Gjest O'hara Skrevet 4. november 2009 #1381 Skrevet 4. november 2009 Lykke til Belle, krysser fingrene for at dere får en koselig julegave SøsterLiten: Jeg tok det overhodet ikke som noen kritikk
Strix Skrevet 4. november 2009 #1382 Skrevet 4. november 2009 strix: Jeg har en venninne som besvimte under insettingen, de måtte bruke klype for å løfte livmorstappen (dette er VELDIG uvanlig) for å få inn kateteret og det gjorde så vondt at hun besvimte først og kastet opp rett etter at hun våknet.. Hun var super shaky hele dagen. Hurra for 6 egg!! Kjempe nyheter!! Der er gullegget vet du! Lykke til videre med telefonen imorgen og insetting i overimorgen!! Fyttikatta, det kan jeg forstå var ubehagelig. Men det er heldigvis heller ikke helt vanlig ved innsetting, takk og lov! Jeg bor 2 minutter unna sykehuset, men jeg jobber 40 minutter unna. Jeg mener sykepleieren snakket om at jeg fikk 3 dagers sykemelding etter uttak. :klø: Ser ut som om det kan stemme etter hva dere sier her. Så da blir det kun UL kontroll (,5 dag for meg sånn ca) og uttak/innsetting som jeg trenger å ta meg fri da. Tusen takk for hjelp alle sammen! PS! Vi får vårt første forsøk før jul! Bare det å bevege seg samme dag og dagen etter uttaket var en utfordring for meg. Hadde innsetting en fredag og at det var helg de 2 påfølgende dagene var jeg så utrolig takknemmelig for!! Og jeg var på ingen måte overstimulert eller noe. Men dette er veldig ulikt, som så mye annet som angår kroppen. Håper det hele blir en generelt positiv opplevelse! Lykke til med første forsøk, privat eller offentlig siden det gikk så fort?
s&s Skrevet 4. november 2009 #1383 Skrevet 4. november 2009 Jeg lurer på om noen av dere andre har informert arbeidsgiveren deres om at dere driver med prøverørsbehandling? Jeg har ikke gjort det enda, men hvordan skal jeg forklare en sykemelding på 3 dager hvis jeg ikke er syk.. Kan jo ikke si at jeg er forkjøla eller har omgangssyke heller akkurat.. Skal jeg fortelle det? Jeg er alltid veldig åpen og ærlig om hva jeg skal og hva som feiler meg hvis jeg er borte fra jobb, men denne gangen har jeg ikke sagt noe for når noen hører at man ønsker seg barn blir det tatt for gitt at man blir gravid og borte ett år..
Gjest O'hara Skrevet 4. november 2009 #1384 Skrevet 4. november 2009 Jeg har vært åpen om dette til arbeidsgiver, og gitt han all informasjon. Eller, ikke all da... Men han vet om det, og vet hvorfor jeg er en del borte i forbindelse med UL og innsetninger.
Strix Skrevet 4. november 2009 #1385 Skrevet 4. november 2009 Jeg sa ikke noe til arbeidsgiver, synes ikke de har noe med det å gjøre og så kommer det veldig an på hvilket forhold en har til arbeidsgiver. Det er stor forskjell!! Om du har vært åpen om sykdomsfravær hittil vil det nok bli mer mistenksomt om du plutselig blir veldig taus om det. Men jeg hadde ikke stusset på å lyve på meg at jeg hadde hatt omgangssyke, eller vært dårlig og uvel eller, eller... Om du leverer sykemeldingen til arbeidsgiver så vil vedkommende se hvem som har stemplet og signert. Noen klinikker stempler med sitt stempel.
^^Belle^^ Skrevet 4. november 2009 #1386 Skrevet 4. november 2009 Belle: Så gøy!! Vi sendte inn brev tidlig februar, hadde 1 samtale 28mars, startet nesespray i midten av juli, uttak 16august og innsetting da 2 dager etter... Føltes ut som en eeeevighet å vente! Gøy at dere får hjelp så fort! Da er det bare å håpe at du endelig skal få ditt lille mirakel på plass!! Kanskje du kan teste på julaften??? Tenk deg DEN julegaven hvis den er positiv da!! :dåne: Vi ventet ca. 4 måneder fra vi fikk brevet ang. samtale til vi var inne (i går). Så blir det spraystart om kun én uke. Kjempeglad for at det går så raskt. Tror jeg regnet meg fram til at jeg kan teste senest på julaften. Det hadde vært TIDENES julegave dersom det klaffer på første forsøk. :rødme: Fyttikatta, det kan jeg forstå var ubehagelig. Men det er heldigvis heller ikke helt vanlig ved innsetting, takk og lov! Bare det å bevege seg samme dag og dagen etter uttaket var en utfordring for meg. Hadde innsetting en fredag og at det var helg de 2 påfølgende dagene var jeg så utrolig takknemmelig for!! Og jeg var på ingen måte overstimulert eller noe. Men dette er veldig ulikt, som så mye annet som angår kroppen. Håper det hele blir en generelt positiv opplevelse! Lykke til med første forsøk, privat eller offentlig siden det gikk så fort? Det er veldig greit å lese de ulike erfaringene synes jeg. Da forventer jeg det aller verste. Forhåpentligvis blir det en bedre opplevelse enn det jeg ser for meg. Vi har offentlig, altså på fertilitetsklinikken på sykehuset. Men jeg vet at vi har et utrolig bra tilbud i byen vår, og det kommer folk fra hele sør-vestlandet og sørlandet på dette sykehuset, i og med at ventetiden ikke er så lang. Utrolig fornøyd at vi bor der vi bor akkurat nå.
Prada Skrevet 4. november 2009 #1387 Skrevet 4. november 2009 3 av 6 egg er befruktet. Kjenner jeg synes det er litt kjipt. Jeg har ved begge mine tidligere uttak fått ut flere egg, og så godt som alle har blitt befruktet. Da fikk jeg dessverre rett i at det ikke var noen god ide å bytte til puregon. Har avskrevet tanken på å få noe på frys denne gangen, mest spent på om det i dele hele tatt er noen embryo av god kvalitet når jeg kommer til innsetting i morgen. Ahh... hater dette her altså!! Siste gratis uttak var det også...
Devilina Skrevet 4. november 2009 #1388 Skrevet 4. november 2009 Da kan jeg jeg herved kalle meg "bolla" nå er det bekreftet at jeg er garantert gravid fra sykehuset... har jo jukset med hjemme test, men greit å få det garantert for det Sist gang var blodprøve svaret på kun 37, nå var den på 101... ikke at jeg vet hva referanse området er da men... ganske bra økning da Fikk tilbud om ultralyd i uke 8... er dette tidlig eller sent? For de som har peil da.... Tør ikke lage meg graviditetsdagbok enda.... ting er jo fortsatt skummelt
Gjest O'hara Skrevet 4. november 2009 #1389 Skrevet 4. november 2009 Krysser fingrene for at minst et av eggene deler seg mer og at minst ett av de er et gullegg Prada! Masse, masse lykkeønskninger! Devilina: Gratulerer så mye!!! Tror ikke det er uvanlig med UL i uke 7-8 når det er IVF. På mine papirer fra sykehuset mener jeg å huske as det står om man tester positivt så er det UL i uke 7...
Devilina Skrevet 4. november 2009 #1390 Skrevet 4. november 2009 Tusen takk O'Hara Da håper jeg at jeg kan si et lite "farvel" til denne tråden... selv om man må jo sniklese nå og da. Krysser fingrene nå for at dette er gangen det skal lykkes og så håper jeg det klaffer for alle man snart!! Fantastiks mange flotte mennesker her inne som kun fortjener det beste Litt riski å lage tickeren enda, men... jeg tar sjangsen
s&s Skrevet 5. november 2009 #1391 Skrevet 5. november 2009 Jeg skal på kontroll 12 november, begynte med sprøyta i går.. Har sagt til arbeidsgiver at jeg skal til legen den 12. også har jeg bestemt meg for å fortelle om behandlingen når jeg har vært på kontroll, for da veit jeg litt mer om når det blir uthenting osv.. Ærlighet varer lengst og jeg klarer ikke å lyve om at det er noe annet, og skulle jeg være så heldig å bli gravid vil hun jo skjønne det, siden hun veit at vi ikke kan få barn av egen "innsats" Takk for deres råd og tilbakemeldinger! I dag er det en uke til kontroll og jeg gleder meg veldig!!!
s&s Skrevet 5. november 2009 #1392 Skrevet 5. november 2009 3 av 6 egg er befruktet. Kjenner jeg synes det er litt kjipt. Jeg har ved begge mine tidligere uttak fått ut flere egg, og så godt som alle har blitt befruktet. Da fikk jeg dessverre rett i at det ikke var noen god ide å bytte til puregon. Har avskrevet tanken på å få noe på frys denne gangen, mest spent på om det i dele hele tatt er noen embryo av god kvalitet når jeg kommer til innsetting i morgen. Ahh... hater dette her altså!! Siste gratis uttak var det også... Hei.. Fortvil ikke, jeg fikk ut 8 egg første gangen, bare 2 av de ble befruktet og begge ble satt inn fordi de ikke var "gode" nok til å fryses.. Men jeg ble gravid og har idag min lille engel på 2 år Så vær glad for de befruktingene du fikk, det er stor sansynelighet for at gull-egget er det
^^Sunny^^ Skrevet 5. november 2009 Forfatter #1393 Skrevet 5. november 2009 Da kan jeg jeg herved kalle meg "bolla" nå er det bekreftet at jeg er garantert gravid fra sykehuset... har jo jukset med hjemme test, men greit å få det garantert for det Sist gang var blodprøve svaret på kun 37, nå var den på 101... ikke at jeg vet hva referanse området er da men... ganske bra økning da Fikk tilbud om ultralyd i uke 8... er dette tidlig eller sent? For de som har peil da.... Tør ikke lage meg graviditetsdagbok enda.... ting er jo fortsatt skummelt Gratulerer så masse Devilina !! :strix: .................. Håper det ordner seg for dere Prada !! Det fortjener dere nå !
Prada Skrevet 5. november 2009 #1394 Skrevet 5. november 2009 Da er jeg ruger igjen, på 2 små. 1 perfekt fem delt embryo og et firedelt ikke fullt så bra, men fortsatt middels kvalitet. Det siste delte seg ikke. Fikk snakket med legen om medisiner og en del annet så er roligere og mer positiv nå. Takk for lykkeønskninger, trenger det nå! Denne gangen SKAL vi lykkes!
SøsterLiten Skrevet 5. november 2009 #1395 Skrevet 5. november 2009 Da kan jeg jeg herved kalle meg "bolla" nå er det bekreftet at jeg er garantert gravid fra sykehuset... Gratulerer!!! Bolla :rødme: Da er jeg ruger igjen, på 2 små. 1 perfekt fem delt embryo og et firedelt ikke fullt så bra, men fortsatt middels kvalitet. Det siste delte seg ikke. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Krysser for deg Prada!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Fikk du to inn fordi det var siste gratis runde? De har nemlig "kastet" mine egg som har delt seg, men som ikke er bra nok til frys... Ville litte granne få inn 2 jeg også liksom...
IrmaAdele Skrevet 6. november 2009 #1396 Skrevet 6. november 2009 Da kan jeg jeg herved kalle meg "bolla" nå er det bekreftet at jeg er garantert gravid fra sykehuset... har jo jukset med hjemme test, men greit å få det garantert for det Sist gang var blodprøve svaret på kun 37, nå var den på 101... ikke at jeg vet hva referanse området er da men... ganske bra økning da Fikk tilbud om ultralyd i uke 8... er dette tidlig eller sent? For de som har peil da.... Tør ikke lage meg graviditetsdagbok enda.... ting er jo fortsatt skummelt Gratulerer så mye Devilina:D Dette var gode nyheter. Lykke til videre til dere som ruger:)
Devilina Skrevet 6. november 2009 #1397 Skrevet 6. november 2009 Da er jeg ruger igjen, på 2 små. 1 perfekt fem delt embryo og et firedelt ikke fullt så bra, men fortsatt middels kvalitet. Det siste delte seg ikke. Fikk snakket med legen om medisiner og en del annet så er roligere og mer positiv nå. Takk for lykkeønskninger, trenger det nå! Denne gangen SKAL vi lykkes! Å så glad nyhet!!! JA denne gangen skal de sitte!! Bli der begge to Har ikke helt skjønt det enda jeg.. men du snakker om 5delt og 4delt etc... hva er best og hvorfor? Jeg måtte visst snike meg inn en tur ja
Devilina Skrevet 6. november 2009 #1398 Skrevet 6. november 2009 Gratulerer så mye Devilina:D Dette var gode nyheter. Lykke til videre til dere som ruger:) Tusen takk :strix: Vi er så glade, håper bare at alt går bra hele 9 mnd Lykke til du også
s&s Skrevet 6. november 2009 #1399 Skrevet 6. november 2009 Tusen takk :strix: Vi er så glade, håper bare at alt går bra hele 9 mnd Lykke til du også Gratulerer Devilina
SiwMonica Skrevet 6. november 2009 #1400 Skrevet 6. november 2009 Da kan jeg jeg herved kalle meg "bolla" nå er det bekreftet at jeg er garantert gravid fra sykehuset... har jo jukset med hjemme test, men greit å få det garantert for det Sist gang var blodprøve svaret på kun 37, nå var den på 101... ikke at jeg vet hva referanse området er da men... ganske bra økning da Fikk tilbud om ultralyd i uke 8... er dette tidlig eller sent? For de som har peil da.... Tør ikke lage meg graviditetsdagbok enda.... ting er jo fortsatt skummelt Gratulerer kjempe masse Uttaket gikk bra i dag, fått ut 5 gode egg. satser på at 1 av de e gullegget Skal ringe Rikshospitalet kl.10.00 i morgen og høre hvordan dt har gått.. Dere får ha en strålende kveld jenter, ta vare på dere selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå