Gjest O'hara Skrevet 10. november 2009 #1441 Skrevet 10. november 2009 Negativ test på meg i dag Nå er jeg jammen ikke sikker på hvor veien går. Er lei etter 3 års prøving!
Gjest O'hara Skrevet 10. november 2009 #1443 Skrevet 10. november 2009 (endret) Det er dessverre slik livet er... Nå føler jeg meg snart utdatert og utgått på dato og er jammen ikke sikker på hva jeg skal gjøre... Nå får jeg bare heie frem dere andre!! Endret 10. november 2009 av O'hara
ENALI Skrevet 10. november 2009 #1444 Skrevet 10. november 2009 Hei alle jenter her inne. Må bare få luftet ut litt frustrasjon i dag. Har akkurat fått vite at ei venninne(hun er ingen nær venninne) har test pos i dag. Det blir barn nr 2. har ei jente f mar 08 fra før. Det hører til historien at venninna min har en forhistorie med psykiske vansker, deriblandt flere år på instutisjon. Hun ble gravid på første forsøk med nr 1, og har sagt til meg at hun blir gravid igjen før jul. (arrrrrgh......) OG det ble hun jammen. HAr vansker med å være glad på hennes vegne, da det jeg føler er urettferdighet. HVorfor skal hun lykkes når hun har bestemt seg for det, mens vi som også har bestemt oss for å få barn har et mislykket IVF-forsøk bak oss(SA 4+2) de to siste mnd har TR kommet og vi ønsker oss veldig sterkt et barn etter hva vi har gjennomgått de siste 2 årene(Kreftsykdom, cellegift beh, nå er han friskmeldt. KJenner jeg blir frustert og lite villig til å dele gleden hennes. Er det meg det er noe galt med, eller reagerer jeg normalt? ha en god uke. Det var godt å få det ut. B Jag förstår din frustration, varför ska hon få hur lätt som helst men inte du. Men jag förstår inte vad det spelar för roll om hon har haft psykiska problem, bara för att det tillhör hennes förflutna behöver det väl inte innebära att hon inte förtjänar att få barn? Ingen är perfekt vi alla har får problem/ bekymmer här i livet. Och det behöver ju inte innebära att hon har psykiska problem idag? Jag förstår din frustration men samtidigt så kan inte man missunna andra deras lycka. Det låter ju som om hon också har haft ett svårt liv. SÅ varför ska inte hon få skaffa barn? Bara för att hon har haft psykiska problem? Och inte du? Nej jag tycker du tänker lite orättvist där, även om jag kan förstå mig på din frustration. Vem är det som bestämmer vem som förtjänar och inte förtjänar att få barn? Inte du, inte jag, inte någon. Alla som älskar barn har väl rätt till att få barn oavsett hur deras förflutna har varit? Man kan ju inte döma en person utifrån dennes förflutna? Alla vi har ju ett förflutet det viktiga att fokusera på är väl mer nuet. Ta inte det här som kritik, för jag förstår hur du tänker, det är frustrerande att vissa bara kan få barn medan vi andra måste kämpa och kämpa och återigen kämpa. Och det är ibland svårt att dela glädjen med andra, livet kan ju vara riktigt orättvist. Jag tror dock inte det är något fel på dig, jag tror nog vem som helst hade haft sådana tankar som du har. Jag tänkte om din väninna har haft psykiska problem så finns det nog en eller många anledningar till det. Kram på dig!
Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 10. november 2009 #1445 Skrevet 10. november 2009 Jeg ringer i morgen:-) hei, har du ringt ang dette? jeg er i samme situasjon som deg. jeg begynte med synarela i går. Vet ikke om jeg er gravid da det er altfor tidlig å teste Klem fra Annie
Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 10. november 2009 #1446 Skrevet 10. november 2009 Hei! Noen som vet om det er skadelig å begynne på sprayen dersom man er blitt gravid (uten å vite det)? Skal begynne med sprayen nu til helgen og har hatt eggløsning ca en uke før spray-start..... hei, har du ringt ang dette? jeg er i samme situasjon som deg. jeg begynte med synarela i går. Vet ikke om jeg er gravid da det er altfor tidlig å teste Klem fra Annie
SiwMonica Skrevet 10. november 2009 #1447 Skrevet 10. november 2009 Gratulerer så mye! Trenger litt postitve vibber her inne nå! Ved å øke dosen etter ul øker man vel bare størrelsen og kvaliteten på de eggene som er der, man rekker ikke å "dyrke" fram nye egg på bare noen dager på sterk dose vel? Hvertfall sånn det har funka på meg. Håper en litt høyere dose til fra begynnelsen gir deg bedre resultat SiwMonica. Teller dette forsøket som et forsøk, eller får du et nytt? Jeg diskutere forøvrig forskjellen på menopur og puregon med en av legene på Rikshospitalet forrige uke, fordi jeg var litt missfornøyd med å ha byttet til puregon. Det hun fortalte var at det gjennomsnittlig blir produsert flere egg med puregon enn med menopur, men antall fødte barn av de to medisinene er det samme. Tolker det som at menopur gir få egg av bra kvalitet og at puregon gir flere egg men noe dårligere egg. Men fikk nå flest og best egg av menopur jeg da... Jeg gikk på 150 ie i 6 dager, deretter 225 ie i 5 dager. Det var visst ikke for å få flere egg, men for å modne de få eggene jeg hadde. Dette informerte de meg om etter at forsøket var avbrutt, de kunne vel kanskje informert om dette på forhånd syns jeg For jeg spurte de faktisk om det ikke var for lite egg, da fikk jeg til svar at dette er heeelt normalt. Da jeg fortalte at jeg var nervøs for å ikke få satt tilbake noen egg, så sa de bare at det var 98,7 % sjanse for at jeg skulle få satt tilbake egg, og at jeg kunne slappe helt av, dette kom til å gå kjempe fint. Veldig fint at de er positive, men da blir jo skuffelsen større når det ikke går. Man hører jo på ekspertene og slapper mere av da. Jaja, en liten utblåsning fra min side Det teller ikke som forsøk, så jeg har fortsatt 3 forsøk igjen. Heldigvis
SiwMonica Skrevet 10. november 2009 #1448 Skrevet 10. november 2009 (endret) Negativ test på meg i dag Nå er jeg jammen ikke sikker på hvor veien går. Er lei etter 3 års prøving! Så trist Her kommer en goood trøste klem fra meg Endret 10. november 2009 av SiwMonica
*Tinkerbell* Skrevet 10. november 2009 #1449 Skrevet 10. november 2009 hei, har du ringt ang dette? jeg er i samme situasjon som deg. jeg begynte med synarela i går. Vet ikke om jeg er gravid da det er altfor tidlig å teste Klem fra Annie Hei! Har ringt i dag. Det er ikke skadelig å bruke synerela selv om det skulle vise seg at man er gravid :-)Man fortsetter som planlagt og tar en gravitet-test dersom mensen ikke kommer. Jeg begynner med spray på fredag:-) Er dette ditt første IVF-forsøk?
s&s Skrevet 10. november 2009 #1450 Skrevet 10. november 2009 Negativ test på meg i dag Nå er jeg jammen ikke sikker på hvor veien går. Er lei etter 3 års prøving! Uff det var triste nyheter! Urettferdig!!
Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 10. november 2009 #1451 Skrevet 10. november 2009 Hei! Har ringt i dag. Det er ikke skadelig å bruke synerela selv om det skulle vise seg at man er gravid :-)Man fortsetter som planlagt og tar en gravitet-test dersom mensen ikke kommer. Jeg begynner med spray på fredag:-) Er dette ditt første IVF-forsøk? Oh, nå er jeg lettet, det var en utrolig bra nyhet!! Tusen takk for svaret. Ja, det er mitt første IVF-forsøk. Hva med deg? Er du på IVF på Ullevål?
Prada Skrevet 10. november 2009 #1452 Skrevet 10. november 2009 Negativ test på meg i dag Nå er jeg jammen ikke sikker på hvor veien går. Er lei etter 3 års prøving! Å nei...
*Tinkerbell* Skrevet 10. november 2009 #1453 Skrevet 10. november 2009 Oh, nå er jeg lettet, det var en utrolig bra nyhet!! Tusen takk for svaret. Ja, det er mitt første IVF-forsøk. Hva med deg? Er du på IVF på Ullevål? Bare hyggelig :-) Dette er vårt første forsøk og vi skal til Tromsø.
Gjest O'hara Skrevet 10. november 2009 #1454 Skrevet 10. november 2009 Takker for klemmer Men livet er nå en gang slik det er det, det er ikke alt som lar seg styre. Får se hvor veien går videre, det vet jeg per i dag ikke.
Gjest Rockymor Skrevet 10. november 2009 #1455 Skrevet 10. november 2009 Hei der. Ny her, hadde jeg bare visst om denne siden tidligere... trege meg! Har hatt alle 3 forsøkene i løpet av året 09 - uten resultat, så er temmelig mørbanket i kroppen og toppen. 1.forsøk: 200 IE puregon ga 3 egg, ett tilbakeført, 2 på frys 2.forsøk: 300 IE puregon ga ett egg, ble tilbakeført 3.forsøk: 450 IE menopur!!! ga 3 egg, to tilbakeført, ett på frys Skulle satt i gang med progynova i neste uke, men utslitt kropp og mye sykdom gjorde at jeg ba om en utsettelse. Dette er tross alt de siste 3 eggene og siste gang, så da vil jeg ha en sykdomsfri og opplagt kropp! Hadde UL og kikkhullsoperasjon mai 08. Viste endometriose, tette eggledere, en misdannet eggstokk og blodprøver avslørte ingen/få dårlige egg. (produserte for mye av ett hormon...??) Vel, dette ble mye meg, men håper å lese litt mer om dere
Devilina Skrevet 10. november 2009 #1456 Skrevet 10. november 2009 Hei der. Ny her, hadde jeg bare visst om denne siden tidligere... trege meg! Har hatt alle 3 forsøkene i løpet av året 09 - uten resultat, så er temmelig mørbanket i kroppen og toppen. 1.forsøk: 200 IE puregon ga 3 egg, ett tilbakeført, 2 på frys 2.forsøk: 300 IE puregon ga ett egg, ble tilbakeført 3.forsøk: 450 IE menopur!!! ga 3 egg, to tilbakeført, ett på frys Skulle satt i gang med progynova i neste uke, men utslitt kropp og mye sykdom gjorde at jeg ba om en utsettelse. Dette er tross alt de siste 3 eggene og siste gang, så da vil jeg ha en sykdomsfri og opplagt kropp! Hadde UL og kikkhullsoperasjon mai 08. Viste endometriose, tette eggledere, en misdannet eggstokk og blodprøver avslørte ingen/få dårlige egg. (produserte for mye av ett hormon...??) Vel, dette ble mye meg, men håper å lese litt mer om dere For mye av et hormon.... høres ut som du har PCO eller PCOS... velkommen i klubben...
^^Sunny^^ Skrevet 10. november 2009 Forfatter #1457 Skrevet 10. november 2009 Da er jeg ruger igjen, på 2 små. 1 perfekt fem delt embryo og et firedelt ikke fullt så bra, men fortsatt middels kvalitet. Det siste delte seg ikke. Fikk snakket med legen om medisiner og en del annet så er roligere og mer positiv nå. Takk for lykkeønskninger, trenger det nå! Denne gangen SKAL vi lykkes! Ja det SKAL dere !!!!! Skal se det blir 2 små ut av dette
^^Sunny^^ Skrevet 10. november 2009 Forfatter #1458 Skrevet 10. november 2009 Negativ test på meg i dag Nå er jeg jammen ikke sikker på hvor veien går. Er lei etter 3 års prøving! Å nei :( uffameg O`hara Jeg skjønner godt at det begynner å bli vanskelig .. Vet ikke hva jeg kan si ... Go kos til deg vennen
Annie B. Skrevet 11. november 2009 #1459 Skrevet 11. november 2009 Bare hyggelig :-) Dette er vårt første forsøk og vi skal til Tromsø. Lykke til! Håper at det blir deres første og siste forsøk. Jeg krysser fingre for oss to!!
barnesangen Skrevet 11. november 2009 #1460 Skrevet 11. november 2009 NOen som vet hva lett brun utflod rundt EL betyr? har aldri hatt det før, men vi har hatt samleie rundt EL også Har ikke vondt eller andre ubehag, bare lett brun farge .) Spør fordi jeg er nysgjerrig:) ha en fin dag. KLem B
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå