Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
FREDAG!!!!!!! :bolledeig: så moro!! søren så fort det har gått for deg da.... sikkert fordi du har en annen medisin og kroppen din er imere form enn min :lol:

Men så artig!!!! :hoppe: :hoppe:

Du må gi referat om hvordan det gikk med uthentingen.

I know!! :bolledeig: Og forrige gang jeg var der sa hun jo at dette fort kunne ta 3 uker!!

I dag har jeg første hormontilførings frie dag på 32 dager! :fnise: Siden jeg har vært så heldig med lite bivirkninger føles det ikke så anderledes ut.

I morgen er det uttak og jeg er ganske nervøs egentlig.. :unsure:

kommer det til å gå bra? Gjør det vondt? Hvordan er jeg etterpå?

Hm...

Håper du er rett bak meg Devilina og at alt går bra med deg.

Jeg skal gi rapport imorgen når det er gjort!

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I know!! :bolledeig: Og forrige gang jeg var der sa hun jo at dette fort kunne ta 3 uker!!

I dag har jeg første hormontilførings frie dag på 32 dager! :fnise: Siden jeg har vært så heldig med lite bivirkninger føles det ikke så anderledes ut.

Hm...

Uttakene oppleves veldig, veldig individuelt. Det er også ulik smertestilling fra klinikk til klinikk. Jeg kvidde meg ikke så mye, fikk litt mer smertestillende enn de andre fordi jeg tåler det så godt. Jeg kjente ikke noe stikk(da de går gjennom livmorveggen), men kjente liksom hvert eneste egg legen tok bort, eg slags "sug"/ubehag i eggstokkområdet. Ikke direkte vondt, men veldig ømt og ganke ubehagelig der jeg lå og ikke ante hva som skjedde omtrent.

Etterpå sov jeg i timesvis, var dødskvalm og fikk til slutt noe kvalmestillende som gjorde at vi kom oss fra sykehuset. Jeg sov resten av dagen/kvelden mer eller mindre sammenhengende og har aldri vært så øm i magen noensinne, skikkelig rart.

Dagen derpå var jeg mer bevegelig og orket å gå litt trass den ømme magen. Fikk derimot tidenes ømmeste bryster :ler: og de var der i 7-10 dager etterpå.

Denne gangen kvir jeg meg mer for jeg husker at det var ubehagelig, og jeg har så mange andre plagsomme bivirkninger at toppen liksom er nådd når jeg kommer til uttak :sjenert: Skal be om mer kvalmestillende på forhånd for å slippe kvalmen etterpå og håper dermed at vi kommer oss fortere fra sykehuset.

Dette er min erfaring fra mitt ene. Men husk at erfaringene er omtrent like ulike som vi er antall kvinner som går gjennom dette, noen kjenner ingenting!

Masse lykke til, håper de får ut flotte egg og at mange lar seg befrukte og lever videre :kose:

Skrevet (endret)

Hm...

Var på kontroll time i dag!!! :hoppe:

MANDAG ER DAGEN!!!!!!! og inn egg onsdag... om de har delt seg og er fine egg :nigo:

Men søren som jeg gruer meg til å hente ut egg.... kjære snakket med en på jobben som hadde gjort det fire ganger.... det var vist veldig ille for jenta og ta ut egg... faen og..... sånt snakk blir man jo bare ekstra skremt av... :sukk:

Endret av Devilina
Skrevet
Hei jenter.... var på ultralyd idag.. nesten 10 uker på vei. Trodde jeg.

Endte i MA. :(

Utrolig tungt nå, men det går vel over.. regner med å ta en "pille-abort" nå i helga.. :(

Uff da, det var triste nyheter. skjønner godt at det ikke var det du forventet :grine::sur: håper du lykkes på neste forsøk.

Trøste klemmer

Skrevet

Takk for gode ord alle sammen. (liten oppdatering i boka mi)

Lykke til dere som driver med uttak osv. :)

Det var ikke spesielt vondt, bare ubehagelig. For meg ihvertfall.

Skrevet

hei dere! noen som vet prosenten for å lykkes ved ivf? per forsøk og etter 3 forsøk? hvor mange forsøk må gjennomsnittsparet ha for å lykkes?

Skrevet (endret)
hei dere! noen som vet prosenten for å lykkes ved ivf? per forsøk og etter 3 forsøk? hvor mange forsøk må gjennomsnittsparet ha for å lykkes?

Etter hva jeg har hørt skal det være fra 20-30% prosent sjanse per forsøk og 75% prosent av parene lykkes etter tre forsøk. I min informasjonsøking fant jeg denne oversikten fra 2004.

Jeg har nå sprayet i 5 dager og i går våknet jeg opp skikkelig kvalm, hadde vondt magen og i alle leddene i kroppen. Var helt grusomt og lå hele gårsdagen på sofaen og klagde til smabo om hvor fælt det var. Det var seriøst noe av det verste jeg har vært med på noen gang. I dag har det heldigivs gitt seg. Bivirkningslista til Suprecur sier at slikt kan være bivirkninger, så da regner jeg med at det var det. Bare glad det roa seg ned og at jeg slapp å gå sånn de neste ukene.

Endret av IrmaAdele
Skrevet
Etter hva jeg har hørt skal det være fra 20-30% prosent sjanse per forsøk og 75% prosent av parene lykkes etter tre forsøk. I min informasjonsøking fant jeg denne oversikten fra 2004.

Jeg har nå sprayet i 5 dager og i går våknet jeg opp skikkelig kvalm, hadde vondt magen og i alle leddene i kroppen. Var helt grusomt og lå hele gårsdagen på sofaen og klagde til smabo om hvor fælt det var. Det var seriøst noe av det verste jeg har vært med på noen gang. I dag har det heldigivs gitt seg. Bivirkningslista til Suprecur sier at slikt kan være bivirkninger, så da regner jeg med at det var det. Bare glad det roa seg ned og at jeg slapp å gå sånn de neste ukene.

Hei.

Je går også på suprecure. Begynte å spraye nå på tirsdag, så dette er 5 dagen. har så langt ikke hatt store bivirkninger. har vært mye våken de 3 første nettene, og det pleier jeg ikke normalt. kan selvsagt være spenning ifbm forsøket, men jeg vet ikke. Føler også at magen er veldig oppblåst, men jeg får se neste uke etter at mensen ha kommet og gått. Lurer litt får jeg blir ikke så oppblåst normalt sett.

Tenkte da jeg stod opp i dag, om det ikke blir verre enn dette-så overlever jeg helt fint:)

Er me spent på gonal-f sprøytene og dens effekt på kroppen.

Vet du hvor på magen vi skal stikke? Bytte side hver gang? I området under navelen eller helt nede i området ved underlivet? Fikk det forklart på info møtet, men det er lenge siden og jeg fikk nok ikke med meg alt selv om jeg trodde det;)

God helg. Godt du er bedre:)

Skrevet
Vet du hvor på magen vi skal stikke? Bytte side hver gang? I området under navelen eller helt nede i området ved underlivet? Fikk det forklart på info møtet, men det er lenge siden og jeg fikk nok ikke med meg alt selv om jeg trodde det;)

Jeg var også så fornøyd med at jeg ikke hadde merket noe bivirkninger. Men det var altså før jeg våknet opp i går. Men er jo bedre idag, så det kan jo bare ha vært noe jeg hadde spist også.

Jeg vet egentlig ikke noe om disse sprøyte greiene jeg. For var på samtale i Mai og siden det da var så lenge til jeg skulle begynne skulle jeg få vite mer om sprøyter neste gang vi skal dit. Det blir den 26. aug (for å skjekke nedreguleringen) og regner med at den 27 blir første sprøytedag. Tror muligens jeg skal gå på puregon.

Skrevet

Lykke til alle dere som har hatt eller skal ha uttak til uka. Fortell hvordan det har gått med dere. Nyttig for oss som kommer like bak og lærer av deres erfaringer.

Jeg har til nå satt 4 sprøyter med gonal-f men merker lite eller ingenting. Når skal jeg begynne å kjenne de berømte murringene i eggstokkene og når skal magen bli så stor som en ballong så det ser ut som om jeg er i 6 måned!? Begynner å bli bekymret for at sprøytene ikke virker på meg . . . Skal ha UL kontroll til uken så da justerer de vel opp dosen hvis det er dårlig respons??

Skrevet
Lykke til alle dere som har hatt eller skal ha uttak til uka. Fortell hvordan det har gått med dere. Nyttig for oss som kommer like bak og lærer av deres erfaringer.

Jeg har til nå satt 4 sprøyter med gonal-f men merker lite eller ingenting. Når skal jeg begynne å kjenne de berømte murringene i eggstokkene og når skal magen bli så stor som en ballong så det ser ut som om jeg er i 6 måned!? Begynner å bli bekymret for at sprøytene ikke virker på meg . . . Skal ha UL kontroll til uken så da justerer de vel opp dosen hvis det er dårlig respons??

Bivirkninger jo i grunn individuelt fra person til person... så alle kjenner jo ikke alle. Jeg kjente litt murringer... men det var heller nærmere slutten da jeg fikk beskjed om at nå var det klart for å ta ut egg snart (nå til mandag :hoppe: )

Oppblåst har jeg ikke glitt i grunn, så vet ikke hvor du har fått dette fra :)

Alt er nok i sin skjønneste orden :)

Skrevet
Var på kontroll time i dag!!! :hoppe:

MANDAG ER DAGEN!!!!!!! og inn egg onsdag... om de har delt seg og er fine egg :nigo:

Men søren som jeg gruer meg til å hente ut egg.... kjære snakket med en på jobben som hadde gjort det fire ganger.... det var vist veldig ille for jenta og ta ut egg... faen og..... sånt snakk blir man jo bare ekstra skremt av... :sukk:

:bolledeig: Hurra Hurra Hurra!!!!!

Mandag er dagen vettu!! Det var ikke veldig vondt å hente ut egg, men ubehagelig. Dette er hva som skjedde meg:

Vi kom til sykehuset, jeg kledde av meg og tok på meg en av de super sexy nattskjortene.

Sykepleier kom inn og satte veneflon, jeg fikk gå på do og tisse, ble trillet inn på rommet tvers over gangen for der hvor sengene er.

La meg oppi gynstolen, fikk stesolid for å roe meg ned. (ikke dumme greier.. ble litt svimmel, men på en sånn litt deilig måte)

De setter inn spekulum og gjør i stand der nede. Når alt var klart så fikk jeg en ny dose stesolid og da stakk de nålen inn i den ene eggestokken. DET kjenner du, men pga stesoliden så gjør det ikke skikkelig vondt. det er mest av alt ubehagelig.

Hvis de har problemer med å få ut eggene så kan det hende de skyller ut i posene og suger opp igjen. så snart de har stukket nålen inn i eggstokken (2 stikk i alt på meg) så gjorde ingenting annet vondt. Alt kan du følge med på en skjerm hvis du vil og gynekologen forklarer alt for deg hvis du vil det.

Hele prosedyren tok kanskje 20 minutter hvorav 8 min er det liksom fare for ubehag.

Jeg var uheldig etterpå og fikk kramper, men det er ikke vanlig og hun andre som var der kom inn etter meg, høstet egg og dro før meg uten noe mikkmakk! :jepp:

Dette går så fint Devilina!! skal tenke på deg!

:hug:

Du skal stikke i området mellom øverste delen av hårene på tissen og rett under navelen (skjønner hvor jeg mener da sant? :fnise: )

Jeg bevegde meg som en klokke for hver dag, første gangen kl 12, andre gangen kl 3, så kl 6, så kl, 9 så kl 13, så 16... get it?

på den måten unngikk jeg å stikke på samme sted og med greit mellomrom. da jeg stakk kl 16 fikk jeg et skikkelig blåmerke... :klø: Gjorde ikke noe utenom det vanlige så jeg vet ikke hva som skjedde...

Lykke til!

De fleste sier at hvis du har hatt bivirkninger av suprecure vil du få mindre av dette etter oppstart på spøryten. Jeg fikk sove igjen noe som var deilig etter så lang tid uten søvn!

Skrevet

Mandag er dagen vettu!! Det var ikke veldig vondt å hente ut egg, men ubehagelig. Dette er hva som skjedde meg:

Vi kom til sykehuset, jeg kledde av meg og tok på meg en av de super sexy nattskjortene.

Sykepleier kom inn og satte veneflon, jeg fikk gå på do og tisse, ble trillet inn på rommet tvers over gangen for der hvor sengene er.

La meg oppi gynstolen, fikk stesolid for å roe meg ned. (ikke dumme greier.. ble litt svimmel, men på en sånn litt deilig måte)

De setter inn spekulum og gjør i stand der nede. Når alt var klart så fikk jeg en ny dose stesolid og da stakk de nålen inn i den ene eggestokken. DET kjenner du, men pga stesoliden så gjør det ikke skikkelig vondt. det er mest av alt ubehagelig.

Hvis de har problemer med å få ut eggene så kan det hende de skyller ut i posene og suger opp igjen. så snart de har stukket nålen inn i eggstokken (2 stikk i alt på meg) så gjorde ingenting annet vondt. Alt kan du følge med på en skjerm hvis du vil og gynekologen forklarer alt for deg hvis du vil det.

Hele prosedyren tok kanskje 20 minutter hvorav 8 min er det liksom fare for ubehag.

Jeg var uheldig etterpå og fikk kramper, men det er ikke vanlig og hun andre som var der kom inn etter meg, høstet egg og dro før meg uten noe mikkmakk! :jepp:

på den måten unngikk jeg å stikke på samme sted og med greit mellomrom. da jeg stakk kl 16 fikk jeg et skikkelig blåmerke... :klø: Gjorde ikke noe utenom det vanlige så jeg vet ikke hva som skjedde...

Lykke til!

De fleste sier at hvis du har hatt bivirkninger av suprecure vil du få mindre av dette etter oppstart på spøryten. Jeg fikk sove igjen noe som var deilig etter så lang tid uten søvn!

Du skal stikke i området mellom øverste delen av hårene på tissen og rett under navelen (skjønner hvor jeg mener da sant? :fnise: )

Jeg bevegde meg som en klokke for hver dag, første gangen kl 12, andre gangen kl 3, så kl 6, så kl, 9 så kl 13, så 16... get it?

Tror je gskjønte det ja. Nokså billedlig;) Gruer meg mest til eggløsningssprøyta. Den ser skikkelig stor ut.....ovitrelle heter den jeg har......men belønningen får å ta den blir forhåpentligvis stor, så jeg få rmanne meg opp...

Skrevet

Noen som kan lære meg kunsten å sitere her inne? Jeg ser det står en siter knapp, men det endres til minus når jeg tykker på den? hvorfor det a?

Skrevet
Noen som kan lære meg kunsten å sitere her inne? Jeg ser det står en siter knapp, men det endres til minus når jeg tykker på den? hvorfor det a?

Når det står minus så har du lagt til den i innlegget ditt... du kan gjøre det på opptil flere i et innlegg :)

Men da må du ikke trykke på hurtigsvar, men den andre.... som jeg ikke husker i skrivende stund ;)

Ellers kan du jo bare trykke på svar knappen, da siterer du kun det innlegget du har trykket svar på...

Litt mer forståelig?

Skrevet

Tror je gskjønte det ja. Nokså billedlig;) Gruer meg mest til eggløsningssprøyta. Den ser skikkelig stor ut.....ovitrelle heter den jeg har......men belønningen får å ta den blir forhåpentligvis stor, så jeg få rmanne meg opp...

Alle har samme eggløsningsprøyte ;) og den er ikke noe å grue seg til. Satt den i går og nåla er like stor som de andre sprøytene jeg har satt. Det er bare det at sprøyte er større i seg selv, ikke nålen ;) hehe :ler:

Skrevet

da jeg stakk kl 16 fikk jeg et skikkelig blåmerke... :klø: Gjorde ikke noe utenom det vanlige så jeg vet ikke hva som skjedde...

Fikk blå merke selv et sted, men det er jo ingen annen logisk forklaring at man punkterte en liten blodåre ;) sånt skjer ;)

Takk for referat.... da vet jeg jo litt mer.... er det sammen etasjen man skal møte opp i? For jeg har faktisk ikke snøring..... :klø:

Når skal du sette inn igjen? I morgen?

Skrevet
Takk for referat.... da vet jeg jo litt mer.... er det sammen etasjen man skal møte opp i? For jeg har faktisk ikke snøring..... :klø:

Når skal du sette inn igjen? I morgen?

Jeg tok ut på fredag og satte derfor inn idag.

Gikk veldig fint!

Det er i samme etasje bare litt lenger inn for der GU'ene har vært.

Lykke til!

Snakkes om 2 uker!

Skrevet
Alle har samme eggløsningsprøyte ;) og den er ikke noe å grue seg til. Satt den i går og nåla er like stor som de andre sprøytene jeg har satt. Det er bare det at sprøyte er større i seg selv, ikke nålen ;) hehe :ler:

Jeg er faktisk ikke helt enig ;)

Ikke det at den er veldig vond eller vanskelig, men, det skal mere kraft til for å få nåla gjennom huden, og hullet på spissen er anderledes enn på de vanlige nålene, svir litt mer. Men det er sikkert smak og behag.

Men jeg bruker menopur og sammelingner med de gule 25G spissene som er mine favoritter, så det blir kanskje litt anderledes uansett, siden vi ikke sammenligner med det samme. :)

Spennede tider her nå!!! :hoppe:

Skrevet

Spennende tider ja :nigo:

Menopur brukte jeg også forresten... hadde de nålene jeg fikk av sykehuset jeg da... de brune/lys brune... synes det svei hver gang, men ikke eggløsningssprøyta. :)

Tok ut egg i dag... fikk bare ut noe få.. men noen få er vel bedre enn ingen?

Hadde gruet meg noe veldig, men jeg ble utrolig overrasket over hvor greit det gitt :) Kjente så vidt noe i det hele tatt. Er litt verre med murringen i magen nå.... og gelen er noe svineri...... huff :(

Krysser fingra for i morgen da jeg skal ringe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...