Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opptiningen var velykket og det hadde delt seg fint. Er nå ruger av et gull egg... igjen :) Men denne gangen håper jeg det sitter :)

Blodprøve den 02.11..... XXXXXXXXXXXXXX krysser fingra her... var jo positivt sist, men kom jo en SA...

Søsterliten: så moro at du har fått gode nytheter!!!! :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter her å har hodet fullt av tanker.....i dag er det nøyaktig 4 uker siden SA. Testet pos på EL test på dag 18 etter SA. Vi koste oss annenhver dag fra dag 9 t.o.m dag 19, så dro gubben bort 5 dager. FOrtsatte sengekosen da han kom hjem.

har hatt ømme pupper de sistene dagene, og i dag har jeg litt mens murring.Ikke fått mens enda. Er usikker på når jeg kan forvente mens, siden jeg har gjennomgått et IVF-forsøk med mye hormoner. PRøver å si til meg selv at mensen kommer snart, men håper selvsagt den ikke gjør det. Tenk om vi har klart det på egenhånd? Vet ikke lenger hva jeg evnt skal kjenne etter unntatt mangel på mens, så får nok bare prøve å leve som vanlig og se hva som skjer. Vi drar bort neste uke, det skal bli deilig.

Ønkser alle en god kveld.

KLem

(p.s godt å få luftet tankene)

Gjest Lotta123
Skrevet

Hei jenter :-) Jeg skal igang med første forsøk og spray i neste uke...skrekkblandet fryd :-) I disse svineinfluensatider så lurer jeg på om det vil være smart å ta vaksinen før man event. blir gravid... Noen av dere som har gjort det eller diskutert dette med leger på IVF avdeling?

Gjest Lotta123
Skrevet

-også lurer jeg på en ting til; Jeg vet ikke hvilken spray eller sprøyte jeg kommer til å få resept på enda (skal på ny ultralyd før jeg får resepten). -Men legen sa at jeg skulle gå på spray i 2 uker og sprøyte i 1 uke. Han sa jeg hadde mange egg og at det var viktig at jeg ikke fikk for mye hormoner (hva nå enn det betyr). Noen som vet hvilken nesespray og sprøyte som vanligvis vil bli gitt i mitt tilfelle? For etter hva jeg har lest her, så ser det ut til at det er mange forskjellige typer/merker? hm.. Jeg kan jo selvfølgelig smøre meg med tålmodighet (har jo allerede gjort det i 2 år;)-men er så spent på dette her og google har blitt en nær venn den siste tiden ;-) Flott med denne tråden her... en hel gjeng med eksperter og mange i samme situasjon som meg :-) Krysser fingrene for dere alle!! :-)

Skrevet (endret)

Da var jeg også blitt en IVf-er... Fikk beskjed i går etter lap at jeg har endometriose og tette eggledere, så da blir det ivf på meg.

Jeg lurte på om noen har samme erfaring? Jeg må ta en 6-måneders hormonkur for endoen, og regner med at jeg må vente med forsøk til jeg er ferdig med kuren, så ekstra kjedelig med så lang ventetid før jeg kan begynne med forsøk.

Jeg prøver å ringe til gynekologen min nå for å vite mer og høre om når jeg kan få kuren og få svar på litt spørsmål, men de tar ikke telefonen...

Endret av honning
Skrevet
-også lurer jeg på en ting til; Jeg vet ikke hvilken spray eller sprøyte jeg kommer til å få resept på enda (skal på ny ultralyd før jeg får resepten). -Men legen sa at jeg skulle gå på spray i 2 uker og sprøyte i 1 uke. Han sa jeg hadde mange egg og at det var viktig at jeg ikke fikk for mye hormoner (hva nå enn det betyr). Noen som vet hvilken nesespray og sprøyte som vanligvis vil bli gitt i mitt tilfelle? For etter hva jeg har lest her, så ser det ut til at det er mange forskjellige typer/merker? hm.. Jeg kan jo selvfølgelig smøre meg med tålmodighet (har jo allerede gjort det i 2 år;)-men er så spent på dette her og google har blitt en nær venn den siste tiden ;-) Flott med denne tråden her... en hel gjeng med eksperter og mange i samme situasjon som meg :-) Krysser fingrene for dere alle!! :-)

Dere gikk for Aleris ikke sant? Jeg kan i allefall fortelle at jeg gikk på Suprecur nesespray (4 sprayer om dagen) og Gonal-F sprøyter. Tror det er vanlig hos Aleris så lenge man ikke har vært gjennom forsøk før. Er i alle fall rimelig sikker på at du skal ha Suprecur nesesprayen for det var kun den som sto på behandlingsarket mitt, så regner med at de kun bruker den hos Aleris. Gonal-F er de enkleste sprøytene å bruke da du ikke trenger å skifte ampuller en gang, da de er festet på hver av sprøytene. Trenger bare å bytte nål hver dag og trekke opp. Så regner med at det er derfor nybegynnere starter med den.

Etter innsett vil du nok gå på cyclogest stikkpiller. Her skiller Aleris seg fra en del andre klinikker ved at de tar i bruk et uregistrert preparat, dette betyr at du kun kan kjøpe det på apoteket hos Aleris og at du sannsyneligvis ikke vil få preparatet godkjent av Nav, når du eventuelt overstiger 15 000 i medisinutgifter.

Skrevet

Så at Ullevål har innført besøksforbud på kvinneklinikken for å hindre svineinfluensa-smitte, "men at fødende kvinner som kan ha blitt smittet eller har fått bekreftet smitte, blir tatt imot på vanlig måte på sykehuset."

Håper ikke IVF-avdelingen stenger da! Har noen hørt noe? Hadde jo vært typisk egentlig.. "nei, sorry, dere må vente til svineinfluensa'n er ute av landet for videre behandling."

Gjest Lotta123
Skrevet
Dere gikk for Aleris ikke sant? Jeg kan i allefall fortelle at jeg gikk på Suprecur nesespray (4 sprayer om dagen) og Gonal-F sprøyter. Tror det er vanlig hos Aleris så lenge man ikke har vært gjennom forsøk før. Er i alle fall rimelig sikker på at du skal ha Suprecur nesesprayen for det var kun den som sto på behandlingsarket mitt, så regner med at de kun bruker den hos Aleris. Gonal-F er de enkleste sprøytene å bruke da du ikke trenger å skifte ampuller en gang, da de er festet på hver av sprøytene. Trenger bare å bytte nål hver dag og trekke opp. Så regner med at det er derfor nybegynnere starter med den.

Etter innsett vil du nok gå på cyclogest stikkpiller. Her skiller Aleris seg fra en del andre klinikker ved at de tar i bruk et uregistrert preparat, dette betyr at du kun kan kjøpe det på apoteket hos Aleris og at du sannsyneligvis ikke vil få preparatet godkjent av Nav, når du eventuelt overstiger 15 000 i medisinutgifter.

Tusen takk for svar IrmaAdele :-) Da kan googlingen begynne! Leser at det har klaffet for deg! GRATULERER :-) Må være en fantastisk følelse!! :-) Veldig glad på dine vegne!! Klem

Gjest Lotta123
Skrevet

Dukket opp en liten utfordring i postkassen min i dag og hadde satt stror pris på råd.. Vi skal altså igang med første prøveforsøk på Aleris i neste uke. Pararellt har det blitt sendt henvisning til Ullevål. I dag fikk vi innkalling til forsamtale hos Ullevål i midten av november. Hva i alleste dager gjør vi nå? Vil jo ikke miste plassen i køen på Ullevål, for tenk om det ikke klaffer på Aleris.. Noen andre som har kommet opp i samme situasjon og løst dette på en vettug måte? hm :lete:

Skrevet

Hei igjen!!

Glad nyheter fra denne jenta for tiden! Jeg skal sette eggløsningsprøyten på lørdag og ha uttak på mandag!!! :bolledeig:

Er så glad så glad så glad!!! :)

Lotta: hvis jeg var deg så hadde jeg ringt Ullevål og spurt om hvor lang ventetid det er etter 1 samtale til forsøket starter! Jeg er på RH og jeg hadde første samtale 28mars og startet på nesespray i begynnelsen av juli... Jeg kunne teste om jeg var gravid eller ikke 28 august...Jeg syntes det var leeeeeeenge å vente... De sier jo at det er kortere ventetid privat så... :klø:

Ha en super kveld jenter!

Skrevet
-Men legen sa at jeg skulle gå på spray i 2 uker og sprøyte i 1 uke.

Hmm.. Jeg gikk på spray i 31 dager og på sprøyter i 12 dager... Man vet aldri hvor lenge du skal gå på sprøyter... Kommer helt ann på modningsprosessen til folliklene dine! :jepp:

Masse lykke til hvertfall!

Skrevet
Dukket opp en liten utfordring i postkassen min i dag og hadde satt stror pris på råd.. Vi skal altså igang med første prøveforsøk på Aleris i neste uke. Pararellt har det blitt sendt henvisning til Ullevål. I dag fikk vi innkalling til forsamtale hos Ullevål i midten av november. Hva i alleste dager gjør vi nå? Vil jo ikke miste plassen i køen på Ullevål, for tenk om det ikke klaffer på Aleris.. Noen andre som har kommet opp i samme situasjon og løst dette på en vettug måte? hm :lete:

Så vidt jeg vet tar Ullevål unna forsamtalene sine så fort som mulig, og så må du vente etter dette. Tror du fint kan ta forsøket hos Aleris nå først. Ring Ullevål å spørr om det er noen vits i at du kommer i midten av November, eller om dere bare kan utsette. Vi utsatte samtalen hos Ullevål. Du har så vidt jeg har skjønnt annsinitet i køen etter når søknaden ble sendt, ikke etter når du har vært på samtale.

Gjest Lotta123
Skrevet (endret)

Så spennende Søsterliten! Hold oss oppdatert da!! :-) Kjenner jeg blir så glad av å lese solskinnshistorier her og det føles mer og mer riktig å gå denne veien -selv om den kanskje blir laaaang..

Smart IrmaAdele og Søsterliten. Jeg får ta en telefon til Ullevål i morgen og høre med de.. Er jammen mye som skal koordineres ;) Noen av dere som har vært ute og reist (med fly til utlandet) eller drukket alkohol mens dere har gått på medisiner forresten? Kan man det?hm.

Endret av Lotta123
Gjest Lotta123
Skrevet
Etter innsett vil du nok gå på cyclogest stikkpiller.

IrmaAdele: Brukes Cyclogets istedenfor den geleen som flere beskriver?

Skrevet
IrmaAdele: Brukes Cyclogets istedenfor den geleen som flere beskriver?

Yup og de er myyyyyye bedre spør du meg. Jeg måtte gå over på Crinone gelen etterhvert, ettersom jeg ikke gidder å kjøre 2.5 timer for å kjøpe Cyclogest hos Aleris. Man skal ligge etter å tatt cyclogesten, derfor sto jeg opp ganske tidlig og tok den også la meg igjen og sov videre. Men med Crinone gelen må jeg gå rundt, altså må jeg stå opp til samme tid hver dag og får jo ikke sove igjen etter å ha gått rundt en stund. Dette passer veldig dårlig ettersom jeg trenger all den søvnen jeg kan få nå, for er så ødelagt hele tiden. Men endelig er jeg snart ferdig med den. Skal gå på den til uke 10.

Med cyclogesten får du heller ikke ut igjen masse klumper i diverse farger, slik du får med Crinone. Cyclogesten gir bare vanlig hvit utflod.

Gjest Lotta123
Skrevet (endret)
Yup og de er myyyyyye bedre spør du meg. Men med Crinone gelen må jeg gå rundt, altså må jeg stå opp til samme tid hver dag og får jo ikke sove igjen etter å ha gått rundt en stund. Skal gå på den til uke 10.

Kan se det for meg at du vandrer rundt hver morgen :natti: huff, må være slitsomt! Hvilken uke er du i nå?

-ah, ser det nå 8 uker på vei :-)

Endret av Lotta123
Gjest Lotta123
Skrevet

Alkohol og utenlandsreiser under behandlingen anyone? :lete:

Skrevet

Endelig!!! Da har jeg begynt med sprøyter igjen. Første stikk er unnagjort, og blodprøve avlagt. Kontroll i slutten av neste uke. Har stått en uke lenger enn vanlig på spray denne gangen, og det merkes. Forbannet meg på at dette er siste gang, så nå har jeg å bli gravid! :kjefte:

Første gang på puregon, og for et styr... Takk meg til menopur og litt triksing og miksing med sprøyter, det var myyye lettere ;)

Men dersom medisinskifte er det som skal til, så styrer jeg mer enn gjerne med den pennen.

Kjenner meg dårlig allerede da, hehe...

Skrevet

Hei :)

Jeg har nå gått på Syerela nesespray siden 6 oktober.. Skal sette den første sprøyta 4 november og har kontroll time på Ullevaal 12 november.

Jeg gleder meg veldig til å hente ut eggene selv om det er smertefullt er det verdt det, og jeg har mye bivirkniger av nesesprayen som f.eks håravfall, leddvondt, hodepine, trøtthet, og humøret svinger mer enn en karusell.. :tristbla:

Jeg har en datter på 2 år så dette blir søskenforsøk :)

Ullevaal er et fantastisk sted å få denne bahandlingen etter min mening. Jeg tror ikke de kommer til å stenge pga svineinfluensa for de som allerede har fått "plass" men at de kanskje stopper for nye i en periode til vaksinen er utdelt kan tenkes..

Jeg har hatt uregelmessige blødninger etter mens.. er det noen andre som har hatt det når de har brukt nesesprayen??

Skrevet

Har tatt blodprøve i dag, får svaret senere i dag. Etter to engang... Er helt forferdelig dette. Skulle ønske det gikk, men som vanlig har eg gått rundt og kjent på alt mulig annet.

Dette er vanskelige greier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...