Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De hadde klart å befrukte 2 egg med ICSI metoden :) så da er det inn på onsdag... :)

og så er det vel bare å veeeeeente på at 14 dager skal gå over og ny blodprøve..... regner med at de dagene der blir laaaaaange

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De hadde klart å befrukte 2 egg med ICSI metoden :) så da er det inn på onsdag... :)

og så er det vel bare å veeeeeente på at 14 dager skal gå over og ny blodprøve..... regner med at de dagene der blir laaaaaange

Det blir de nok! Gratulerer med resultat så langt. Var det vondt å ta dem ut? Jeg krysser det jeg krysse kan for at det går etter planen.

B

Skrevet

Gratulerer masse til dere som er ferdig med uttak, og tvi tvi med befruktning og ruging! Hold oss oppdatert. Selv skal jeg ha uttak i neste uke og kjenner meg beroliget av at dere andre som har vært igjennom det ikke syntes det var så mye å grue for. Satser på at det går like bra med meg som med dere

Skrevet
Det blir de nok! Gratulerer med resultat så langt. Var det vondt å ta dem ut? Jeg krysser det jeg krysse kan for at det går etter planen.

B

Brudeliden har beskrevet det lengre opp her hvordan det var.

Og jeg ble veldig overrasket over hvor lite jeg kjente. Var jo ingen sak i det hele tatt :)

Men lurer på hvordan det kjennes ut i morgen da jeg skal sette inn.....

Skrevet

Innsettinga går helt fint :) Ikkeno vondt. Hvor mange egg skal dere sette inn?

Skrevet

Det var bare to av tre de klarte å befrukte og som hadde delt seg fint, men de satt bare inn et i dag. Vi er jo ikke så gamle hverken jeg eller kjære... så de fryser ned det siste for eventuelle søsken eller om det skulle gå dårlig denne første gangen.

Så nå har jeg egg satt inn.... litt rart å tenke på... skal jeg liksom tenke at jeg er "gravid" eller ikke....

Blodprøve 31 aug, så er jo litt å vente til enda. Ikke er det noe vits i å sjekke ved å tisse på en pinne heller... går jo på medisiner så.

Har alt funnet navn vi da.... eller de har jeg tenkt på i mange år, men kjære var enig.... så nå gjenstår det bare å se om kroppen vil ha egget og tar vare på det :)

Skrevet

B

Ikke for å være kjip, for når flere her inne sier at uttak ikke er vondt i det hele tatt, så er det supert - og håper det blir sånn for deg også.

Men for andre er det en nær-døden-opplevelse. Bare sånn at du ikke blir veldig sjokkert om det gjør litt vondt...

Skrevet
Det var bare to av tre de klarte å befrukte og som hadde delt seg fint, men de satt bare inn et i dag. Vi er jo ikke så gamle hverken jeg eller kjære... så de fryser ned det siste for eventuelle søsken eller om det skulle gå dårlig denne første gangen.

Så nå har jeg egg satt inn.... litt rart å tenke på... skal jeg liksom tenke at jeg er "gravid" eller ikke....

Blodprøve 31 aug, så er jo litt å vente til enda. Ikke er det noe vits i å sjekke ved å tisse på en pinne heller... går jo på medisiner så.

Har alt funnet navn vi da.... eller de har jeg tenkt på i mange år, men kjære var enig.... så nå gjenstår det bare å se om kroppen vil ha egget og tar vare på det :)

Du er jo egentlig litt gravid, for du vet jo at det er et befruktet embryo der inne ;)

Håper det henger seg godt fast. Blir lange 12 dager framover!

Skrevet
Ikke for å være kjip, for når flere her inne sier at uttak ikke er vondt i det hele tatt, så er det supert - og håper det blir sånn for deg også.

Men for andre er det en nær-døden-opplevelse. Bare sånn at du ikke blir veldig sjokkert om det gjør litt vondt...

Godt at du nevnte dette Prada! Jeg skrev om mitt eneste, hittil, uttak og det var ingen dans på roser selv om det gikk fint. Jeg har hørt historier fra begge kanter så man bør være forberedt!

Devilina: Jeg får beskjed om å leve som om jeg er gravid for du er jo i teorien på god vei mot en graviditet... Samtidig har jeg ikke overfokusert på det for da blir nok skuffelsen større enn den har blitt hittil. Masse lykke til :kose:

Skrevet

Tror at det ikke gjorde så vondt på meg var fordi jeg gruet meg veldig på forhånd... men tenkte..... shit au... dette må jeg klare. Og derfor ble jeg nok så overasket at jeg ikke kjente noe særlig :)

Du er jo egentlig litt gravid, for du vet jo at det er et befruktet embryo der inne ;)

Håper det henger seg godt fast. Blir lange 12 dager framover!

Ja håper det klamrer seg fast i det som går an å klamre seg fast i ;)

Krysser fingre og alt som er her i alle fall... har fletta håret og, da blir det mange kryss, :ler:

12 dager er drøyt lenge..... men men...

Devilina: Jeg får beskjed om å leve som om jeg er gravid for du er jo i teorien på god vei mot en graviditet... Samtidig har jeg ikke overfokusert på det for da blir nok skuffelsen større enn den har blitt hittil. Masse lykke til :kose:

Nei overfokussert har jeg passet på og ikke blitt enda... er noen som vet om det som spør hvordan det går etc, men som jeg sier at jeg tar det som det kommer. Først må jeg jo få konstantert garantert at det er noe der og at ting er i orden :)

Skrevet

Til dere som har hatt uttak; hvordan sykemelding får man? Står det på sykemeldingen hva man har vært til behandling for eller kan man skylde på hva som helst annet? jeg har ikke lyst til å si på jobben at jeg har vært igjennom IVF og tenkte å finne på en annen unnskyldning for fraværet, men det går jo dårlig dersom sykemeldingen avslører meg . . .

Skrevet
Til dere som har hatt uttak; hvordan sykemelding får man? Står det på sykemeldingen hva man har vært til behandling for eller kan man skylde på hva som helst annet? jeg har ikke lyst til å si på jobben at jeg har vært igjennom IVF og tenkte å finne på en annen unnskyldning for fraværet, men det går jo dårlig dersom sykemeldingen avslører meg . . .

På sykemeldingene som går til arbeidsgiver står det aldri årsak til fravær, det har ikke de noe med, det står kun på den delen du beholder selv. Men det "geniale" er at legen som signerer gjerne stempler med et kvinneklinikk/fertilitetsstempel... og det er jo temmelig avslørende føler jeg...

Kanskje ulik praksis rundt dette også!

Skrevet

Hei hei, jeg er helt ny her inne, men har kikket inn litt før jeg nå har blitt medlem. Skal snart igang med første forsøk, begynner med spray til uka. Har et spørsmål som jeg kanskje kan få svar på her inne. Når jeg ringte inn avtalt mens havnet denne på dato 5 dager før sykehuset hadde regnet med (sommerferie og to mensperioder som kom på 25 og 26 dagers sykus). På infotimen sa de at jeg skulle spraye i to uker før igangsetting av sprøyter, men når de nå har sendt meg skjema med datoer for sprøytene passer ikke dette med sprayskjemaet og for å følge sprøyteskjemaet må jeg nå spraye tre uker. Skjemaet de sendte med meg for spray er ikke laget for tre uker engang. Er dette riktig, er det for å holde på den opprinnelige innsettingsuka, eller er det en feil et sted?? Noen som vet noe, hvis ikke ringer jeg inn på mandag.

Lykke til alle sammen!!! Gleder meg med alle som lykkes og gråter en skvett for de som ikke lykkes.

Skrevet
Hei hei, jeg er helt ny her inne, men har kikket inn litt før jeg nå har blitt medlem. Skal snart igang med første forsøk, begynner med spray til uka. Har et spørsmål som jeg kanskje kan få svar på her inne. Når jeg ringte inn avtalt mens havnet denne på dato 5 dager før sykehuset hadde regnet med (sommerferie og to mensperioder som kom på 25 og 26 dagers sykus). På infotimen sa de at jeg skulle spraye i to uker før igangsetting av sprøyter, men når de nå har sendt meg skjema med datoer for sprøytene passer ikke dette med sprayskjemaet og for å følge sprøyteskjemaet må jeg nå spraye tre uker. Skjemaet de sendte med meg for spray er ikke laget for tre uker engang. Er dette riktig, er det for å holde på den opprinnelige innsettingsuka, eller er det en feil et sted?? Noen som vet noe, hvis ikke ringer jeg inn på mandag.

Lykke til alle sammen!!! Gleder meg med alle som lykkes og gråter en skvett for de som ikke lykkes.

I prinsippet er det ikke noe farlig å spraye lenger enn det man skal. Men man prøver jo å unngå å spraye for lenge pga. faren for overstimulering. Samtidig kan det nok hende at de vil opprettholde den opprinnelige innsettningsuka. Siden det sikkert var da de hadde satt av plass til deg. Tror jeg ville ringt å hørt jeg så jeg var sikker på at jeg hadde fått det riktig.

Skrevet (endret)

Men IrmaAdele: overstimulering ved bruk av nesespray?? Nesesprayen skal jo nedregulere den naturlige syklusen din og hindre eggløsning. Så den kan vel neppe føre til overstimulering. Jeg er en av disse som kan være i faresonen for overstimulering og jeg gikk på nesesprayen i 4 uker for at det skulle passe med timen de hadde satt av til meg.

Derimot fikk jeg en liten dose hormoner(Puregon, menopur osv.) da det er disse som stimulerer eggstokkene til å produsere egg som igjen kan resultere i overstimulering, dessverre.

Smiley73: Du må ringe sykehuset og spørre. Ingen her kan svare deg på hva dine leger har tenkt. Det er mulig at de har plass til deg tidligere også. Lykke til!

Endret av Strix
Skrevet
Men IrmaAdele: overstimulering ved bruk av nesespray?? Nesesprayen skal jo nedregulere den naturlige syklusen din og hindre eggløsning. Så den kan vel neppe føre til overstimulering. Jeg er en av disse som kan være i faresonen for overstimulering og jeg gikk på nesesprayen i 4 uker for at det skulle passe med timen de hadde satt av til meg.

Derimot fikk jeg en liten dose hormoner(Puregon, menopur osv.) da det er disse som stimulerer eggstokkene til å produsere egg som igjen kan resultere i overstimulering, dessverre.

Smiley73: Du må ringe sykehuset og spørre. Ingen her kan svare deg på hva dine leger har tenkt. Det er mulig at de har plass til deg tidligere også. Lykke til!

Takk for tilbakemeldinger :)

Skrevet

Samme her Strix. Var stor fare for overstimmulering, så jeg gikk også på lav dose, men det gikk heldigvis bra. Nå gjenstår det bare at egget fester seg :)

Skal ta blodprøver den 31.... men klarer jeg å vente med å sjekke til da? er så spent.... men har på en måte også... tar det som det kommer holdning. Kan jo ikke ta all lykken på forskudd, ting kan jo skje.

Når kan man egentlig regne at det gir utslag på en Hcg stix i våre IVF tilfeller? :)

Skrevet (endret)

Hm. Nå ble jeg litt forvirra av svaret mitt selv her også. For det du sier er jo helt rett. Men de sa i allefall til meg hos Aleris at jeg ikke fikk begynne på sprayen forrige måned fordi jeg da måtte gå på den så lenge at det ville være fare for overstimulering av meg. Sitat direkt fra sykepleier var "men jeg tror vi utsetter spraystart jeg, for vi vil jo ikke overstimulere deg heller".

I info heftet fra Aleris står det at det alltid skjer en overstimulering av eggstokkene ved tilføring av hormoner. Og at "I sjeldne tilfeller (under 1%) kan det som følge av hormonbehandlingen oppstå et såkalt «overstimulerings-syndrom», som i alvorlige tilfeller kan kreve innleggelsepå sykehus."

Endret av IrmaAdele
Skrevet

Jeg må innom her å titte litt innimellom :)

Jeg hadde jo planer om å begynne på nytt forsøk til høsten, men jeg trenger det visst ikke lenger :)

Uansett vil jeg ønske alle dere jenter masse lykke til !!!!!!

:klem:

Skrevet

HEi.

Noe som kan hjelpe meg å rydde i hodet?

Begynte på spray 11.8, o ghar sprøytestart 28.8. Mener jeg hørte på info møtet på Riksen at jeg skal gå på spray og sprøyter parallellt fram til egguthenting. Stemmer det?

Jeg har 1.kontroll på Riksen 3.9 og plass til uttak i uke 37. Innen kontrollen har jeg tatt spray i ca 3 uker og sprøyter i ca 1,5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...