Gjest Lotta123 Skrevet 21. september 2009 #1181 Skrevet 21. september 2009 (endret) . Endret 8. november 2009 av Lotta123
Devilina Skrevet 21. september 2009 #1182 Skrevet 21. september 2009 Så var jeg kommet ti ldagen før dagen...Skal ta blodprøve i morgen. VUrderte strekt å ta hjemtest i dag tidlig, men så i papirene fra RH at blodprøven kunne tas tidligst 14 dager etter uttak(det er i morgen), så da regnet jeg med at en hjemmtest ikke ville gi rett resultat. Håper så inderlig at jeg får gode nyheter i morgen . Noen som ha rgått på crinone her inne, og som kan anta hvor forsinket mensen kan bli om det går galt? I pairene til RH leser jeg at om blodprøven er neg, vil jeg få mens 2-3 uker etter avsluttet beh, og det tolker jeg som sammeuke eller uka etter blodprøven. Stemmer det, vil jeg være fra ca 6 dager forsinket til kankjse 1,5 uke (jeg har veldig stabil syklus. Var kun 2 dager forsinket da jeg gikk på hormonbeh før uttak) Ønkser alle en god søndag. Jeg skal prøve å samle sommerfuglene mine og roe de ned litt Jeg testet dagen før og den var positiv.... trodde den var negativ først.. men jeg kastet den litt fort og var litt små skuffet.. så tok jeg en titt senere og ble ganske overrasket og blodprøven konstanterte jo at det var pos... dessverre... var det blødning en to dager etterpå. Nå har du jo testet og!! har ikke fått lest nedover enda og sett om du har skrevet noe her, så hopper kanskje litt på forskudd.
IrmaAdele Skrevet 21. september 2009 #1183 Skrevet 21. september 2009 Oæ!! Nå er prosessen igang! Fått time hos Aleris om 2 uker og søknad er på vei til Ullevål! Spennende!!! :-) Så bra. Da er det nok ikke veldig lenge til dere er i gang:D Barnesangen, jeg er så spent på hvordan det har gått i dag. Selv funderte jeg lenge og vel i dag tidlig på om jeg skulel teste. Men jeg turte ikke. Vil heller leve i håpet litt til.
Gjest Lotta123 Skrevet 21. september 2009 #1184 Skrevet 21. september 2009 (endret) Så bra. Da er det nok ikke veldig lenge til dere er i gang:D Barnesangen, jeg er så spent på hvordan det har gått i dag. Selv funderte jeg lenge og vel i dag tidlig på om jeg skulel teste. Men jeg turte ikke. Vil heller leve i håpet litt til. Veldig spennende å følge med på hvordan det går med dere andre her inne!! Krysser fingrene for dere :-) Prøv å vente til onsdag IrmaAdele... Lett for meg å si, men er vel lurt å vente til så nærme datoen som mulig? Hvordan har egentlig disse hormonene virket på dere? Blitt helt ustabile og kvalme +++ ? Gruer meg til det.. Hvor lenge må man egentlig gå på de medisinene? Endret 21. september 2009 av Lotta123
IrmaAdele Skrevet 21. september 2009 #1185 Skrevet 21. september 2009 Veldig spennende å følge med på hvordan det går med dere andre her inne!! Krysser fingrene for dere :-) Prøv å vente til onsdag IrmaAdele... Lett for meg å si, men er vel lurt å vente til så nærme datoen som mulig! Hvordan har egentlig disse hormonene virket på dere? Blitt helt ustabile og kvalme +++ ? Gruer meg til det.. Hvor lenge må man egentlig gå på de medisinene? Hos meg har det gått helt greit med alle hormonene. Litt oppblåst på slutten med sprøytene, men det var helt greit. Det er disse to rugeukene som har vært vanskelige. Jeg gikk på spray fra 10 aug til 27.Aug. Så spray og sprøyter frem til 4.Sep og EL sprøyte 5.9. Men det er helt forskjellig fre person til person hvor lenge man vanligvis må gå på de. Hvis du leser i heftet jeg linket til deg, står det beskrevet et "normalt" forløp hos Aleris. Jeg fulgte det.
Gjest Lotta123 Skrevet 21. september 2009 #1186 Skrevet 21. september 2009 (endret) . Endret 8. november 2009 av Lotta123
IrmaAdele Skrevet 21. september 2009 #1187 Skrevet 21. september 2009 Irma: Vanskelige rugeuker? Hvordan da? Vært ubehagelig? Er så utrolig spent på dette her og må si jeg "gru-gleder" meg veldig.. Fantastisk å endelig få hjelp og skummelt hvis det ikke funker.. Utrolig mye man skal huske på underveis da..og ting skal skje rimelig "på timen". Har Aleris vært fleksible på tider for time med deg? Ikke alltid like lett å komme seg unna jobb og ha et pokerfjes på hva man skal.. Den første ukene var jeg utrolig sliten etter uttak og mye stress og lange bilturer i forbindelse med forsøket. Hadde også vanskeligheter med å gå grunnet ett trykk jeg hadde nederst i magen. Nå den siste uken har vært tøffest psykisk, klarer ikke å ta tankene vekk fra om jeg kan være gravid eller ikke. Å tenker på det konstant. Veldig slitsomt. Men nå er det heldigvis straks over. Aner ikke med Aleris og fleksibilitet. Har hatt ferie, så har bare tatt det jeg har blitt tilbudt. Men sånn jeg har forstått det består den første halvdelen av dagen hos Aleris av uttak og innsett. Og ultralyder og forsamtaler først kommer fra 1 og utover, men det er godt mulig de er fleksible på det. Kommer jo ann på hvor mye de har å drive med.
barnesangen Skrevet 21. september 2009 #1188 Skrevet 21. september 2009 Etter mange, og laaaaaaaaaaaange timer med venting, fikk jeg den gledelige nyheten tidligere i dag fra RH om at blodprøven var pos:) så da er jeg offisilet GRAVID!!!!!!!!LItt rart egentlig. Tror ikke helt det har gått opp for oss enda at vi skal bli foreldre. Håper nå spiren sitter i 9 mnd, og at den ikke finner på noe tull. De tre første er jo mest kritisk. Har takket ja til UL på RH allerde 22.okt. Det blir spennende og se liv der inne. Sykepleieren sa jeg kunne vente med å ringe fastlegen til etter UL.....når er det vanlig å gå til fastlegen første gang i et svangerskap? Skal til kvelden nå. Måtte bare gi lyd fra meg til alle spente sjeler her inne. God natt
IrmaAdele Skrevet 22. september 2009 #1189 Skrevet 22. september 2009 (endret) Gratulerer så mye Barnesangen! Nå har jeg dristet meg til å teste. Og etter 5 lange minutter viste endelig testen som alltid bare har hatt 1 strek på seg 2 streker! Dro frem den digitale og kort tid etterpå viste den jammen meg GRAVID! Er helt i himmelen akkurat nå. Og klarer vel ikke helt å ta det innover meg. Hadde vel en anelse om at dette var veien men ville vel ikke innrømme det før jeg så det. Kroppen har føltes helt spesiell de siste dagene. Blir spennende å se om det er 1 eller 2 der inne, satte jo inn 2 egg. Så da er jeg endelig etter 2 år gravid og er nå super nervøs for at det ikke skal gå bra. Men vi får tenke positive tanker. Blodprøven er jo ikke før på Torsdag. Men sykepleier sa jeg kunne ta den før. Kanskje jeg skal stikke innom sykehuset å ta den i dag. Får se. Ikke snakk om at jeg får sove igjen nå. Endret 22. september 2009 av IrmaAdele
Gjest Lotta123 Skrevet 22. september 2009 #1190 Skrevet 22. september 2009 Så fantastiske nyheter Irma og Barnesangen!!! Gratulerer så mye til dere begge to :-)
Strix Skrevet 22. september 2009 #1191 Skrevet 22. september 2009 (endret) Gratulerer til dere som har blitt gravide!! Første og andre forsøk?? Så morsomt at det klaffer for noen Endret 28. september 2009 av Strix
Gjest Lotta123 Skrevet 22. september 2009 #1192 Skrevet 22. september 2009 (endret) . Endret 8. november 2009 av Lotta123
IrmaAdele Skrevet 22. september 2009 #1193 Skrevet 22. september 2009 Herreguud. Kjenner jeg blir litt stresset når jeg leser om disse erfaringene. Tøffe 5 uker høres det ut som... Man kommer jo i "kunstig overgangsalder" så en forsmak på det mao.. Blir sikkert kjempehyggelig i heimen tenker jeg.. ;)Har dere måttet sykmelde dere og være hjemme fra jobb i rugeperioden noen av dere? Hvis det er slik at man får vondt for å gå og sånn? Må alle bruke en slik gele? Litt av et prosjekt dette her tydeligvis... Jeg venter "ting og tang" dagen etter forsamtalen hos Aleris.. Noen som vet om man må vente til etter det med å starte på medisinene eller om man kan begynne med en gang? Jeg har tatt hormonprøver som er normale og har påvist regelmessig EL. Er du i andre runde med prøving Strix? Hvor går du? Når skal du igang med medisiner igjen? Krysser fingrene for deg :-) Hvis det var slik at dere hadde tatt de blodprøvene som trengs fra før og Aleris godkjenner disse, vil dere nok kunne starte på den syklusen som kommer etter forsamtalen. Hvis du skal gjøre som meg, vil du da starte på spray på dag 21 av den syklusen. Om dere må ta prøvene på nytt er jeg usikker på om dere får begynne på den syklusen. Det kommer helt ann på hvor lang tid det tar å få de analysert.
Strix Skrevet 22. september 2009 #1194 Skrevet 22. september 2009 (endret) Herreguud. Kjenner jeg blir litt stresset når jeg leser om disse erfaringene. Tøffe 5 uker høres det ut som... Man kommer jo i "kunstig overgangsalder" så en forsmak på det mao.. Blir sikkert kjempehyggelig i heimen tenker jeg.. ;)Har dere måttet sykmelde dere og være hjemme fra jobb i rugeperioden noen av dere? Hvis det er slik at man får vondt for å gå og sånn? Må alle bruke en slik gele? Litt av et prosjekt dette her tydeligvis... Jeg venter "ting og tang" dagen etter forsamtalen hos Aleris.. Noen som vet om man må vente til etter det med å starte på medisinene eller om man kan begynne med en gang? Jeg har tatt hormonprøver som er normale og har påvist regelmessig EL. Er du i andre runde med prøving Strix? Hvor går du? Når skal du igang med medisiner igjen? Krysser fingrene for deg :-) Jeg klarte meg i det store og hele ganske godt. Og for meg er det helt klart det ubrukelige underlivet som er verst, Legene på sykehuset vil ikke gjøre noe i månedene uten forsøk heller siden jeg snart skal på igjen Jeg skal i gang med 2 uttak, har 2 mislykkede forsøk bak meg. Noen uker til jeg begynner på medisinene igjen, blæh!! Lykke til og husk at det er veldig individuelle erfaringer ute og går Endret 28. september 2009 av Strix
Gjest Lotta123 Skrevet 22. september 2009 #1195 Skrevet 22. september 2009 (endret) . Endret 8. november 2009 av Lotta123
Gjest Lotta123 Skrevet 22. september 2009 #1196 Skrevet 22. september 2009 (endret) . Endret 8. november 2009 av Lotta123
Strix Skrevet 22. september 2009 #1197 Skrevet 22. september 2009 Som du skriver, så er det vel veldig individuelle erfaringer når det gjelder både medisiner, uttak og rugeperioden ja... Godt å høre at humøret ditt har holdt seg bra ihvertfall da :-) Det jeg har vært mest bekymret for egentlig..at jeg skal bli helt tullerusk. Litt tørke "der nede" høres nesten litt greit ut..god grunn til ikke å fortsette å prøve og prøve på vanlig måte ;-) Er det ivf eller icsi du går igjennom? Rart at det ikke går an å feste egget manuellt egentlig.. at det må feste seg av seg selv.. Jeg kan love deg en ting, litt tørke der nede er ikke noe særlig. Om du misliker sex så kanskje det, men det er utrolig smertefullt og vondt og når en i teorien skal klare å lage barn på naturmetoden(ingenting annet er bevist) så er det ekstra vondt. Jeg hadde byttet den bivirkningen mot mye annet! Frustrasjonen min over underlivet er større enn frustrasjonen over at vi ikke får barn... det sier vel litt. Vanlig ivf her i huset.
Gjest Lotta123 Skrevet 22. september 2009 #1198 Skrevet 22. september 2009 (endret) . Endret 8. november 2009 av Lotta123
IrmaAdele Skrevet 22. september 2009 #1199 Skrevet 22. september 2009 Husker du hvilke blodprøver du tok Irma? Hepatitt B+C, røde hunder og HIV og kromosom? Bare lurer på om jeg skal få tatt flere blodprøver før jeg kommer dit..kan kanskje være lurt å ha gjort unna så mye som mulig på forhånd. Er sååååå spent på dine vegne!!! Tenk om du har tooo :-) Var nok de jeg tok så vidt jeg husker.
Devilina Skrevet 22. september 2009 #1200 Skrevet 22. september 2009 (endret) for IrmaAdele og Barnesangen Gråter en liten skvett på deres vegne også!!! Håper spiren knuger seg fast Endret 22. september 2009 av Devilina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå