Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
HEi.

Noe som kan hjelpe meg å rydde i hodet?

Begynte på spray 11.8, o ghar sprøytestart 28.8. Mener jeg hørte på info møtet på Riksen at jeg skal gå på spray og sprøyter parallellt fram til egguthenting. Stemmer det?

Jeg har 1.kontroll på Riksen 3.9 og plass til uttak i uke 37. Innen kontrollen har jeg tatt spray i ca 3 uker og sprøyter i ca 1,5.

Jeg skal i allefall fortsette på spray når jeg begynner på sprøyter. Men da bare spraye 3 ganger om dagen. Tror dette er vanlig. Jeg har fått et sånnt skjema hvor det de skal flylle inn når jeg skal ta spray og hvor mye jeg skal ta i sprytene og når jeg skal ta siste sprayen med Suprecur og slik. Har du ikke fått noen skriv om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi fikk endelig en kanon positiv overraskelse.

Uthenting og innsetting blir framskyndet en mnd og en uke :):):):)

Nå blir det spray fra begynnelsen av september og slag i slag til andre uken i oktober.

Endelig noe å glede seg over for oss!

Endret av LystPaBaby
Skrevet
HEi.

Noe som kan hjelpe meg å rydde i hodet?

Begynte på spray 11.8, o ghar sprøytestart 28.8. Mener jeg hørte på info møtet på Riksen at jeg skal gå på spray og sprøyter parallellt fram til egguthenting. Stemmer det?

Jeg har 1.kontroll på Riksen 3.9 og plass til uttak i uke 37. Innen kontrollen har jeg tatt spray i ca 3 uker og sprøyter i ca 1,5.

Det stemmer at du skal spraye hele veien. Du får beskjed på RH når du skal slutte og det er dagen før uttak ;)

Så det skal stikkes og sprayes fram til da :)

Du må regne med litt kontroller fram og tilbake... jeg var inne annenvher dag i 2 uker...... men kom i mål til slutt... håper jeg... gjenstår og se om en uke :) Da skal de taes blodprøve for å se om jeg er gravid eller ikke

Skrevet
Jeg skal i allefall fortsette på spray når jeg begynner på sprøyter. Men da bare spraye 3 ganger om dagen. Tror dette er vanlig. Jeg har fått et sånnt skjema hvor det de skal flylle inn når jeg skal ta spray og hvor mye jeg skal ta i sprytene og når jeg skal ta siste sprayen med Suprecur og slik. Har du ikke fått noen skriv om dette?

JEg har fått et skjema hvor dato for spraystart, sprøytestart, dato for mens(den fylte jeg ut selv) og tid for første kontroll står. De andre feltene er tomme foreløpig. I tillegg har jeg et ferdig utfylt doseringsskjema for gonal-f(mengde pr dag).

dato for ovitrelle(eggløsningssprøyta) er ikke påført, ei heller neste kontroll. Regner med de fyller ut litt mere når jeg har vært til kontroll den 3.9 .

Skrevet
Det stemmer at du skal spraye hele veien. Du får beskjed på RH når du skal slutte og det er dagen før uttak ;)

Så det skal stikkes og sprayes fram til da :)

Du må regne med litt kontroller fram og tilbake... jeg var inne annenvher dag i 2 uker...... men kom i mål til slutt... håper jeg... gjenstår og se om en uke :) Da skal de taes blodprøve for å se om jeg er gravid eller ikke

Lykke til med blodprøven.....

Jeg har forløpig kun 5 stikkedager, men er forberedt på flere.

Håper jeg slipper kontroller så ofte som 2.hver dag.......har en jobb å skjøtte også ;) Men en kontroll tar normalt ikke hele dagen, så det går nok bra:)

masse lykke til til deg og partneren din.

Skrevet

Da er neste forsøk snart i gang :) Mer i boka mi.. :)

Er det som vet hvordan det "funker" når man setter inn to embryo? Fester de seg evt. samtidig? Hvis jeg blør, kan det være at den ene blir borte, mens den andre fortsatter sitter? Så jeg må alltid ta en test etter 2 uker uansett liksom?

Skrevet
Lykke til med blodprøven.....

Jeg har forløpig kun 5 stikkedager, men er forberedt på flere.

Håper jeg slipper kontroller så ofte som 2.hver dag.......har en jobb å skjøtte også ;) Men en kontroll tar normalt ikke hele dagen, så det går nok bra:)

masse lykke til til deg og partneren din.

Tusen takk for det, det trenger vi :)

For oss tar en sånn ktr. hele dagen. Vi bor nesten to timers kjøretur unna... og blodprøvene må jo taes der inne..... og så fikk vi alltid timer sånn i 2-3 tiden... DET er LENGE å vente :(

Skrevet

Da er jeg tilbake fra kontroll hos Aleris. Og nedreguleringen har gått akkuratt slik den skal. Så nå blir det sprøyter fra i morgen. Skal gå på Gonal-F, 150ie. Legen regna med å få ut rundt 10-12 egg. Neste kontroll er den 4.9 og legen regna med å kunne sette uttaksdato da. Så jeg håper på det, men er forbredt på å måtte vente lenger også. Har 8 stikkedager nå, og i hefte fra Aleris sto det at det vanligvis var mellom 9 og 14 stikkedager.

Hos oss tar også kontroller hele dagen. Bor 2 og en halv time unna. Og den 4. skal vi ta blodprøve før 9 og så er det selve kontrollen klokka 1. Så da blir det nok tur på IKEA i mellomtiden. Hehe.

Skrevet
Da er jeg tilbake fra kontroll hos Aleris. Og nedreguleringen har gått akkuratt slik den skal. Så nå blir det sprøyter fra i morgen. Skal gå på Gonal-F, 150ie. Legen regna med å få ut rundt 10-12 egg. Neste kontroll er den 4.9 og legen regna med å kunne sette uttaksdato da. Så jeg håper på det, men er forbredt på å måtte vente lenger også. Har 8 stikkedager nå, og i hefte fra Aleris sto det at det vanligvis var mellom 9 og 14 stikkedager.

Hos oss tar også kontroller hele dagen. Bor 2 og en halv time unna. Og den 4. skal vi ta blodprøve før 9 og så er det selve kontrollen klokka 1. Så da blir det nok tur på IKEA i mellomtiden. Hehe.

VI bor ca 30 min Rh ved normal trafikk. har sjekkt skjema mitt ang første kontroll. Jeg skal ta blodprøve mellom 9-og 9.30 har legetime kl 13. Så kanskje jeg må være beredt på å være enda mere borte fra jobb...ja,ja...gevinsten er stor.

Jeg skal også på gonal-f, men hr 225ie daglig i 5 dager før første kontroll på RH.

på respten står det 900, men det er innstillingen som ordnes før jeg skal ta sprøyte første gang.....

Skrevet
Jeg skal også på gonal-f, men hr 225ie daglig i 5 dager før første kontroll på RH.

på respten står det 900, men det er innstillingen som ordnes før jeg skal ta sprøyte første gang.....

Jeg har nok så lav dose fordi jeg er såpass ung (22år) og alt er ellers helt tipp topp med meg.

Ja 900 er så store forpakkninger det selges i. Eller. Jeg kjøpte en 900 og en på 300 i dag. Må nok kjøpe en til på 300 i allefall. Men tar det etter neste kontroll, for da vet jeg akkuratt hvor mye mer jeg trenger.

Skrevet

Hvordan får dere fikset så mye fri fra jobb? søker dere om permisjon eller hva? Har en streng sjef og gruer meg til alle gangene jeg må stikke fra jobb.

Ellers lykke til med babyforsøkene :)

Gjest Gjest_LilleTina_*
Skrevet

hei :) jeg er ei jente på 19 år, som fikk påvist endomeriose og pcos i januar, vi skal nå igang med prøverør, så da melder jeg meg inn her, om dere har plass til fler, skjønner det er en langprosess, men lurer på hvor lenge dette har tatt for dere, på 1 forsøk?

mhv LilleTina:)

Skrevet
Hvordan får dere fikset så mye fri fra jobb? søker dere om permisjon eller hva?

Er heldig, og tok ikke ferien min i sommer. Så går ut i 3 ukers ferie fra Søndag av. Sambo kan booke seg litt av og på jobb som han ønsker. Om det blir en neste gang kan jeg søke om permisjon med lønn fra jobben de dagene. Men da blir det nok til at jeg må fortelle hva som står på.

hei :) jeg er ei jente på 19 år, som fikk påvist endomeriose og pcos i januar, vi skal nå igang med prøverør, så da melder jeg meg inn her, om dere har plass til fler, skjønner det er en langprosess, men lurer på hvor lenge dette har tatt for dere, på 1 forsøk?

Var hos legen første gang i Oktober i fjor. Hos Gyn i April. Søknad om prøverør ble sendt i starten av Mai. Og vi er nå i gang privat hos Aleris. Dette har gått fortere fordi du kan starte med en gang privat (måtte vente da de hadde stengt i sommer da). Har også sendt henvisning til Ullevål offentlig og har fått flere forsamtale timer der, men utsatt de pga. Aleris (de tar unna forsamtale timene først, så må man vente cirka 4-6 måneder fra søknaden ble sendt). Nå har vi fått time til forsamtale der den 29.September hvis dette forsøket ikke går. Å da regner jeg at vi bare må vente den tiden man uansett på vente etter negativt forsøk. Ettersom vi allerede har venta de 4-6 månedene fra søknaden ble sendt. Men vi skal ikke ha noe 2. forsøk håper vi!!! Krysser fingrer!! Normalt oppererer vel de offentlige sykehusene med en cirka 6 måneders ventetid fra søknaden er sendt til man kan begynne.

Gjest Gjest_LilleTina_*
Skrevet

ok :) Tusen takk for svar :)

papirene våres blir sendt i morgen.

hva gjorde du/dere på den første samtalen :)?

Håper dere bare trenger forsøk nr1 :)

Krysser fingrene for deg :)

Skrevet
ok :) Tusen takk for svar :)

papirene våres blir sendt i morgen.

hva gjorde du/dere på den første samtalen :)?

Håper dere bare trenger forsøk nr1 :)

Krysser fingrene for deg :)

På vår første samtale var vi inne med 2 andre par hos sykepleier. Hun ga oss grunnleggende info og vister oss på plansjer og bilder de ulike prosessene. Vi fikk tildelt hver vår mappe til å ha utstyret vårt i... sprøyter, kanyler etc :)

Så var det å vente på timen inn til lege. Da var det litt kort info der også i tillegg til innvendig ultralyd for å se hvordan det ligger an med cyster og livmor etc :)

Gikk ganske greit og fort alt sammen :)

Da var det bare å vente på mensen/starte mensen (i mitt tilfelle måtte jeg gå på pillekur for å få den i gang) Ringe inn når mensen var i gang og så få tildelt ca uke man kan regne med at ting skal starte....

Fikk så brev i posten med resepter, time avtale og blodprøve skjema.

Da var det virkelig i gang....

Skrevet

da er første stikket tatt....og det var langt fra så ille som jeg trodde. 1-2-3 stikk. KJenner det svir litt nå etterpå, men det får så være. Verre er det at jeg mistet sprøyta da jeg skulle legge den på plass i orginal emballasjoen...den falt bare ut av hånda mi.....den ble selvsagtr knust, så i morgen må jeg bestille en ny på apoteket. Surt med en ekstra utgift , men jeg trenger en sprøyte til for å ha nok til kontrollen på torsdag.

Tipset er å holde godt fast på sprøyte!!!! Det skal jeg gjøre neste gang.

God helg til alle...

Skrevet
Ikke for å være kjip, for når flere her inne sier at uttak ikke er vondt i det hele tatt, så er det supert - og håper det blir sånn for deg også.

Men for andre er det en nær-døden-opplevelse. Bare sånn at du ikke blir veldig sjokkert om det gjør litt vondt...

Ja! selvfølgelig er det tøffere for noen prada!! :jepp: Bra du skrev det, for det er så dant så sant! jeg bare skrev hvordan jeg opplevde det siden Devilina lurte, men det er viktig å få med at det ikke nødvendigvis er noen dans på roser for alle.

da er første stikket tatt....og det var langt fra så ille som jeg trodde. 1-2-3 stikk. KJenner det svir litt nå etterpå, men det får så være. Verre er det at jeg mistet sprøyta da jeg skulle legge den på plass i orginal emballasjoen...den falt bare ut av hånda mi.....den ble selvsagtr knust, så i morgen må jeg bestille en ny på apoteket. Surt med en ekstra utgift , men jeg trenger en sprøyte til for å ha nok til kontrollen på torsdag.

Tipset er å holde godt fast på sprøyte!!!! Det skal jeg gjøre neste gang.

God helg til alle...

Aiaiai!! SÅ utrolig surt!! hold godt fast ja! Er det første kontrollen din?

Jeg har da testet negativt på CB digital dagen jeg egentlig skulle ta blodprøven min... Visste at jeg ikke var gravid så vi ble ikke så lei oss. Jeg må inn på mandag for å bekrefte at det ikke er noe der... :sukk:

Lykke lykke til jenter! Jeg holder meg nok varm i trøya her inne mens jeg venter på ny tid til neste runde! Kjipt at de ikke fikk ut fler egg... må liksom begynne HELT på nytt med nedregulering og greier...

:hug:

Skrevet
Jeg har da testet negativt på CB digital dagen jeg egentlig skulle ta blodprøven min... Visste at jeg ikke var gravid så vi ble ikke så lei oss. Jeg må inn på mandag for å bekrefte at det ikke er noe der... :sukk:

Lykke lykke til jenter! Jeg holder meg nok varm i trøya her inne mens jeg venter på ny tid til neste runde! Kjipt at de ikke fikk ut fler egg... må liksom begynne HELT på nytt med nedregulering og greier...

Huff da :( men det er jo sånt som kan skje dessverre.... og det er ikke ofte det klaffer på første forsøk...

Tror nok det er negativt på meg og... har tatt to tester bare for å sjekke.. skal ikke ta blodprøve før til mandag.... men er jo nysgjerrig....

Har et egg på frys jeg da... men det kan jo hende det misslykkes med å tine det opp.

Lykke til Brudeliten :):hug: jeg følger med

Skrevet
Ja! selvfølgelig er det tøffere for noen prada!! :jepp: Bra du skrev det, for det er så dant så sant! jeg bare skrev hvordan jeg opplevde det siden Devilina lurte, men det er viktig å få med at det ikke nødvendigvis er noen dans på roser for alle.

Aiaiai!! SÅ utrolig surt!! hold godt fast ja! Er det første kontrollen din?

Jepp, det er første kontroll nå på torsdag. Tok blodprøve hos fastlegen for å sjekke østradiolnivået, tar en ny på RH på torsdag.

Blir spennende å se.

Så synd med spiren Brudeliten. Hold motet oppe, og stå på, så skal du se det ordner seg:)

Skrevet

Til dere som har brukt og bruker den gelen/kremen... Cistrone eller hva den nå heter igjen....

Har noen fått noen plager av den?

Jeg føler det rett og slett har blitt en propp i sjeden etter bruk av den... at ikke rester kommer ut....

Ja det høres ikke pent ut, men jeg må da spørre....

Fryktelig irritert og sår har jeg blitt og :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...