LystPaBaby Skrevet 2. november 2009 #1362 Skrevet 2. november 2009 Hvilke tegn er det eg har å forholde meg til at ting er i orden nå? Har jo positiv blodprøve... Men går allikevel rundt og bekymrer meg. Leser på nett. Ømme bryster, det har eg, men det har eg ofte til vanlig og. Trøtt er eg, men hva om ting har sluttet nå? Off... Dette er ikke bare kjekt enda. Gleder meg til UL viser at ting er i orden!
Devilina Skrevet 2. november 2009 #1363 Skrevet 2. november 2009 Har nå snakket med Helsestasjonen og de mente det hastet med at jeg tok vaksinen før jeg evt ble gravid, så jeg blir ringt i morgen for og avtale tid til vaksinering.. Så ring helsestasjonen i deres kommune og be om vaksinen så dere får den før den lille spiren er på plass.. Det der har jo ikke jeg tenkt på i det hele tatt... og når vaksinen kom så var jeg jo i gang alt med ting Så jeg får bare krysse fingrene for at det ikke kommer noe svineri min vei. Kan jo eventuelt ta den etter 12 uke... er det ikke da 1 trimester er over? Tok blodprøve i dag så nå er det bare å vente noen dager for å si ringe til RH.... men vet jo det er positivt, testen jeg tok kan vel ikke lyve... Men fortsatt litt nervøs da.. gikk jo bare noen få dager sist etter at jeg hadde fått svar... da kom blødningen. Men har fortsatt ikke murrende følelse/smeter i mange som jeg hadde sist. Tar det som et bra tegn
LystPaBaby Skrevet 2. november 2009 #1364 Skrevet 2. november 2009 Masse lykke til! Vet hvordan du føler det. Dog, eg kunne ikke ta test på forhånd, så eg visste intet.
Prada Skrevet 2. november 2009 #1365 Skrevet 2. november 2009 Har nå snakket med Helsestasjonen og de mente det hastet med at jeg tok vaksinen før jeg evt ble gravid, så jeg blir ringt i morgen for og avtale tid til vaksinering.. Så ring helsestasjonen i deres kommune og be om vaksinen så dere får den før den lille spiren er på plass.. Jepp, og første felles vaksineringsdag for risikogruppen er i morgen i min kommune (har ikke fastlege i kommunen). Men da er jeg opptatt med uttak, så det rakk jeg akkurat ikke... Fikk i meg den vanlige influensavaksina forrige uke, så den er jeg i rute med. Gruer meg noe helt forferdelig til i morgen. Uttak = aaauuuuu!
^^Belle^^ Skrevet 3. november 2009 #1366 Skrevet 3. november 2009 Jeg har et spørsmål til dere all-vitende KG-damer. Er dere/har dere vært mye borte fra jobb med tanke på behandlingen? Evt. hvor ofte? Er litt nervøs for at sjefen mener jeg er for mye borte.
Gjest O'hara Skrevet 3. november 2009 #1367 Skrevet 3. november 2009 Kommer an på hvor langt unna du bor sykehuset. Jeg er borte en hel dag ved innsetting, og er borte ett par timer i forhold til UL. Så når alt går som det skal så er jeg borte 1,5 dag når jeg setter inn. Går man på sprøyter og skal ha uttak og innsetting, så er jeg borte 3 dager fra jobb i forhold til det, og noen timer i forkant til UL. Bor du i nærheten av sykehuset, så burde det ikke være noen grunn for å være borte hele dagen bare på en vanlig innsetting. Det er unnagjort på 5 minutter og man er frisk og rask både før og etter
SøsterLiten Skrevet 3. november 2009 #1368 Skrevet 3. november 2009 Kan jo eventuelt ta den etter 12 uke... er det ikke da 1 trimester er over? Men fortsatt litt nervøs da.. gikk jo bare noen få dager sist etter at jeg hadde fått svar... da kom blødningen. Men har fortsatt ikke murrende følelse/smeter i mange som jeg hadde sist. Tar det som et bra tegn Etter uke 12 er du i 2 trimester ja, så da kan du ta vaksinen. Tenker som deg jeg Devilina, at siden jeg var igang med alt og nå har fått tilbakesatt så får jeg bare vente til uke 13 og krysse fingrene for at det går bra! Denne gangen er en helt ny gang!! Ingen murringer så derfor ingen mens!! Du får en NYDELIG mini ut av dette forsøket, Ai just nåw!! Gruer meg noe helt forferdelig til i morgen. Uttak = aaauuuuu! Masse lykke til idag!! håper du ikke har for vondt og håper du får ut mange fantastiske befruktningsklare egg!! :rødme: når alt går som det skal så er jeg borte 1,5 dag når jeg setter inn. Bor du i nærheten av sykehuset, så burde det ikke være noen grunn for å være borte hele dagen bare på en vanlig innsetting. Det er unnagjort på 5 minutter og man er frisk og rask både før og etter Hmm... Jeg bor rett ved siden av sykehuset nesten og jeg jobber rett ved også. Når jeg har hatt kontroll og blodprøve dager så har jeg kommet litt sent og dratt tidlig fra jobb. Alt avhengig av når jeg har fått UL timen. Jeg var sykemeldt 4 dager f.o.m uttaksdagen som alle ved RH blir. Den dagen du setter inn så er det ikke sikkert du er frisk og rask... Noen synes det er veldig ubehagelig og blir dårlige... De fleste synes ikke det og det går bra. Jeg personlig ligger med beina høyt den dagen og dagen etter og ikke ti ville hester ville fått meg til å gå på jobb insettingsdagen... Det er en grunn til at man er sykemeldt insettingsdagen og dagen etter mener jeg. Men mest av alt så er tankene mine så okkupert av meg selv at jeg nok heller ikke ville gjort en god jobb.
s&s Skrevet 3. november 2009 #1369 Skrevet 3. november 2009 Jepp, og første felles vaksineringsdag for risikogruppen er i morgen i min kommune (har ikke fastlege i kommunen). Men da er jeg opptatt med uttak, så det rakk jeg akkurat ikke... Fikk i meg den vanlige influensavaksina forrige uke, så den er jeg i rute med. Gruer meg noe helt forferdelig til i morgen. Uttak = aaauuuuu! Lykke til idag, veit det er vondt. Hold ut og tenk på at det kan komme noe positivt ut av det.. Det er det eneste som får meg til og orke alt dette.. Tenker på deg
Gjest O'hara Skrevet 3. november 2009 #1370 Skrevet 3. november 2009 Hmm... Jeg bor rett ved siden av sykehuset nesten og jeg jobber rett ved også. Når jeg har hatt kontroll og blodprøve dager så har jeg kommet litt sent og dratt tidlig fra jobb. Alt avhengig av når jeg har fått UL timen. Jeg var sykemeldt 4 dager f.o.m uttaksdagen som alle ved RH blir. Den dagen du setter inn så er det ikke sikkert du er frisk og rask... Noen synes det er veldig ubehagelig og blir dårlige... De fleste synes ikke det og det går bra. Jeg personlig ligger med beina høyt den dagen og dagen etter og ikke ti ville hester ville fått meg til å gå på jobb insettingsdagen... Det er en grunn til at man er sykemeldt insettingsdagen og dagen etter mener jeg. Men mest av alt så er tankene mine så okkupert av meg selv at jeg nok heller ikke ville gjort en god jobb. Som jeg sa: Jeg blir sykemeldt i 3 dager når jeg har uttak OG innsetning, men ved KUN innsetning så er jeg kun borte en dag. Utfra min erfaring, så trenger man ikke å være borte hele dagen når man bare har en innsetning. Innsettingen i seg selv tar bare noen minutter og man er frisk og rask i etterkant. For meg er det uaktuelt å være mer borte enn nødvendig, og jeg tror også om at jeg skulle ha vært hjemme for å bare tenke på alt, vel, jeg hadde blitt tullete Jo mer fri jeg har, jo mer tenker jeg, bekymrer meg og lurer på om det går bra eller ikke. Så jeg velger å gå på jobb så snart jeg kan, også for å ikke belaste arbeidsgiveren min med for store kostnader.
Prada Skrevet 3. november 2009 #1371 Skrevet 3. november 2009 Overlevde uttak i dag. Sykepleieren pøste på med smertestillende siden jeg har hatt det så vondt tidligere, så nå gikk det veldig bra. Kjente alt, men det gikk fint med stadig påfyll i armen. Ble hentet ut 6 egg. Litt mindre enn tidligere, men fortsatt gjenommsnittlig. Er ikke så nøye hvor mange egg det er, bare det riktige egget er der! Spurte ang. svineinfluensa. Jeg skal ikke ta vaksine før etter 12. uke, eller at det er bekreftet at jeg ikke er gravid. Dersom jeg får influensa skal jeg behandles med tamiflu. Og innsettingsdagen - jeg skal definitivt IKKE på jobb etterpå. Det er ikke vondt eller noe, så jeg kunne sikkert dratt. Men man er fortsatt sykmeldt, og det er nok en grunn til. Jeg får beskjed om å ta det med ro, og på min jobb går det hvertfall ikke ann å ta det med ro hvis man først møter opp, Nei etter innsetting er det rett på akupuntur, og deretter hjem til sofaen og et pledd.
Gjest O'hara Skrevet 3. november 2009 #1372 Skrevet 3. november 2009 Så flott at du har fått ut 6 egg! Krysser fingrene for at gullegget er tatt ut Lykke til med innsetningen!!
Strix Skrevet 3. november 2009 #1373 Skrevet 3. november 2009 Er det noen som har opplevd å bli dårlige av en innsetting når de ikke har hatt uttak 2-3 dager før? Som ved et fryseforsøk?
Gjest O'hara Skrevet 3. november 2009 #1374 Skrevet 3. november 2009 Jeg har aldri vært dårlig etter en innsetting. Har bare satt inn etter frys.
Strix Skrevet 3. november 2009 #1375 Skrevet 3. november 2009 Jeg har et spørsmål til dere all-vitende KG-damer. Er dere/har dere vært mye borte fra jobb med tanke på behandlingen? Evt. hvor ofte? Er litt nervøs for at sjefen mener jeg er for mye borte. Som noen har nevnt kommer det veldig an på hvor langt unna sykehuset du bor. Jeg var på 3 ul før uttaket og det tar bare ca. 20min uten venting. Og så var jeg borte 3 dager ifbm. uttak og innsetting, da fikk jeg sykemelding. Og den trengtes, var ikke så sprek på dag 4-6 etter uttaket heller. Jeg har aldri vært dårlig etter en innsetting. Har bare satt inn etter frys. Jeg kjente heller ingenting ved frys. Det var litt sånn "har dere virkelig gjort noe nå?!". Ikke at innsettingen etter uttaket var noe problematisk heller, men da var jeg så medtatt etter uttaket. Bare lurte litt siden noen kommenterte at folk kunne bli veldig dårlig etter innsettingen. Kateteret er jo bare noen millimetre.
SøsterLiten Skrevet 3. november 2009 #1376 Skrevet 3. november 2009 Som jeg sa: Jeg blir sykemeldt i 3 dager når jeg har uttak OG innsetning, men ved KUN innsetning så er jeg kun borte en dag. Utfra min erfaring, så trenger man ikke å være borte hele dagen når man bare har en innsetning. Innsettingen i seg selv tar bare noen minutter og man er frisk og rask i etterkant. For meg er det uaktuelt å være mer borte enn nødvendig, og jeg tror også om at jeg skulle ha vært hjemme for å bare tenke på alt, vel, jeg hadde blitt tullete Jo mer fri jeg har, jo mer tenker jeg, bekymrer meg og lurer på om det går bra eller ikke. Så jeg velger å gå på jobb så snart jeg kan, også for å ikke belaste arbeidsgiveren min med for store kostnader. Ah.. Jeg har aldri bare hatt insetting, men når jeg har hatt insetting 2 dager etter uttak har jeg hatt behov for sykemeldingen min. Jeg ville fortsatt ikke dratt på jobb samme dag som insetting tror jeg... Jobber med noe som er krevende fysisk og psykisk så det er viktig at jeg er på alerten og ikke inni mitt eget hode... Jeg er heller ikke borte mer enn nødvendig, men er det tryggere for kollegaene mine at jeg er hjemme og slapper av en på jobb og ikke helt "tilstede" så gjør jeg heller det både for min og deres skyld. strix: Jeg har en venninne som besvimte under insettingen, de måtte bruke klype for å løfte livmorstappen (dette er VELDIG uvanlig) for å få inn kateteret og det gjorde så vondt at hun besvimte først og kastet opp rett etter at hun våknet.. Hun var super shaky hele dagen. Overlevde uttak i dag. Sykepleieren pøste på med smertestillende siden jeg har hatt det så vondt tidligere, så nå gikk det veldig bra. Kjente alt, men det gikk fint med stadig påfyll i armen. Ble hentet ut 6 egg. Litt mindre enn tidligere, men fortsatt gjenommsnittlig. Er ikke så nøye hvor mange egg det er, bare det riktige egget er der! Spurte ang. svineinfluensa. Jeg skal ikke ta vaksine før etter 12. uke, eller at det er bekreftet at jeg ikke er gravid. Dersom jeg får influensa skal jeg behandles med tamiflu. Og innsettingsdagen - jeg skal definitivt IKKE på jobb etterpå. Det er ikke vondt eller noe, så jeg kunne sikkert dratt. Men man er fortsatt sykmeldt, og det er nok en grunn til. Jeg får beskjed om å ta det med ro, og på min jobb går det hvertfall ikke ann å ta det med ro hvis man først møter opp, Nei etter innsetting er det rett på akupuntur, og deretter hjem til sofaen og et pledd. Hurra for 6 egg!! Kjempe nyheter!! Der er gullegget vet du! Lykke til videre med telefonen imorgen og insetting i overimorgen!!
Devilina Skrevet 3. november 2009 #1377 Skrevet 3. november 2009 strix: Jeg har en venninne som besvimte under insettingen, de måtte bruke klype for å løfte livmorstappen (dette er VELDIG uvanlig) for å få inn kateteret og det gjorde så vondt at hun besvimte først og kastet opp rett etter at hun våknet.. Hun var super shaky hele dagen. De brukte klype på meg sist nå også... fy svarte hvor vondt det gjorde!! Men da har jeg prøvd det og... tortur redskap! Hurra for 6 egg!!!!
Gjest O'hara Skrevet 4. november 2009 #1378 Skrevet 4. november 2009 Har aldri hørt om noen som besvimer under innsetning... Glad jeg ikke har større problemer enn at det bare er såvidt jeg merker noe Uttak er smertefullt, eller jeg kjente ikke så alt for mye av det, men etterpå! Jeg hadde så store smerter at jeg hadde store problemer med å gå og gå på do, men det var fordi jeg var "ihjelstukket". Ikke bare bare å ta ut 26 egg... SøsterLiten: Jeg har en vanlig kontorjobb og må ikke være konsentrert til all tid, så for min del er det ingen problem å gå på jobb. Vi har alle forskjellige jobber og erfaringer, så det ene er ikke mer riktig enn det andre. Lykke til!
^^Belle^^ Skrevet 4. november 2009 #1379 Skrevet 4. november 2009 Jeg bor 2 minutter unna sykehuset, men jeg jobber 40 minutter unna. Jeg mener sykepleieren snakket om at jeg fikk 3 dagers sykemelding etter uttak. :klø: Ser ut som om det kan stemme etter hva dere sier her. Så da blir det kun UL kontroll (,5 dag for meg sånn ca) og uttak/innsetting som jeg trenger å ta meg fri da. Tusen takk for hjelp alle sammen! PS! Vi får vårt første forsøk før jul!
SøsterLiten Skrevet 4. november 2009 #1380 Skrevet 4. november 2009 SøsterLiten: Jeg har en vanlig kontorjobb og må ikke være konsentrert til all tid, så for min del er det ingen problem å gå på jobb. Vi har alle forskjellige jobber og erfaringer, så det ene er ikke mer riktig enn det andre. Mente ikke at det ene er mer riktig enn det andre, men jeg ville bare si at det er forskjellig for alle... Og gi Belle flere sider Hvis det kommer frem som kritikk det jeg skriver så var ikke det meningen. Vil bare gi flere nyanser i denne opplevelsen. Belle: Så gøy!! Vi sendte inn brev tidlig februar, hadde 1 samtale 28mars, startet nesespray i midten av juli, uttak 16august og innsetting da 2 dager etter... Føltes ut som en eeeevighet å vente! Gøy at dere får hjelp så fort! Da er det bare å håpe at du endelig skal få ditt lille mirakel på plass!! Kanskje du kan teste på julaften??? Tenk deg DEN julegaven hvis den er positiv da!! :dåne:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå