er det,men blir nesten litt stressa av all ventingen....noen som har noen gode råd? Rh sa jeg måtte kontakte dem igjen i neste uke derosm jeg ikke hadde fått den. Nesten litt skummelt dette.

Noen som vet om en evnt graviditet utenfor livmor(f.eks i egglederen) vil gi senere resultat på gravitest, evnt noen som vet hvordan det merkes? Mye smerter, trykk, ubehag etc. har ingen ting, men har tenkt tanken på om det kanvære tilfelle....

Skrevet

Vi skal på oppsummeringssamtale i morgen. Håper ikke det er kroken på døra for vår del, men tviler på at vi får noe ny IVF "gratis". Har lyst til å gå tilbake til AIH. Får høre hva legen mener om det. Kommer veldig ann på hvem vi møter i morgen også. Har fått mine favoritter opp gjennom....

Ang refusjon så er fristen 6 mnd fra du oppfylte kravet for refusjon, altså 6 mnd fra du har brukt 15000. De første kvitteringene mine var nesten et år gammel da jeg sendte inn, og det var ikke noe problem. Og jeg snakket med Helfo om det på forhånd, det var slik de ville ha det.

Skrevet
Ang refusjon så er fristen 6 mnd fra du oppfylte kravet for refusjon, altså 6 mnd fra du har brukt 15000. De første kvitteringene mine var nesten et år gammel da jeg sendte inn, og det var ikke noe problem. Og jeg snakket med Helfo om det på forhånd, det var slik de ville ha det.

Oki, tror eg skal sjekke dette opp med mine lokale HELFO.

Hadde eg bare visst hva HELFO var :fnise:

Skrevet

Tusen takk for svar og oppmuntring folkens...

Men idag fikk jeg negativt svar og mensen kom i går.. :grine::grine:

Har ringt Ullevål og begynner igjen i januar/februar... :trist:

Skrevet
Tusen takk for svar og oppmuntring folkens...

Men idag fikk jeg negativt svar og mensen kom i går.. :grine::grine:

Har ringt Ullevål og begynner igjen i januar/februar... :trist:

Åh, det var trist å høre :grine:

Håper det går bra med deg.

Da SKAL du bli gravid i januar/februar da!! :kose:

Skrevet (endret)
Oki, tror eg skal sjekke dette opp med mine lokale HELFO.

Hadde eg bare visst hva HELFO var :fnise:

Google er så grei: Helseøkonomiforvaltningen :)

-

:kose: s&s, det skal ikke være lett dessverre :sjenert:

Endret av Strix
Skrevet

Henger visst med her framover allikevel jeg. :hoppe:

Vi får fortsette behandlingen på RH, men vi går "tilbake" til inseminering. Var vårt forslag, men legen var veldig positiv. AIH kan være veldig bra alternativ for slike som oss.

Dårlige resultater på statistikken med AIH, men gud så deilig det skal bli å slippe IVF-hormon-bivirkning-helvetet!

Tar en liten julepause og starter opp i januar. Det skal nok bli et søsken på oss til slutt! :)

Skrevet
Henger visst med her framover allikevel jeg. :hoppe:

Vi får fortsette behandlingen på RH, men vi går "tilbake" til inseminering. Var vårt forslag, men legen var veldig positiv. AIH kan være veldig bra alternativ for slike som oss.

Dårlige resultater på statistikken med AIH, men gud så deilig det skal bli å slippe IVF-hormon-bivirkning-helvetet!

Tar en liten julepause og starter opp i januar. Det skal nok bli et søsken på oss til slutt! :)

Hadde dere fått fortsette med vanlig ivf også? Er det en mulighet i det offentlige når en har hatt de 3 en har rett på? Hvor mange insemineringer kan en få i det offentlige og hva koster det per stk?

Kan jeg spørre hva som er deres diagnose siden insemineringer kan fungere?

Deilig med såpass kort ventetid da! Masse lykke til :klemmer:

Skrevet
Hadde dere fått fortsette med vanlig ivf også? Er det en mulighet i det offentlige når en har hatt de 3 en har rett på? Hvor mange insemineringer kan en få i det offentlige og hva koster det per stk?

Kan jeg spørre hva som er deres diagnose siden insemineringer kan fungere?

Deilig med såpass kort ventetid da! Masse lykke til :klemmer:

Alternativet videre hadde vært privat IVF.

AIH Koster det samme som IVF, 1500 per forsøk. Legen mente jeg kunne prøve å sende inn kvitteringene for medisinen, men kunne ikke love at jeg fikk igjen. Men det er jo uansett ikke så mye medisiner jeg skal ha, og det er bare medisiner annehver syklus. I "pausesyklusene" er det også inseminering, men da i naturlig syklus, kun el-sprøyte.

Er uforklarlig barnløse, og alt er tipp topp med begge, og tidligere lykkes mes AIH. Ingen begrensning på antall forsøk, kan holde på så lenge du vil.

Er vel egentlig ingen ventetid på AIH i det hele tatt, men man må bare ikke treffe feriene...

Skrevet
Alternativet videre hadde vært privat IVF.

AIH Koster det samme som IVF, 1500 per forsøk. Legen mente jeg kunne prøve å sende inn kvitteringene for medisinen, men kunne ikke love at jeg fikk igjen. Men det er jo uansett ikke så mye medisiner jeg skal ha, og det er bare medisiner annehver syklus. I "pausesyklusene" er det også inseminering, men da i naturlig syklus, kun el-sprøyte.

Er uforklarlig barnløse, og alt er tipp topp med begge, og tidligere lykkes mes AIH. Ingen begrensning på antall forsøk, kan holde på så lenge du vil.

Er vel egentlig ingen ventetid på AIH i det hele tatt, men man må bare ikke treffe feriene...

Tusen takk for svar Prada! Håper dere lykkes fort :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...